Full version: Dagens kattbild!
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23
skånepåg
Jag och sotiz i soffan ^^
Soie

En vårbild på min kisse smile.gif
Ingela i Segersberg
CITAT (Soie @ 31-03-2011, 14:37) *

En vårbild på min kisse smile.gif

Jättesöt!!!! wub.gif
Soie
CITAT (Ingela i Segersberg @ 31-03-2011, 15:59) *
Jättesöt!!!! wub.gif

Aww tack smiley_small_hug.gif
omk
Åh, vad FIN han är, Soie !!! cool.gif
russin
Länge sedan jag var på forumet - av många olika skäl, men kliver in igen och lämnat ett avtryck i form av en bild på min fina tös Kosmos i sin burriga vinterpäls wub.gif

omk
laugh.gif

Russin; urbra kort (närbild, fina färger och dessutom sitter Kosmos stilla), men, ursäkta mig så mycket; hon ser något "knepig/rabiat" ut, med supersmala pupiller och ett "attackera-mej-om-du-vågar"-uttryck som jag inte kan låta bli att skratta åt ! rotfl.gif

Sååå söt, men ... Vilken blick !! -fear-.gif
Det är den där "jag-river-din-arm-i-strimlor-om-0,2-sekunder"-blicken !! rolleyes.gif

Hon är SÅ lik min Mollis .... flirting.gif
russin
CITAT (omk @ 02-04-2011, 00:50) *
laugh.gif

Russin; urbra kort (närbild, fina färger och dessutom sitter Kosmos stilla), men, ursäkta mig så mycket; hon ser något "knepig/rabiat" ut, med supersmala pupiller och ett "attackera-mej-om-du-vågar"-uttryck som jag inte kan låta bli att skratta åt ! rotfl.gif

Sååå söt, men ... Vilken blick !! -fear-.gif
Det är den där "jag-river-din-arm-i-strimlor-om-0,2-sekunder"-blicken !! rolleyes.gif

Hon är SÅ lik min Mollis .... flirting.gif

Kosmos har alltid haft ett speciellt uttryck just för att hon har så stora ögon yes.gif Som liten 12 veckors unge såg hon nästan galet vanskapt ut, för då var ögonen större än resten av huvudet ! Hon är en infångad skyggis, som var mager, skabbig, livrädd men är idag en gosekatt. Vaktar dock bättre än hunden och morrar högt när fel ljud hörs. Gått igenom mycket och blev av okänd anledning förlamad i bakkroppen förra våren (vaknade av ett skrik och hittade henne på golvet förlamad i bakpartiet) och inga fel hittades. Hon repade sig, men det tog några månader och hon är idag 99% återställd. Enda gången man märker något är att hon inte kan hoppa högt.
skånepåg
Matdags...
omk
Russin, här är Mollis.
Hon har lika spejsade ögon som Kosmos, men visst kunde de vara systrar ?
russin
CITAT (omk @ 03-04-2011, 22:57) *
Russin, här är Mollis.
Hon har lika spejsade ögon som Kosmos, men visst kunde de vara systrar ?

Vilken sötis smiley_small_hug.gif
Katten maja

IMG_0014förminskad.JPG

Min gamla tant på 16 år still going strong laugh.gif

Hon var dock inte så glad över blixten i ögonen. smile.gif
Lola D
Min underbara lilla trollpojke..
[attachment=59465:DSC00128.JPG]
skånepåg
wink.gif
ingrids
Sasja i rovdjurs-mode.
Smygande
Skruttis
Soie: Vilken otroligt stilig katt du har.

Russin:
Kosmos är helt underbart gullig. Sicken sötnos.
Soie
CITAT (omk @ 31-03-2011, 21:10) *
Åh, vad FIN han är, Soie !!! cool.gif

Tack! vad glad jag blir biggrin.gif
men det är faktiskt en hona, Frida heter hon.
Soie
Åh vad många härliga bilder på era pälsade vänner biggrin.gif

Russin: Vilken otroligt söt kisse! ser ut som en liten uggla smile.gif

Katten maja: Din katt ser ju ut att vara max 3 år! mycket fin och ovanlig färg, sköldpadscreme? Min katt har också några år på nacken 14 eller 15 fyller hon i år.

Lola D: ÅÅÅÅH jag älskar när de har tungan framme! bland det gulligaste som finns!

skånepåg: fin katt smile.gif ser ut som en liten primadonna på sin soffa.

Ingrids: jag är så svag för runda ansikten!! jättefin!

ingrids
Soie: jo, jag är också svag för looken, komplett med runda (inte så oskyldiga) ögon. Men inte ser han ut som en riktigt katt jämfört med de andra kissarna i tråden biggrin.gif
Soie
CITAT (ingrids @ 08-04-2011, 17:27) *
Soie: jo, jag är också svag för looken, komplett med runda (inte så oskyldiga) ögon. Men inte ser han ut som en riktigt katt jämfört med de andra kissarna i tråden biggrin.gif

Precis, de får lite ugglelook smile.gif vad är det för ras? exotic? coolt med teckningen, tycker om "eyelinern" det framhäver ögonen fint!
Mollis
Här är mina gullungar, inte ungar längre visserligen men det är alltid lika kul att se tillbaka...

Ingela i Segersberg
Åååååh, vilka sötnosar, Mollis wub.gif
Olle A
En sån mjuk och gullig hög med små sötnosar på stolen! wub.gif

Olle
ingrids
Soie: exotic stämmer bra, shaded silver. Hade egentligen tänkt mig en brittisk korthår men just silverkatterna har ofta helt ok med nos även hos exotic.
Mollis: Inget kan sova som en kattunge, vilken härlig mage smile.gif
Mollis
Tack alla! Ja kattungar har en riktigt skön sovstil. Era kissar är jättefina också, jag har aldrig sett en sån som Ingrids har, väldigt gosig!
Olle A
Min hyresvärd har också en riktigt gosig kissemiss! wub.gif

[attachment=59581:Sotis1.jpg]
[attachment=59582:Sotis2.jpg]

Olle
Soie
CITAT (ingrids @ 08-04-2011, 22:03) *
Soie: exotic stämmer bra, shaded silver. Hade egentligen tänkt mig en brittisk korthår men just silverkatterna har ofta helt ok med nos även hos exotic.
Mollis: Inget kan sova som en kattunge, vilken härlig mage smile.gif

Britter är fina biggrin.gif fast ibland kan hanarna få lite väl stora kinder. Jo jag föredrar också lite mer nos smile.gif
skånepåg
Sotiz på filten i soffan. wub.gif
Myosotis
En bekant missade att ge p-piller till sin katt med någon dag, resultatet blev tre små kattflickor, lika svarta som sin mamma. Jättesöta men svåra att hitta hem till, nu är de flera månader och det verkar ha ordnat sig.

Skruttis
Här är vårt charmtroll i sin favoritposition. (Husse ville inte vara med på bild.)
Kajsa i Arvika
Idag vaknade jag med "denna här" på magen.. wub.gif Godingen Ida..

[attachment=59645:Foto002A.jpg]

Sonen Findus föredrar en go väska..

[attachment=59646:Foto055a.jpg]
Eva-Helene
Mysiga missar, Kajsa! wub.gif
Soie
CITAT (Olle A @ 09-04-2011, 16:57) *
Min hyresvärd har också en riktigt gosig kissemiss! wub.gif

Olle

ÅÅÅÅh Kattmage!!! wub.gif
omk
Då ska vi se, om inte mina 4, kan få visa sina magar !! rolleyes.gif wub.gif

Bild 1 = Mollis vid sidan av kaminen
Bild 2 = Isis (MITT på köksbordet och ylleklänningen jag håller på att sy om ...)
Bild 3 = Tillis (grå) och Kajsa (orange-melerad) framför kaminen
ogräset
Helt enkelt underbart, ingen stress där inte...

Birgitta smiley_small_hug.gif
ingrids
OMK: Mollis har ju en härlig teckning! Det ser i och för sig ut att ligga svart katt-röd katt bakom alla dina kissar smile.gif
Soie
ÅÅhh ännu fler kattmagar!!! Jag tror jag förälskat mig i Mollis wub.gif
Whiskuchi
ingrids
Det gör han säkert och blir den "teddybjörnskatt" han ska smile.gif
omk
Birgitta (ogräset) : nä, här stressas inte ... giggle.gif Hittekatter allihop, så de har redan levt lite på marginalen ... Nu får de njuta ! Dessutom blir mänskorna i huset o-stressade vid anblicken av de små liven !!
De ligger MITT på golvet och där trampar 2-3 pers runt om dem, fram o tillbaka, de bryr sig inte !! Dessutom med "utfälld" svans !! Knepigt ... unsure.gif

Ingrids : tro det eller ej, men ingen av dem är släkt ! Trots att de, 2 och 2, liknar varandra väldigt mycket ! Mollis o Kajsa, Isis o Tillis.

Soie : Mollis är en MYCKET trevlig katt, pigg, glad o social, stryker sig gärna kring benen, MEN fortfarande, efter 3 år, så kan bara jag (ingen annan) plocka upp henne korta stunder och det är INTE något kul ALLS !! Kanske nåt otrevligt i "förra livet" ?? Nåväl, hon kompenserar med råge, med sin "stil" !
(Jag är faktiskt lite betuttad i Frida ... Otroligt vacker katt !)

Whiskuchi : lillskrutten ... wub.gif Och din 11-åring, SÅÅÅ lik Isis (hon på bordet) !!! Verkar ha samma sköna attityd också !!
skånepåg
Hehe min lille skit ligger också på golvet och vill vara i vägen ibland ^^
omk
Även hon med "utfälld" svans !
Attityd !! Stil !! Självkänsla !! Jag, jag, jag ... Husse/matte finns enkom till för MIN trivsel ... Nja, jag kan gilla lite gos då o då, men BARA på mina villkor ! Ja, det är en katt, det ... cool.gif laugh.gif

"I vägen" - det var precis DET jag menade ... Helt oberörda, "ja, mänskorna ser väl mej ligga här och går runt ??" cool.gif
Whiskuchi
Katten maja
Kul att se alla goa katter som ligger på rygg för det gör min maja också men inte gammeltanten fia det är nog under hennes värdighet tror jag smile.gif
ingrids
Först fattade jag inte - men lillgrisen SER ut som han har resten av sig i skon biggrin.gif. Min fluffkatt lägger sig på rygg med magen i vädret när han vill gosa och bli kliad på just magen. Han gör det också när han vill "lura ut" människor som sitter i favorifåtöljen. Då lägger han sig på soffan och ser helt bedårande ut precis så långt bort att man inte når utan att lätta på rumpan. Och så lättar man på rumpan och vips har katten tagit över fåtöljen ...
skånepåg
CITAT (ingrids @ 18-04-2011, 15:35) *
Först fattade jag inte - men lillgrisen SER ut som han har resten av sig i skon biggrin.gif. Min fluffkatt lägger sig på rygg med magen i vädret när han vill gosa och bli kliad på just magen. Han gör det också när han vill "lura ut" människor som sitter i favorifåtöljen. Då lägger han sig på soffan och ser helt bedårande ut precis så långt bort att man inte når utan att lätta på rumpan. Och så lättar man på rumpan och vips har katten tagit över fåtöljen ...

Haha det är ju katter det, lillfisgrisen ser ju bedårande ut wub.gif
Ingrid Zon3
Vilka härliga kattbilder ni lagt upp, tack så mycket!

Litet bidrag: Simsim, som fyller 13 på fredag, firar att snön äntligen är borta så man kan ta sig en slurk ur vattenhinken. Gäller att passa på innan de stora tunnorna kommit ut.

[attachment=59848:Sims_dricker_ute.jpg]
Soie
CITAT (omk @ 15-04-2011, 23:14) *
Soie : Mollis är en MYCKET trevlig katt, pigg, glad o social, stryker sig gärna kring benen, MEN fortfarande, efter 3 år, så kan bara jag (ingen annan) plocka upp henne korta stunder och det är INTE något kul ALLS !! Kanske nåt otrevligt i "förra livet" ?? Nåväl, hon kompenserar med råge, med sin "stil" !
(Jag är faktiskt lite betuttad i Frida ... Otroligt vacker katt !)

Kanske det, eller så är hon bara en enmannakatt som fattat tycke för just dig smile.gif
Vad roligt! man tackar man tackar <3

CITAT (Whiskuchi @ 18-04-2011, 10:31) *
Ryggläge på golvet behärskas tillfullo här hemma också, verkar vara brittens standardposition.

Ja britter är så otroligt coola coolgleam.gif
skånepåg
Sotiz i en willyskasse biggrin.gif
omk
rotfl.gif ; man ser orange blurr och nånting som liknar ett par ögon, nånstans i mitten ...
Nåja, även en suddig tass ... giggle.gif
Lilla skrutten ... wub.gif

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon