|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19
Grattis Bettis!! Bara bröllopet är över här så ska jag ta mig i kragen och verkligen försöka (det var otroligt korkat att börja röka igen efter 11 års uppehåll  ) just nu så är inte motivationen på topp, jag behöver mina rökpauser i skrädderiet. Grattis och fortsatt lycka till till er alla som påbörjat och lyckats
Biggan_
07-07-2009, 12:50
Christina i Taxinge~
07-07-2009, 20:20
Och jag har varit rökfri i 1 år och 8 månader!Det är jag jätteglad för! Däremot är det INTE lika kul att vara en tjockis Det mår jag illa av.......men snart går jag i pension och då ska jag sluta äta, så det löser sig nog
Biggan_
07-07-2009, 21:04
Sussie F-Flower
07-07-2009, 21:27
Hej! Jag vet inte om jag har skrivit i den här tråden någon gång... tror inte det... jag har sett den och jag har läst så där sporadiskt... Jag slutade den 20e april i alla fall... Har gjort några "tjuvrökningar", främst när jag har druckit lite vin... Varför ska det vara så förbaskat svårt just då då..? Måste man bli nykterist också...? Jag har kommit på att jag kan "nöja" mig med att ta en eller ett par cigaretter en kväll för att sedan helt låta bli igen... Jag har kunnat konstatera att för mig gäller det vanan mer än beroendet. När jag pratar i telefonen tex har jag varit van att tända... men jag har nästan aldrig rökt på morgonen.... Ibland när jag har varit ledig har jag kunnat kommit på mig själv vid 14-tiden att jag inte har rökt. DÅ har jag kunnat blivit röksugen, bara av tanken... Jag har nu gått i en "Nikotin-avvänjningskurs" och har uppfattat det som att nikotin är ett djävla rävgift, utan tvivel... Vi i kursen fick de senaste, senaste forskningsrönen när det gäller fysiska skador av nikotin. Gäller alltså även snusanvändning... Det tillsätts tom ämnen som spränger alveolerna. Det är SÅÅÅ många kemiska tillsatser (4700 närmare bestämt!!!) i denna förbannade last att det skulle förbjudas!!! Nu finns det tom förslag att läkarna inte ska få skriva ut spam till dom som använder nikotin längre... efs nikotin drar samman blodkärlen så att ingen blodtillförsel kan ske... Man kan ju undra hur man medvetet kan dra i sig dessa förbannade gifter (ursäkta ordvalet, men det är precis vad jag känner... och tänker..) Man betalar för att bli sjuk och få ett kortare liv... Älskar man inte sig själv mer än så....? Hur kan man vara så destrukiv...? Vad är det som gör att man inte anser sig vara värd ett bättre liv, än så...? (Bolla gärna med mig, jag känner att jag behöver det för min egen skull...) Edit: Glömde att säga att jag vill ge Er som har slutat ett STORT GRATTIS för er stora prestation!!! ALL HEDER ska ni ha!!! Det är ni värda! Plus EN STOR KRAM!!!
Sussie F-Flower
07-07-2009, 21:33
CITAT (Sussie F-Flower @ 07-07-2009, 22:27)  Hej! Jag vet inte om jag har skrivit i den här tråden någon gång... tror inte det... jag har sett den och jag har läst så där sporadiskt... Jag slutade den 20e april i alla fall... Har gjort några "tjuvrökningar", främst när jag har druckit lite vin... Varför ska det vara så förbaskat svårt just då då..? Måste man bli nykterist också...? Jag har kommit på att jag kan "nöja" mig med att ta en eller ett par cigaretter en kväll för att sedan helt låta bli igen... Jag har kunnat konstatera att för mig gäller det vanan mer än beroendet. När jag pratar i telefonen tex har jag varit van att tända... men jag har nästan aldrig rökt på morgonen.... Ibland när jag har varit ledig har jag kunnat kommit på mig själv vid 14-tiden att jag inte har rökt. DÅ har jag kunnat blivit röksugen, bara av tanken... Jag har nu gått i en "Nikotin-avvänjningskurs" och har uppfattat det som att nikotin är ett djävla rävgift, utan tvivel... Vi i kursen fick de senaste, senaste forskningsrönen när det gäller fysiska skador av nikotin. Gäller alltså även snusanvändning... Det tillsätts tom ämnen som spränger alveolerna. Det är SÅÅÅ många kemiska tillsatser (4700 närmare bestämt!!!) i denna förbannade last att det skulle förbjudas!!! Nu finns det tom förslag att läkarna inte ska få skriva ut spam till dom som använder nikotin längre... efs nikotin drar samman blodkärlen så att ingen blodtillförsel kan ske... Man kan ju undra hur man medvetet kan dra i sig dessa förbannade gifter (ursäkta ordvalet, men det är precis vad jag känner... och tänker..) Man betalar för att bli sjuk och få ett kortare liv... Älskar man inte sig själv mer än så....? Hur kan man vara så destrukiv...? Vad är det som gör att man inte anser sig vara värd ett bättre liv, än så...? (Bolla gärna med mig, jag känner att jag behöver det för min egen skull...) Edit: Glömde att säga att jag vill ge Er som har slutat ett STORT GRATTIS för er stora prestation!!! ALL HEDER ska ni ha!!! Det är ni värda! Plus EN STOR KRAM!!!  Jag hade skrivit att läkarna inte ska få skriva ut ett visst "upphetsande" medel för män, för att kunna genomföra vissa saker men det kom inte med pga spamskyddat (BRA!!!) program på odla.nu!
Å jag har nu varit nikotinfri i 3,5 månader!! Jag "kissade plus" och slutade snusa samma dag! Ja, jag har alltså en bebis i magen !!! Nikotin beroendet var inte såå svårt att bli av med. Tog en vecka med en jäkla huvudvärk på eftermiddagarna, sedan ingen fysisk abstinens. Vanan däremot är jag inte av med än....jag "snusar" toapapper. Helt otroligt att man kan känna sig fullkomligt lugn och nöjd med toapapper under läppen. Jag "snusar" bara när jag börjar känna mig sådär riktigt sugen, så att jag är sugen på att stoppa något sött i munnen. Då viker jag ihop en "toapapperssnus" och känner mig alldeles nöjd. Knäppt jag vet....men jag går upp alldeles tillräckligt som det är....
Grattis alla andra som slutat och HEJJA på alla som tänker börja sluta!!
//Heda
Myosotis
13-07-2009, 19:39
Christina i Taxinge~
14-07-2009, 20:40
CITAT (Heda @ 13-07-2009, 19:06)  Å jag har nu varit nikotinfri i 3,5 månader!! Jag "kissade plus" och slutade snusa samma dag! Ja, jag har alltså en bebis i magen !!! Nikotin beroendet var inte såå svårt att bli av med. Tog en vecka med en jäkla huvudvärk på eftermiddagarna, sedan ingen fysisk abstinens. Vanan däremot är jag inte av med än....jag "snusar" toapapper. Helt otroligt att man kan känna sig fullkomligt lugn och nöjd med toapapper under läppen. Jag "snusar" bara när jag börjar känna mig sådär riktigt sugen, så att jag är sugen på att stoppa något sött i munnen. Då viker jag ihop en "toapapperssnus" och känner mig alldeles nöjd. Knäppt jag vet....men jag går upp alldeles tillräckligt som det är.... Grattis alla andra som slutat och HEJJA på alla som tänker börja sluta!!
//Heda Grattis till att du ska bli mamma! Det största undret i livet! Och grattis till att du är nikotinfri! Hoppas du förblir fri från nikotinet lika länge som du är mamma......
Glömde skriva att i söndags var det 1 år och 6 månader sedan jag rökte min sista cigg  Hur går det för er andra??
CITAT (Bettis @ 08-09-2009, 10:10)  Glömde skriva att i söndags var det 1 år och 6 månader sedan jag rökte min sista cigg  Hur går det för er andra?? Grattis Här går det åt pipsvängen med att försöka sluta. Sätter fram målet hela tiden och kommer aldrig till skott.
titti49zon6
08-09-2009, 10:23
CITAT (Bettis @ 08-09-2009, 10:10)  Glömde skriva att i söndags var det 1 år och 6 månader sedan jag rökte min sista cigg  Hur går det för er andra?? GrattisSjälv har jag varit rökfri 1 år 4månader 2 veckor 1 dag 4 timmar 16 min Mitt liv har blivit 3 veckor 5dagar 3 timmar och 40 minuter längre Har sparat 13182 kronor, hm...vart har dom pengarna tagit vägen??? Konstigt nog så känner jag inget "röksug" hade ju bara rökt i drygt 45 år
Aqvakul
08-09-2009, 10:35
och idag är det 1 år och 6 månader sen jag tog min sista pris snus....
(tack Bettis för påminnelsen...)
Biggan_
08-09-2009, 10:37
Grattis Bettis och titti  , visst är det skönt att lyckas!  CITAT (pejori @ 08-09-2009, 11:16)  Grattis Här går det åt pipsvängen med att försöka sluta. Sätter fram målet hela tiden och kommer aldrig till skott. Jag ser fram emot att få gratulera dej också Pejjan!  CITAT (Aqvakul @ 08-09-2009, 11:35)  och idag är det 1 år och 6 månader sen jag tog min sista pris snus....
(tack Bettis för påminnelsen...) Grattis till dej också Aqva!
Aqvakul
08-09-2009, 10:40
Det är klart det är viljan som avgör, mitt motto: "jag kan ....., men jag vill inte"....
CITAT (Aqvakul @ 08-09-2009, 11:40)  Det är klart det är viljan som avgör, mitt motto: "jag kan ....., men jag vill inte".... Det är väl så jag känner på något konstigt vis också. Det är den enda "lasten" jag har, så jag unnar mej några cigg om dagen. Men som Martin Ljugn sjöng en gång: "Jag ska klara av det"  Jag har lyckats en gång förrut och ska lyckas igen. Ångrar att jag tog den första ciggen efter ett års uppehåll.
CITAT (Aqvakul @ 08-09-2009, 11:35)  och idag är det 1 år och 6 månader sen jag tog min sista pris snus....
(tack Bettis för påminnelsen...)  JÄKLAR SÅ DUKTIGA VI ÄR grattis alla som har slutat med "skiten" fy vad det luktar illa  när dom bolmar runt omkring
Sju månader och en vecka ungefär (30 januari) sedan jag slutade. +11kg  , för övrigt är det bara fantastiskt.  Inte ett endaste bloss har jag tagit! Snusat har jag aldrig gjort, luktar så illa. (som om cigg skulle lukta godare????) Lovade mig själv att inte gå upp mer än max 10 kg och då gå ner alltihop igen. Så nu är det dags att ta tag i det nu då.  Grattis till alla er som lyckats! Pejori, har jag lyckats så kommer du garanterat att göra det också, så fort du blir tillräckligt motiverad.  Efter flera års tjat om att jag inte kan sluta från gubben, då jag slutat 100 gånger och börjat igen och utvecklat en trots, "självklart ska jag inte sluta tjatgubbe!! ändrades trotsen till "JAG SKA VISA DIG! JAG KAN VISST!!! "  Det roliga var att gubben visste att det skulle sluta med det och han pikat mig bara för att få den effekten tillslut... Och jag visste att det var så och ändå, som tur är, gick jag på det.
Inga från Närke
08-09-2009, 17:58
Tog sista ciggen den 14 januari 2008 sedan dess har jag inte tagit ett bloss. Låg ju inlagd 2 veckor på USÖ med bl.a. syrgas p.g.a av en lunginflamation och att jag fick kol. Har väl haft det i många år men det bröt ut ordentligt då. När jag kom hem gick det förvånandsvärt bra och efter att sambon också slutade ca 2 veckor senare så har det gått jättebra. Det som jag tycker är konstigt är att lukt och smak inte har förändrats så drastiskt som andra säger. Ökat i vikt gjorde jag inte heller förän nu i år och det är från 83 kg till 92 kg men nu står jag stilla som tur är. Äter inte så mycket godis som många säger att de har gjort när de slutat utan min viktökning beror nog mest på att sambon har varit sjuk sedan oktober 2008 och är fortfarande och för att ha det lite mysigt på helgerna så äter vi och dricker gott och det har satt sig på kroppen, nu har vi börjat att tänka lite och tar det lite lugnare med det, så får vi se om det visar sig på vågen. Sambon har inte ökat lika mycket men det kan ju vara p.g.a. att han är sjuk. GRATTIS till alla som har orkat sluta och håller fast vid det också för det är jobbigast. Till er som vill sluta men inte har gjort det, gå med i någon rökavvänjningsgrupp för där får man mycket stöd,man kan ringa till någon när det är jobbigt o.s.v. Lyck till önskar jag er.
Christina i Taxinge~
08-09-2009, 19:03
CITAT (pejori @ 08-09-2009, 11:39)  Alla rökare/snusare kommer förr eller senare fram till stunden! Stunden då det plötsligt blir så enkelt att sluta! Det gäller bara att inte missa stunden när den kommer! Din stund kommer också, Pejori - var uppmärksam! Min stund kom för exakt 1år 9månader 3veckor 4timmar sen GRATTIS till alla som lyckats sluta & alla ni som inte slutat än - var uppmärksamma!
Här är en till som lyckats sluta efter nästan 50 års bolmande. Det är nu drygt 10 månader sedan jag rökte den sista cigaretten och det känns bättre och bättre dag för dag. Det är inte så att jag på något som helst vis saknar cigaretterna, utan jag antar att det är alla gifter som ska ur kroppen som ställt till det lite för mig. Nu är det bara extrakilona som ska bort och det är nog inte så bara det heller. Grattis alla ni andra som också lyckats och Pejori, du kan om du vill och bestämmer dig. Lätt som en plätt ska du se!  För mig var det en sluta-röka-process på flera år innan sista blosset togs.
Skönt att höra att jag inte är ensam om, att ta tid på mej. Min tid kommer nog snart tror jag
Jag har väl försökt ett antal gånger att sluta, men när min pappa åkte in på sjukhus han rökte och fyyyy vad han hosade och harklade men när jag sedan såg dessa stackars människor gå omkring med rullator och syrgastuber så jäklar, näää tänkte jag såhär vill jag inte sluta synd bara att jag inte hade sett detta många år tidigare, kanske hade jag inte brytt mig då, men nu gjorde jag det, stackarna så vill jag inte ha det då slähngde jag bort ciggen så motiverad har jag aldrig varit förut och varje gång jag blir röksugen så tänker jag på dom som gick omkring med syrgas och slang till näsan och då är den fakiskt inte så svårt längre att skita i ciggen. Men man måste kanske se det, jag vet ju själv hur svårt det är att sluta, men nu vejag att är man tillräckligt motiverad så går det efter 40 och lite till års rökning
Jag blev kär i en notorisk rökmotståndare och idrottsman…..Det var inte ett dugg svårt att sluta då.
Idag, efter 22 år är jag lika förälskad och fortfarande rökfri.
/Anki
Hej igen
08-09-2009, 21:45
Kikar in och ser en tråd som ligger mig varmt om hjärtat. Gratulerar alla som slutat och alla som funderar på att sluta. Man KAN när man väl bestämt sig... inte en dag tidigare, och det är ingen idé att tjata på en som röker ... då drar man i sig det dubbla (vet av egen erfarenhet) Nu tänkte jag berätta lite om livet när man har svår KOL Du stiger upp på morron, pustar och flåsar och får ta det väääldigt lugnt ... sakta, sakta tar man sig från säng till badrum... t.o.m när man tvättar sina händer får man ta det lugnt ... inte jäkta. Vila innan du orkar gå till köket där kaffe väntar. Sitt och pusta innan du orkar ta en klunk, pusta igen innan nästa ... sedan om du orkar tugga så tar du en macka .. annars dricker du 1,25 dl Respifor (spec framtagen näringsdryck för KOL-sjuka) En så vardaglig sak som att ta en dusch, måste planeras ... vila och vila och vila och kanske orka ... annars får det bli en annan dag och alltid med hjälp. Påklädninga .. krävs hjälp ... precis som med det mesta vardagliga.¨ Många, många ggr varje dag får man andnöd så man tror det är slut ... men nää ... man tar sig igenom det också ... pustar och säger ... nähä.. än var det inte dags Det gäller att ha humor ... och det har jag. Det är inte det minsta synd om mig ... jag är otroligt priviligierad och inte en människa kan se på mig att jag är sjuk ... det syns, tack o lov inte utanpå (än) förutom gånger då händer och ansikte blir extra blåa och då är jag inte ute bland folk. Rullstol har jag, men den används inte än ... inte så länge jag orkar gå några meter ... är väl lite fåfäng och vill se fräsch och frisk ut. Ville berätta detta för er som kanske redan hostar en hel del och känner att ni har slem som inte vill komma upp ... ni som kanske har " lite dålig kondis" ( man skyller i början på det) ... ni som tycker det är jobbigt att böja sig ner ... det är tecken på KOL - Emfysem hos rökare. Lycka till alla slutare och ni som funderar på sluta!  /Netha
Christina i Taxinge~
08-09-2009, 21:55
Å, Netha - så roligt att se dig här igen!  : Många ggr har jag tänkt på dig efter att jag förstod hur ansatt du var av KOL. Jag har fått göra sånt där spirometri(?)test och det var bra, tack & lov! Så skönt att se att du har humorn kvar och tar dagarna som de kommer! Vad annat kan man göra? Allt det bästa önskar jag dig!
Aqvakul
09-09-2009, 06:40
Jag har några släktingar som med alla medel försöker att få deras mor/svärmor att sluta röka. Tyvärr tror jag att deras tjat bara får motsatt verkan. Dessutom så är detta ett av de få nöjen en 89-årig ensamstående kvinna med få vänner i livet har kvar.
CITAT (Aqvakul @ 09-09-2009, 07:40)  Jag har några släktingar som med alla medel försöker att få deras mor/svärmor att sluta röka. Tyvärr tror jag att deras tjat bara får motsatt verkan. Dessutom så är detta ett av de få nöjen en 89-årig ensamstående kvinna med få vänner i livet har kvar. Men herregud  låt henne röka, min mamma röker också och är gammal men jag skulle aldrig tjata på henne om hon slutar tror jag hon dör  hon kommer iaf inte att dö av rökningen. Min pappa rökte också och hade aspetslunga  men hans hjärta orkade inte längre när han var 85 år, så låt de gamla vara ifred tycker jag iaf.
Christina i Taxinge~
09-09-2009, 17:46
CITAT (Aqvakul @ 09-09-2009, 07:40)  Jag har några släktingar som med alla medel försöker att få deras mor/svärmor att sluta röka. Tyvärr tror jag att deras tjat bara får motsatt verkan. Dessutom så är detta ett av de få nöjen en 89-årig ensamstående kvinna med få vänner i livet har kvar. Nä, men nu Aquakul måste du väl rycka in och få släktingarna att få sansen tillbaka! Är man 89 år ska man inte sluta röka, det kan vara farligare för hjärtat och ämnesomsättningen och hela "kroppssystemet" än att fortsätta röka. Det tror jag absolut! Rökningen påverkar rätt mycket i kroppen och slutar man efter många år så blir det också en rejäl påverkan som vi som är nåt år yngre kan klara men som en 89-åring kanske inte alls klarar! Låt damen röka, vet jag!
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 09-09-2009, 18:46)  Nä, men nu Aquakul måste du väl rycka in och få släktingarna att få sansen tillbaka! Är man 89 år ska man inte sluta röka, det kan vara farligare för hjärtat och ämnesomsättningen och hela "kroppssystemet" än att fortsätta röka. Det tror jag absolut! Rökningen påverkar rätt mycket i kroppen och slutar man efter många år så blir det också en rejäl påverkan som vi som är nåt år yngre kan klara men som en 89-åring kanske inte alls klarar! Låt damen röka, vet jag! Det rådet fick svärmor av en läkare, hon var då ca 75 år hellre röka lite måttligt än att helt lägga av.
Hej igen
09-09-2009, 19:45
Men så knäppt at försöka få 80 plussare att sluta röka ... de skulle bli i betydligt sämre kondition om de tvingades sluta. Låt dem bolma på den tid de har kvar... det mår de bäst av.
Har en brorsa 69 år, han har KOL, men inte så långt gången .... han röker pipa och jag skulle aldrig komma på tanken att stressa honom till att sluta.
/Netha
Edit : glömde signatur
Aqvakul
10-09-2009, 07:04
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 09-09-2009, 18:46)  Nä, men nu Aquakul måste du väl rycka in och få släktingarna att få sansen tillbaka! Är man 89 år ska man inte sluta röka, det kan vara farligare för hjärtat och ämnesomsättningen och hela "kroppssystemet" än att fortsätta röka. Det tror jag absolut! Rökningen påverkar rätt mycket i kroppen och slutar man efter många år så blir det också en rejäl påverkan som vi som är nåt år yngre kan klara men som en 89-åring kanske inte alls klarar! Låt damen röka, vet jag! Fast sonen är thoraxkirurg och svärdottern väldigt hönsig, så mina insatser i motsatt riktning har bemötts ganska kallsinnigt... Den äldre rökande damen uppskattar dock mina inlägg till försvar för hennes rökning....
*Stintan*
10-09-2009, 08:29
CITAT (Aqvakul @ 10-09-2009, 08:04)  Fast sonen är thoraxkirurg och svärdottern väldigt hönsig, så mina insatser i motsatt riktning har bemötts ganska kallsinnigt... Den äldre rökande damen uppskattar dock mina inlägg till försvar för hennes rökning.... Då borde dom veta bättre! Kanske inte hönshjärnan men thoraxkirurgen.
Aqvakul
10-09-2009, 11:19
CITAT (*Stintan* @ 10-09-2009, 09:29)  Då borde dom veta bättre! Kanske inte hönshjärnan men thoraxkirurgen. Hon är en riktig hönsmamma, dock ingen hönshjärna. Tyvärr är det väl så att när det blir väldigt personligt, så kan det vara svårt att tänka klart.
Hej
Igår vid tretiden på eftermiddan finsk tid, så rökte Tepa sin sista cigarett.
Så det så!
Hälsn Tepa
CITAT (tepa @ 11-01-2010, 17:48)  Hej
Så det så!
Hälsn Tepa GRATTIS GRATTIS TILL ETT BÄTTRE LIV
Aqvakul
11-01-2010, 17:51
Myosotis
11-01-2010, 18:51
Så det så!
Hälsn Tepa Jaaaa!  Grattis! Du måste berätta hur det går så vi kan peppa dig!
Inga från Närke
11-01-2010, 19:16
CITAT (tepa @ 11-01-2010, 17:48)  Hej Igår vid tretiden på eftermiddan finsk tid, så rökte Tepa sin sista cigarett. Så det så!
Hälsn Tepa Lycka till. Har själv varit rökfri nu i 2 år den 14 januari.
Biggan_
12-01-2010, 00:42
Så det så!
Hälsn Tepa Grattis!  Ett mycket bra beslut!  Lycka till, och skriv och berätta hur det går!
Christina i Taxinge~
12-01-2010, 10:34
Grattis Tepa!!!!!!! Hoppas det går bra för dig! Drick vatten, ät morötter, tugga tuggummi eller nåt annat som passar dig, men fall inte för frestelsen att ta till cig igen! Lycka till!!!
Lycka till Tepa! Du fixar det! Kan jag kan du, jag slutade 31 januari förra året.
Tack för era uppmuntrande ord, alla. Visst ska jag klara det. Tretti timmar och fortfarande rökfri ! Endel av er räknar år, jag räknar TIMMAR! Men även en sjumilaresa börjar med ett steg...eller hur nu ordspråket gick.
Hälsn Tepa
CITAT (tepa @ 12-01-2010, 19:45)  Tack för era uppmuntrande ord, alla. Visst ska jag klara det. Tretti timmar och fortfarande rökfri ! Endel av er räknar år, jag räknar TIMMAR! Men även en sjumilaresa börjar med ett steg...eller hur nu ordspråket gick.
Hälsn Tepa Snart räknar du dagar, sedan veckor. Därefter månader och huxflux räknar du år du också!
Aqvakul
12-01-2010, 19:52
CITAT (tepa @ 12-01-2010, 19:45)  Tack för era uppmuntrande ord, alla. Visst ska jag klara det. Tretti timmar och fortfarande rökfri ! Endel av er räknar år, jag räknar TIMMAR! Men även en sjumilaresa börjar med ett steg...eller hur nu ordspråket gick.
Hälsn Tepa Precis så är det!  Håller så mycket tummar jag bara kan!
Christina i Taxinge~
12-01-2010, 22:57
Hälsn Tepa Du har just börjat din resa och du vet väl att en SilkQuit Meter är toppen att ha!? Du kan ladda ner din här: SILKQUIT METER(scrolla tills du ser "Free download") Låt den ligga på din "taskbar" (vad heter det på svenska?????), alltså längst ner på bildskärmen bredvid "Start"-knappen. Där kan du följa din resa i dagar, veckor, år mm På min mätare står det just nu 2år 1månad 3veckor 6timmar 50minuter Jag har tjänat 6 veckor i livslängd och låtit bli att röka 12612 cigaretter.....ojojoj! Fy bubblan va tiden har gått fort!!!
Myosotis
13-01-2010, 13:34
CITAT (tepa @ 12-01-2010, 19:45)  Tack för era uppmuntrande ord, alla. Visst ska jag klara det. Tretti timmar och fortfarande rökfri !
Hej
Igår kväll skrev tjag tretti timmar och fortfarande rökfri. Det var ju inte alls tretti timmar, utan tretti timmar PLUS ETT DYGN! Ha ha ha, taskig biverkning av att sluta röka. Man missar ett helt dygn!!! HA HA HA... I måndags kväll var det tretti timmar, igår tretti plus ett dygn. Nu ikväll tre dygn plus sju timmar...alltså de första tre kritiska dygnen har gått redan. På mitt jobb är vi sju anställda. Tre var rökare. Den första slutade sommarn -08, den andra i oktober och jag sist ut, som slutade i söndags. Ingen av dom har tagit ett endaste bloss sen dom slutade ! Lika bra det. Nu ikväll var det första gången efter en måltid, som jag inte tänkte på tobak, utan gick direkt till vad jag skulle göra, utan en tanke på tobak. Det tar sig...Jag har till och med druckit kaffe, trodde jag skulle måsta sluta med det också. Går riktigt bra det här.
Hälsn Tepa
Aqvakul
13-01-2010, 21:12
Skitbra kämpat Tepa! Du har tagit ett jättestort kliv.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|