Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19
Aqvakul
CITAT (Monaxe @ 28-10-2008, 12:04) *
Ska kolla upp det Maggan ! Tack för tippset.

Alla andra tips mottages tacksamt.

Nu har abstinenshuvudvärken satt igång oxå....tror jag stoppar huvet i frysen en stund, och laddar in med med gasväv/papper under läppen...
Ska genast köpa ingefära!

GLÖM INTE ATT ALLT SKA DOKUMENTERAS...... crazy.gif
Wilmer
Såg att jag har en gammal XQ'S, excuse på jobbet. WWW.sqs.se
Den innehåller xylitol, aspartam mm men inget socker.. Köpte åt en kollega 2005 som slutade snusa giggle.gif
Monaxe
CITAT (Biggan_ @ 28-10-2008, 10:49) *
Jag vet någon som slutade snusa med hjälp av små lagom skivor rå ingefära som fick bästa snusplatsen under läppen! Det skulle tydligen ge liknande sting som en pris! blink.gif

TACK för det tipset Biggan! Klart effektivt med en lite bit ingefära under läppen...

Har helt plötsligt blivit storkonsument av ingefära!
Aqvakul
CITAT (Monaxe @ 02-11-2008, 08:53) *
TACK för det tipset Biggan! Klart effektivt med en lite bit ingefära under läppen...

Har helt plötsligt blivit storkonsument av ingefära!

Två veckor nu, eller hur? Bra jobbat!
bravo.gif tummenupp.gif
Monaxe
CITAT (Aqvakul @ 02-11-2008, 08:58) *
Två veckor nu, eller hur? Bra jobbat!
bravo.gif tummenupp.gif

Tack!

Japp, två veckor idag för både mej och maken...
Aqvakul
CITAT (Monaxe @ 02-11-2008, 09:03) *
Tack!

Japp, två veckor idag för både mej och maken...

då blir det ju fyra veckor, eller är det falsk matematik.... flirting.gif
DragonLady
Fortfarande inte den minsta colasipp yahoo.gif fast det e ju inte så jobbigt som o sluta röka eller snusa då.. shy.gif men för er som dricker kaffe (jag dricker inte kaffe) kan ju tänka er hur det skulle vara att sluta med det.. nuke.gif
pejori
Jaha...så har man då ge sig på den här dårskapen också -fear-.gif -fear-.gif
Kört med nedtrappningsmetoden, och lyckats hålla mej på fyra om dagen nu.... tummenupp.gif tummenupp.gif

sedan i:a April!!!!!
undrar om jag vågar ta det slutliga steget nästa April??? whistling.gif crying.gif crying.gif
Monaxe
Kör hårt nu Pejori!!!

Kan jag så kan du!!

Slutade röka för 17 år sedan och nu ska jag ta mej ur snusträsket.
Wilmer
Riktigt starkt mentholtuggummi under läppen som omväxling?

HÅLL UT!! Ni är jätteduktiga. smiley_small_hug.gif
Myosotis
bravo.gif
Bettis
6 mars slutade jag att röka, idag är det 6 november alltså = 8 MÅNADER det hade jag aldrig trott att jag skulle klara wacko.gif , men idag skulle jag aldrig ta en cigg igen innocent.gif (men ibland ser det lite gott ut)
Wilmer
yaay.gif Grattis, härligt att slippa bolma, eller hur?
Aqvakul
CITAT (Bettis @ 06-11-2008, 14:54) *
6 mars slutade jag att röka, idag är det 6 november alltså = 8 MÅNADER det hade jag aldrig trott att jag skulle klara wacko.gif , men idag skulle jag aldrig ta en cigg igen innocent.gif (men ibland ser det lite gott ut)

Grattis Bettis!
På lördag firar jag mina 8 månader utan snus!
(Bra att du påminner, så hänger jag på... flirting.gif )
Bettis
Ja, det är underbart att inte behöva bolma yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif visst Aqvakul jag ska påminna dig, för jag räknar minsann månaderna naughty.gif
Christina i Taxinge~
Den 16/11 har jag varit rökfri i ETT ÅR!!!!!!!!!!!!!

yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif yaay.gif

Tänk att ett år går så fort!?
Detta måste vara nästan det bästa jag gjort - förutom att föda två barn wub.gif smile.gif
Min ettårspresent till mig själv är en vecka på en Kap Verde-ö.

Lycka till alla andra rökare & snusare & colaberoende & övriga i denna tråd!!!!
Aqvakul
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 06-11-2008, 18:43) *

Detta måste vara nästan det bästa jag gjort - förutom att föda två barn wub.gif smile.gif

Stort Grattis - du har verkligen gjort dig förtjänt av en härlig solsemester! yaay.gif rose.gif bravo.gif
Klura

STORT GRATTIS Christina. rose.gif
Har läst denna tråd lite då å då och varit så imponerad av dig och alla andra som slutat.
Jag hoppas att jag om ett år också kan skriva att jag fortfarande är rökfri.
Jag slutade den 6 november så jag är ju bara på dag 3.
Får hjälp av Champix och det fungerar bra än så länge.
Christina i Taxinge~
Tack ska ni ha!

Och fortsatt L Y C K A T I L L ! båda två bravo.gif yes.gif
Aqvakul
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 09-11-2008, 21:22) *
Tack ska ni ha!

Och fortsatt L Y C K A T I L L ! båda två bravo.gif yes.gif

Ha en trevlig semester! yahoo.gif
ingrid fuxwall
Det är jobbigt att vara fd. rökare men man sparar ju pengar men det är inte alltid man tänker så
Monaxe
3 veckors snusfrihet idag, det går hyfsat tycker jag.
Egentligen inte så svårt utan snuset som jag trodde, det är mer den där känslan av att ha något under läppen som jag har klar abstinens över.
Men papperstussar och Ingefära fungerar bra, så detta ska allt lyckas- sweatingbullets.gif
Aqvakul
Bra jobbat, Monica!

Det värsta är passerat, du kan snusa men du vill inte!

kompiskram.gif
Bettis
I går var det 9 månader!!!!!!!!!!! sedan jag slutade, fattar det inte själv, tidigare har jag rökt nästan varje timma och nu har det gått 9 månader utan att jag har rökt, som sagt fattar det inte själv, gud så duktiga vi är som slutat röka/snusa tummenupp.gif
Klura
Härligt Bettis, grattis!
Jag är bara inne på min första månad som rökfri
men går det lika bra som hittills så ska det inte vara några problem.
Bettis
CITAT (Klura @ 07-12-2008, 16:13) *
Härligt Bettis, grattis!
Jag är bara inne på min första månad som rökfri
men går det lika bra som hittills så ska det inte vara några problem.

Har du bara bestämt dig så kommer det att gå jättebra tummenupp.gif
Monaxe
Här är det fortfarande snusfritt!!
ingrid fuxwall
Det var evigheter sedan jag slutade röka - den 5:e mars men jag är fortfarande röksugen varje dag.

ingrid
Klura
CITAT (ingrid fuxwall @ 07-12-2008, 17:49) *
Det var evigheter sedan jag slutade röka - den 5:e mars men jag är fortfarande röksugen varje dag.

ingrid

Jag är näst intill 100% "oröksugen" men jag äter Champix och får god hjälp av tabletterna.
Jag sitter i rökrummet på jobbet och det gör mig inget att folk blåser rök rätt i ansiktet på mig.
Men om jag går nära någon som precis har rökt då känner jag ett liiitet sug för det doftar uuuunderbart.
Undrar hur det blir sen när man slutar med tabletterna..
Boxer

Jättebra gjort! *bugar djupt* yes.gif
Aqvakul
I morgon är det 9 månader sen jag slutade snusa!
ingrid fuxwall
CITAT (Aqvakul @ 07-12-2008, 19:22) *

Känns det fortfarande bra?

Christina i Taxinge~
CITAT (Aqvakul @ 07-12-2008, 19:22) *

GRATTIS!!!
blomma.gif bravo.gif yahoo.gif

Just nu är det 1 år 3 veckor 16 timmar sen jag slutade röka - och det har gått sååååå fort! ohmy.gif biggrin.gif

Aqvakul
I dag är det 10 månader sen jag bröt ett 40-årigt snusberoende!
Christina i Taxinge~
Hmmmm.........varför gjorde du det?
Aqvakul
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 08-01-2009, 12:38) *
Hmmmm.........varför gjorde du det?

slutade snusa menar du? confused.gif
Christina i Taxinge~
ja....tror jag menade det rolleyes.gif
stressade på lunchen och vet inte riktigt vad jag tänkte (rätt typiskt mig ibland)

du slutade väl för att det var ohälsosamt antar jag

Aqvakul
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 08-01-2009, 19:22) *
ja....tror jag menade det rolleyes.gif
stressade på lunchen och vet inte riktigt vad jag tänkte (rätt typiskt mig ibland)

du slutade väl för att det var ohälsosamt antar jag

kändes så onödigt på något vis... vem vill vara beroende...
Christina i Taxinge~
CITAT (Aqvakul @ 08-01-2009, 19:59) *
kändes så onödigt på något vis... vem vill vara beroende...

Ja....visst känns det som om man äntligen kopplats loss! rolleyes.gif

Red Top
Var hos doktorn idag och hon undrade om jag funderat på att sluta röka. (Mitt blodtryck var inte helt bra)
Jag röker c: 5 om dagen, ibland upp till tio. Visst har jag funderat sa jag, men inte bestämt mig. Inte för att jag tror att det är svårt, när man röker så lite, men det är på något sätt en knäpp vana jag behållit, trots att min gube slutade för snart två år sen.
Jag talar om när och om jag bestämt mig, så kanske jag kan få lite stöd av er. Det är ju bra om ni håller ordning på mig oxå. blush.gif

Jag är fylld av beundran för alla er som lyckats!
smiley_small_hug.gif
Motti
Ja att sluta röka ! confused.gif det är inte lätt har själv rökt i fyrtio år förutom när jag fick mina barn sen började jag igen för jag hade svårt att gå ner i vikt.Nu har vi flyttat ut på landet utanför Nässjö och här röker vi inte inne längre och jag har skurit ner mitt rökande till hälften vilket ju är positivt tycker jag !målet är att sluta helt men det måste vara ens eget beslut låter man sig övertalas med tjat så är risken stor att man misslyckas,det måste vara ett EGET beslut att man bestämer sig helt enkelt för att det får va nog nu fear.gif Jag upplever det som att de värsta antagonisterna är dom som rökt själv de har ofta minst tolerans och helst plötsligt efter attt ha rökt i årtal så är det superäckligt och de mår illa och få huvudvärk konstigt va ? nono.gif Kanske det är en psyckologisk grej ?ett sätt att stå emot !tjat leder aldrig till att man sluter röka .Som sakt eget självständigt beslut ska det va utan påtryckningar.Tycker det är starkt gjort att du bestämt dig för att sluta och jag håller alla tummar för att det går bra för dig,och du !det finns ju hjälp tuggumi och sugtableter osv när suget sätter till .

Lycka till Motti
ingrid fuxwall
CITAT (Motti @ 08-01-2009, 20:52) *
Ja att sluta röka ! confused.gif det är inte lätt har själv rökt i fyrtio år förutom när jag fick mina barn sen började jag igen för jag hade svårt att gå ner i vikt.Nu har vi flyttat ut på landet utanför Nässjö och här röker vi inte inne längre och jag har skurit ner mitt rökande till hälften vilket ju är positivt tycker jag !målet är att sluta helt men det måste vara ens eget beslut låter man sig övertalas med tjat så är risken stor att man misslyckas,det måste vara ett EGET beslut att man bestämer sig helt enkelt för att det får va nog nu fear.gif Jag upplever det som att de värsta antagonisterna är dom som rökt själv de har ofta minst tolerans och helst plötsligt efter attt ha rökt i årtal så är det superäckligt och de mår illa och få huvudvärk konstigt va ? nono.gif Kanske det är en psyckologisk grej ?ett sätt att stå emot !tjat leder aldrig till att man sluter röka .Som sakt eget självständigt beslut ska det va utan påtryckningar.Tycker det är starkt gjort att du bestämt dig för att sluta och jag håller alla tummar för att det går bra för dig,och du !det finns ju hjälp tuggumi och sugtableter osv när suget sätter till .

Lycka till Motti

Du har så rätt i att det måste vara ett eget beslut att inte längre vara en slav under missbruket.

Själv rökte jag min sista giftpinne den 4:e mars förra året och är fortfarande, konstant sugen på att ta nästa, en gång missbrukare - man är det för evigt, missbrukare.

Självfallet måste man vara super äklad av alla andra som är slavar och sprider doften omkring sig - är det så svårt att förstå??? Tycker folk i min närhet
Biggan_
Visslingar och applåder till er som lyckats sluta röka o snusa! Själv har jag varit rökfri i 4 år och 2 månader!
bravo.gif bravo.gif bravo.gif yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif
Christina i Taxinge~
CITAT (Biggan_ @ 08-01-2009, 21:00) *
Visslingar och applåder till er som lyckats sluta röka o snusa! Själv har jag varit rökfri i 4 år och 2 månader!
bravo.gif bravo.gif bravo.gif yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif

Du är ett föredöme! bravo.gif

Och absolut måste det vara ett eget beslut den dagen man slutar!
Inte 17 kunde jag sluta röka under alla åren bara för att kära maken tjatade - jag blev bara sur! angry.gif
Men jag tror att det finns några tillfällen i livet för oss rökare när det plötsligt är jättelätt att sluta. Det gäller bara att fatta när de kommer!! tongue.gif
Eller att råka göra ett försök just när det är läge - det gjorde jag!
Visst hade jag en del "sug" den första tiden, men förhållandevis lite. Senare har det varit några dagar vid ett par tillfällen när det känts lite irriterat, typ............ sleep.gif
Men allt det är ju ingenting jämfört med alla dagar som gått utan minsta problem! Lätt som en plätt att sluta röka efter 43 år, vem kunde trott det?!

Ingrid, du som får kämpa varje dag fortfarande - du gör en strong insats som står emot 000.gif !!!!!
Jag håller verkligen alla tummar för dig!

Motti, tänk lite varje dag att "snart ska jag nog sluta, tror jag....", så ger det sig självt plötsligt! yes.gif
Lycka till!

Just nu har jag varit rökfri i
1 år
1 månad
3 veckor
2 dagar
5 timmar
....och ett antal minuter

yahoo.gif

Aqvakul
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 08-01-2009, 21:32) *
Och absolut måste det vara ett eget beslut den dagen man slutar!
Inte 17 kunde jag sluta röka under alla åren bara för att kära maken tjatade - jag blev bara sur! angry.gif
Men jag tror att det finns några tillfällen i livet för oss rökare när det plötsligt är jättelätt att sluta. Det gäller bara att fatta när de kommer!! tongue.gif
Eller att råka göra ett försök just när det är läge - det gjorde jag!

så sant som det är sagt! yes.gif tummenupp.gif
Azola
Grattis till er alla som har slutat! Har följt tråden lite sporadiskt med tanke på att....jag ska sluta...en vacker dag! Jätte bra att du startade den Christina!! thanks.gif
Var in och läste här senast i fredags på dagen, den 2:a jan 09, hittade bla en länk som för statistik över hur länge man varit rökfri osv. ....laddade ner den!

Efter 30 års rökande slutade jag alltså i fredags kväll.
Ännu så länge går det bra....
Myosotis
bravo.gif Håller tummarna!
Aqvakul
tummenupp.gif Lycka till! Vi stöttar dig.
ingrid fuxwall
CITAT (Azola @ 12-01-2009, 13:17) *
Grattis till er alla som har slutat! Har följt tråden lite sporadiskt med tanke på att....jag ska sluta...en vacker dag! Jätte bra att du startade den Christina!! thanks.gif
Var in och läste här senast i fredags på dagen, den 2:a jan 09, hittade bla en länk som för statistik över hur länge man varit rökfri osv. ....laddade ner den!

Efter 30 års rökande slutade jag alltså i fredags kväll.
Ännu så länge går det bra....

Håller både tummar och tår för dig

ingrid
Christina i Taxinge~
Azola - grattis!!!!!!!!!!! biggrin.gif

Se till att ha apelsiner, morötter å sånt till hands när suget kommer. Eller ta ett glas vatten eller borsta tänderna.
Och glöm inte att skriva här ibland!

jag har också den där räknaren som visar hur mycket man sparat och hur många cigaretter man inte rökt - den är faktiskt sporrande ibland!

Jag har i skrivande stund sparat 16250,- och inte rökt 6771 cigaretter..... tänk om man hade fortsatt sick.gif

Håller tummarna för dig!!!!!!!!!!!

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon