|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19
Hej
Tepa från Åland här.
Jo, jag är rökfri och nu är det fjorton månader sen jag slutade. Inte ett bloss på 14 månader. Bra går det. Mannen röker fortfarande, men jag känner mig inte alls frestad. Jag har börjat jogga också (augusti i fjol) och äta nyttigare. Jogga går bra på vintern om man är rätt klädd och syns i mörkret...
Hälsn Tepa
VitaFingrar
06-04-2011, 10:59
Vad kul att det har gått så bra för dig! Motiverande att höra succehistorier! Själv har jag inte lyckats hålla mig borta från giftpinnarna i mer än en månad förr. Ska ge mig på ett nytt försök snart.
Biggan_
06-04-2011, 11:23
CITAT (tepa @ 06-04-2011, 11:39)  Hej
Tepa från Åland här.
Jo, jag är rökfri och nu är det fjorton månader sen jag slutade. Inte ett bloss på 14 månader. Bra går det. Mannen röker fortfarande, men jag känner mig inte alls frestad. Jag har börjat jogga också (augusti i fjol) och äta nyttigare. Jogga går bra på vintern om man är rätt klädd och syns i mörkret...
Hälsn Tepa Grattis till en strålande prestation Tepa!
CITAT (Biggan_ @ 06-04-2011, 11:23)  Grattis till en strålande prestation Tepa!  Tack Biggan! Är riktigt stolt faktiskt. Tänk, inte längesen jag räknade dagar...och veckor... Nu skulle det kännas VÄLDIGT främmande att JAG skulle stå där med en CIGG !!! Hälsn Tepa
Biggan_
06-04-2011, 13:43
CITAT (tepa @ 06-04-2011, 14:29)  Tack Biggan!
Är riktigt stolt faktiskt. Tänk, inte längesen jag räknade dagar...och veckor... Nu skulle det kännas VÄLDIGT främmande att JAG skulle stå där med en CIGG !!!
Hälsn Tepa Stolt är precis det du skall vara!
Gossen Ruda
06-04-2011, 15:11
CITAT (VitaFingrar @ 06-04-2011, 11:59)  Vad kul att det har gått så bra för dig! Motiverande att höra succehistorier! Själv har jag inte lyckats hålla mig borta från giftpinnarna i mer än en månad förr. Ska ge mig på ett nytt försök snart.  Varje dag är en bra dag att sluta på. Som Apacheindianerna sa när de skulle ut i strid: En vacker dag att dö på. Fast SÅ illa är det inte att sluta röka.
CITAT (Klint @ 26-11-2010, 10:34)  Ja visst har ni rätt!! Ju längre tiden går ju dummare är man ju om man tar ett bloss Jag får röka,men väljer att låta bli!  Tack för era kloka ord de värmer Hej Klint Hur har det gått ? Hoppas du fortfarande är rökfri. Det är jag... Hälsn Tepa CITAT (hattstugan @ 06-10-2010, 08:02)  Nu har det gått 14 veckor utan röka!!!!
Har även lyckats få sonen att åtminstånde göra ett uppehåll i rökandet med hjälp av samma sorts tabletter jag använt mig av! Och Hattstugan, hur går det för dig? Jag hoppas att bra...? Hälsn Tepa
Fjortispower
01-05-2011, 09:16
Som man bäddar får man ligga Alla vi som inte röker
La Fleur
01-05-2011, 09:40
Hejja! Klart du klarar det! Jag slutade röka för två år sen. Men började snusa istället. Det är INTE smart. Så börja inte med den äckliga lasten.
Men det jag kan säga är att cigaretterna blir äckliga rätt fort fastän man är röksugen. Jag provade röka ett bloss när jag varit rökfri i fyra veckor. Och det smakade ASKFAT. Verkligen inte gott. Sen rökte jag på en fest. Feströka kan man ju tänkte jag. Men det va ingen mening. Det smakade inte gott och det hade helt tappat sin charm. När jag rökt en cigg va jag fortfarande lika röksugen eftersom tanken på hur gott det är att röka inte tillfredsställts. Så jag tyckte det va lika bra o lägga av helt.
Röksugen är jag ibland ännu, fastän det har gått två år. Jag tror aldrig att det suget kommer att försvinna eftersom det sitter i huvudet. Men jag är glad att jag provade röka och att det inte gjorde mig mindre röksugen. Bara besviken och mer taggad att inte bli rökare igen. Man står emot frestelsen lättare om man tänker så.
Lycka till!
Jaha i morgon är det alltså 4 år sedan jag slutade, jösses vad tiden springer iväg och inte ett endaste bloss på alla år, duktig du är Bettis  gud så skönt det är att slippa dessa giftpinnar
Biggan_
05-03-2012, 15:11
CITAT (Bettis @ 05-03-2012, 14:40)  Jaha i morgon är det alltså 4 år sedan jag slutade, jösses vad tiden springer iväg och inte ett endaste bloss på alla år, duktig du är Bettis  gud så skönt det är att slippa dessa giftpinnar  Grattis på 4-årsdagen Bettis! Visst är det skönt att ha klarat av det!
Aqvakul
05-03-2012, 23:04
Då är det bara tre dagar tills jag kan fira fyraårsjubileum... sen jag gav snuset på båten efter 40 års missbruk....
Biggan_
05-03-2012, 23:05
CITAT (Aqvakul @ 05-03-2012, 23:04)  Då är det bara tre dagar tills jag kan fira fyraårsjubileum... sen jag gav snuset på båten efter 40 års missbruk.... Grattis till dej med Aq!
merlin68
06-03-2012, 08:31
Grattis till Betty ochAq! Väl kämpat
 det är verkligen skönt att vara utan, grattis till dig också Aqvakul, undra hur det gick för alla andra som skulle sluta  hoppas att det gick bra!!!
Grattis till er! 31 januari blev det 3 år för mig.
Aqvakul
06-03-2012, 09:30
CITAT (Anma @ 06-03-2012, 09:18)  Grattis till er! 31 januari blev det 3 år för mig. 
Elisabeth-Västkustkolonisten
06-03-2012, 09:32
Alla ni som slutade röka, gick ni upp i vikt? Mycket?
Elisabeth
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 06-03-2012, 09:32)  Alla ni som slutade röka, gick ni upp i vikt? Mycket?
Elisabeth Jag gick upp 15 första året, gått ner 5-6 utan att göra nåt och orkar inte bry mig om resten. Hellre mullig än rökare.  Men min förhoppning är att jag efter op ska kunna träna styrketräning igen, som jag gjorde innan olyckan. Då kommer ag nog att gå ner igen.
Biggan_
06-03-2012, 20:20
CITAT (Anma @ 06-03-2012, 09:18)  Grattis till er! 31 januari blev det 3 år för mig.  Grattis till dej också Anma!
ingrid fuxwall
06-03-2012, 20:39
I går var det fyra år sedan jag slutade
Biggan_
06-03-2012, 20:42
CITAT (ingrid fuxwall @ 06-03-2012, 20:39)  I går var det fyra år sedan jag slutade Grattis till dej med!
ingrid fuxwall
06-03-2012, 21:31
CITAT (Biggan_ @ 06-03-2012, 20:42)  Grattis till dej med! Snarare grattis till plånboken och naturen ; ))
Meriona
06-03-2012, 21:34
Till hösten är det 8 år sen jag slutade. Kommer aldrig att börja igen, det ska till en helvetes livskris isåfall.
07-03-2012, 09:13
CITAT (Anma @ 06-03-2012, 13:34)  Jag gick upp 15 första året, gått ner 5-6 utan att göra nåt och orkar inte bry mig om resten. Hellre mullig än rökare.  Det är det jag är rädd för. Går nämligen väldigt lätt och fort upp i vikt. Men min trasiga, ihopskruvade rygg reagerar vid varje kilo mera. Och kan man inte röra sig som man ville, ja då blir det svårt. Elisabeth
Anki på Öland
07-03-2012, 09:35
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 07-03-2012, 09:13)  Det är det jag är rädd för. Går nämligen väldigt lätt och fort upp i vikt. Men min trasiga, ihopskruvade rygg reagerar vid varje kilo mera. Och kan man inte röra sig som man ville, ja då blir det svårt.
Elisabeth Måste ju vara bättre att försöka lösa det problemet än att dö i lungcancer! Min bästa väninnas sambo gjorde det i torsdags och det ska du veta var inte trevligt
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 07-03-2012, 09:13)  Det är det jag är rädd för. Går nämligen väldigt lätt och fort upp i vikt. Men min trasiga, ihopskruvade rygg reagerar vid varje kilo mera. Och kan man inte röra sig som man ville, ja då blir det svårt.
Elisabeth Håller du diet och rådgör med läkare så går du inte upp. Själv bytte jag ut ciggen mot att äta under en tid. Jag får skylla mig själv. Tugga tuggummi är ett bra sätt istället för att äta. Vanliga sockerfria, alltså.
07-03-2012, 12:06
CITAT (Anki på Öland @ 07-03-2012, 09:35)  Måste ju vara bättre att försöka lösa det problemet än att dö i lungcancer! Min bästa väninnas sambo gjorde det i torsdags och det ska du veta var inte trevligt  Anki på Öland du förstår nog inte hur det är att leva med svår värk dygnet runt och knappt kunna gå. Därtill alla andra sjukdomar. Anma jag tänker alltid på vad jag äter och vad jag skall låta bli. Har gjort så i många år eftersom ämnesomsättning inte är bra och magen inte heller. Men sen måste jag också tänka på vad sambon får äta eller inte. Många av hjälpmedeln faller bort för min del p.g.a. olika problem. Elisabeth
*Stintan*
07-03-2012, 12:31
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 07-03-2012, 12:06)  Anki på Öland du förstår nog inte hur det är att leva med svår värk dygnet runt och knappt kunna gå. Därtill alla andra sjukdomar.
Anma jag tänker alltid på vad jag äter och vad jag skall låta bli. Har gjort så i många år eftersom ämnesomsättning inte är bra och magen inte heller. Men sen måste jag också tänka på vad sambon får äta eller inte.
Många av hjälpmedeln faller bort för min del p.g.a. olika problem.
Elisabeth Hur vet du att du inte skulle må bättre av att sluta röka?
I grund och botten handlar det om vilja. Så länge man inte vill sluta kan man inte det och hittar än den ena ursäkten efter den andra. Jag gjorde det under massor av år, tills jag insåg att det var ciggen som var fienden och att de hade makten över min fria vilja istället för tvärt om.
5 veckor har jag bara hållit upp men tycker det går förvånandsvärt bra. Känner inget större sug efter en cigg. Men jag tuggar nikotintuggummi då o då. Och morgonhostan försvann direkt. Hoppas jag kan lägga till månader och år som rökfri.
Anki på Öland
07-03-2012, 15:25
CITAT (Anma @ 07-03-2012, 12:37)  I grund och botten handlar det om vilja. Så länge man inte vill sluta kan man inte det och hittar än den ena ursäkten efter den andra. Jag gjorde det under massor av år, tills jag insåg att det var ciggen som var fienden och att de hade makten över min fria vilja istället för tvärt om. Precis så är det!
07-03-2012, 17:26
CITAT (*Stintan* @ 07-03-2012, 12:31)  Hur vet du att du inte skulle må bättre av att sluta röka? Har jag sagt det? Va? när? Hade en del sjukdomar innan jag började röka, var kom dom ifrån?
*Stintan*
07-03-2012, 17:48
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 07-03-2012, 17:26)  Har jag sagt det? Va? när?
Hade en del sjukdomar innan jag började röka, var kom dom ifrån? Nej det är ju därför jag frågar. CITAT (Anma @ 07-03-2012, 12:37)  I grund och botten handlar det om vilja. Så länge man inte vill sluta kan man inte det och hittar än den ena ursäkten efter den andra. Jag gjorde det under massor av år, tills jag insåg att det var ciggen som var fienden och att de hade makten över min fria vilja istället för tvärt om.  Så sant så.
CITAT (gnon49 @ 07-03-2012, 13:01)  5 veckor har jag bara hållit upp men tycker det går förvånandsvärt bra. Känner inget större sug efter en cigg. Men jag tuggar nikotintuggummi då o då. Och morgonhostan försvann direkt. Hoppas jag kan lägga till månader och år som rökfri. 5veckor!! det är inte bara,det är görbra,och grattis alla som har olika årsdagar beundrar Själv skulle jag bara feströka lite lagom och sen var det semester och sen rulla det på lite neddragningar ibland men jag börjar bli väldigt trött på denna skit nu
På tisdag är det 5 år sedan man blev av med skiten  , tänk om jag visste hur skönt det är att vara av med ciggen så hade jag nog slutat för läännngggee sedan, hoppas att det har gått bra för er andra också !!
CITAT (Bettis @ 03-03-2013, 21:31)  På tisdag är det 5 år sedan man blev av med skiten  , tänk om jag visste hur skönt det är att vara av med ciggen så hade jag nog slutat för läännngggee sedan, hoppas att det har gått bra för er andra också !! Grattis, visst är det skönt. Dryga året utan cigg är det för mig. Kommer aldrig att ens prova ta ett bloss igen. Allt känns fräschare o mitt luktsinne verkar ha förbättrats. Bara att hoppas man får några extra år som belöning.
Det är nog mer än trettio år sedan jag slutade att röka - men jag har alltid cigaretter hemma (men bara på landet) - ibland när jag vill känna doften av cigarettrök tänder jag en cigarett - drar aldrig ett bloss - låter den bara brinna och fimpar när jag har 'luktat' färdigt. Jag har inget röksug men jag gillar cigarettdoften, vet också att jag aldrig kommer att börja igen.
malcolm
03-03-2013, 23:33
Jag har fått en ny läkare nu och hon lovade bistår mig med något för att sluta röka, undrar vad detta något kan vara...?
hattstugan
04-03-2013, 08:43
Grattis till alla er som slutat! malcolm! Bistående kan vara ersättnings nikotin i form av plåster eller tabletter! Varning för Champix!! De är visserligen jättebra mot röksuget men de har massor av biverkningar! Jag blev jätte deppig av dom!
Aqvakul
04-03-2013, 09:00
Aqvakul
04-03-2013, 09:10
På torsdag firar jag fem år som helt nikotinfri!
Jag slutade för 1493 dagar sedan. 31 januari 2009. Räknade ut dagarna här: count.nu
Anki på Öland
04-03-2013, 12:25
Oj... 4661 dagar sen jag slutade...  (30 maj 2000) och nästan en halv miljon jag har sparat i pengar.....
Fy f-n vad jag känner mej usel den dä bilden Aqva,ska försöka lägga in den på min egna hårddisk,jag är ju inte totalt idiot,vad håller jag på med
malcolm
04-03-2013, 13:32
CITAT (hattstugan @ 04-03-2013, 08:43)  Grattis till alla er som slutat! malcolm! Bistående kan vara ersättnings nikotin i form av plåster eller tabletter! Varning för Champix!! De är visserligen jättebra mot röksuget men de har massor av biverkningar! Jag blev jätte deppig av dom! Jag provade med plåster en gång och jisses vilka mardrömmar jag fick av dem.
Fyra dagar hittills, det är inte lätt men det går. Det SKA gå...
Aqvakul
04-03-2013, 16:36
CITAT (hattstugan @ 04-03-2013, 08:43)  Grattis till alla er som slutat! malcolm! Bistående kan vara ersättnings nikotin i form av plåster eller tabletter! Varning för Champix!! De är visserligen jättebra mot röksuget men de har massor av biverkningar! Jag blev jätte deppig av dom! För min del tyckte jag att Champix var helt suveränt. Hur lätt som helst att sluta röka och jag kände inte av några som helst biverkningar. Gita
Fjortispower
04-03-2013, 16:50
Jag inser att jag borde fira att jag inte röker alls
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|