|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19
CITAT (titti49zon6 @ 30-11-2007, 08:38)  Grattis alla som slutat röka eller nästan slutat Jag har försökt några gånger själv, sist när jag "peppede" Malin.....det gick bra ca två månader men så hamnade jag på en fest och skulle bara ta ett festbloss och nu är jag rökare igen men efter att ha läst denna tråd funderar jag allvarligt på att försöka en gång till vill ju inte bli"mobbad" på mässan som enda rökaren......usch jag stinker ju, kan inte umgås med ickerökare Gillan, vi får peppa varandra i chatten och ni andra får hålla tummarna, det är ju värt att försöka iallafall kanska, kanske jag går upp 10 kg vilket skulle vara ett stort+ (väger 38 kg nu) Gör ett nytt försök, kanske lyckas du denna gång.  Jag lovar hålla tummarna för dig och mota bort alla ev nikodj...ar som vill locka dej tillbaka. Du skrev om vikten... har du fått göra Spirometri? Om inte, så be att få göra det på primären. Kanske beror lågvikten på rökning ... så var det för mig. Vet ju inte hur lång du är, men 38 låter lite. Lycka till med slutarbeslut. Massor med heja heja och peppning också till alla övriga slutare. Ni är sååå duktiga allihop!
Aqvakul
30-11-2007, 21:17
Vad ältar ni om? Har ni slutat röka eller ...
CITAT (aq42 @ 30-11-2007, 21:17)  Vad ältar ni om? Har ni slutat röka eller ...  INTE DÅ...bara dom andra i forumet
CITAT (aq42 @ 30-11-2007, 21:17)  Vad ältar ni om? Har ni slutat röka eller ...  Har du PMS?
Aqvakul
30-11-2007, 21:23
CITAT (Netha @ 30-11-2007, 21:20)  Har du PMS?  Mycket har jag, men nog inte det!
CITAT (aq42 @ 30-11-2007, 21:23)  Mycket har jag, men nog inte det!  AH...då är det skurgumsknäna som spökar då
Aqvakul
30-11-2007, 21:28
Tack doktor Pejori för konsultationen. Går nog till vårdcentralen nästa gång!
CITAT (aq42 @ 30-11-2007, 21:28)  Tack doktor Pejori för konsultationen. Går nog till vårdcentralen nästa gång!  tror dom infört remistvång där
Aqvakul
30-11-2007, 21:33
CITAT (pejori @ 30-11-2007, 21:30)  tror dom infört remistvång där Oj då. Du menar att jag fortsättningsvis måste vända mig till dig med mina ev. krämpor?
CITAT (aq42 @ 30-11-2007, 21:33)  Oj då. Du menar att jag fortsättningsvis måste vända mig till dig med mina ev. krämpor?  inte då...det mesta går över av sig själv.... utom skurgumsknän
Aqvakul
30-11-2007, 21:37
Om man vill börja röka? Finns det någon utbildning man kan gå? Så man gör det rätt, alltså?
CITAT (aq42 @ 30-11-2007, 21:37)  Om man vill börja röka? Finns det någon utbildning man kan gå? Så man gör det rätt, alltså? nä...man måste vara naturbegåvning....och stenkorkad om man ska lyckas....
Aqvakul
30-11-2007, 21:40
CITAT (pejori @ 30-11-2007, 21:38)  nä...man måste vara naturbegåvning....och stenkorkad om man ska lyckas....  Då är jag absolut rätt person!
Dagen igår gick också bra, endast två igår med. I helgen kommer det säkert att gå galant. Jag har mina barnbarn här och då blir det inte så mycket tid över till ovesäntligheter Grattis till dina två veckor som helt rökfri Christina  . Du är riktigt duktig du. Tack igen för uppbackningarna, ni är gulliga Hur går det titti? Har du bestämt dig helt? Hoppas det går bra för er andra också Nu får ni ha en bra rökfri helg på er ..................och ag42! Ta det lite lugnt nu du..........låt dig inte luras in i nåt du får ångra senare
Eva-Helene
01-12-2007, 10:07
ag42, pejori och netha:  Tack! precis vad jag behövde för att advents-pyntningen ska gå "som en dans"! Alla ni som slutar med nikotinet:  och HEJA! Ni är så duktiga !!!
Håller tummarna för alla som kämpar!
Hur har helgen gått för slutarna ... jag höll tummarna jättehårt och tror att ni fixat det. Heja vad duktiga ni är!
och jag röker mina sista cigaretter ikväll. tänker inte så mycket på följande dagar, utan det ska bara gå!!! Ni som slutat och håller på att sluta, är jätteduktiga.
du aq42!! tänk inte tanken på att börja röka, det blir ett livslångt lidande, tro mig.
mvh inger
CITAT (igl @ 02-12-2007, 21:24)  och jag röker mina sista cigaretter ikväll. tänker inte så mycket på följande dagar, utan det ska bara gå!!! Ni som slutat och håller på att sluta, är jätteduktiga.
du aq42!! tänk inte tanken på att börja röka, det blir ett livslångt lidande, tro mig.
mvh inger  och försök att tänka som så... när röksuget kommer... det är inte synd om mig... jag får röka om jag vill... men jag villl inte!Det mantrat körde jag första veckorna... tidigare försök hade stupat just för att jag tyckte sååå synd om stackars mej som inte fick tända giftpinnen. Håller alla tummar och tror visst att du klarar det.
Christina i Taxinge~
02-12-2007, 22:22
Inger, jag önskar dig all lycka till!!!!!!!!!!!!!!!!! Har du laddat med plåster, tuggummi, inhalator å sånt eller kör du rakt av bara? Hursomhelst; gör som Netha säger, tänk "jag får, men vill inte"Kom tillbaka hit och berätta hur det går! Helgen har gått bra för mig - inget återfall! Hoppas det funkar för alla andra "slutare" också!!!!
Jag har kikat med spänning i den här tråden varje dag sedan Christina drog igång den men varit dålig på att kommentera, man nu måste jag. FY BUBBLAN VA´ NI ÄR DUKTIGA!!!!!!!!! Fortsätt i den här stilen! Heja heja!!
Heja Inger, bra beslut du fattat  En växande skara icke-rökare, var stola över er själva! Ni gör något jättebra för er själva! Jag blir så glad för varje som fattar beslutet att sluta, det betyder en mindre i ciggarettillverkarnas klor. En mindre de kan tjäna pengar på, en mindre som riskerar att drabbas av KOL eller lungcancer. Jag håller verkligen tummarna för er!!
 för er alla som försöker sluta röka, ni är så starka och duktiga!
emmas matte
03-12-2007, 13:37
Tack ska ni ha för att ni fortfarande orkar hålla era tummar. Det värmer. Min helg flöt på riktigt bra, visst, två om dan blev det, men det får vara så ett tag tror jag. Det var absolut inte svårt att låta bli eftersom jag var fullt upptagen med barnbarn och adventspyssel. Har man roligt hinner man inte tänka efter. Hoppas du känner att du tagit rätt beslut inger, och välkommen in i det ( nästan) rökfria gänget Hoppas det går fortsatt bra för er andra också
Massor av peppning till alla slutare ... i är jätteduktiga.
Christina i Taxinge~
04-12-2007, 21:22
Tack, tack! Än går det bra och räknaren säger att jag - inte rökt 291 cig - sparat 700,- - lagt 1 dag och 15 minuter till min livslängd - varit rökfri 2 veckor 4 dagar 5 timmar 16 minuter
Nu kan man lugnt påstå att du är rökfri. Om du känner efter nu, så är du faktiskt inte röksugen längre, det är bara vanan. Mad andra ord, DU HAR LYCKATS!  Välkopmmen till gänget före dettor...
Biggan_
04-12-2007, 23:07
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 04-12-2007, 21:22)  Tack, tack! Än går det bra och räknaren säger att jag - inte rökt 291 cig - sparat 700,- - lagt 1 dag och 15 minuter till min livslängd - varit rökfri 2 veckor 4 dagar 5 timmar 16 minuter  Ett stort grattis!  Strongt jobbat!
Kajsa i Arvika
05-12-2007, 09:31
Godmorron till en ny härlig RÖKFRI dag!!! Vad duktiga ni e allihop!! Gillan.. var i Göteborg i helgen och passerade en stooooooooooor byggnad som det hängde nån slags banderoll på som det stod nåt om Konståkning ... på.... vet du nå't om de?...
Christina i Taxinge~
05-12-2007, 13:04
Hmmmm.........nja, törs nog inte räkna mig till föredettorna ännu! Det kommer småkriser då & då..... Men de blir lättare att handskas med allteftersom.
Tack i alla fall för att du tror på min förmåga att sluta!!!!!!!!!!!!!!
Lars-Olof Arvids
05-12-2007, 13:28
Christina, vi är många här som tror på din förmåga att sluta!  Och Gillan, Inger och ni andra, det här klarar ni också! Heja heja! Olle
Christina i Taxinge~
05-12-2007, 18:42
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 05-12-2007, 13:28)  Christina, vi är många här som tror på din förmåga att sluta!  Och Gillan, Inger och ni andra, det här klarar ni också! Heja heja! Olle Ja!!!!!!!!!! Jag ser nu att jag missade en hel sida med inlägg när jag skrev förra gången - *skäms* Tack så jättemycket för att ni fortfarande är så många påhejare som ser till att hålla tråden levande och "gänget" rökfritt! Nu har jag blivit förkyld......och det är första gången på mycket länge. Antagligen en effekt av rökuppehållet
men förkylning e ju bara bra , heheh så släpper röksuget
Detta är ju helt strålande!!! Sträck på er och känn hur jag och alla andra är såååååå imponerade. F-n vad ni är bra.
Ni är så duktiga! Vilket undebart sätt att avsluta ett år på, och vilket makalöst bra sätt att inleda det nya på!! tänk på att det inte är sååå långt kvar till årsskiftet, dit orkar ni!! Sen är det ny sida och nytt år och hela framtiden ligger framför er - rökfri!!! Hejja!!!
Christina i Taxinge~
07-12-2007, 14:11
Idag är det 3 veckor sen jag rökte senast!!!!!!!!!!!!!!!!!Oj, va tiden går när man har roligt.....
Bravo!
vet du att det tar tre veckor ungefär att skapa en ny vana, nu har du gjort det. stort grattis till er alla som gör det
Heja heja friskt humör, det är det som susen gör!
Christina i Taxinge~
07-12-2007, 18:41
3 veckor 2 timmar 33 minuter rökfritt liv! Kämpar på - vissa dagar enkelt, vissa dagar inte så enkelt, vissa dagar....nä, kvällar(!) rent bedrövligt, men än så länge har det gått bra...... Tack alla ni som inte glömmer att 'heja'!
Heja Christina! Du har klarat av det värsta passet ... nu är det bara promenadväg och det klarar du sååå galant. Vi håller tummar o  du är sååå duktig! [attachment=10344:36_1_55.gif][attachment=10344:36_1_55.gif] till alla slutare. Ni är ju bara sååå duktiga.  Här hålls både tummar och tår och vi vet att ni klarar stoppet.
Helt otroligt, dag efter dag går och alla hänger kvar!  Man blir glad i hela kroppen för er skull! Och tänk så skönt...ni vet i alla fall vad ni INTE behöver ge som nyårslöfte för det har ni ju redan snart rott iland! HEJA PÅ!!!
Fortsatt Lycka till alla slutare! Ni är sååå duktiga!
Christina i Taxinge~
08-12-2007, 21:48
Tack, tack!!! Allt bra här - har fortfarande kontroll! Undrar bara var är resten av 'gänget'.....?
De kanske är ute och firar sitt "fria liv" ... hoppas jag.  Fortsätt ha kontroll ... det är så man vinner över giftniko!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|