Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19
Christina i Taxinge~
CITAT (hattstugan @ 30-06-2010, 14:21) *
Mmm gnällande fäder är inte kul precis! Har en sådan far jag med!

Är nu inne på andra dagen utan cig! Det funkar bra även om någon röker i min närhet!

Det känns så bra att inte röka nu iaf!

Gläd dig åt varje cig du INTE röker!!!!!!!!!!!!!
Åååå, va duktig du är! tummenupp.gif
zissi
Bra hattstugan tummenupp.gif
Motti
Hörde på tv programet Docktors att man kan annväna kanelstänger att hålla i och smutta på ,kanel ska visst dämpa begäret och lugna en.
Myosotis
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 30-06-2010, 12:09) *
Vilket bara bevisar att din pappa tänker på rökningen, vill sluta.
Gläd dig åt de cig han inte rökte under upphållet!
Börja inte tjata igen.....:-)
Men visa att du blir glad när han håller upp - för han kommer att försöka igen!

Ingen annan kan hjälpa en rökare att sluta röka - det måste man fixa själv!
Du ska absolut inte känna dig skyldig till nånting för att dina föräldrar röker.
Ge dem inte dåligt samvete för nåt sånt, då kanske de tröströker mer!
Men som sagt;
visa att du blir glad och peppa dem lite när de försöker!!

Tack för de vänliga orden. Tyvärr pratar de aldrig om att vilja sluta. När pappa hade slutat sa han ingenting, det var mamma som sa "förresten, pappa har slutat röka, men säg inget, du vet hur han är..." Så jag vågade inte visa någon glädje, bara låtsades som ingenting, av rädsla att han skulle börja igen. När han nu började igen kände jag att det var mitt fel, för att jag inte visade den glädje jag kände... -cry-.gif Det är faktiskt inte särskilt lätt för de anhöriga heller.
Aqvakul
CITAT (Myosotis @ 01-07-2010, 11:35) *
Tack för de vänliga orden. Tyvärr pratar de aldrig om att vilja sluta. När pappa hade slutat sa han ingenting, det var mamma som sa "förresten, pappa har slutat röka, men säg inget, du vet hur han är..." Så jag vågade inte visa någon glädje, bara låtsades som ingenting, av rädsla att han skulle börja igen. När han nu började igen kände jag att det var mitt fel, för att jag inte visade den glädje jag kände... -cry-.gif Det är faktiskt inte särskilt lätt för de anhöriga heller.

Det är svårt att uppfostra barn, men helt omöjligt att uppfostra sina föräldrar.

(aqvakuls ordspråk)
hattstugan
Nu har jag varit utan cig i 6 dagar och det går JÄTTE BRA! Har varit på besök hos min rökande syster utan att det har stört mig! Känner mig på rätt väg!

Vill återigen säga TACK till er alla för uppmuntran och glada tillrop!
Meriona
yahoo.gif yahoo.gif thanks.gif tummenupp.gif tummenupp.gif kompiskram.gif kompiskram.gif yaay.gif smiley_small_hug.gif
Du är grym! coolgleam.gif
hattstugan
TACK!! smiley_small_hug.gif
Aqvakul
Jättebra jobbat, Hattstugan! tummenupp.gif
hattstugan
Tack!! smiley_small_hug.gif
tepa
Hej

Hattstugan, vad BRA !! Superbra. Det var inte länge sen jag skrev i denna tråden ungefär samma som du nu. En dag utan. Sex dagar utan. Nä, jag började nog med timmar...
Och kan du gissa ? Nästa lördag är det ett halvt år sen jag tog mitt senaste (sista) bloss ! Ett HALVT ÅÅÅR !!!!

Tack ni som stöttat mig. Har INTE återfallit...

Hälsn Tepa
Biggan_
CITAT (hattstugan @ 04-07-2010, 20:06) *
Nu har jag varit utan cig i 6 dagar och det går JÄTTE BRA! Har varit på besök hos min rökande syster utan att det har stört mig! Känner mig på rätt väg!

Vill återigen säga TACK till er alla för uppmuntran och glada tillrop!

Visslingar och applåder! whist.gif whist.gif whist.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif yahoo.gif
Visst är du på rätt väg! Du har dessutom klarat av den värsta tiden!

CITAT (tepa @ 04-07-2010, 20:49) *
Hej

Hattstugan, vad BRA !! Superbra. Det var inte länge sen jag skrev i denna tråden ungefär samma som du nu. En dag utan. Sex dagar utan. Nä, jag började nog med timmar...
Och kan du gissa ? Nästa lördag är det ett halvt år sen jag tog mitt senaste (sista) bloss ! Ett HALVT ÅÅÅR !!!!

Tack ni som stöttat mig. Har INTE återfallit...

Hälsn Tepa

Grattis till halvåret Tepa! Strongt gjort! blomma.gif bravo.gif blomma.gif bravo.gif
hattstugan
Tack Tepa och Biggan! smiley_small_hug.gif
Meriona
Ja det var verkligen duktigt Tepa! yahoo.gif Grattis!
Myosotis
CITAT (hattstugan @ 04-07-2010, 20:06) *

bravo.gif Det är ju jättebra!! yahoo.gif Det måste väl vara svårast i början, nu har du redan klarat av det! smiley_small_hug.gif

CITAT (tepa @ 04-07-2010, 20:49) *
...Nästa lördag är det ett halvt år sen jag tog mitt senaste (sista) bloss ! Ett HALVT ÅÅÅR !!!!

yaay.gif Grattis!
ängsvädd
Superbra gjort Hattstugan bravo.gif yahoo.gif Ditt nya, underbara liv har börjat biggrin.gif

och även Tepa bravo.gifbiggrin.gif
netha
Grattis Tepa och Hattstugan! bravo.gif
hattstugan
Ännu en dag har passerat utan att vara röksugen!!

Det här är TOPPEN!

TACK Myosotis, ängsvädd och netha smiley_small_hug.gif
Aqvakul
Bra kämpat, hattstugan! tummenupp.gif
hattstugan
Tack Aqvakul! smiley_small_hug.gif
Inga från Närke
Bra kämpat alla som försöker sluta och har slutat. blomma.gif . Själv har jag och min sambo varit rökfria i snart 3 år.
Myosotis
CITAT (hattstugan @ 06-07-2010, 20:35) *
Ännu en dag har passerat utan att vara röksugen!!

Heja! [attachment=51942:heja.gif]
hattstugan
Än går det bra! Kul att de flesta på jobbet inget märkt! Får se om någon märker något idag!

Ha en bra dag alla! smiley_small_hug.gif
Aqvakul
bravo.gif
hattstugan
14 rökfria dagar nu!! I går talade jag om för mina arbetskamrater att jag slutat att röka! Inte någon av de som jobbade då har märkt nåt! Men jag mår utmärkt utan cig iaf!!! biggrin.gif
Aqvakul
Kanon! yahoo.gif tummenupp.gif bravo.gif
hattstugan
smiley_small_hug.gif
Meriona
Aaaah så duktigt!!! smile.gif yahoo.gif
hattstugan
smiley_small_hug.gif
netha
Heja på alla duktiga slutare! Varje rökfri dag är en storvinst! tummenupp.gif bravo.gif
Myosotis
bravo.gif
Biggan_
CITAT (hattstugan @ 12-07-2010, 20:52) *
14 rökfria dagar nu!! I går talade jag om för mina arbetskamrater att jag slutat att röka! Inte någon av de som jobbade då har märkt nåt! Men jag mår utmärkt utan cig iaf!!! biggrin.gif

Härligt! Känn dej stolt som har klarat 14 rökfria dagar! kompiskram.gif
Har du klarat det så här långt så går det säkert bra i fortsättningen också!
tepa
Hej

Ja, själv har jag ju passerat halvåret, så nu går det av bara farten. 14 dagar, duktigt. Skulle tro att det värsta är över.
I början saknade jag mina vänner ciggarna, men nu går det riktigt bra. Man tänker bara mindre och mindre på dom.
Vad stolt du kan vara nu. Och att du kunde hålla dig från att berätta för jobbarkompisarna!! Det kunde inte jag. Jag slutade
på en helg, då jag är ledig. Genast måndag morgon berättade jag för dom att nu är det SLUT!

Hälsn Tepa
hattstugan
Nu har jag varit rökfri i 3 veckor!!! Inga problem heller med det! Känns underbart bara!
Aqvakul
CITAT (hattstugan @ 21-07-2010, 07:26) *
Nu har jag varit rökfri i 3 veckor!!! Inga problem heller med det! Känns underbart bara!

tummenupp.gif bravo.gif
ängsvädd

Fantastiskt! Stort grattis bravo.gif
Biggan_

Härligt att det går så bra! kompiskram.gif bravo.gif
fuchsian
Va bra smiley_small_hug.gif ta varje ny dag utan rökning som ytterligare en ny vinstlott för din egen hälsa.
Hejar på, och önskar att du slipper ur detta och tänk hur allting börjar dofta gott, säger dom som har lyckats. Själv har jag inte rökt ens en enda cigarett i mitt liv, men har supportat flera trots att jag har inte eran vetskap om hur svårt det kan vara. ..... tummenupp.gif Fuchian ....
Myosotis

yaay.gif
hattstugan
Nu är det 4 veckor utan cig! Så nu känns det som jag aldrig rökt och orken börjar komma tillbaka så sakta! yahoo.gif

thanks.gif alla som kommit med uppmuntran! smiley_small_hug.gif
Aqvakul
Imponerande, hattstugan! bravo.gif
ängsvädd
CITAT (hattstugan @ 27-07-2010, 05:44) *
Nu är det 4 veckor utan cig! Så nu känns det som jag aldrig rökt och orken börjar komma tillbaka så sakta! yahoo.gif

Bra gjort - stort grattis yaay.gif
xlxl67
CITAT (hattstugan @ 27-07-2010, 05:44) *

Starkt jobbat! Om du får abstinens testa att tugga lite på ingefära. Det är fräscht, gott o nyttigt o hjälpte mig att snusa inom 1 månad.
Anki på Öland
Grattis! Visst är det en skön känsla när man i så många år varit "slav" under dessa vita pinnar!!
Anki
netha
tummenupp.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif blomma.gif
hattstugan
Imorgon har det gått 5 veckor sedan jag slutade att röka! Men idag känns det jobbigt då jag återigen får domen ev diskbråck!! Vill inte!

Men jag motstår rökningen ändå för den skulle ju ändå inte göra mig frisk igen!
Aqvakul
Rätt tänkt och bra kämpat... yaay.gif bravo.gif tummenupp.gif
Meriona
Det är bara en månad kvar till det är 6 år sedan jag slutade suga på stinkpinnar. Och diskbråck kan man leva med längre än så Hattstugan (om det inte är akut, det finns alltid olika grader såklart, mitt är nog säkert rätt så lindrigt) men att röka tar inte bort någon värk, tro mig.

Kram!

hattstugan
Nu har jag klarat av 8 veckor utan att röka!!!
Har inte ens haft lust att prova så jag känner mig jätte stolt nu!

thanks.gif till er som kommit med uppmuntran och stöd!
Aqvakul
Stort Grattis till din stronga insats, Hattstugan! yaay.gif bravo.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon