Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
dahla
Asch, det är väl bara att flytta om man inte trivs i Sverige....
Bengalow
Huvvet på spiken xlx67! Och Gittan tror, att hon skulle vara en del av klicken, för hon är ju så duktig och vet hur man skall slicka uppåt...Jisses, vilket samhälle som väntar! Tur man inte har så långt kvar innan Fonus kommer och hämtar.
Gossen Ruda
CITAT (dahla @ 25-10-2011, 18:23) *

Till USA? biggrin.gif
Anma

Typiskt alliansare. Bara att nöja sig. Nej tack.
Gossen Ruda
CITAT (Red Top @ 25-10-2011, 18:15) *
Själv tycker jag inte att det är överdrivet. Tyskarna förstod inte heller vad som höll på att hända, när de med glittrande ögon lyssnade på den lille österrikiske skomakarsonens historieberättande. Det tog ett tag innan Adolf visade sitt rätta jag. Ungefär som FR i den senaste partiledardebatten i riksdagen.

Jag tycker att alla oavsett partifärg, borde läsa denna artikel från Fokus, som jag lade in en länk till i ett tidigare inlägg. Propagandeministerns plan

Fokus är förresten en partipolitiskt obunden tidning, som enligt sig själva: "... gräver fram egna nyheter och plockar upp frågorna som hänger sig kvar när mediedrevet dragit fram. Vi ger analysen, fördjupningen och avslöjandena.Varje vecka får du i Fokus det stora reportaget om den viktigaste frågan just nu.

Det kan handla om allt från politik, ekonomi och vetenskap till kultur trender och hälsa."

Jag tror inte det kan gå så långt, inte i denna del av världen och i denna tid.
*Stintan*
CITAT (dahla @ 25-10-2011, 16:07) *
Det är ju förvisso sant att mina ögon är blå... men så mycket klokare blir jag ju inte av det du skriver.

Det är väl bara att inse att de som röstade fram alliansen ville se någonting nytt... s, v och mp har ju knappast haft någon vettig politik tillsammans... sd och s har dock väldigt mycket gemensamt om man bortser från flyktingpolitiken och med tanke på hur många det är inom LO som röstar för sd så lär nog s tappa ganska många till sd under den här mandatperioden.

Och med er som förespråkare kan jag förstå att det går åt helvete för s, v och mp smile.gif

Det är inte vad jag skriver du ska bli klokare av utan vad moderatledaren med anhang skriver och säger. Men det går tydligen bra att stänga av helt när det kommer till pinsamheter och lögner därifrån och istället ge sig på motståndarna. Ibland är det farligt att blunda för verkligheten!
Red Top
CITAT (Gossen Ruda @ 25-10-2011, 18:30) *

Man kan ju alltid hoppas att några vaknar upp och kliar bort blåljuget ur öronen efter M:s totalfiasko med historieskrivningen i sitt nya idéprogram.

Jag njöt förresten av Hans Wallmarks,(M) försök till bortförklaringar i P1:s Studio Ett i dag. Han dyker upp ungefär 2,30 i inslaget. Studio Ett.

Lyssna gärna på hela. biggrin.gif
dahla
jaja, och alla ni som är så mycket för vänstern skulle säkert skänka bort varenda öre om ni vann 42 miljoner... och ni skulle absolut inte se till att värna om era pengar på bästa sätt ifall ni fick för er att behålla pengarna... jävla myglare!
Huggorm
CITAT (Gossen Ruda @ 25-10-2011, 18:30) *

Nej precis. De som eventuellt är dumma nog för att gå på sån där skrämselpropaganda röstar nog redan rött innocent.gif
xlxl67

Inte överger man väl världens bästa land (uppbyggt av socialdemokraterna). Självklart är man kvar för att försvara den sociala välfärden som socialdemokraterna byggt upp! smile.gif
Kan inte elitisterna flytta till USA istället - där finns guld, jättestora hönor och ägg wink.gif
Blomstertanten
CITAT (xlxl67 @ 25-10-2011, 18:19) *
Om högersidan i Sverige har makten i säg 20 år.
Tror ni inte det skulle bli väldigt likt ex USA eller för den del mga andra länder i världen. En liten klick stenrika, hälften har det hyffsat och en alldeles för stor andel som lever i fattigdom eller misär. Dyra försäkringar, dyra skolar, dyr sjukvård om man vill ha det bästa eller mest avancerade hjälpen.

Vill man ha ett sådant samhälle? Skulle inte bli förvånad om även vi hamnar där till slut men är riktigt oroligt ändå för att det skall hända.

Jag är fullkomligt livrädd!!! För det är dit vi är på väg med raska steg crying.gif -fear-.gif

Om inte fler vaknar upp och kommer på att de är lurade!
Lurade av ett parti som tjatat och nött in sitt budskap om bidragsfuskande sjuka och bidragsfuskande arbetslösa etc tills folk trott att det varit sant.
Lurade av ett parti som mutat dem med jobbskatteavdrag!
Lurade av ett parti som kallar sig själva arbetarparti, vilket bara betyder att det är någon annan än de själva som ska arbeta! Arbeta för en låg lön!
Lurade av ett parti som nu försöker ändra den politiska historien, för att framstå som generösa, omtänksamma räddare sick.gif

Inte konstigt att jag är rädd! help.gif
Red Top
CITAT (dahla @ 25-10-2011, 18:46) *
jaja, och alla ni som är så mycket för vänstern skulle säkert skänka bort varenda öre om ni vann 42 miljoner... och ni skulle absolut inte se till att värna om era pengar på bästa sätt ifall ni fick för er att behålla pengarna... jävla myglare!

Och vilket inlägg var ditt inlägg svar på??

Här handlar det om den historierevisionism moderaterna ägnar sig åt.
Anma

Om du tror att vänstern står för att ge bort allt man äger och har och om man inte gör det myglar man, så har du fått allt om bakfoten. I alla fall den vänstern jag står för. I min värld finns ingen motsättning i att äga och vara rik (i pengar) och att värna om de svagare i samhället. I min värld har man råd med både och.
Dessutom tycker jag att har man 1,5 miljoner i årsinkomst kan man gott betalar 700000 i skatt utan att gå under ekonomiskt för det.
andersen

Vad har det med ämnet att göra?och är det fel att dela med sig? nej tillbaka till ämnet ang Moderaterna skriver om historien, själv ser jag det som en bevis på att vi vänstermänniskor skall vara stolta över vår historia,när högern försöker att sno vår historia så förlorar dom sin egen dvs när patron var den som man var tvungen att lyda, och det är inte så länge sedan det var så, det finns fortfarande människor kvar som vet hur det är att bo i statarlängor.
Blomstertanten

Det är INTE Sverige det är fel på!
Det är regeringen det är fel på!
Huggorm
CITAT (xlxl67 @ 25-10-2011, 18:54) *
Inte överger man väl världens bästa land (uppbyggt av socialdemokraterna). Självklart är man kvar för att försvara den sociala välfärden som socialdemokraterna byggt upp! smile.gif
Kan inte elitisterna flytta till USA istället - där finns guld, jättestora hönor och ägg wink.gif

Det är redan många som flyttat till USA, oftast välutbildade svenskar som inte tycker de kommer till sin rätt i Sverige. Folk som vi skulle ha behövt här hemma. Fanns det inte krav på "Green Card" skulle nog rätt många svenskar flytta dit. Däremot är det väldigt få som flyttar till de kommunistiska länder som fortfarande finns kvar.
xlxl67
CITAT (Huggorm @ 25-10-2011, 19:00) *
Det är redan många som flyttat till USA, oftast välutbildade svenskar som inte tycker de kommer till sin rätt i Sverige. Folk som vi skulle ha behövt här hemma. Fanns det inte krav på "Green Card" skulle nog rätt många svenskar flytta dit. Däremot är det väldigt få som flyttar till de kommunistiska länder som fortfarande finns kvar.

Fast det är väl inte en så stor andel som flyttat? Och varför kommer de inte tillbaka nudå när moderaterna har varit vid makten sedan 2006? Är det inte väldigt mga högutbildade invandrare som kommer hit och kan täcka de luckorna?

Det finns nog ingen som flyttar till ett land präglad av varken extremhöger eller extremvänster.
dahla
Ja, en socialdemokrat vill väl inte ändra på någonting.... betong

http://www.dn.se/ekonomi/spelmonopolets-verkliga-vinnare
Anma
CITAT (dahla @ 25-10-2011, 19:12) *

En artikel från 2004? Är det inte ni Moderater som precis skrek om att man skulle hålla sig till nuet?
Red Top
CITAT (dahla @ 25-10-2011, 19:12) *

Och vad har dagens debatt om moderaternas historieförfalskning att göra med en DN-artikel från 2004, som handlar om spelmonopol. g.gif
*Stintan*
CITAT (Gita @ 25-10-2011, 15:26) *
Alldeles fel har Arkelsten ändå inte, förgrundsgestalten i kampen om kvinnlig rösträtt, Lydia Wahlström, var faktiskt högerpartist även om hon inte hade sitt parti med sig. För övrigt var de flesta som arbetade för kvinnlig rösträtt liberaler, dagens folkpartister.
När det gäller motståndet mot kvinnors rösträtt så var socialdemokraterna starkt emot. vid s-kongressen 1905, röstades förslaget t.ex. ned. Även kvinnosakskämpen Kata Dahlström röstade (under partipiskan?) till mångas besvikelse mot förslaget.

Men hur som helst behöver dagens samhälle en politik som är anpassad till dagens samhälle och inte till hur samhället såg ut för nästan hundra år sedan och inte heller till hur 60- och 70-talets industrisamhälle såg ut och det är säkerligen anledningen till Alliansens framgång.
Gita

giggle.gif Som om Lydia Wahlström var ensam förgrundsgestalt. Hon var en av ledarna för LKPR (en politiskt obunden förening) tillsammans med Signe Wahlström socialdemokrat och minst lika mycket förgrundsgestalt, pedagogen Anna Wittlock och liberalen Ann-Margret Holmgren. Sen fanns det en massa andra som stod på barikaderna för kvinnlig rösträtt ej att förglömma. Bland gubbarna var nog motståndet lika starkt vare sig de var höger eller sossar. Det var alltså kvinnor från alla läger som kämpade så du är faktiskt löjligt som bara framhäver ett för dig passande namn av alla som är värda att nämnas och de är många fler än jag nämnt ovan.
Gita
CITAT (Anma @ 25-10-2011, 16:47) *
Ungefär lika mycket som rabiata Borgarbrackar då.

Fast nog är du väl lite väl intelligent för att jämföra dagens Sverige med 30-talets Tyskland, eller?
Gita

CITAT (*Stintan* @ 25-10-2011, 19:23) *
giggle.gif Som om Lydia Wahlström var ensam förgrundsgestalt. Hon var en av ledarna för LKPR (en politiskt obunden förening) tillsammans med Signe Wahlström socialdemokrat och minst lika mycket förgrundsgestalt, pedagogen Anna Wittlock och liberalen Ann-Margret Holmgren. Sen fanns det en massa andra som stod på barikaderna för kvinnlig rösträtt ej att förglömma. Bland gubbarna var nog motståndet lika starkt vare sig de var höger eller sossar. Det var alltså kvinnor från alla läger som kämpade så du är faktiskt löjligt som bara framhäver ett för dig passande namn av alla som är värda att nämnas och de är många fler än jag nämnt ovan.

Nåja, i stort sett alla av dessa kvinnor kom från den övre medelklassen och stod för klart borgerliga värderingar, eller hur?
Gita

CITAT (Red Top @ 25-10-2011, 19:21) *
Och vad har dagens debatt om moderaternas historieförfalskning att göra med en DN-artikel från 2004, som handlar om spelmonopol. g.gif

Saker och ting hänger ihop, orsak och verkan, du vet!
Gita
Gita
CITAT (andersen @ 25-10-2011, 18:58) *
Vad har det med ämnet att göra?och är det fel att dela med sig? nej tillbaka till ämnet ang Moderaterna skriver om historien, själv ser jag det som en bevis på att vi vänstermänniskor skall vara stolta över vår historia,när högern försöker att sno vår historia så förlorar dom sin egen dvs när patron var den som man var tvungen att lyda, och det är inte så länge sedan det var så, det finns fortfarande människor kvar som vet hur det är att bo i statarlängor.

Men behöver vi inte en politik som tar tag i dagens problem, som har framtidsvisioner? Statarsamhället försvann för mer än 50 år sedan och betyder inte ett dugg( mer än att det är en del av svensk historia, men till svensk historia hör ju häxbränning också) för dagens svensk. Det är nu och framåt som gäller, bakåtsträvare har väl alltid varit förlorare.
Gita
Red Top
CITAT (Gita @ 25-10-2011, 19:38) *
Fast nog är du väl lite väl intelligent för att jämföra dagens Sverige med 30-talets Tyskland, eller?
Gita
Nåja, i stort sett alla av dessa kvinnor kom från den övre medelklassen och stod för klart borgerliga värderingar, eller hur?
Gita
Saker och ting hänger ihop, orsak och verkan, du vet!
Gita

Nix! Det vet jag inte att 2004 är samma sak som 2011. Är det något nytt moderat påfund, att samtiden är samma som dåtiden, dvs att tiden står stilla. wink.gif
Cacki
CITAT (Gita @ 25-10-2011, 19:44) *
Men behöver vi inte en politik som tar tag i dagens problem, som har framtidsvisioner? Statarsamhället försvann för mer än 50 år sedan och betyder inte ett dugg( mer än att det är en del av svensk historia, men till svensk historia hör ju häxbränning också) för dagens svensk. Det är nu och framåt som gäller, bakåtsträvare har väl alltid varit förlorare.
Gita

Ändå verkar det som att det är tillbaka dit som nuvarande regering vill. Ett klassamhälle med stora klyftor...
Gita
CITAT (Anma @ 25-10-2011, 16:56) *
Dessutom, Betong har inget med att sträva efter de gamla att göra så som Gita försöker göra gällande. I dessa sammanhang, alltså.

"Betongparti har använts som benämning på partier som anser att fysisk utbyggnad och därtill kopplad samhällstillväxt är viktigare än omfattande bevarande av befintliga kultur- och naturvärden. Begreppet har oftast använts om de svenska partierna socialdemokraterna och moderaterna. Kritikerna menar att dessa två partier, som annars brukar vara varandras huvudmotståndare, i frågor av detta slag ofta formar en ohelig allians. Utöver att ordet "betong" syftar på byggandet av hus och vägar, kan det också anses visa på dessa partiers nästan cementerat starka ställning i många valda politiska församlingar.

Motståndet mot betongpolitiken har oftast formulerats av Centerpartiet och Miljöpartiet de gröna."

Gita måste nog mena Gråsosse.

Eller?

Din tolkning av betong är din tolkning, för mig står betong för något fastgjutet, oföränderligt och oflexibelt. Något som är helt oföränderligt vad som än händer i omvärlden.Fast med tiden vittrar till och med betong
sönder och det är väl precis vad som håller på att hända med socialdemokratin. Man har helt enkelt inte klarat av att förändra sig med omvärldens förändringar.

Sen det här med gråsosse, jag trodde det var någon utan starkare ideologi men som alltid röstat med sossarna av gammal vana. Det är väl de som går över till den borgerliga sidan nu, eller hur?
Gita
*Stintan*
CITAT (Gita @ 25-10-2011, 19:36) *
Gita

Föreningen var ju opolitisk hade som mest 17 000 medlemmar och nej jag tror att kvinnorna kom från alla möjliga klasser.
Att påstå att det är högern som låg bakom den kvinnliga rösträtten är ett hån mot alla som var med och jobbade för det.
Du skyr visst inga medel när det gäller att försvara moderata klavertramp.
Blomstertanten
"Jag viker inte ner mig, jag avgår inte. Jag tänker utmana Fredrik Reinfeldt om regeringsmakten. Den som bäst beskriver verkligheten för pensionärerna, för hur arbetslösheten ska bekämpas och dessutom har idéer för att leda Sverige mot framtiden kommer att vinna valet 2014. Moderaterna stjäl nu i brist på egna idéer vår historia. "Jag säger till Fredrik Reinfeldt, stjäl gärna vår historia, men var säker på att jag aldrig kommer att stjäla er!" HJ
Gita
CITAT (Red Top @ 25-10-2011, 19:46) *
Nix! Det vet jag inte att 2004 är samma sak som 2011. Är det något nytt moderat påfund, att samtiden är samma som dåtiden, dvs att tiden står stilla. wink.gif

Att tiden stått stilla de senaste 40 -50 åren är väl den socialdemokratiska önskedrömmen. Då kan de ju köra vidare på samma politik som de gjort sedan 60-talet och trorsig slippa allt jobbigt nytänkande. Fast de verkar ju ha lite svårt att få svenska folket med i sin syn på utveckling, eller hur?
Gita

Gossen Ruda
CITAT (Gita @ 25-10-2011, 19:54) *
Sen det här med gråsosse, jag trodde det var någon utan starkare ideologi men som alltid röstat med sossarna av gammal vana. Det är väl de som går över till den borgerliga sidan nu, eller hur?
Gita

Varifrån har du fått det? Önskedrömmar nu igen?
Gita
CITAT (*Stintan* @ 25-10-2011, 19:58) *
Föreningen var ju opolitisk hade som mest 17 000 medlemmar och nej jag tror att kvinnorna kom från alla möjliga klasser.
Att påstå att det är högern som låg bakom den kvinnliga rösträtten är ett hån mot alla som var med och jobbade för det.
Du skyr visst inga medel när det gäller att försvara moderata klavertramp.

Kanske kan du redovisa din syn på vem som såg till att svenska kvinnor fick rösträtt?Det var knappast Hjalmar Branting eller Kata Dahlström i alla fall .Ser fram emot att få del av din historiebeskrivning.

Och för övrigt påstår jag inte att det var högern ensam som låg bakom den den kvinnliga rösträtten, men att det var välutbildade kvinnor ur den högre medelklassen med borgerliga värderingar ,varav en del t.o.m var högersympatisörer, är nog att betrakta som fakta.
Gita
P.s Sen är kanske inte Arkelsten en av mina favoriter, men något allvarligare klavertramp tycker jag nog ändå inte att hon gjort även om hennes uppgifter inte var helt korrekta så är det ju inget som påverkat dagens politik, för trots allt det är nu och framåt som gäller.D.s
Gossen Ruda
CITAT (Gita @ 25-10-2011, 20:18) *
P.s Sen är kanske inte Arkelsten en av mina favoriter, men något allvarligare klavertramp tycker jag nog ändå inte att hon gjort även om hennes uppgifter inte var helt korrekta så är det ju inget som påverkat dagens politik, för trots allt det är nu och framåt som gäller.D.s

Då kanske det är dags att du slutar tjafsa om Juholt.
Red Top
CITAT (Gita @ 25-10-2011, 20:05) *
Att tiden stått stilla de senaste 40 -50 åren är väl den socialdemokratiska önskedrömmen. Då kan de ju köra vidare på samma politik som de gjort sedan 60-talet och trorsig slippa allt jobbigt nytänkande. Fast de verkar ju ha lite svårt att få svenska folket med i sin syn på utveckling, eller hur?
Gita

Skäms du inte lite över att tillhöra det enda arbetarpartiet i Sverige. Partiet som inte har några egna idéer eller någon egen historia, utan måste stjäla både idéer och historia från det hårt arbetande folket i Sverige och göra allt till sitt.

Det skulle jag göra om jag var du.

Att skriva om historien är ett mycket vanligt grepp i diktaturer. Och du skulle nog passa bra i en sådan egoistisk, förljugen stat. Du kanske rent av vill bli diktatorsfru?

Eller f'låt, det var ju det där med jämlikhet, diktator ska det ju vara. [attachment=65748:giggle__1_.gif]
Gita
CITAT (Blomstertanten @ 25-10-2011, 19:59) *
"Jag viker inte ner mig, jag avgår inte. Jag tänker utmana Fredrik Reinfeldt om regeringsmakten. Den som bäst beskriver verkligheten för pensionärerna, för hur arbetslösheten ska bekämpas och dessutom har idéer för att leda Sverige mot framtiden kommer att vinna valet 2014. Moderaterna stjäl nu i brist på egna idéer vår historia. "Jag säger till Fredrik Reinfeldt, stjäl gärna vår historia, men var säker på att jag aldrig kommer att stjäla er!" HJ

"JAG viker mig inte, JAG avgår inte..........( underförstått) hellre låter jag partiet gå under med mig.

Big Boss har talat och där tappade nog sossarna ytterligare några röster.
Gita

CITAT (Red Top @ 25-10-2011, 20:23) *
Skäms du inte lite över att tillhöra det enda arbetarpartiet i Sverige. Partiet som inte har några egna idéer eller någon egen historia, utan måste stjäla både idéer och historia från det hårt arbetande folket i Sverige och göra allt till sitt.

Att skriva om historien är ett mycket vanligt grepp i diktaturer. Och du skulle nog passa bra i en sådan egoistisk, förljugen stat. Du kanske rent av vill bli diktatorsfru?

Eller f'låt, det var ju det där med jämlikhet, diktator ska det ju vara. [attachment=65748:giggle__1_.gif]

En seriös saklig debatt är nog ingenting för dig. Inlägget ovan är så dumt och intetsägande (säger noll i sak) så det är inte värt att argumentera mot.
Men det gynnar med all säkerhet Alliansen.
Gita
Gita
CITAT (Gossen Ruda @ 25-10-2011, 20:10) *
Varifrån har du fått det? Önskedrömmar nu igen?

Att socialdemokratin gått rejält bakåt med Persson, Sahlin och nu Jugholm kan du väl ändå inte förneka?
Gita
Bengalow
Fy tusan, det luktar gammal fisk om dina inlägg, Gittan!
Gossen Ruda
CITAT (Gita @ 25-10-2011, 20:29) *
En seriös saklig debatt är nog ingenting för dig. Inlägget ovan är så dumt och intetsägande (säger noll i sak) så det är inte värt att argumentera mot.
Gita

Är det det enda skälet till att du hänger här, att puffa för M och alliansen? Låt mig då i all vänlighet försöka förklara för dig att du med dina giftiga, elaka och ofta felaktiga påhopp på allt och alla som står till vänster om dig knappast bidrar till detta. Du är grundligt genomskådad men precis som en huvudlös giftorm vänder och vrider du på dig trots att du är fullständigt ofarlig. Du inser det inte själv men det det är som med kroppsodörer, man känner inte den egna skitlukten. Vet inte om du betraktar detta som ett personligt påhopp men det står jag för i så fall.
Red Top
CITAT (Gita @ 25-10-2011, 20:29) *
"JAG viker mig inte, JAG avgår inte..........( underförstått) hellre låter jag partiet gå under med mig.

Big Boss har talat och där tappade nog sossarna ytterligare några röster.
Gita
Gita

Ärligt talat Gita. Att föra en seriös och saklig debatt med dig går ju överhuvudtaget inte.

Du svarar ju bara på de inlägg där du kan vara spydig, nedlåtande eller där du kan komma med personliga påhopp.

Du argumenterar aldrig sakligt när det gäller fakta och du läser aldrig bifogade länkar.

Hela debatten blir ju tramsig när du är i farten.
Gossen Ruda
CITAT (Gita @ 25-10-2011, 20:36) *
Att socialdemokratin gått rejält bakåt med Persson, Sahlin och nu Jugholm kan du väl ändå inte förneka?
Gita

Det går upp och ner Skita. S var uppe på 35% innan hetsjakten började, de är snart tillbaka där när krutröken lagt sig och vanligt folk inser att de bara blev manipulerade. (Jag kommer att kalla dig för Skita tills du slutar med dina dumheter att förvanska namn. Smaklig måltid, du har själv valt den)
KRT
CITAT (Red Top @ 25-10-2011, 20:23) *

Nu kan jag inte hålla tyst utan måste faktiskt få säga en sak; historia inte en absolut sanning - det är det som är orsaken till att man forskar i historia, att det skrivs avhandlingar där nya tolkningar av tidigare skeenden diskuteras och det faktiskt kommer fram okända fakta även årtionden eller århundraden efter att något hände.
Vad som hände, vem som gjorde vad osv kallas en TOLKNINGFRÅGA, dvs man tolkar den olika baserat på sina grundläggande värderingar och kontext. Att skriva om historien och/eller anpassa den för sina syften gör alla ledare, oavsett om det är Stalin, Lenin, Saddam Hussein, Lars Ohly, Ayatollan och Shahen i Iran, George W Bush, Strauss-Kahn, Göran Persson, Miterrand, eller för den delen Håkan Juholt....... Osv i all oändlighet......

Att påstå att sossana ensamma drev igenom kvinnlig rösträtt är en version av saken, eftersom vinnaren dikterar historien och sossarna i stort sett varit vid maken sedan dess har de ju kunnat skriva vad de vill och se till att deras syn på saken har blivit den allmänna uppfattnngen (uppenbarligen har de lyckats storartat, baserat på vissa kommentarer och åsikter i denna tråd). Dett inneär inte nödvändigtvis att det faktiskt förhöll sig på detta sättet tidigt på 1900- talet, det finns sk tolkningsutrymme.
Gita
CITAT (Bengalow @ 25-10-2011, 20:37) *
Fy tusan, det luktar gammal fisk om dina inlägg, Gittan!

Kan du verkligen inte bättre, kan du verkligen inte debattera på en hyfsad nivå. Du sänker både dig själv och den sak du tycker dig stå för. Lyd ett gott råd gå och lägg dig för du framstår bara som löjeväckande.
Gita
Gossen Ruda
CITAT (Gita @ 25-10-2011, 20:48) *
Kan du verkligen inte bättre, kan du verkligen inte debattera på en hyfsad nivå. Du sänker både dig själv och den sak du tycker dig stå för. Lyd ett gott råd gå och lägg dig för du framstår bara som löjeväckande.
Gita

Skulle det komma ur rätt käft, Skita?
Gita
CITAT (Gossen Ruda @ 25-10-2011, 20:22) *
Då kanske det är dags att du slutar tjafsa om Juholt.

Fast Juholt vill väl vara dagens politik även om det han framför är ganska förlegat.
Gita
Gossen Ruda
CITAT (Gita @ 25-10-2011, 20:53) *
Fast Juholt vill väl vara dagens politik även om det han framför är ganska förlegat.
Gita

Gör dig inte dummare än vad du är, jag menade givetvis när du hela tiden drar fram förra veckans skåpmat.
Bengalow
Jodå, jag kan bättre, mycket bättre, men man måste ju anpassa sig till sina motståndare.

Anma
CITAT (Gita @ 25-10-2011, 19:38) *
Gita

jag har inte gjort den jämförelsen, så jag är nog det skulle jag tro. wink.gif

CITAT (Gita @ 25-10-2011, 19:44) *
Gita

Enligt Reinfeldt är visioner farligt....
Gita
CITAT (Gossen Ruda @ 25-10-2011, 20:49) *
Skulle det komma ur rätt käft, Skita?

Nåja, jag avhåller mig ( har mer hyfs än så) i alla fall för att ha idéer hur andra debattörer luktar för det kan väl knappast anses som seriös debatt
Gita
P.s Nu är det ju så att åsikterna och debattörerna här på Odla skiljer sig avsevärt från tyckande och stämningar ute i verkliga livet, likaså har nog allt onyanserat tjafs här inte någon större genomslagskraft.För att anpassa mig till språkbruket här kan jag väl säga att en hel del inlägg här sprider en unken doft.
Gita
Bengalow
Håller med dig Gittan! Har du hållit handen framför munnen och luktat på dig själv, och din andedräkt? DET vill jag kalla unket - i klass med Arkelstens historiebeskrivning!
Gita
Men snälla ni, ta och läs igenom era inlägg en gång innan ni skickar iväg. Ni förminskar ju både er själva och socialdemokratin till en massa babblande skitsnack. Ni skrämmer ju bort eventuella sympatisörer med ert sätt att bemöta allt och alla som inte genast håller med. Vem sjutton vill vara sosse efter att läst inläggen här.
Nu tror jag tack och lov, att just detta forum inte har någon större betydelse i den allmänna debatten och ni gör ju trots allt ett bra jobb för Alliansen.
Natti, natti/Gita
Huggorm
Ständigt nya lågvattenmärken...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon