Full version: Dagens kattbild!
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23
mojan
Monarda: Papperskasse var en mycket populär leksak till min katt. (Naturligtvis inte plastkasse.) Den prasslade härligt och han kröp ut och in i den. Billigt och bra. biggrin.gif
Monarda
Mojan
Måns tyckte också det var jättekul med papperskassar ända tills han fick handtaget runt halsen och i full panik kom uppför trappan och for in under sängen med den eländiga förföljaren tätt i hasorna. Fick så småningom tag på honom och han kunde befrias från hemskheten. fear.gif
Klippte av handtagen på nästa kasse, men det var inte kul längre. Han kanske glömmer så småningom.
polecat
Bosse har "ärvt" sitt klösträd så vi får se om han gillar det annars får vi skicka vidare till nästa katt i omgivningen....
omk
CITAT (Lokan @ 04-12-2012, 16:43) *
Omk!!!
Här är Greiders inlägg i Dalademokraten:

Varför ser katten så nöjd ut
när han tvättar sig?
Omsorgsfullt, klo efter klo på tassarna,
med slutna ögon.
Sedan somnar han på soffan.
Han gjorde sig fin
inför drömmen
han skulle kliva in i.

Så lyder en kort dikt som jag skrivit om katter i DD och som nu finns i en fin volym vid namn ”Och mellan dessa känslor hoppade en katt in” som organisationen Djurskyddet nu ger ut. Föreningen ger ut denna bok ideellt för att samla in pengar till hemlösa katter och för att höja kattens status i samhället.
Han har tydligen skrivit en bok om katter smile.gif

Länk (om någon är intresserad ...): http://www.djurskyddet.se/se/stod-oss/ge-e...m-gynnar-djuren?
Skruttis
CITAT (omk @ 12-12-2012, 00:53) *
Länk (om någon är intresserad ...): http://www.djurskyddet.se/se/stod-oss/ge-e...m-gynnar-djuren?

Stort tack för länken!
Kikade runt på deras hemsida och hittade det som kallas God handling. En jättebra grej som jag inte visste om förut. Många ställen är sådana jag vanligen beställer ifrån.
Kanonbra!!! yahoo.gif
mojan
CITAT (Monarda @ 11-12-2012, 21:48) *
Mojan
Måns tyckte också det var jättekul med papperskassar ända tills han fick handtaget runt halsen och i full panik kom uppför trappan och for in under sängen med den eländiga förföljaren tätt i hasorna. Fick så småningom tag på honom och han kunde befrias från hemskheten. fear.gif
Klippte av handtagen på nästa kasse, men det var inte kul längre. Han kanske glömmer så småningom.

Oj, stackars liten. Jag förstår att han blev skrämd av en sådan aggressiv kasse.
Då är tipset att ta av handtagen innan enligt Lex Måns. flirting.gif
hattstugan
En bra plats att sova på när man inte får vara ute!
rosentass i Göteborg
CITAT (Skruttis @ 12-12-2012, 10:16) *
Stort tack för länken!
Kikade runt på deras hemsida och hittade det som kallas God handling. En jättebra grej som jag inte visste om förut. Många ställen är sådana jag vanligen beställer ifrån.
Kanonbra!!! yahoo.gif

Instämmer. Superbra! Hälsar mina f d hemlösingar också. smile.gif
lindfer
CITAT (rosentass i Göteborg @ 12-12-2012, 22:44) *
Instämmer. Superbra! Hälsar mina f d hemlösingar också. smile.gif

Da håller jag med. Mycket interessant som digitala och interessanta bilder hos sajter som ifolor.se
Monarda
Här sitter syrrans lilla katta och gottar sig i morgonsolens första strålar.

[attachment=73903:2012_12_12_003a.jpg]
gunsta
CITAT (hattstugan @ 12-12-2012, 19:41) *
En bra plats att sova på när man inte får vara ute!

Ser väldigt bekvämt ut - typiskt en (fyllig) katt att pressa ihop sig på liten yta - så vänder dom på sig och trillar ner och ser väldigt förnärmade ut ... åh dessa underbara katter.
polecat
[attachment=73924:IMG_0278__Small_.JPG]
Bosse gillar att jaga, men helst inomhus.
Här har han lyckats skrämma iväg alla småfåglar.....
Skruttis
CITAT (Monarda @ 13-12-2012, 19:07) *
Här sitter syrrans lilla katta och gottar sig i morgonsolens första strålar.

[attachment=73903:2012_12_12_003a.jpg]

Vilken sötnos. wub.gif Hon är jättefin.
Tapio
CITAT (polecat @ 14-12-2012, 08:35) *
[attachment=73924:IMG_0278__Small_.JPG]
Bosse gillar att jaga, men helst inomhus.
Här har han lyckats skrämma iväg alla småfåglar.....

Halaj!

Fräck bild! tummenupp.gif tummenupp.gif

//T
polecat
Så här trött är Bosse en lördagkväll efter ett gäng ostkrokar.....
[attachment=73929:IMG_0280__Small_.JPG]
Ingela i Segersberg
giggle.gif wub.gif
Monarda
CITAT (polecat @ 15-12-2012, 23:34) *

Lördagskvällar kan vara tröttande, men man kan alltid pigga upp sig med en tur i snön!

Här kommer snöplogen!

[attachment=73938:DSC_0923.jpg]

[attachment=73939:DSC_0918.jpg]

Om man rotar lite kanske det kommer fram en mus eller två?

[attachment=73941:DSC_0931.jpg]

Matte! Var har du gjort av fågelbadet som stod här förut?

[attachment=73942:DSC_0926.jpg]

Cross my heart and hope to die! Jag lovar matte, jag har inte tagit någon pippi idag.

[attachment=73943:DSC_0928.jpg]
Lokan
CITAT (polecat @ 15-12-2012, 23:34) *

Man får anta att han snarkade också? flirting.gif

Vilka härliga bilder Monarda!! tummenupp.gif
hattstugan

Härliga bilder!!

Vad vore livet utan dessa förgyllare?
Skruttis
Jag håller med dig Hattstugan!
Alltid lika roligt att titta in i den här tråden.
Ingela i Segersberg
Det tycker jag med, fast jag inte har någon längre. Men jag blir väldigt kattsugen, när jag ser era underbara bilder!!! wub.gif
polecat
CITAT (Lokan @ 16-12-2012, 15:22) *
Man får anta att han snarkade också? flirting.gif

Ja visst snarkade Bosse.....
hattstugan
En av Tuffings favorit platser!
Men hur 17 kan det vara skönt att ligga med huvudet nedåt? (syns inte så bra på bilden)
gunsta
CITAT (hattstugan @ 16-12-2012, 22:10) *
En av Tuffings favorit platser!
Men hur 17 kan det vara skönt att ligga med huvudet nedåt? (syns inte så bra på bilden)

"det vete katten säg" ... dessa underbart krångliga djur, på landet har vi 'grannarna' men i stan har vi inga - hur ska jag stå ut?
hattstugan

Tja jag kanske kan låna ut Tuffing nån timme ibland?
gunsta
Ja det låter bra smile.gif - vi ska ha julgran - det brukar ju vara katternas förtjusning - utom Fru Sudd (hon på bilden) - hon brydde sig inte i något - allt vad vi än gjorde tyckte hon det var ok - Men kanske Tuffing skulle göra som en av våra första katter, klättra i den och vicka omkull den (han gjorde det två gånger).
omk
Och jag har fyra, gunsta !!
Fast jag tror nog, att det bara är Kajsa går med på att utlånas och då ENDAST om det finns (citat från Kajsa själv): "mat, borste, mat, kel när hon själv vill, mat, en kamin att slöa framför och sist, men inte minst, MAT !" rolleyes.gif
gunsta
Åh det låter underbart - självklart mat smile.gif

PS:om det är något jag är bra på så är det att charma katter - jag kan göra vad som helst
hattstugan

Hihi! Ja om det bara vankas mat och uppassning så kan Tuffing passa! Kela när han tycker förstås! Helst vid datorn!
omk
Kajsa: "Ibland blir det FÖR varmt framför kaminen. Då lägger jag mig i fönstret. Då blir det +10 på höger sida och +25 på vänster = 17,5 grader !! Perfekt !!"
skånepåg
Jag ligger heldre såhär och drömmer om nästa måltid tummenupp.gif
Monarda
Tog itu med att städa skafferiet idag och bl a åkte en massa gamla kryddor ner i soppåsen så doften i köket blev rätt mättad. Måns kommer då inspatserande och börjar sniffa, kastar sig på golvet och rullar, svansen vispar och han verkar helt knäpp. wacko.gif Börjar fundera vad jag kastat för något - kummin, fänkål, anis, pizzakryddor..... ja, vad skulle det kunna vara som får honom att reagera på det viset. När han så hoppar upp på diskbänken och ner i vasken så kommer jag på att jag tömt ut en flaska med något som jag köpt på hälsokostaffären, som skulle hjälpa mot sömnbesvär. Det luktade verkligen apa, rent ut sagt. Letar rätt på kartongen och där kom förklaringen, hälften av innehållet bestod av Valeriana!

Försökte fota den lille knarkaren, suddigt blev det men det var fömodligen så han kände sig.

[attachment=73987:DSC_0952.jpg]
skånepåg
Hörru du, sluta spela och ge mig uppmärksamhet!
[attachment=74021:2012_12_...22222222.jpg]

Det är jag som bestämmer och lyder du inte mig så biter jag dig!
[attachment=74022:bit222222.jpg]

Det var ett rätt saftigt hugg hon fick till i handen ^^
Monarda
Jag har lagt beslag på gästrummet och matte låter mig hållas förstås. Här kan man ta sig en skön tupplur i lugn och ro mellan varven.

[attachment=74034:DSC_0958.jpg]
Biggan_
Han pryder verkligen sin plats vid sidan om den vackra kudden! yes.gif
Monarda
Visst är han söt lille prins rosenknopp med sin skära nos. rose.gif Och brodösen tackar för berömmet!
polecat
[attachment=74057:IMG_0289__Small_.JPG]
SLÄÄÄPP IN MIG....Jag har säkert varit ute i 10 minuter.
Bosse har ett planteringsbord på verandan utanför köksfönstret, så han kan knacka då han vill in. Lite suddig bild för så fort jag går fram till fönstret hoppar han såklart ner och vill komma in fort, fort
gunsta
CITAT (polecat @ 22-12-2012, 12:10) *
[attachment=74057:IMG_0289__Small_.JPG]
SLÄÄÄPP IN MIG....Jag har säkert varit ute i 10 minuter.
Bosse har ett planteringsbord på verandan utanför köksfönstret, så han kan knacka då han vill in. Lite suddig bild för så fort jag går fram till fönstret hoppar han såklart ner och vill komma in fort, fort

Bra bild - du har lyckats fånga Bosses 'lidande' smile.gif - tänk att vara ute i hela 10 min
mamamaggan
CITAT (Ingela i Segersberg @ 16-12-2012, 16:27) *
Det tycker jag med, fast jag inte har någon längre. Men jag blir väldigt kattsugen, när jag ser era underbara bilder!!! wub.gif

Här sitter en till ! Men jag fåt tåla mig ett tag till så att det passar med min livsföring att ha katt igen.
Monarda
[attachment=74061:DSC_0884.jpg]
Ingela i Segersberg
God Jul, Måns! wub.gif
Inga från Närke
CITAT (skånepåg @ 21-12-2012, 14:48) *
Det var ett rätt saftigt hugg hon fick till i handen ^^

Hoppas du har tagit stelkrampsspruta för när vi hade katt och den bet min sambo i foten och det gick hål så var det viktigt sa de på vårdcentralen.
Biggan_
CITAT (Monarda @ 22-12-2012, 19:00) *
[attachment=74061:DSC_0884.jpg]

Tack detsamma Måns! wub.gif ...och God Jul till matte också!
skånepåg
CITAT (Inga från Närke @ 23-12-2012, 21:04) *
Hoppas du har tagit stelkrampsspruta för när vi hade katt och den bet min sambo i foten och det gick hål så var det viktigt sa de på vårdcentralen.

Jodå, fick man när man var barn tummenupp.gif
skånepåg
Sotiz är med och försöker hjälpa till att slå in julklappar flirting.gif
Kanske skulle slå in henne som julklapp ^^ How to wrap a cat for christmas
omk
God Jul önskas alla fyrbenta luddrumpor santa.gif
Gang of Four (Isis, Mollis, Kajsa och Tillis)
hattstugan
God Jul från Tuffing!
Monarda
Måns har nu har upptäckt den gamla trädkojan, blir en bra reträttplats när faran nalkas.

[attachment=74113:DSC_0988.jpg]

Med stora tassar och lång svans kommer man långt här i livet!

[attachment=74114:DSC_0985.jpg]
omk
God Juldag önskar jag alla fyrbenta !
/Kajsa

skånepåg
Sotiz gillar inte persienner wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon