Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19
MariaS
CITAT (Biggan_ @ 25-11-2007, 23:39) *
En stor kram till alla er som kämpar! smiley_small_hug.gif ...och känn er stolta för varenda dag ni klarar! Det är inte lätt, men det går om man ger sig f*n på att man skall klara det! Jag har för mej att Netha hade ett räkneverk där man kunde se hur många cigg man inte hade rökt och hur många kronor man har sparat på det. Cigaretter o snus skall ju gå upp i pris igen efter nyår så det finns ju en hel del att spara. Då kommer väl en ask cigg att kosta runt 50-lappen. Röker man en ask om dagen så blir det i runda tal 1.500 spänn som man kan shoppa loss för i månaden. Tänk på det ni! yahoo.gif

BLOMMOR FÖR 1500 SPÄNN I MÅNADEN!!! Jisses vad jag ska handla, men men...var ska jag plantera då...
Asch då. Det var väl passe, jag har ju klarat 1 år och på dagen 8 månader.

Heja gänget, stå på er. Det går, jag lovar bravo.gif
Lars-Olof Arvids
Heja Christina, Gillan och Lena! Kämpa på, ni är starkare än ni tror! smiley_small_hug.gif

Olle
Gillan
God morgon!
Tack så jättemycket för alla uppmuntrande ord som ni skrivit wub.gif . De värmer verkligen. Av nån underlig anledning så går det riktigt bra med de "där tre". Jag har ju försökt sluta förr och trillat dit igen. Kaanske att det beror på att den riktiga inre viljan inte har varit riktigt med. Eller så passar det inte just mig att ta bort alla på en gång. Förr, tror jag, att jag har försökt sluta enbart för att "man ska" sluta. För omgivningens skull om inte annat. Nu känns det bra mycket mer motiverat för min egen skull. Jag är helt enkelt trött på cigaretterna! Jag är trött på min rökhosta, trött på att inte känna dofter som förr och på att inte smaklökarna sitter där de gjorde förr. Jag känner faktiskt redan lite skillnad där!!! En liten, men dock viss skillnad. Så Christina, det kommer ska du se tummenupp.gif

Fast jag undrar jag om det är möjligt att blir röd eller orange av alla morötter och paprikaklyfter man äter ninja.gif . Citrus har jag ingen hemma förrän i kväll...................och då finns väl risken att bli gul också................fin färgskala confused.gif

Hur går det för er andra? Hihi, men ni har kanske inte vaknat än. Och nej, jag har inte rökt än idag och suget håller inte på att ta livet av mig heller giggle.gif .

Så jag säger bara Grattis! till hela Rökslutargänget. Varje dag som går som vi själva har bestämt att den ska gå, är en vinst yahoo.gif

Vidare rapport får komma i kväll, då man kan rapportera hur resten av dagen avlöpte
Christina i Taxinge~
Godkväll allihop!

Tack för dagens peppning!!!!!!!!!

Det har gått åt en del morotsstavar under dagen, men ingen kris!
Räknar med att ikväll ska gå bra också.....

Hoppas det gått lika bra för hela Rökslutargänget!

Är det ingen mer som vill hänga på tåget?
Håll opp ett par dagar eller så och känn efter hur det känns....?!

Betty
Men så duktig du är Christina! tummenupp.gif Du låter trygg och avslappnad, kvällen kommer att gå jättebra - för det har du ju bestämt att den ska, eller hur! yes.gif
Och skulle det kännas motigt och jobbigt så är det bara att käka mer morötter/clementiner/dricka vatten/ta en promenad eller vad som helst för att komma på andra tankar. Sticka strumpor är ingen dum idé, det håller händerna sysselsatta och kan bli fina julklappar till både stora och små. biggrin.gif

Edit. Glömde hälsningen till resten av Rökslutargänget med:
Netha
Skickar massor med positivpepp till alla slutare. Ni är sååå duktiga tummenupp.gif bravo.gif
pejori
CITAT (Gillan @ 26 :tummenupp: -11-2007, 08:43) *
/.../
Fast jag undrar jag om det är möjligt att blir röd eller orange av alla morötter och paprikaklyfter man äter ninja.gif . /.../

tror jag inte, men du får en fantastisk solbränna till våren om du fortsätter och sveriges starkaste naglar rolleyes.gif naughty.gif
jobbe..jobbe...det går jättebra för er ju tummenupp.gif
Gillan
Tack för tummarna, de hjälpte igår också sweatingbullets.gif . Kaffet får jag tyvärr avhålla mig från ett tag. Det väcker inte bara en, utan tio devil.gif till liv i mig.

Skönt att du inte tror jag kommer att ändra färg Pejjan rotfl.gif , men starka naglar och en vacker solbränna tackar man inte nej till flirting.gif

Hoppas det går fortsatt bra för er andra också! Jag håller alla tummar och tår smiley_small_hug.gif
pejori
CITAT (Gillan @ 27-11-2007, 07:31) *
Tack för tummarna, de hjälpte igår också sweatingbullets.gif . Kaffet får jag tyvärr avhålla mig från ett tag. Det väcker inte bara en, utan tio devil.gif till liv i mig.

Skönt att du inte tror jag kommer att ändra färg Pejjan rotfl.gif , men starka naglar och en vacker solbränna tackar man inte nej till flirting.gif

Hoppas det går fortsatt bra för er andra också! Jag håller alla tummar och tår smiley_small_hug.gif

alla sätt är bra, så om det skulle slinka ner en och annan, är det bara att ta nya tag...GE INTE UPP NU!!!! tummenupp.gif tummenupp.gif bravo.gif
Gillan
CITAT (pejori @ 27-11-2007, 20:20) *
alla sätt är bra, så om det skulle slinka ner en och annan, är det bara att ta nya tag...GE INTE UPP NU!!!! tummenupp.gif tummenupp.gif bravo.gif

Tack igen, och jag tänker inte ge upp. Gårdagen gick också förträffligt bra. Konstigast är att eftermiddagen och kvällen går bäst. Morgonen är absolut värsta tiden.............., men det är väl det där med kaffekoppen i ena handen och ciggen i andra blush.gif .

Hur går det Christina? Och ni andra? Klarar ni er?

Jag håller fortsatt mina tummar för er tummenupp.gif
Kajsa i Arvika
Vad duktiga ni eeeeee!!!!!!!! kompiskram.gif Håller tummarna så de blir blå för er allihopa!!! tummenupp.gif
igl
vad duktiga ni är!!!!!

Christina, lika bra att sluta innan resan. tänk på hur det skulle kännas att sitta så länge i planet och inte kunna röka ranting.gif

men jag då? som ska resa ännu längre whistling.gif

jag hänger på... ansluter mig till ickerökarna från måndagen den 3 december tummenupp.gif

mvh
inger
Boxer
Jag är djupt imponerad av er. bravo.gif Även om jag inte alltid skriver här, så kollar jag ett par gånger varje dag, att ni håller rätt riktning.

Hoppas verkligen att ni själva inser att ni är fantastiskt duktiga.
Eva-Helene
Heja på, alla i rökslutargänget! Ni är såååå duktiga! Och skulle ni råka tända en cigg, så ge inte upp för det - det är "bara" att ta nya tag! Och - känn efter hur det egentligen smakar...ganska avskyvärt, eller hur? Jag är så glad åt att jag slutade då för många år sedan!
Lars-Olof Arvids
Heja på, ni är verkligen jätteduktiga! Jag fortsätter hålla tummarna för er! kompiskram.gif

Olle
Netha
Till alla duktiga slutare och bravo.gif
Här hålls alla tummar. smile.gif
Biggan_
Dagens kram till alla er som kämpar! smiley_small_hug.gif
Nu är ni en bra bit på väg! tummenupp.gif
Kämpa på! kompiskram.gif
Gillan
Tack ska ni ha och Gud vad ni är gulliga allihopa, jag blir alldeles rörd ju -cry-.gif wub.gif ..................och vilken sporre det blir yahoo.gif ...Nu kan man ju bara inte ge upp giggle.gif ...............skämt åtsido, jag kommer inte att ge upp tummenupp.gif

Välkommen i gänget igl smiley_small_hug.gif ..............Vad bra vi kommer att må yes.gif

En bamsekram till er alla som orkar skriva här och peppa oss smiley_small_hug.gif
Åsa E
Jag vill säga ett stort grattis till er för att ni väljer hälsa framför ohälsa!
Har själv aldrig rökt, men har sett vad rökningen gör med människor...

Ni är SÅ duktiga! Kämpa på, ni har allt att vinna! blomma.gif
pejori
idag är en ny rökfri dag, i erat nya rökfria liv....kämpa på, det värsta är gjort.
nu blir det bara bättre och bättre tummenupp.gif bravo.gif bravo.gif
Christina i Taxinge~
Godafton alla i "Rökslutargänget"! wub.gif

Och va´ kul att se att vi blivit fler - välkommen, Inger!

Tänk, det går så braaaa tralalalalala! yes.gif
Visst det kommer stunder när det suuuuuuuuger, men som sagts tidigare - efter en stund är suget borta! Man får förstås "förvilla sig" med ett glas vatten, en klementin eller byta arbetsuppgift eller nåt annat, men det blir aldrig jobbigt! Och det går längre & längre mellan suuugen.
Jag känner mig nästan lite präktig....... wink.gif tongue.gif

Men sen är det ju också alla ni fantastiska påhejare!!!!!
Jag har sagt det förut, men säger det igen - ni betyder massor!!
Tack!

Så finns det en forumist som har betytt lite extra för mig - ganska mycket extra faktiskt - Netha!
Tack för all peppning!!

Av Netha fick jag också länken till "sluta-röka-räknaren" - en kul grej som jag har på bildskärmen och som just i detta nu visar mig att jag varit rökfri i
1 vecka 5 dagar 3 timmar 53 minuter! Bra va! biggrin.gif

Dessutom talar den om att jag inte rökt 194 cigaretter, sparat 467,- och förlängt mitt liv med 16 timmar 10 minuter.

Vill nån mer ha denna länk så finns den gratis att ladda ner här - scrolla neråt en bit:

Rökslutarräknare

Nu måste jag kolla "Bonde söker fru" - sån är jag! biggrin.gif biggrin.gif

Netha
Fortsätter hålla tummarna. kompiskram.gif
pejori
Nu är snart en till rökfri dag tillända. tummenupp.gif tummenupp.gif
bra jobbat alla ....nu är ni ett steg närmare målet. Kämpa vidare nu.
ni är sååå duktiga smiley_small_hug.gif bravo.gif bravo.gif
livets sparbössa fylls sakta men säkert av flera sköna dagar utan rökningen, renare och frächare lungor bravo.gif bravo.gif
Kajsa i Arvika
Mmmm.... och plånboken av pengar till... fröer och plantor och jordpåsar och spadar och trädgårdsprydnader och krukor och dammduk och marksten och trädgårdsmässan och trädgårdsböcker och och och.. crazy.gif

Kämpa på!! Hejahejahejaheja...
Gertie
Har också slutat.
Första gången 21 okt. Höll upp i 1 vecka.
Klättrade på väggarna, så jag började ta en cigg efter frukost, lunch och middag.
Det gick ganska bra att hålla sig till de 3 om dagen.
Men det gillade inte farbror doktorn, nono.gif så det var bara att sluta helt.
Har nu varit helt rökfri från den 12 nov. - 17 dagar. smile.gif
Catarina z2
Åhhh vad ni är duktiga, jag håller tummarna för er alla. bravo.gif
Jag har passerast 4 månader & nu är det mycket, mycket lättare, så håll ut. Angående luktsinnet & flåset så kommer det tillbaka.
LadyG
Det börjar bli ett rejält gäng som slutar röka tillsammans! Hejja, ni kommer att klara det!
Boxer
bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif
Christina i Taxinge~
CITAT (Boxer @ 29-11-2007, 15:48) *
bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif

WOW - vilket inlägg! biggrin.gif

Dagen har gått bra - fortfarande rökfri!

Netha
Ja jesses vad applåder tongue.gif Men... jag instämmer och vill önska också alla nya slutare Lycka till!
Håller tummar för er alla. Ni är sååå duktiga! smile.gif
Gillan
Tack, tack, och återigen hemskt mycket tack för alla applåder och hejarop wub.gif
Dagen idag har faktiskt inte innehållit mer än två,..........för mig, är det helt okej blush.gif .

Grattis till de av er som redan slutat helt och dessutom kan känna skillnader i smak, lukt, kondis, mm.

Kanske är jag helt rökfri, redan innan jul wub.gif

Med mina beräkningar, har jag sedan den 9/11, 14.30, låtit bli ca 610 cigg, det är faktiskt inte riktigt klokt
sweatingbullets.gif
giggle.gif .

Pratade alldeles nyss med min bror, som varit rökfri i snart fyra år. Jag sa till honom att det inte alls var så förbaskat lätt som han skrytigt om. Han skrattar lite smått i telefon, och säger att man inte måste tala om allt angel_not.gif ..............brorsor -fear-.gif ...... giggle.gif
LadyG
Gillan, om fyra år kommer du ha glömt de värsta stunderna. Då kommer det inte att verka så jobbigt längre, eftersom du är så oerhört van vid att vara rökfri smile.gif

Du är redan på god väg dit förresten, över 600 cigg är starkt jobbat! Några planer för 1000-ciggsjubileumet?
pejori
CITAT (Gillan @ 29-11-2007, 22:06) *
Tack, tack, och återigen hemskt mycket tack för alla applåder och hejarop wub.gif
Dagen idag har faktiskt inte innehållit mer än två,..........för mig, är det helt okej blush.gif .

Grattis till de av er som redan slutat helt och dessutom kan känna skillnader i smak, lukt, kondis, mm.

Kanske är jag helt rökfri, redan innan jul wub.gif

Med mina beräkningar, har jag sedan den 9/11, 14.30, låtit bli ca 610 cigg, det är faktiskt inte riktigt klokt
sweatingbullets.gif
giggle.gif .

Pratade alldeles nyss med min bror, som varit rökfri i snart fyra år. Jag sa till honom att det inte alls var så förbaskat lätt som han skrytigt om. Han skrattar lite smått i telefon, och säger att man inte måste tala om allt angel_not.gif ..............brorsor -fear-.gif ...... giggle.gif

bravo gillan!!!!!
i morgon är det nya insattser och nya försök, snart är du fri. tummenupp.gif
bravo alla som är på noll....ni klarar det tummenupp.gif
Netha
Jättestort Grattis Gillan! Sååå bra gjort att klara dig med bara två giftpinnar/dag tummenupp.gif
610 orökta är ju stor vinst för hälsan.... snart är du ifatt mej.

just nu 68.520 orökta ohmy.gif smile.gif
Gillan
wub.gif wub.gif wub.gif , Tack! Vad gulliga ni är smiley_small_hug.gif
Gillan
CITAT (LadyG @ 29-11-2007, 22:17) *
Gillan, om fyra år kommer du ha glömt de värsta stunderna. Då kommer det inte att verka så jobbigt längre, eftersom du är så oerhört van vid att vara rökfri smile.gif

Du är redan på god väg dit förresten, över 600 cigg är starkt jobbat! Några planer för 1000-ciggsjubileumet?

Jaaaaaaaa. -cry-.gif .............att kunna dricka kaffe utan att det kommer en massa små devil.gif , som talar om att jag måste ha en giftpinne samtidigt -cry-.gif ................just nu är det lättast att låta bli kaffet giggle.gif
pimpim2
Jag hänger på SNART....
Netha
CITAT (pimpim2 @ 29-11-2007, 22:32) *
Jag hänger på SNART....

Slå till nu vetja... du har inget att förlora. smile.gif

Men ... om du vill ha betänketid så är du så klart välkommen till slutargänget närhelst. wub.gif
LadyG
CITAT (Gillan @ 29-11-2007, 22:31) *
Jaaaaaaaa. -cry-.gif .............att kunna dricka kaffe utan att det kommer en massa små devil.gif , som talar om att jag måste ha en giftpinne samtidigt -cry-.gif ................just nu är det lättast att låta bli kaffet giggle.gif

Så jobbigt, blir det samma sak om du dricker örtte?
pejori
CITAT (Gillan @ 29-11-2007, 22:31) *
-cry-.gif ................just nu är det lättast att låta bli kaffet giggle.gif

det går över fort, snart kan du dricka kaffe igen....lovar tummenupp.gif
när hjärnan insett att dom inte hör ihop, släpper det smiley_small_hug.gif
titti49zon6
Grattis alla som slutat röka eller nästan slutat bravo.gif
Jag har försökt några gånger själv, sist när jag "peppede" Malin.....det gick bra ca två månader
men så hamnade jag på en fest och skulle bara ta ett festbloss och nu är jag rökare igen thumbdown.gif
men efter att ha läst denna tråd funderar jag allvarligt på att försöka en gång till
vill ju inte bli"mobbad" på mässan som enda rökaren......usch jag stinker ju, kan inte umgås med ickerökare
Gillan, vi får peppa varandra i chatten och ni andra får hålla tummarna,
det är ju värt att försöka iallafall 000.gif
kanska, kanske jag går upp 10 kg vilket skulle vara ett stort+ (väger 38 kg nu)
Eva-Helene
Heja på, alla ni som slutar bolma! Du Gillan, prova att gå på kondis och dricka kaffe! Där får man ju ändå inte röka och nu när du slipper köpa cigg så har du ju råd att unna dig den lyxen ibland! (men ta det lugnt med doppat! giggle.gif )
Gillan
CITAT (titti49zon6 @ 30-11-2007, 08:38) *
Grattis alla som slutat röka eller nästan slutat bravo.gif
Jag har försökt några gånger själv, sist när jag "peppede" Malin.....det gick bra ca två månader
men så hamnade jag på en fest och skulle bara ta ett festbloss och nu är jag rökare igen thumbdown.gif
men efter att ha läst denna tråd funderar jag allvarligt på att försöka en gång till
vill ju inte bli"mobbad" på mässan som enda rökaren......usch jag stinker ju, kan inte umgås med ickerökare
Gillan, vi får peppa varandra i chatten och ni andra får hålla tummarna,
det är ju värt att försöka iallafall 000.gif
kanska, kanske jag går upp 10 kg vilket skulle vara ett stort+ (väger 38 kg nu)

kompiskram.gif kompiskram.gif , klart vi peppar varandra titti!...........Och Välkommen i klubben tummenupp.gif ............den här gången ska vi inte misslyckas vet du wub.gif ..........och vad stolta vi ska vara på mässan yahoo.gif

Nej, nåt kondis blir det nog inte för mig.......tre mil till närmsta........eller i alla fall en, fniss.

Och te, hur mycket jag än tycker om det, ger mig inte riktigt samma känsla. Men det löser sig med tiden.......det är jag övertygad om yes.gif
Lars-Olof Arvids
Allt löser sig, utom olja och vatten. smile.gif Ni är jätteduktiga, ni som har gått in för att välja hälsa framför ohälsa. Kämpa vidare! smiley_small_hug.gif

Olle
tettan
hejsan alla
har med spänning följt denna tråden, inte för att jag röker utan för att gubben gör det.
jag tycker ni är fantastiskt duktiga, verkligen fantastiska. men hur många här har provat de olika preparat man numera kan äta som hjälp på vägen (champix bl.a.)
undrar oxå över en sak till, vad är det som gör att någon inte vill sluta röka, med tanke på allt skit som det innebär, jag kan inte se någon fördel med att röka.
tettan
Eva-Helene
CITAT (tettan @ 30-11-2007, 14:20) *
hejsan alla
har med spänning följt denna tråden, inte för att jag röker utan för att gubben gör det.
jag tycker ni är fantastiskt duktiga, verkligen fantastiska. men hur många här har provat de olika preparat man numera kan äta som hjälp på vägen (champix bl.a.)
undrar oxå över en sak till, vad är det som gör att någon inte vill sluta röka, med tanke på allt skit som det innebär, jag kan inte se någon fördel med att röka.
tettan

Innan jag bestämde mig för att sluta, så var det nog mest oron över att jag skulle misslyckas med att sluta som gjorde att jag fortsatte. Sedan är det ju en känsla av välbefinnande att tända dagens första ciggarett! Och en slags tröst när man känner sig nere, är stressad o.s.v. Det är nog största orsaken tilll att rökare har så svårt att bestämma sig för att sluta!
pejori
ni är sååå duktiga allihop. rose.gif yahoo.gif yahoo.gif
försök att komma på, vad ni gör när ni röker som minnst och gör det. g.gif
är det när ni läser, invadera bibblan...är det när ni skriver, skriv av favvoboken, städa, handarbeta, gör vad som helst som drar fokus från ciggen. tummenupp.gif
faller ni, så ta bara tre-fyra bloss. och släck sedan...det räcker för att stilla suget...Sen...på´t igen sos.gif sos.gif
ni klarar det, det värsta är gjort, nu blir det lättare för varje dag...kämpa på nu...jobbe jobbe bravo.gif bravo.gif bravo.gif
Christina i Taxinge~
Nu är det 2 veckor och 2 timmar sen jag rökte senast!
Jag har hoppat över 225 cigaretter på den tiden och förlängt livet med 19 timmar yahoo.gif

Det har inte gått som på räls.....några ggr har det varit krisigt, men på det stora hela taget har det varit lätt - hittills!
Och att det varit "lätt" beror på att beslutet växte fram långsamt och inifrån mig själv.
Ni som är anhöriga till rökare - tjata inte om att vi ska sluta!
Det räcker med nåt påpekande ibland..... tycker jag sleep.gif
Vi rökare vet precis hur dyrt det är, hur farligt det är, hur illa det luktar, hur obekvämt det är osv osv
Vi vet också hur tillfredsställande det är, avslappnande och framförallt belönande.
Har man aldrig varit rökare är det nog svårt att förstå....... dunno.gif

Och kom ihåg att nikotin är den mest beroendeframkallande drog man känner till - värre än heroin!
Borde m a o vara förbjudet! Och hade säkert varit det om man hade haft dagens kunskap då, för länge sen.....
Alltså gör vi som slutar en bedrift, tycker jag!

Nu är det fredagkväll igen och förra fredagen hade jag kris i rökuppehållet. Det är ju såååååå mysigt att komma hem efter tung arbetsvecka och äntligen få koppla av!
Maken har fixat lite god mat, brasan sprakar i öppna spisen och jag vill gärna ha mina två glas vitt vin på fredagkvällen - sådetså!
Och tjurig som jag kan vara vägrar jag att ta bort mina små guldkanter på tillvaron!
Och ikväll verkar det gå mycket bättre - ingen kriskänsla ännu! smile.gif

Många hälsningar till alla er andra som kämpar på!!!!!!!!!!!!!!!!!
Och än en gång - stoooort tack till alla påhejare!

pejori
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 30-11-2007, 18:34) *
Nu är det 2 veckor och 2 timmar sen jag rökte senast!
Jag har hoppat över 225 cigaretter på den tiden och förlängt livet med 19 timmar yahoo.gif

Det har inte gått som på räls.....några ggr har det varit krisigt, men på det stora hela taget har det varit lätt - hittills!
Och att det varit "lätt" beror på att beslutet växte fram långsamt och inifrån mig själv.
Ni som är anhöriga till rökare - tjata inte om att vi ska sluta!
Det räcker med nåt påpekande ibland..... tycker jag sleep.gif
Vi rökare vet precis hur dyrt det är, hur farligt det är, hur illa det luktar, hur obekvämt det är osv osv
Vi vet också hur tillfredsställande det är, avslappnande och framförallt belönande.
Har man aldrig varit rökare är det nog svårt att förstå....... dunno.gif

Och kom ihåg att nikotin är den mest beroendeframkallande drog man känner till - värre än heroin!
Borde m a o vara förbjudet! Och hade säkert varit det om man hade haft dagens kunskap då, för länge sen.....
Alltså gör vi som slutar en bedrift, tycker jag!

Nu är det fredagkväll igen och förra fredagen hade jag kris i rökuppehållet. Det är ju såååååå mysigt att komma hem efter tung arbetsvecka och äntligen få koppla av!
Maken har fixat lite god mat, brasan sprakar i öppna spisen och jag vill gärna ha mina två glas vitt vin på fredagkvällen - sådetså!
Och tjurig som jag kan vara vägrar jag att ta bort mina små guldkanter på tillvaron!
Och ikväll verkar det gå mycket bättre - ingen kriskänsla ännu! smile.gif

Många hälsningar till alla er andra som kämpar på!!!!!!!!!!!!!!!!!
Och än en gång - stoooort tack till alla påhejare!

ni är jätteduktiga!!! bravo.gif bravo.gif
som mitt ex sa när jag påpekade att tjat inte hjälper....
"det är som att kunna svaret i skolan sa han, man räcker upp handen jag kan...jag kan..."
men som jag sa då...."du svarar inte, innan du fått frågan", så vänta med att tjata om att sluta röka tills jag ber om råd.
heja till dom två veckorna...skulle du falla efter ett glas vin, börja om i morgon igen...... kompiskram.gif
det blir längre och längre mellan återfallen bravo.gif
Netha
Heja heja så bra det går för dig Christina... tror säkert att du klarar att ta ett par glas vin
utan att drabbas av alltför stora besvär. Se bara till att inte uppehålla dig där du brukade röka..
då är risken minimerad.
Ha en fin kväll och helg. kompiskram.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon