|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
*Stintan*
02-11-2011, 11:18
CITAT (dahla @ 02-11-2011, 10:54)  Jag tror jag får säga upp mig från mina jobb, bli arbetslös och ledig så jag hinner sitta och klaga över min ekonomi dagarna i ända... Du kan passa på att bli så sjuk så att du absolut inte kan arbeta också när du ändå håller på!
Red Top
02-11-2011, 11:53
CITAT (dahla @ 02-11-2011, 10:54)  Jag tror jag får säga upp mig från mina jobb, bli arbetslös och ledig så jag hinner sitta och klaga över min ekonomi dagarna i ända... Har du dålig ekonomi? Jag har inte sett någon annan här, klaga över sin dåliga ekonomi.
CITAT (Red Top @ 02-11-2011, 11:53)  Har du dålig ekonomi? Jag har inte sett någon annan här, klaga över sin dåliga ekonomi. allt är relativt...
McDonald ger jag inte mycket för. Men som språngbräda in i arbetslivet eller som extraknäck för unga, så fyller företaget säkert sin funktion. Restaurang o livsmedel är ju branscher där många unga får sitt första arbete, för att sedan fortsätta till nya jobb efter avslutad utbildning. Att få prova på olika arbeten innan man får arbetet med stort A gör förhoppningsvis att man inser att inget arbete är sämre än något annat. Arbetslösheten lär nog inte sjunka än på ett tag men den har varit högre tidigare så det är bara att vänta på nästa högkonjunktur.
McDonalds är absolut en språngbräda för vissa... jag har tidigare anställt några personer enbart på gund av att dom hade arbetat och slitit på McDonalds under två år eller mer. Tjänsterna de här gossarna fick gav dom 4ggr mer i lön trots att dom inte hade någon utbildning för de nya jobben. Visar man att man gärna sliter häcken av sig på McDonalds så innebär det i mina ögon att man VILL arbeta. McDonalds ger dessutom en god utbildning i hur man hanterar arga människor vilket verkligen kan behövas inom många supportyrken.
Huggorm
02-11-2011, 16:06
CITAT (andersen @ 02-11-2011, 11:17)  Tänk på att du har 45 dagars karens från A-kassan, men du har kanske inte den försäkringen? Är inte det bara om man säger upp sig själv? Om man uppför sig riktigt illa istället så man bli uppsagd så slipper man karensen. Nej, jag är inte medlem i någon A-kassa.
Blomstertanten
02-11-2011, 17:13
CITAT (Huggorm @ 02-11-2011, 16:06)  Är inte det bara om man säger upp sig själv? Om man uppför sig riktigt illa istället så man bli uppsagd så slipper man karensen.
Nej, jag är inte medlem i någon A-kassa. Du slipper inte karens bara för att du blir uppsagd, men den är kortare. "Bara" 7 dagar!
Huggorm
02-11-2011, 17:20
CITAT (Blomstertanten @ 02-11-2011, 17:13)  Du slipper inte karens bara för att du blir uppsagd, men den är kortare. "Bara" 7 dagar! ÄR det samma på alla olika A-kassor?
Är det inte lite rysk roulette att stå utanför A-kassan. Att inte ha något skydd om det skulle gå åt pipsvängen. Att för snöd vinning avsäga sig dom skyddsnät som finns känns inte särskilt rationellt. Sedan beror det säkert på ens livssituation, ekonomi mm. Ju mindre marginaler man har desto viktigare att ha ett bra skyddsnät. Fack o A-kassa kan man åsikter om men utan dom är man snabbt ute i kylan om man mister sin försörjning.
CITAT (gnon49 @ 02-11-2011, 17:30)  Är det inte lite rysk roulette att stå utanför A-kassan. Att inte ha något skydd om det skulle gå åt pipsvängen. Att för snöd vinning avsäga sig dom skyddsnät som finns känns inte särskilt rationellt. Sedan beror det säkert på ens livssituation, ekonomi mm. Ju mindre marginaler man har desto viktigare att ha ett bra skyddsnät. Fack o A-kassa kan man åsikter om men utan dom är man snabbt ute i kylan om man mister sin försörjning. Det är ju så att högerfolk tror att alla kan forma sitt eget liv och styr över det, så de drabbas ju inte av arbetslöshet i någon större utsträckning. I alla fall inte teoretiskt. (sen att vissa av dem själva berättat att de fått leva upp alla besparingarna och att det nya jobbet fick de i sista sekund, det hör inte hit, för det är ju deras val att de blev arbetslösa från början för allt styr man ju över själv)
kerstinbern
02-11-2011, 18:57
CITAT (dahla @ 02-11-2011, 11:54)  Jag tror jag får säga upp mig från mina jobb, bli arbetslös och ledig så jag hinner sitta och klaga över min ekonomi dagarna i ända... Nåja, du verkar ju inte ha något som helst problem att klaga för fullt även på arbetstid.
CITAT (kerstinbern @ 02-11-2011, 18:57)  Nåja, du verkar ju inte ha något som helst problem att klaga för fullt även på arbetstid. Dikterar du mina arbetstider nu?
CITAT (Anma @ 02-11-2011, 17:45)  Det är ju så att högerfolk tror att alla kan forma sitt eget liv och styr över det, så de drabbas ju inte av arbetslöshet i någon större utsträckning. I alla fall inte teoretiskt.
(sen att vissa av dem själva berättat att de fått leva upp alla besparingarna och att det nya jobbet fick de i sista sekund, det hör inte hit, för det är ju deras val att de blev arbetslösa från början för allt styr man ju över själv) Vilka som lämnade fack o A-kassa och var dom stod politiskt vet man nog inte. Att ha lite framförhållning när man har arbete o inkomst är inte fel. Att gå med i fack o A-kassa när man står på gatan utan jobb är ganska osmart. Tryggheten kan kosta en slant men alternativet är ju värre. Gratisluncher kan man nog bara få hos frälsis eller andra frivilligorg. Att ha besparingar att ta av är nog det bästa skyddsnätet, för en kort tid i alla fall. Behöver ju inte vara några stora summor, bara så man klarar sig i akuta situationer.
CITAT (gnon49 @ 02-11-2011, 20:57)  Vilka som lämnade fack o A-kassa och var dom stod politiskt vet man nog inte. Att ha lite framförhållning när man har arbete o inkomst är inte fel. Att gå med i fack o A-kassa när man står på gatan utan jobb är ganska osmart. Tryggheten kan kosta en slant men alternativet är ju värre. Gratisluncher kan man nog bara få hos frälsis eller andra frivilligorg. Att ha besparingar att ta av är nog det bästa skyddsnätet, för en kort tid i alla fall. Behöver ju inte vara några stora summor, bara så man klarar sig i akuta situationer. Jag pratade främst för de som aldrig gått med i a-kassa av ideologiska skäl. Men annars håller jag med dig.
Huggorm
02-11-2011, 21:05
CITAT (Anma @ 02-11-2011, 21:03)  Jag pratade främst för de som aldrig gått med i a-kassa av ideologiska skäl. Men annars håller jag med dig.
CITAT (Huggorm @ 02-11-2011, 21:05)  Jag har alltid varit med i fack och A-kassa. Ända sedan min första arbetsdag när jag var 16 år gammal. Dessutom har jag haft möjligheten att spara en slant. Inte mycket och det är ännu mindre kvar, men ändå. Det är fortfarande inte mig själv jag är orolig för i första hand med den här regeringen vi har idag.
Men har A-kassa med ideologi att göra? Är inte den skild från den övriga fackliga verksamheten även om facken administrerar den. Är dåligt påläst faktiskt.
CITAT (gnon49 @ 02-11-2011, 21:13)  Men har A-kassa med ideologi att göra? Är inte den skild från den övriga fackliga verksamheten även om facken administrerar den. Är dåligt påläst faktiskt. Väldigt många högermänniskor anser att man inte ska vara med i varken fack eller A-kassa. Samtidigt rimmar det illa med Reinfeldts visioner om en obligatorisk A-kassa. Kanske är dessa väljare inte heller insatta och inte inser att A-kassan är en försäkring som löser ut vid arbetslöshet och inte ett bidrag. De är åtminstone snabba med att kalla A-kassan för bidrag. Vilket det ju faktiskt inte är. Ja, jag vet inte hur de tänker, själv tycker jag att det är en trygghet att vara med i A-kassan i synnerhet.
Red Top
02-11-2011, 22:40
När det gäller alliansens vurm för obligatorisk A-kassa, så handlar det nog mer om att skaffa ytterligare en mjölkko för att kunna sänka skatterna.
Det har ju redan lagt beslag på överskottet i sjukförsäkringen plus en hel del till.
Lyckas de få A-kassan obligatorisk, kan de ju mjölka ut ansenliga summor från den försäkringen också. Det de hittills lagt beslag på genom försämringarna i A-kassan räcker ju inte långt, för att tillfredställa de pengahungriga 10%, som redan höjt sin lön med 50% tack vare jobbskatteavdraget.
De som fått bara en 5%-ig höjning, lär ju inte få mycket i framtiden heller.
Jobbskatteavdraget är väl max 20-25000/år. Knappast något högavlönade höjer sin förmögenhet eller levnadsstandard med. Det är vid små inkomster det gör nytta och som det ju var tänkt. Är utan tvivel uppskattat av löntagarna. Små förbättringar i den egna plånboken uppskattas helt enkelt. Staten skall ha sin del, men den får inte bli girig. Tror faktiskt även S lärt sig läxan. Skattehöjningar är inte modeordet för dagen om man vill komma i regeringsställning. ansvarstagande och försiktighet i offentliga utgifter går däremot hem hos dom flesta och kommer att förstärkas av all rapportering kring finansoron och oansvariga regeringar som kör sina länder i sank. Då känns det tryggt att bo i Sverige och under alliansens ledning.
andersen
03-11-2011, 00:09
CITAT (gnon49 @ 02-11-2011, 21:13)  Men har A-kassa med ideologi att göra? Är inte den skild från den övriga fackliga verksamheten även om facken administrerar den. Är dåligt påläst faktiskt. Här har du att läsa på. det var facket som startade A-kassan,och är en del i lönebildandet.
andersen
03-11-2011, 00:14
CITAT (gnon49 @ 02-11-2011, 23:52)  Jobbskatteavdraget är väl max 20-25000/år. Knappast något högavlönade höjer sin förmögenhet eller levnadsstandard med. Det är vid små inkomster det gör nytta och som det ju var tänkt. Är utan tvivel uppskattat av löntagarna. Små förbättringar i den egna plånboken uppskattas helt enkelt. Staten skall ha sin del, men den får inte bli girig. Tror faktiskt även S lärt sig läxan. Skattehöjningar är inte modeordet för dagen om man vill komma i regeringsställning. ansvarstagande och försiktighet i offentliga utgifter går däremot hem hos dom flesta och kommer att förstärkas av all rapportering kring finansoron och oansvariga regeringar som kör sina länder i sank. Då känns det tryggt att bo i Sverige och under alliansens ledning. Jobbskattebidraget ger inte dom med låg inkomst något överhuvudtaget, man måste ha ett arbete för att få jobbskattebidrag! vilket är helt enkelt orättvist, dom men hög inkomst behöver inget bidrag!
andersen
03-11-2011, 00:31
CITAT (Anma @ 02-11-2011, 21:03)  Jag pratade främst för de som aldrig gått med i a-kassa av ideologiska skäl. Men annars håller jag med dig. Finns det sådana? det tvivlar jag på, till och med småföretagarna har egna A-kassor, utan dom som aldrig har gått med i A-kassan handlar nog mera om okunskap och kortsigtigt förhållande till pengar.
Red Top
03-11-2011, 00:49
CITAT (gnon49 @ 02-11-2011, 23:52)  Jobbskatteavdraget är väl max 20-25000/år. Knappast något högavlönade höjer sin förmögenhet eller levnadsstandard med. Det är vid små inkomster det gör nytta och som det ju var tänkt. Är utan tvivel uppskattat av löntagarna. Små förbättringar i den egna plånboken uppskattas helt enkelt. Staten skall ha sin del, men den får inte bli girig. Tror faktiskt även S lärt sig läxan. Skattehöjningar är inte modeordet för dagen om man vill komma i regeringsställning. ansvarstagande och försiktighet i offentliga utgifter går däremot hem hos dom flesta och kommer att förstärkas av all rapportering kring finansoron och oansvariga regeringar som kör sina länder i sank. Då känns det tryggt att bo i Sverige och under alliansens ledning. "Knappast något högavlönade höjer sin förmögenhet eller levnadsstandard med. Det är vid små inkomster det gör nytta och som det ju var tänkt." Vem hade tänkt att det skulle bli så? Inte alliansen i alla fall. Det var bara vad de sa. Som vanligt en massa blåljug, som en del av svenska folket tror på. De "nya" moderaterna står för gammal högerpolitik, ta från de fattiga och ge till de rika, hur mycket de än försöker ladda vissa ord med nytt innehåll. Som t ex välfärd. Välfärd är, som Fredrik Reinfeldt gör klart i sin bok "Det sovande folket": "Vi vill inte se ett samhälle där folk svälter, men i övrigt skall inga standardkrav skattefinansieras." Klyftorna blir inte heller mindre av att moderaterna förvanskar den politiska historien i sitt idéprogram. Enligt SCB, Statistiska centralbyrån, har klyftorna mellan de som tjänar mest och de som tjänar minst accelererat väldigt under de senaste 10 åren." Enl Pressmeddelande från SCB2011-10-28 09:30 Nr 2011:279"De allra flesta befolkningsgrupper har fått högre ekonomisk standard under 2000-talet, men ökningen har varit större för vissa grupper. Till exempel har den ekonomiska standarden ökat mer i de övre inkomstskikten. Den tiondel av befolkningen med högst inkomster har haft en inkomstökning på nästan 50 procent mellan 1999 och 2010. Det kan jämföras med en ökning på 5 procent för den tiondel av befolkningen med lägst inkomster. Andelen i befolkningen med låg ekonomisk standard har ökat under 2000-talet. Från 8,4 procent 1999 till 14,8 procent 2010. Andelen är högst bland unga ensamboende och bland ensamstående kvinnor med barn."
Gossen Ruda
03-11-2011, 08:31
Det finns en stor acceptans för skattehöjningen även bland låginkomsttagare om skatterna går till att förbättra sjukvård, åldringsvård, skola mm. Utom bland höginkomsttagare för de köper sig ofta andra alternativ än vad samhället kan erbjuda.
CITAT (andersen @ 03-11-2011, 00:31)  Finns det sådana? det tvivlar jag på, till och med småföretagarna har egna A-kassor, utan dom som aldrig har gått med i A-kassan handlar nog mera om okunskap och kortsigtigt förhållande till pengar. Finns flera bara här på Odla.
Huggorm
03-11-2011, 16:09
CITAT (Red Top @ 02-11-2011, 22:40)  När det gäller alliansens vurm för obligatorisk A-kassa, så handlar det nog mer om att skaffa ytterligare en mjölkko för att kunna sänka skatterna.
Det har ju redan lagt beslag på överskottet i sjukförsäkringen plus en hel del till.
Lyckas de få A-kassan obligatorisk, kan de ju mjölka ut ansenliga summor från den försäkringen också. Det de hittills lagt beslag på genom försämringarna i A-kassan räcker ju inte långt, för att tillfredställa de pengahungriga 10%, som redan höjt sin lön med 50% tack vare jobbskatteavdraget.
De som fått bara en 5%-ig höjning, lär ju inte få mycket i framtiden heller. Jag tror det handlar om att folk inte är medlem i A-kassan för att slippa betala premien, men så blir de arbetslösa och måste försörjas av alfakassan eller soc i alla fall. Därför vill alliansen ha obligatorisk A-kassa. CITAT (andersen @ 03-11-2011, 00:31)  Finns det sådana? det tvivlar jag på, till och med småföretagarna har egna A-kassor, utan dom som aldrig har gått med i A-kassan handlar nog mera om okunskap och kortsigtigt förhållande till pengar. Jag går inte med, eftersom jag har en annan utväg. Jag skaffar helt enkelt ett annat jobb, och behöver aldrig någon A-kassa. Kortsiktigt förhållande till pengar har den som ligger på marginalerna hela tiden så de inte klarar någon månads arbetslöshet.
*Stintan*
03-11-2011, 16:23
CITAT (Huggorm @ 03-11-2011, 16:09)  Jag tror det handlar om att folk inte är medlem i A-kassan för att slippa betala premien, men så blir de arbetslösa och måste försörjas av alfakassan eller soc i alla fall. Därför vill alliansen ha obligatorisk A-kassa. Jag går inte med, eftersom jag har en annan utväg. Jag skaffar helt enkelt ett annat jobb, och behöver aldrig någon A-kassa. Kortsiktigt förhållande till pengar har den som ligger på marginalerna hela tiden så de inte klarar någon månads arbetslöshet. Sluta utgå ifrån dig och dina förhållanden för du lever så extremt så det är helt onormalt. Dessutom har du ingen familj att ta hänsyn till utan verkar leva som en eremit i en friggebod ute i skogen. Inget fel på det om man trivs med det men din livsstil passar nog endast ett fåtal 30-åringar.
Huggorm
03-11-2011, 16:28
CITAT (*Stintan* @ 03-11-2011, 16:23)  Sluta utgå ifrån dig och dina förhållanden för du lever så extremt så det är helt onormalt. Dessutom har du ingen familj att ta hänsyn till utan verkar leva som en eremit i en friggebod ute i skogen. Inget fel på det om man trivs med det men din livsstil passar nog endast ett fåtal 30-åringar. Klart att det inte passar folk som svalt den bild av hur man skall vara som media ständigt pumpar ut. Konsumtionshysterin och den ständiga statusjakten fördärvar folk.
*Stintan*
03-11-2011, 16:34
CITAT (Huggorm @ 03-11-2011, 16:28)  Klart att det inte passar folk som svalt den bild av hur man skall vara som media ständigt pumpar ut. Konsumtionshysterin och den ständiga statusjakten fördärvar folk. Det har inte med konsumtionshysteri eller statusjakt att göra.
Visst hade obligatorisk A-kassa varit det bästa. Det fungerar ju i andra länder. Tror samhället skulle tjäna på det i det långa loppet. Alla får en grundtrygghet som var obligatorisk. Ungefär som sjukförsäkringen. Vi får väl hoppas reformen införs så småningom. Då kan facken ägna hela sin tid åt tillvarata medlemmarnas intresse och låta någon statlig myndighet administrera A-kassan. Lite överstatlighet är inte fel.
CITAT (Huggorm @ 03-11-2011, 16:09)  Jag går inte med, eftersom jag har en annan utväg. Jag skaffar helt enkelt ett annat jobb, och behöver aldrig någon A-kassa. Kortsiktigt förhållande till pengar har den som ligger på marginalerna hela tiden så de inte klarar någon månads arbetslöshet. Visste du att om du blir långvarigt sjuk (kan hända alla och kan inte planeras) och din tid i sjukförsäkringen tar slut (vilket den gör numera för alla, oavsett om man blivit friskare eller inte) så baseras din inkomst på din a-kassa. Är du då inte med i A-kassan har du rätt till 220:-/dag vilket ger ungefär 4200:-/mån. Är du då långvarit sjuk men inte kommer tillbaka in i sjukförsäkringen igen så. Vad gör du då? För inte ens du där i skogen kommer att i längden klara dig med 4200:-/mån, eller? CITAT (gnon49 @ 03-11-2011, 17:28)  Visst hade obligatorisk A-kassa varit det bästa. Det fungerar ju i andra länder. Tror samhället skulle tjäna på det i det långa loppet. Alla får en grundtrygghet som var obligatorisk. Ungefär som sjukförsäkringen. Vi får väl hoppas reformen införs så småningom. Då kan facken ägna hela sin tid åt tillvarata medlemmarnas intresse och låta någon statlig myndighet administrera A-kassan. Lite överstatlighet är inte fel. Sjukförsäkringen är inte längre en grundtrygghet längre än 550 dagar. Men jag är faktiskt för obligatorisk A-kassa, mest för att såna som inte fattar bättre också ska ha en trygghet den dagen de blir arbetslösa/sjuka.
Huggorm
03-11-2011, 17:48
CITAT (Anma @ 03-11-2011, 17:31)  Visste du att om du blir långvarigt sjuk (kan hända alla och kan inte planeras) och din tid i sjukförsäkringen tar slut (vilket den gör numera för alla, oavsett om man blivit friskare eller inte) så baseras din inkomst på din a-kassa. Är du då inte med i A-kassan har du rätt till 220:-/dag vilket ger ungefär 4200:-/mån. Är du då långvarit sjuk men inte kommer tillbaka in i sjukförsäkringen igen så. Vad gör du då? För inte ens du där i skogen kommer att i längden klara dig med 4200:-/mån, eller? När avbetalningen på bilen är färdig klarar jag mig fint på 4200kr per månad, så det är inget att oroa sig för. Men går det ändå åt helvete för mig så tar jag slutlig time out och provar om jag har bättre lycka i nästa liv. Därtill inte sagt att jag rekommenderar den utvägen för andra, så kom inte med några sådana påhopp tack.
andersen
03-11-2011, 18:01
CITAT (gnon49 @ 03-11-2011, 17:28)  Visst hade obligatorisk A-kassa varit det bästa. Det fungerar ju i andra länder. Tror samhället skulle tjäna på det i det långa loppet. Alla får en grundtrygghet som var obligatorisk. Ungefär som sjukförsäkringen. Vi får väl hoppas reformen införs så småningom. Då kan facken ägna hela sin tid åt tillvarata medlemmarnas intresse och låta någon statlig myndighet administrera A-kassan. Lite överstatlighet är inte fel. Ja obligatorisk A-kassa är bra, och på sätt och vis har vi ju det redan nu, är man med i facket så får man A-kassa på köpet normalt sätt. A-kassan tillhör medlemmarns intresse, och bör så vara, staten borde hålla sina fingrar därifrån, lika väl som man inte går in i andra försäkringar, eller skall staten lägga sig i villaföräkringar och bilförsäkringar?
A-kassan borde vara obligatorisk på samma sätt som bilförsäkringen, har man bil men ingen försäkring går trafikförsäkringen in och det är dyrt! Har man jobb men inte går men i a-kassan ska det också var kostsamt. A-kassans pengar ska inte blandas in i statens system, då kan heller inte Reinfeldt sno dem till skattesänkningar.
Blomstertanten
03-11-2011, 20:41
CITAT Så ska de skapa ett Sverige för de rika Precis som moderorganisationen Svenskt Näringsliv har Timbro nu blåst till ny offensiv. Man ska angripa vad man kallar "det socialistiska projektet". Målet är att "befria Sverige" . Språkbruket är intressant. Inte ens Timbro kan rimligen påstå att Sverige är ett socialistiskt land. En bläddring i tankesmedjans material visar att det egentligen är själva demokratin man vill åt: "Kollektivistisk demokrati innebär att majoriteten styr obegränsat över samhället. Liberaler ser detta som majoritetsdiktatur."
Stridens mål är alltså, i klartext, att en liten minoritet mycket förmögna svenskar ska ta tillbaka makten från den stora majoritet av befolkningen som saknar förmögenhet men som tack vare demokratin ändå får sista ordet när lagar ska stiftas. Denna kamp har Sveriges rika fört sedan rösträtt för män infördes 1909. Aftonbladet kultur:Så ska de skapa ett Sverige för de rika I fall någon undrar vad som händer och varför
Huggorm
03-11-2011, 20:45
CITAT (Blomstertanten @ 03-11-2011, 20:41)  Det är väll bra att de vill göra svenskarna rika?
Blomstertanten
03-11-2011, 20:50
CITAT (Huggorm @ 03-11-2011, 20:45)  Det är väll bra att de vill göra svenskarna rika? Ehhh??? De vill INTE göra svenskarna rika!!! De vill att de rika ska bli ännu rikare och dessutom ha all makt! De vill ta ifrån oss andra den lilla makt vi har!!! De är ett stort hot mot vårt demokratiska samhälle!!!
Huggorm
03-11-2011, 20:59
CITAT (Blomstertanten @ 03-11-2011, 20:50)  Ehhh??? De vill INTE göra svenskarna rika!!! De vill att de rika ska bli ännu rikare och dessutom ha all makt! De vill ta ifrån oss andra den lilla makt vi har!!! De är ett stort hot mot vårt demokratiska samhälle!!!  Det kommer gå åt helvete ändå, så vi kan väll lika gärna göra det på ett snyggt sätt?
*Stintan*
03-11-2011, 21:09
Snyggt?????
CITAT (Blomstertanten @ 03-11-2011, 20:41)  Det låter ju nästan som rena kommunismen. En litet klick styr över befolkningen. Det vill vi inte ha. Men det kommer ju heller aldrig att ske tack o lov. Enbart propaganda o skrämseltaktik när den är som sämst. Snart skyller man väl på dom giriga Judarna också. Det har hänt tidigare.
All time low........ igen! FörtoendekapitalHa det bra! Gita
Blomstertanten
04-11-2011, 20:20
CITAT (Gita @ 04-11-2011, 19:45)  All time low........ igen! FörtoendekapitalHa det bra! Gita Fel tråd....igen!
Red Top
04-11-2011, 20:34
CITAT (Gita @ 04-11-2011, 19:45)  All time low........ igen! FörtoendekapitalHa det bra! Gita Vad det har med moderaternas historieförfalskning att göra, förstår jag inte. Däremot är det ju intressant att att det rödgröna "blocket" med 45,9% hade vunnit över alliansens 43,4% vid ett val i dag. Om man nu ska lita på expressens siffror.
CITAT (Gita @ 04-11-2011, 19:45)  All time low........ igen! FörtoendekapitalHa det bra! Gita Japp, Juholt skriver socialdemokratisk historia, fast kanske inte på det sätt han tänkt sig. Så de kan gå.
Huggorm
04-11-2011, 20:41
CITAT (Red Top @ 04-11-2011, 20:34)  Vad det har med moderaternas historieförfalskning att göra, förstår jag inte. Fast alla utom du har glömt bort den tidningsankan redan
CITAT (Red Top @ 04-11-2011, 20:34)  Vad det har med moderaternas historieförfalskning att göra, förstår jag inte. Däremot är det ju intressant att att det rödgröna "blocket" med 45,9% hade vunnit över alliansens 43,4% vid ett val i dag. Om man nu ska lita på expressens siffror. Ja, det är intressant hur det röda blocket går framåt samtidigt som det blå tappar. Trots Juholts förtroendekris. CITAT (Huggorm @ 04-11-2011, 20:41)  Fast alla utom du har glömt bort den tidningsankan redan Oavsett så är det inte Juholt denna tråd handlar om.
Red Top
04-11-2011, 20:58
CITAT (Huggorm @ 04-11-2011, 20:41)  Fast alla utom du har glömt bort den tidningsankan redan En tidningsanka är en falsk historia. Lika falsk, som moderaternas historieskrivning. M.a.o, det var ingen anka, och du kan vara övertygad om att det inte är något medvetna människor glömmer i brådrasket.
Huggorm
04-11-2011, 21:02
CITAT (Red Top @ 04-11-2011, 20:58)  En tidningsanka är en falsk historia. Lika falsk, som moderaternas historieskrivning. M.a.o, det var ingen anka, och du kan vara övertygad om att det inte är något medvetna människor glömmer i brådrasket.  Men väljarkåren då, hur länge tror du de minns? Eller mindes?
Meriona
04-11-2011, 21:06
Jösses vad skönt det är i tramstrådarna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|