Full version: Dagens kattbild!
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23
skånepåg
Naw söt kisse, just när jag läste sista inlägget kom min skogskatt blandras springande wub.gif Nu ligger hon bredvid och blir kelad =)
Skulle lagt in nya bilder men kabeln till mobilen vill inte funka =(
Ingela i Segersberg
CITAT (merlin68 @ 27-02-2012, 19:26) *
[attachment=68216:DSC00255.JPG]Får jag presentera min katt. Han är en blandis med huskatt, skogkatt och troligtvis en dos perser eftersom hans päls är rätt så tidskrävande med daglig borstning för att få bort alla tovor. Han är hur snäll som helst och mycket kelen med de han känner och skygg mot främmande, särskilt okända män tycker han är läskiga.. Han kommer från ett katthem och räddades tillsammans med många andra katter från ett vanvårdshem. Han låg i vår säng i fyra veckor när vi fick honom med huvudet nertryckt under kudden, vi fick plasta in allting för han var inte rumsren. Tre månader senare gick han ut i koppel för första gången och några veckor senare blev han "utekatt" och han kommer och går som han vill nu för tiden. Han har blivit en mycket bra jägare (till mitt stora förtret) då han släpar in alla möjliga fåglar, sork och råttor -fear-.gif Han tycker om att gå kvällspromenader med hunden som är hans bästa vän smile.gif

Vilken jättesöt katt du har, merlin! wub.gif
omk
Otroligt maffig och vacker katt, merlin ! Vilken färg ! Vilka morrhår !! w00t.gif
skogstroll
[attachment=68222:P3050023.JPG]
Mollis
CITAT (skogstroll @ 28-02-2012, 07:11) *
[attachment=68222:P3050023.JPG]

Vilken mysgullis wub.gif
omk
Åååhhh !! biggrin.gif

Katten verkar tänka: "Vååår !! Solen värmer. Det är torrt. Mössen har vaknat. Jag äääälskar livet !!"
Monarda
Här ligger min systers katt och gottar sig i solen. Hon är 8 år men pytteliten och går under namnet "Lilla gäddan" p g a massor med små sylvassa tänder, ungefär som Cheshirekatten i Alice i Underlandet.

[attachment=68380:Gumman_n...v_rsolen.jpg]
Biggan_
Söt! wub.gif ...och vilka fina färger hon har!
omk
... och ögonen matchar filten ... biggrin.gif
Rosino
En bild av en av mina katter - Silia blir 10 månader gammal idag. Här chillar hon bredvid min misskötta benjaminfikus rolleyes.gif

[attachment=68595:20121803_008.jpg]
Whiskuchi
Sol = värma magen!
Biggan_
CITAT (Rosino @ 18-03-2012, 10:22) *
En bild av en av mina katter - Silia blir 10 månader gammal idag. Här chillar hon bredvid min misskötta benjaminfikus rolleyes.gif

[attachment=68595:20121803_008.jpg]

Jättefin! wub.gif

CITAT (Whiskuchi @ 18-03-2012, 12:34) *
Sol = värma magen!

Ah, vilken goding! wub.gif Ser härligt ut! Det är nästan så att man skulle vilja sträcka ut bredvid! biggrin.gif
Skruttis
Vi har haft slutbesiktning av nya fönsterbrädan.
[attachment=68665:F_nster2.jpg]

Den fick godkänt!
[attachment=68666:F_nster.jpg]
omk
Oj, vilken liten dam Silia är ! Hon vet att hon är vacker, det syns !

Och britten på mattan - mmm, gosemage ...

Jaha, Mösskatten är numera inspektör !

Underbara bilder ! Katter är SÅ vackra djur !
Meriona
Det var ju en jättefin katt-fönsterbräda! tummenupp.gif All heder åt den snickaren!
Skruttis
CITAT (omk @ 21-03-2012, 19:31) *
Oj, vilken liten dam Silia är ! Hon vet att hon är vacker, det syns !

Och britten på mattan - mmm, gosemage ...

Jaha, Mösskatten är numera inspektör !

Underbara bilder ! Katter är SÅ vackra djur !

Japp, Mösskatten är inte bara inspektör. biggrin.gif Han är även första köttprovare, sovplatstestare, trädgårdsgrävare och min personliga trappövervakare. wub.gif

CITAT (Meriona @ 21-03-2012, 21:03) *
Det var ju en jättefin katt-fönsterbräda! tummenupp.gif All heder åt den snickaren!

Tack snälla du!
Det är jag och "husse" som lekte snickare.
omk
Gick igenom mina kattbilder från "förr". Hittade Tillis, för nästan exakt 4 år sen. Mmmm, gosemagen !!
Skruttis
En helt oemotståndlig fluffig gosmage på Tillis! yes.gif
kangas
Mina fina älsklingskatter. wub.gif

Biggan_
Fina kissar! wub.gif Det är något speciellt med röda katter!
Myosotis
Vad fina! Vad är det för ras?
kangas
Det är somali (=långhårig abessinier) och för den som vill veta kan jag tillägga - världens finaste kattras! laugh.gif
Ingela i Segersberg
Jättefina katter, kangas! wub.gif
omk
Åh, vilka otroligt vackra ögon !!!
Och den ljusa linjen under varje öga förstärker snedögdheten, speciellt på den lite gråare i mitten.
Grattis till tre fantastiskt fina kissar, Kangas !
kangas
Tack snälla omk för de orden!
Katterna är det käraste jag har.
Whiskuchi

Skönt i solen!
merlin68
Käraste kattvännen fyller 7 år idag wub.gif Hoppas vi får många fler år tillsammans! [attachment=69943:DSC00249.JPG]
Mollis
CITAT (Whiskuchi @ 15-05-2012, 18:51) *

Skönt i solen!

Åhh vilka gullungar wub.gif Visst är det Doris och vad heter den andra?
Whiskuchi
CITAT (Mollis @ 16-05-2012, 06:36) *
Åhh vilka gullungar wub.gif Visst är det Doris och vad heter den andra?

Stämmer bra att hon heter Doris, den andre heter Sigge smile.gif
merlin68
CITAT (Whiskuchi @ 16-05-2012, 08:22) *
Stämmer bra att hon heter Doris, den andre heter Sigge smile.gif

Är det engelsk korthår? Mycket söta är dom, gillar de runda huvuden och de runda ögonen wub.gif
Whiskuchi
CITAT (merlin68 @ 16-05-2012, 08:56) *
Är det engelsk korthår? Mycket söta är dom, gillar de runda huvuden och de runda ögonen wub.gif

Brittiska korthår ja, Doris från S*All Heart's och Sigge från S*Palace&Main's smile.gif Det var just det nalle-runda som fick mig att välja britter när det skulle bli raskatter wub.gif
merlin68
CITAT (Whiskuchi @ 16-05-2012, 09:08) *
Brittiska korthår ja, Doris från S*All Heart's och Sigge från S*Palace&Main's smile.gif Det var just det nalle-runda som fick mig att välja britter när det skulle bli raskatter wub.gif

Ja det är min favoritras..Och pälsen sen, så himla plyschig den känns..som ett gosedjur jag hade som barn...har klappat några britiska korthår på en kattutställning för några år sen och aldrig kännt en sån underbar päls som den rasens wub.gif Hur är de till kynnet? Funderar starkt på att nästa katt ska bli en sån...
Whiskuchi
CITAT (merlin68 @ 16-05-2012, 16:27) *
Ja det är min favoritras..Och pälsen sen, så himla plyschig den känns..som ett gosedjur jag hade som barn...har klappat några britiska korthår på en kattutställning för några år sen och aldrig kännt en sån underbar päls som den rasens wub.gif Hur är de till kynnet? Funderar starkt på att nästa katt ska bli en sån...

Det är lugna katter, visst kan de rejsa omkring här hemma (och eftersom de är ganska tunga låter det som en elefantflock) men jämfört med tidigare huskatter som klättrat i gardinerna är de väldigt lugna. Ganska ointresserade av ytterdörren, skönt för mig som har dem som strikta innekatter och har småbarn. De gosar på sina egna villkor, inte gärna i knät men gärna bredvid. Oerhört tålmodiga med barnen, jag har aldrig varit med om att de använt klorna (visst är barnen snälla mot dem men särskilt dottern bär gärna omkring på Doris och Doris gillar egentligen inte att bli buren så värst mycket)

Föga road katt:
kangas
merlin68 Grattis till din fina kisse!
7 år är väl ingen ålder - 20 vill vi att katterna ska bli! Minst. yes.gif
Whiskuchi
Jag har nätat in altanen så katterna kan få komma ut och få sol och luft i pälsen. Här är de ute på altanen för första gången.
skånepåg
CITAT (Whiskuchi @ 01-06-2012, 09:25) *
Jag har nätat in altanen så katterna kan få komma ut och få sol och luft i pälsen. Här är de ute på altanen för första gången.

Så megasött, ut på upptäcktsfärd, typ smile.gif
Fin täckning med wink.gif
Här är jag som nästan (aldrig) får uppmärksamhet så tittut whist.gif
[attachment=70379:n_rbild.jpg]
Monarda
Grannkattan är en riktig klätterapa. Här har hon tagit plats i vårt äppelträd och väntar på att dom stekta sparvarna ska komma flygande.

[attachment=70399:DSC_0977.jpg]

Jag gömmer mig lite så kanske dom kommer!

[attachment=70400:DSC_0967.jpg]
skånepåg
Skönt att slappa, ska följa hennes råd nu wink.gif
Krolliljan
Jag bara älskar denna tråden.
Vilka sötnosar ni har. wub.gif
Själv är jag allergisk mot katter men njuter av grannarnas. Vi har fyra katter som tillbringar delar av dagarna i vår trädgård. De är så goa.
Skruttis
Får jag presentera vår nya familjemedlem Stella (av husse även kallad Tokfia). wub.gif
En pratig, sprallig, gosig, jättesnäll och supermjuk liten dam på ca 2 år, som absolut inte vill vara med på bild. Denna är den bästa jag lyckats fått hittills.
Hon levererar sorkar, möss och levande skogsödlor på löpande band.
Anki på Öland
CITAT (Skruttis @ 08-06-2012, 12:26) *
Får jag presentera vår nya familjemedlem Stella (av husse även kallad Tokfia). wub.gif
En pratig, sprallig, gosig, jättesnäll och supermjuk liten dam på ca 2 år, som absolut inte vill vara med på bild. Denna är den bästa jag lyckats fått hittills.
Hon levererar sorkar, möss och levande skogsödlor på löpande band.

Så jättesöt!!
omk
Åh, Skruttis, vad FIIIN hon är !!! wub.gif Underbar teckning !

Edit; Hur tar Mösskatten / Förste Inspektören detta ? Helt bortkollrad ? wacko.gif
merlin68
En liten bild på vår sorkdräpare:

[attachment=70518:DSC_0446.JPG]
Monarda
Jisses, han ser verkligen taggad ut! Don't mess with me... fear.gif
merlin68
CITAT (Monarda @ 09-06-2012, 23:11) *
Jisses, han ser verkligen taggad ut! Don't mess with me... fear.gif

Haha, stämmer bra det! När bilden togs hade vi besök av en hund som avskyr katter. Hunden befann sig på övervåningen där vi har trappgrind. Vår katt ville absolut gå uppför trappan och "djävlas lite" för han var skitsur att den främmande hunden fick komma och inkräkta på hans revir giggle.gif
Skruttis
Han är jättefin Merlin68! Men vilken blick..... w00t.gif
Skruttis
CITAT (omk @ 08-06-2012, 22:27) *
Åh, Skruttis, vad FIIIN hon är !!! wub.gif Underbar teckning !

Edit; Hur tar Mösskatten / Förste Inspektören detta ? Helt bortkollrad ? wacko.gif

Ja han hade många titlar våran kära Måns. wub.gif Inte lätt att hålla reda på.
Jag vill tro att han ligger på ett mjukt varmt moln i katthimlen och tittar gillande på oss. Min man sa att det kändes som om Måns, sista timmarna han levde, talade om att han ville vi skulle ge en ny utslängd katt chansen att få en familj. Han var så otroligt snäll Måns, så det låter väldigt troligt att han ville det.
Vi tog med två katter - som vi fick jättebra kontakt med direkt och kunde inte låta någon av dem stanna där - hem från Djurhemmet men tyvärr så är den andra, Tarzan, också redan i katthimlen. Förhoppningsvis bredvid Måns på samma moln.
Jag saknar Måns så mycket att det gör ont i hela kroppen. crying.gif
omk
Nämen, Skruttis ! crying.gif
Åh, vad ledsamt ... sad.gif

Den lille förste-inspektören, inspekterar nog nya fönsterbrädor bland molnen, så att han kan titta ner på er och övervaka så att trappan funkar som den ska ! Och att allt är okej med er !

Och så en bortgång till, innan han ens hade fått bo in sig ... no.gif

Grattis iaf till Stella, hon kommer att bli en liten bortskämd prinsessa ! Otroligt vacker teckning ! wub.gif
Jag tror nog att hon kommer att vara till en hel del tröst, mitt i all bedrövelsen. Lycka till, Skruttis !!
Skruttis
Omk, tack snälla du! smiley_small_hug.gif
Även om det känns katastrofalt tungt, så visst lättar Stella upp det hela. När hon märker att jag gråter så släpper hon allt hon håller på med och kommer och försöker trösta mig. Hon har ett väldigt gott hjärta den lilla gumman. wub.gif Det är även hon som har fått oss att kunna le och skratta ibland igen. Hon är för härlig när hon far omkring och leker med sig själv.
Bortskämd? Hrmmm, tja det är nog risk för det.... tongue.gif Men det förtjänar hon verkligen.
Här är förresten en av de få (och dåliga) bilder jag hann ta på Tarzan. Han blev bara två år gammal. sad.gif
omk
Oh, lille Tarzan ... SÅÅ söt !
Du gav honom en chans, han kunde inte ta den, men jag är säker på att han minns dig, för att du försökte !
Skruttis, nu är det TVÅ gula kisar som kollar ner på dig ! wink.gif

Det är väl konstigt med katter ändå; de märker på långt håll hur husse/matte mår ! Mina kisar har hjälpt mig en del genom åren. Det känns faktiskt som en tröst, att få fälla mina tårar i katternas päls ...

Ser gärna lite flera bilder på prinsessan Stella ! Om hon kan vara stilla i mer än 5 sekunder ... biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon