|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18
CITAT (Anma @ 30-11-2011, 17:49)  Aha! Så det var därför sossarna gjorde som de gjorde med frågan. Det fanns en överenskommelse bakom kulisserna! Överenskommelser bakom kulisserna är nog vanligt förekommande. Kan också vara en förklaring till varför Socialdemokraterna väljer en totalt "omöjlig" person till sitt ansikte utåt, dvs, man är helt på det klara med att Alliansens sätt att hantera en omvärld i mer eller mindre kris faktiskt är det enda vettiga. I den situationen kanske det är bekvämt med en syndabock. Gita
CITAT (Gita @ 30-11-2011, 19:40)  Överenskommelser bakom kulisserna är nog vanligt förekommande. Kan också vara en förklaring till varför Socialdemokraterna väljer en totalt "omöjlig" person till sitt ansikte utåt, dvs, man är helt på det klara med att Alliansens sätt att hantera en omvärld i mer eller mindre kris faktiskt är det enda vettiga. I den situationen kanske det är bekvämt med en syndabock. Gita Men gud så dumt. Det började ju vända åt rätt håll tills lägenhetsaffären dök upp så din analys är nog alldeles fel.
CITAT (Anma @ 30-11-2011, 22:01)  Men gud så dumt. Det började ju vända åt rätt håll tills lägenhetsaffären dök upp så din analys är nog alldeles fel. Dumt eller kanske ändå inte så dumt. Tror du verkligen att sossarnas ras endast beror på Juholts lägenhetsaffärer, det tror inte jag. Är det inte snarare så att man inte kan presentera en politik som matchar Alliansens och Juholts många märkliga uttalanden och kovändningar har väl inte gjort saken bättre. Att han får sitta kvar kan nog bero på att han med sin yvighet och alla sina fadäser ganska effektivt döljer att det är alldeles tomt bakom. Gita
CITAT (Gita @ 01-12-2011, 06:41)  Dumt eller kanske ändå inte så dumt. Tror du verkligen att sossarnas ras endast beror på Juholts lägenhetsaffärer, det tror inte jag. Är det inte snarare så att man inte kan presentera en politik som matchar Alliansens och Juholts många märkliga uttalanden och kovändningar har väl inte gjort saken bättre. Att han får sitta kvar kan nog bero på att han med sin yvighet och alla sina fadäser ganska effektivt döljer att det är alldeles tomt bakom. Gita Sossarnas ras började före det här årtiondet. Juholt blev vald för att majoriteten i Sossarna trodde på honom och om han sluppit lägenhetsaffären och fått möjlighet att prata politik och i synnerhet debattera skulle siffrorna sett helt annorlunda ut. Det stora raset nu beror på lägenhetsaffären och inget annat. Alla mätningar före och efter visar detta tydligt. Före var sossarna sakta, sakta på väg uppåt. Bara att söka på statistik om du inte tror mig.
Gossen Ruda
01-12-2011, 12:40
CITAT (Anma @ 01-12-2011, 12:12)  Sossarnas ras började före det här årtiondet. Juholt blev vald för att majoriteten i Sossarna trodde på honom och om han sluppit lägenhetsaffären och fått möjlighet att prata politik och i synnerhet debattera skulle siffrorna sett helt annorlunda ut. Det stora raset nu beror på lägenhetsaffären och inget annat. Alla mätningar före och efter visar detta tydligt. Före var sossarna sakta, sakta på väg uppåt. Bara att söka på statistik om du inte tror mig. Man ser det man vill se och har man skygglapp för vänsterögat blir det lätt högervridet.
CITAT (Gossen Ruda @ 01-12-2011, 12:40)  Man ser det man vill se och har man skygglapp för vänsterögat blir det lätt högervridet. Precis, man ser vad man vill se. Du vill se en tillfällig och högst kortvarig uppgång i opinionssiffrorna som ett trendbrott, mera realistiskt är nog att se det som ett litet hack i en starkt nedåtlutande kurva. Gita
Red Top
02-12-2011, 10:04
Huggorm
02-12-2011, 10:08
Lite fult att skriva den där texten i en pratbubbla, då skulle man kunna tro att det är något Arkelsten verkligen sagt men det är det ju inte.
*Stintan*
02-12-2011, 10:34
CITAT (Huggorm @ 02-12-2011, 10:08)  Lite fult att skriva den där texten i en pratbubbla, då skulle man kunna tro att det är något Arkelsten verkligen sagt men det är det ju inte.  dylika fula tilltag, dvs hitta på att motståndare sagt....blablabla, får bara alliansanhängare ägna sig åt. Att Arkelsten spottat grodor kan väl knappast ha undgått ens dig.
Huggorm
02-12-2011, 10:50
CITAT (*Stintan* @ 02-12-2011, 10:34)   dylika fula tilltag, dvs hitta på att motståndare sagt....blablabla, får bara alliansanhängare ägna sig åt. Att Arkelsten spottat grodor kan väl knappast ha undgått ens dig. Så du hävdar att hon sagt det som står i pratbubblan?
*Stintan*
02-12-2011, 10:52
CITAT (Huggorm @ 02-12-2011, 10:50)  Så du hävdar att hon sagt det som står i pratbubblan? Läs om och läs rätt!
Huggorm
02-12-2011, 10:57
CITAT (*Stintan* @ 02-12-2011, 10:52)  Läs om och läs rätt! Skulle man inte då kunna välja ett äkta citat i stället för att hitta på ett?
Red Top
02-12-2011, 11:03
Som karikatyrtecknare har du än så länge full frihet i Sverige. Men får det enda partiet som de vill, blir det snart förbjudet att karikera dem. Karikatyrer är bara tillåtna när det gäller motståndarna; och då ska de helst vara godkända av Schlingman.
Huggorm
02-12-2011, 11:09
CITAT (Red Top @ 02-12-2011, 11:03)  Som karikatyrtecknare har du än så länge full frihet i Sverige. Men får det enda partiet som de vill, blir det snart förbjudet att karikera dem. Karikatyrer är bara tillåtna när det gäller motståndarna; och då ska de helst vara godkända av Schlingman.  Schlingman har överlåtit det ansvaret till just blondinen på din karikatyrbild
Red Top
02-12-2011, 11:48
CITAT (Huggorm @ 02-12-2011, 11:09)  Schlingman har överlåtit det ansvaret till just blondinen på din karikatyrbild  Tillåt mig tvivla. I skuggorna lurar alltid propagandaministern, FR:s högra hand.
CITAT (*Stintan* @ 02-12-2011, 10:34)   dylika fula tilltag, dvs hitta på att motståndare sagt....blablabla, får bara alliansanhängare ägna sig åt. Att Arkelsten spottat grodor kan väl knappast ha undgått ens dig. Ja du, den allmänna opinionen verkar inte ta lika allvarligt på Arkelstens ev. grodor som på Juholts alla sådana. Vad beror detta på nu på? Kan det vara så att de flesta ser till de olika partiernas politik eller i vissa fall brist på sådan. Dessutom påstår sig Arkelsten inte att vara statsministerkandidat. Gita
*Stintan*
02-12-2011, 12:43
Tala för dig själv istället för att ständigt hänvisa till den allmäna opinionen för den vet vi inte mycket om. Hur hjärntvättade kan ni bli? Vi verkar på väg mot en diktatur  Ajabaja att komma med någon som helst kritik av Reinfeldt och hans underhuggare. Aldrig att ni sakligt bemöter kritiken utan då ger ni er istället på oppositionen och slingrar er som ormar.
Tycker bilden på Arkelsten är ganska harmlös. Inget jag hakar upp mig på. Små nålstick som ju förekommer alltid i politiken.
CITAT (*Stintan* @ 02-12-2011, 12:43)  Tala för dig själv istället för att ständigt hänvisa till den allmäna opinionen för den vet vi inte mycket om. Hur hjärntvättade kan ni bli? Vi verkar på väg mot en diktatur  Ajabaja att komma med någon som helst kritik av Reinfeldt och hans underhuggare. Aldrig att ni sakligt bemöter kritiken utan då ger ni er istället på oppositionen och slingrar er som ormar. Tycker nog att min frågeställning är ganska intressant. Du kan ju ha vilka åsikter som helst om opinionsmätningar men vi kan nog vara ganska säkra på att de speglar stämningsläget just nu. Och då är väl frågan "varför det ser ut som det gör?" helt relevant. Sen tycker jag ditt sätt att använda ordet diktatur är stötande, det är inte bra när man devalverar värdeladdade ord på det sättet. Jag tror nog de flesta av oss minns när socialdemokraterna var det totalt dominerande partiet, kunde man tala om "på väg mot diktatur" då. Nej självfallet inte, s-dominansen berodde givetvis på att det var det väljarna ville ha då , precis som dagens politiska läge speglar vad väljarna vill ha nu . Vad tror ni för övrigt om Rosengrens sannolikt helt medvetna groda? Expressen idag Nog sjutton var han helt medveten om att hans uttalande skulle nå ut, eller vad tror ni? Hur som helst får man väl konstatera att det är ett spännande spel och intrigmakeri som försiggår bakom halvöppna ridåer. Gita
*Stintan*
02-12-2011, 14:40
Du får tycka vad du vill om mitt sätt att använda ord. Vem är du att tillrättavisa?
Vem bryr sig om vad pajasen Rosengren säger? Han har ju alltid varit lösmynt och klantat sig. Hoppas maten var god.
Lyssna på vad Östros sa istället!
Huggorm
02-12-2011, 15:11
CITAT (*Stintan* @ 02-12-2011, 14:40)  Lyssna på vad Östros sa istället! Östros gjorde det mycket tydligt att han misstrodde Håkan Juholt.
*Stintan*
02-12-2011, 15:22
CITAT (Huggorm @ 02-12-2011, 15:11)  Östros gjorde det mycket tydligt att han misstrodde Håkan Juholt. Lyssnade vi på samma
Ja rubriker blev det i alla fall när Rosengren slängde en hel dunk bensin i brasan. Medvetet eller inte, Rosengren har ju inget att förlora på uttalandet. Så här illa ute var ju inte ens Sahlin. Undrar när sista avsnittet i denna såpopera sänds. Kanske försöker man pressa Juholt tills han avgår frivilligt. Det verkar faktiskt inte bättre. Dessa intriger.
Huggorm
02-12-2011, 15:42
CITAT (*Stintan* @ 02-12-2011, 15:22)  Lyssnade vi på samma  Jag syftar på en intervju på SVT för omkring två veckor sedan.
*Stintan*
02-12-2011, 16:06
CITAT (Huggorm @ 02-12-2011, 15:42)  Jag syftar på en intervju på SVT för omkring två veckor sedan. Lyssna på den här som Gita länkade till! http://bloggar.expressen.se/niklassvensson/2011/12/761/
Huggorm
02-12-2011, 16:08
CITAT (*Stintan* @ 02-12-2011, 16:06)  Kan inte, mitt mobila internet är för slött
malarmaster
02-12-2011, 16:39
CITAT (*Stintan* @ 02-12-2011, 16:06)  när man lyssnar på de politiker som påstås misstro juholt slås man av deras vokabulär att inte säga varken ja eller nej.man litar på" vu:s bedömning".intervjun handlade mest om hur charmig rosengren är men han trampar i klaveret o är en odåga.på frågan om juholt diskuterades under middagen kom en lång harang om allt möjligt men inget direkt svar. huruvida östros har förtroende för juholt får vi inte veta,vad som sagts om juholt under middagen får vi inte veta men nog är rosengren charmig trots att han trampar i klaveret. Östros är en kompetent o van politiker,här lämnas inga svar,o lämnar allt öppet för vidare spekulationer,något som media säkert spinner vidare på.Vill man ha lugn o ro i partiet hade det varit bättre med raka svar. Ulf
*Stintan*
02-12-2011, 17:23
Vad har media med att göra vad några gubbar resonerar om under en privat middag? Jag tycker Östros svarade helt rätt. Självklart måste han vara solidarisk mot partiet och vu. Det borde fler vara. Det kallas för demokrati,
CITAT (*Stintan* @ 02-12-2011, 17:23)  Vad har media med att göra vad några gubbar resonerar om under en privat middag? Jag tycker Östros svarade helt rätt. Självklart måste han vara solidarisk mot partiet och vu. Det borde fler vara. Det kallas för demokrati, Jaha du, jag delar verkligen inte din syn på demokrati och skulle snarare kalla det för "partipiskan". Det kan faktiskt t.o.m. vara så att det du här kallar demokrati och det jag kallar brist på öppen debatt är sossarnas för närvarande största problem. gita
CITAT (*Stintan* @ 02-12-2011, 17:23)  Vad har media med att göra vad några gubbar resonerar om under en privat middag? Fast någon av "gubbarna" tycks ändå tipsat media. Gita
CITAT (*Stintan* @ 02-12-2011, 17:23)  Vad har media med att göra vad några gubbar resonerar om under en privat middag? Fast någon av "gubbarna" tycks ändå tipsat media. Gita
Bristen på ledarskap är S största o allvarligaste problem just nu. Persson hade aldrig låtit det eskalera till en öppen strid o braskande notiser i tidningarna var o varannan dag. Kan man inte leda ett parti så vinner man förhoppningsvis inte regeringsmakten heller. S har helt själv skapat oredan och får ta ansvar för den. Att väljarna flyr partiet är inte alls konstigt, utan helt naturligt. Bilden av S är allt annat än smickrande just nu.
" Moderaterna skriver om historien, för att nå sitt syfte: Det enda partiet i Sverige " var rubriken på den här tråden!
*Stintan*
02-12-2011, 18:46
CITAT (Gita @ 02-12-2011, 17:38)  Jaha du, jag delar verkligen inte din syn på demokrati och skulle snarare kalla det för "partipiskan". Det kan faktiskt t.o.m. vara så att det du här kallar demokrati och det jag kallar brist på öppen debatt är sossarnas för närvarande största problem. gita Jamen dom har ju en demokratiskt vald ledare då vore det väl konstigt om man inte ställer upp på det. Det snackas säkert i kulisserna i dom andra partierna också även o fokus senaste tiden legat på socialdemokraterna och Juholt. Jag förstår inte varför just sossarna ska behöva ha en mer öppen debatt om sina interna stridigheter. Det är väl ändå något dom måste lösa inom partiet och inte i media.
Blomstertanten
02-12-2011, 19:36
Återför tråden till att handla om Moderaterna! "SYRIEN ”Sverige ska vara en tydlig kraft för frihet, fred och försoning i vår värld”, har Carl Bildt upprepat ett stort antal gånger. När människorna i Syrien nu kräver just sin frihet efter decennier av diktatur vore det dags att omsätta den retoriken till handling. Men trots att vi dagligen nås av rapporter om mord och försvinnanden i Syrien så väljer regeringen att prioritera Sveriges ekonomiska intressen i Syrien före stödet till folkets kamp för sin frihet. Det skriver Vänsterpartiets utrikespolitiske talesperson, Hans Linde." http://debatt.svt.se/2011/12/02/regeringen...re-manniskoliv/Ett utdrag från en bra låt av Promoe- Folkmordsmiljonären" en folkmordsmiljonär hitta han där oljan är rör sig fritt mellan politik o företagens värld hånskrattar bort alla misstankarna om jäv mot en lukrativ affär vad är det fria ordet värt för ud varnade om resor in i ogaden men vill man veta om folkmordet ska man fråga vem man ska väl inte fråga alls bara hålla käft vad är det fria ordet värt när den man utreder är den som kunde få en fri fråga dawit isaak hur det gått med tyst diplomati 10 år utan att politiker sagt ett skit håller varandra om ryggen mot pöbelns kritik för ända sen apartheid har han varit mot sanktioner det kränker fri handel det kränker ju nationer att de sen kränker liv vad gör det när man tjänar kronor jag vill ha mer ge mig fler folkmordsmiljoner" Folkmordsmiljonären
CITAT (*Stintan* @ 02-12-2011, 18:46)  Jag förstår inte varför just sossarna ska behöva ha en mer öppen debatt om sina interna stridigheter. Det är väl ändå något dom måste lösa inom partiet och inte i media. Det är väl ingen som påstår att S behöver föra sina inre stridigheter för öppen ridå. Det är ju något som de valt själva, när svallvågorna efter Anders Johanssons sms någorlunda lagt sig så kommer Rosengrens uttalande och så har det ju varit en längre tid. När något uttalande inte längre intresserar media så ser man till att få ut något annat .............spännande dock vad som kommer härnäst. Fast nu påstår visst Rosengren att allt var ett skämt!!!!!! Jomen visst, komik på hög nivå? Situationen inom socialdemokratin tycks vara helt kaotisk, ingen mer än Veronica Palm har väl hittills givit Juholt sitt fullständiga stöd. Ett fåtal, bl.a Leijon, Stig Malm, Vidar Andersson, Anders Johansson och Kjell Olof Feldt har väl vågat sig på att vara öppet kritiska . De flesta verkar valt att låta sina uttalande vara öppna för skilda tolkningar, kanske säkrast så. För tänk om man hamnar på den förlorande sidan. Som sagt ganska underhållande men det är ju inte politik. Gita
Blomstertanten
02-12-2011, 20:02
CITAT (Lokan @ 02-12-2011, 18:38)  " Moderaterna skriver om historien, för att nå sitt syfte: Det enda partiet i Sverige " var rubriken på den här tråden!  Verkar som om en del gått lite vilse bland trådarna!
Huggorm
02-12-2011, 20:09
CITAT (Blomstertanten @ 02-12-2011, 19:36)  Återför tråden till att handla om Moderaterna!
"SYRIEN ”Sverige ska vara en tydlig kraft för frihet, fred och försoning i vår värld”, har Carl Bildt upprepat ett stort antal gånger. När människorna i Syrien nu kräver just sin frihet efter decennier av diktatur vore det dags att omsätta den retoriken till handling. Men trots att vi dagligen nås av rapporter om mord och försvinnanden i Syrien så väljer regeringen att prioritera Sveriges ekonomiska intressen i Syrien före stödet till folkets kamp för sin frihet. Det skriver Vänsterpartiets utrikespolitiske talesperson, Hans Linde." Med tanke på att de andra arabländerna valde islamister när de fick sina fria val kanske det är lika bra att läget i Syrien får kvarstå ett tag...
Blomstertanten
02-12-2011, 20:42
CITAT (Huggorm @ 02-12-2011, 20:09)  Med tanke på att de andra arabländerna valde islamister när de fick sina fria val kanske det är lika bra att läget i Syrien får kvarstå ett tag... Så demokrati är bara okay om man väljer rätt?
CITAT (Blomstertanten @ 02-12-2011, 20:42)  Så demokrati är bara okay om man väljer rätt?   Klockren kontring.
Huggorm
02-12-2011, 20:57
Okej, bra poäng.
Blomstertanten
02-12-2011, 20:57
CITAT (Blomstertanten @ 02-12-2011, 20:42)  Så demokrati är bara okay om man väljer rätt?  Och rätt i vems ögon?
CITAT (Blomstertanten @ 02-12-2011, 20:02)  Verkar som om en del gått lite vilse bland trådarna!  Hmmm, här skall det vara ordning och reda. En sak i taget, här talar vi om moderaterna och absolut inget annat. Att det ena leder till det andra är helt uteslutet. Vem i all världen har rätt att begränsa det fria samtalet ? Vem tycker att det är meningsfullt att diskutera, i det här fallet politik och värderingar, utan att sätta in det i ett sammanhang. I alla fall inte jag. Gita Tillägg: Stackars Håkan, nu är det inte riktigt roligt längre utan mera obehaglig lyteskomik, Såg just hur Skavlan helt tillintetgjorde honom. Kan ingen göra något, hur länge skall vi ha denne man som riksclown, hur länge skall han om och om igen förnedra sig själv och hur länge skall han tillåtas göra svensk inrikespolitik till bondkomik, Gita
Bengalow
02-12-2011, 21:34
Det behöver du inte skriva oss på näsan, Gittan. Det har vi insett alltför läääänge! Gå nu i säng och håll klaffen. Världen lever vidare utan dig...och dina tarvliga synpunkter, oftast utanför ämnet.
CITAT (Bengalow @ 02-12-2011, 21:34)  Det behöver du inte skriva oss på näsan, Gittan. Det har vi insett alltför läääänge! Gå nu i säng och håll klaffen. Världen lever vidare utan dig...och dina tarvliga synpunkter, oftast utanför ämnet. Vilket oerhört fånigt inlägg. Visst lever världen vidare utan mina synpunkter men det gäller i precis samma utsträckning, ja faktiskt i ännu högre grad, dina tarvliga intetsägande personangrepp. Trist att du inte har något annat att tillföra.Som du vet, eller kanske inte vet, så är yttrandefrihet en av demokratins absolut viktigaste byggstenarna och just demokrati är något som väl de flesta av oss eftersträvar (åtminstone de av oss som inte är förblindade av hat och bitterhet ) Bara det att du uppmanar andra debattörer att hålla klaffen säger väl det mesta om vilken nivå du står på. Gita
*Stintan*
02-12-2011, 22:17
CITAT (Gita @ 02-12-2011, 21:21)  Hmmm, här skall det vara ordning och reda. En sak i taget, här talar vi om moderaterna och absolut inget annat. Att det ena leder till det andra är helt uteslutet. Vem i all världen har rätt att begränsa det fria samtalet ? Vem tycker att det är meningsfullt att diskutera, i det här fallet politik och värderingar, utan att sätta in det i ett sammanhang. I alla fall inte jag. Gita Tillägg: Stackars Håkan, nu är det inte riktigt roligt längre utan mera obehaglig lyteskomik, Såg just hur Skavlan helt tillintetgjorde honom. Kan ingen göra något, hur länge skall vi ha denne man som riksclown, hur länge skall han om och om igen förnedra sig själv och hur länge skall han tillåtas göra svensk inrikespolitik till bondkomik, Gita Tycker inte alls att Skavlan tillintetgjorde honom.
CITAT (*Stintan* @ 02-12-2011, 22:17)  Tycker inte alls att Skavlan tillintetgjorde honom. Nej verkligen inte. Skavlan var en mes. Juholt hade kunnat ta en mycket svårare match. Jag tror Skvalan är Sosse.
herkules
02-12-2011, 23:39
tror jag med. alla trevliga människor är nog lite socialdemokratiska!
Det där var nog det mest omogna jag hört att sossar skulle vara lite mer trevliga än andra !herre gud hur är ni funtade här ja nu är jag fly förbannad kan jag säga,att sitta här och gona sig i vänsterpolitik och tro att ni är några slags godheten sjäv och rättfärdigande och tro att ni är födda med någon slags jäkla översittar mentalitet här ni skenheliga sossar och vänsterpartister sitter och snacka om människans lika rätt osv ,ni är ju för böveln de värsta mobbarna på Forumet ni har inte en aning om solidaritet eller medmännsklighet för då skulle ni inte sitta här på forumet och trycka ner andra som inte har samma åsikter som ni och dessutom förlöjliga dom och trycka ner dom till idiot nivå .Mig rår ni inte på har set och träffat för många sådana som ni i mitt liv.Ni berör mig inte.
CITAT (Motti @ 03-12-2011, 00:16)  Det där var nog det mest omogna jag hört att sossar skulle vara lite mer trevliga än andra !herre gud hur är ni funtade här ja nu är jag fly förbannad kan jag säga,att sitta här och gona sig i vänsterpolitik och tro att ni är några slags godheten sjäv och rättfärdigande och tro att ni är födda med någon slags jäkla översittar mentalitet här ni skenheliga sossar och vänsterpartister sitter och snacka om människans lika rätt osv ,ni är ju för böveln de värsta mobbarna på Forumet ni har inte en aning om solidaritet eller medmännsklighet för då skulle ni inte sitta här på forumet och trycka ner andra som inte har samma åsikter som ni och dessutom förlöjliga dom och trycka ner dom till idiot nivå .Mig rår ni inte på har set och träffat för många sådana som ni i mitt liv.Ni berör mig inte. Vilka ni? Vem har jag mobbat?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|