|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19
Myosotis
14-01-2010, 10:44
CITAT (tepa @ 13-01-2010, 21:10)  Hej
Igår kväll skrev tjag tretti timmar och fortfarande rökfri. Det var ju inte alls tretti timmar, utan tretti timmar PLUS ETT DYGN! Ha ha ha, taskig biverkning av att sluta röka. Man missar ett helt dygn!!! HA HA HA... I måndags kväll var det tretti timmar, igår tretti plus ett dygn. Nu ikväll tre dygn plus sju timmar...alltså de första tre kritiska dygnen har gått redan. På mitt jobb är vi sju anställda. Tre var rökare. Den första slutade sommarn -08, den andra i oktober och jag sist ut, som slutade i söndags. Ingen av dom har tagit ett endaste bloss sen dom slutade ! Lika bra det. Nu ikväll var det första gången efter en måltid, som jag inte tänkte på tobak, utan gick direkt till vad jag skulle göra, utan en tanke på tobak. Det tar sig...Jag har till och med druckit kaffe, trodde jag skulle måsta sluta med det också. Går riktigt bra det här.
Hälsn Tepa Jättebra!!
Heja på o du fixar det Tepa Själv slutade jag efter 34 år och det går fortfarande bra. Har mätaren SQ jag också på skärmen!! Alltid! Visar just nu rökfri 1år, 5 dagar... !!!! Sparat: 14.086 kr! Underbart skönt och man sparar mycket pengar och naturligtvis på hälsan. Jag använde plåster i början och nikotintuggummi...tror de var räddningen att det gick så pass smärtfritt denna gången! Kämpa på och lycka till!
Tack Azola och ni andra som hejar på mig. Jag har inte använt några hjälpmedel, vill inte ha. Fick nog en ask nikotintuggummi av min kollega som slutat. Inte smakat. Nä, tvi, tuggummi som smakar nikotin, för den gör väl det? Jag kan väl avslöja att jag inte varit någon storrökare, precis. 8-10 cigg om dan, hemrullade. Det har gått tretti gram rulltobak i veckan och ett paket färdiga cigg väger ju tjugu gram. Så jag har fått i mig ett och ett halvt paket i veckan. För man kan väl räkna så ? Dom jag rullat själv gör jag så tunna. Har räknat ut att jag sparar 20 euro i mån, alltså 200 kronor. På ett år blir det 240 euro. Men ett litet tillskott att köpa krukväxter för!
Hälsn Tepa
Christina, den där mätaren lyckades jag inte ladda ner, något som "strider med varandra" sa herr Tepa, men han skulle se på det senare...
Inga från Närke
15-01-2010, 19:00
Kämpa på tepas. Har själv varit rökfri 2 år igår och har inte tagit ett enda bloss. Sambon fick ett återfall men har lyckats tagit sig ur detta så han har varit rökfri ca 2 år. Det som sporrar är bl.a. om du lägger en slant i sparbössan varje dag i stället för en ask cigg tänk vad du sparar i dessa svåra tider till att göra något kul för.
Biggan_
15-01-2010, 23:05
CITAT (tepa @ 15-01-2010, 17:43)  Jag har inte använt några hjälpmedel, vill inte ha. Fick nog en ask nikotintuggummi av min kollega som slutat. Inte smakat. Nä, tvi, tuggummi som smakar nikotin, för den gör väl det? Men Tepa det finns sådana tuggummi i olika smaker, frukt, lakrits och pepparmint! Men klarar du det utan hjälpmedel så är det väl bara bra! Hej o hå och kämpa på!
Myosotis
15-01-2010, 23:45
[attachment=46275:heja.gif]
Meriona
15-01-2010, 23:52
CITAT (tepa @ 15-01-2010, 17:43)  Tack Azola och ni andra som hejar på mig. Jag har inte använt några hjälpmedel, vill inte ha. Fick nog en ask nikotintuggummi av min kollega som slutat. Inte smakat. Nä, tvi, tuggummi som smakar nikotin, för den gör väl det? Jag kan väl avslöja att jag inte varit någon storrökare, precis. 8-10 cigg om dan, hemrullade. Det har gått tretti gram rulltobak i veckan och ett paket färdiga cigg väger ju tjugu gram. Så jag har fått i mig ett och ett halvt paket i veckan. För man kan väl räkna så ? Dom jag rullat själv gör jag så tunna. Har räknat ut att jag sparar 20 euro i mån, alltså 200 kronor. På ett år blir det 240 euro. Men ett litet tillskott att köpa krukväxter för!
Hälsn Tepa
Christina, den där mätaren lyckades jag inte ladda ner, något som "strider med varandra" sa herr Tepa, men han skulle se på det senare... Om det är nicotinell du fått av din kompis så ät dem! De smakar som vanliga mint-tuggumin och tar ändå bort suget. jag käade såna i 2 veckor när jag slutade röka. Jag saknade ingenting!! Sen var allt klart!
CITAT (Meriona @ 16-01-2010, 00:52)  Om det är nicotinell du fått av din kompis så ät dem! De smakar som vanliga mint-tuggumin och tar ändå bort suget. jag käade såna i 2 veckor när jag slutade röka. Jag saknade ingenting!! Sen var allt klart! Hej Meriona Jo, Nicotinell. Men jag vill ju inte ha. Inget tobakssug har jag ju, visst sku det vara gott efter kaffet. Men jag tänker inte. För nu har jag bestämt mig. När slutade du röka, Meriona? Min man ska försöka han också, han sa att slutar jag så slutar han. Men sen hade han tobak på jobbet, och dom måste han ju röka upp....Han kan få dem, tror han behöver dom mycket mera. Han har en kompis på drygt tjugu år!!! som slutat och varit utan i flera månader. Och HAN klättrar på väggarna emellanåt! Hälsn Tepa
Aqvakul
16-01-2010, 09:04
 Bra jobbat, tepa!
Anki på Öland
16-01-2010, 10:00
CITAT (tepa @ 16-01-2010, 07:06)  ...............sen hade han tobak på jobbet, och dom måste han ju röka upp...... Jag lade mitt sista paket tobak i kylskåpet när jag slutade. Jag tittade på det lite då och då och tänkte jag kan röka om jag vill, men jag vill inte.... det kändes bra att ha paketet där. Anki
Christina i Taxinge~
16-01-2010, 10:42
CITAT (tepa @ 16-01-2010, 07:06)  Jo, Nicotinell. Men jag vill ju inte ha. Inget tobakssug har jag ju, visst sku det vara gott efter kaffet. Men jag tänker inte. För nu har jag bestämt mig. Utmärkt Tepa! Låt bli alla hjälpmedel så länge du kan. Jag har hört om såna som blivit beroende av hjälpmedlen när de slutat röka....... Fortsatt LYCKA TILL & HEJA, HEJA!!!!
Aqvakul
16-01-2010, 10:47
Den egna viljan är starkare än alla hjälpmedel!
sqrulan
16-01-2010, 14:55
 Ni kan klara detta för det gjorde jag! Lycka till!
Hej
Nu räknar jag rökfria veckor. På söndag blir det tre veckor sen jag tog ett bloss senast...
Hälsn Tepa
Aqvakul
27-01-2010, 14:12
Fantastiskt Tepa! Jag börjar räkna år om 4 dagar.
CITAT (Anma @ 27-01-2010, 17:43)  Fantastiskt Tepa! Jag börjar räkna år om 4 dagar.  Grattis, Anma. Det är väl idag det ! Hälsn Tepa
CITAT (tepa @ 31-01-2010, 09:58)  Grattis, Anma. Det är väl idag det !
Hälsn Tepa Jamen det är det är det ju! Grattis till mig själv!! Tack för påminnelsen, Tepa, detta hade helt fallit mig ur minnet.
Aqvakul
31-01-2010, 10:14
Garttis Anma!
CITAT (Anma @ 01-02-2009, 13:04)  Jag har "smygrökt" i två år nu... men nu är det slut. Inne på andra dagen och det går hyfsat. Har inte rökt i varje fall... Hittade detta! 30 januari 2009 var sista dagen jag rökte.
Aqvakul
31-01-2010, 12:08
Jag har snart bara en månad kvar, sen har jag varit nikotinfri i två år..
CITAT (Aqvakul @ 31-01-2010, 12:08)  Jag har snart bara en månad kvar, sen har jag varit nikotinfri i två år.. Härligt!
Aqvakul
01-02-2010, 17:25
CITAT (Anma @ 31-01-2010, 12:53)  Härligt! Tack!
Biggan_
01-02-2010, 17:38
 Vad duktiga ni är! Ni är värda en bukett idag tycker jag!
Aqvakul
01-02-2010, 17:41
Tack, Biggan. Du menar väl mig också, fast jag bara är inne på fjärde veckan... :)
Hälsn Tepa
Aqvakul
02-02-2010, 10:40
CITAT (tepa @ 02-02-2010, 08:49)  Tack, Biggan. Du menar väl mig också, fast jag bara är inne på fjärde veckan... Hälsn Tepa Alla räknas, särskilt de som nyss slutat. Det är ju faktiskt jobbigast i början...
lorentz
02-02-2010, 14:30
Tjuvröker. Slutade att röka för ett år sedan och det går bra, men ibland så åker jag bort, då köper jag ett pkt cigaretter och en flaska rött vin och njuter Om jag hade erkänt detta för 10-15 år sen så hade det på sin höjd resulterat i ett höjt ögonbryn men att erkänna detta idag är som att svära i kyrkan.
Hej Lorentz
Men hur i all världen klarar du det? Bara köpa ett paket åt gången och röka det och sen inte mera ? Till nästa gång du åker bort? Nej, det skulle aldrig gå här att göra så. Jag skulle nog tycka, äh, jag kan väl ta en till... sen, äh, bara en till. Och sen röker man på som vanligt. Nej. Är det slut så är det slut.
Hälsn Tepa
Biggan_
02-02-2010, 16:58
CITAT (tepa @ 02-02-2010, 08:49)  Tack, Biggan. Du menar väl mig också, fast jag bara är inne på fjärde veckan... Hälsn Tepa Absolut! Du kämpar på bra!
Simplicity
02-02-2010, 17:00
Va duktiga ni är som orkar ta tag i det!
Jag har aldrig börjat... men ibland när jag tänker på det, funderar jag på att skaffa ett paket bara för att testa hur det är... ;-)
lorentz
02-02-2010, 17:28
Det blir kanske 3pkt/år, på morgonen när jag vaknar eldar jag upp det som är kvar så det blir nog bara ca 30 st sammanlagt
Aqvakul
02-02-2010, 17:31
CITAT (Simplicity @ 02-02-2010, 17:00)  Jag har aldrig börjat... men ibland när jag tänker på det, funderar jag på att skaffa ett paket bara för att testa hur det är... ;-) det avråder jag bestämt ifrån...
CITAT (tepa @ 02-02-2010, 16:56)  Hej Lorentz
Men hur i all världen klarar du det? Bara köpa ett paket åt gången och röka det och sen inte mera ? Till nästa gång du åker bort? Nej, det skulle aldrig gå här att göra så. Jag skulle nog tycka, äh, jag kan väl ta en till... sen, äh, bara en till. Och sen röker man på som vanligt. Nej. Är det slut så är det slut.
Hälsn Tepa Jag testade denna metod några år. Gick inget bra. Så jag håller med dig, är det slut är det slut!
Gudars
Denhär dagen har kommit. Dagen där jag för första gången tagit alkohol efter att jag slutat röka. Trodde inte den här dagen skulle komma. Men sen tyckte jag att bäst att ta tjuren vid hornen och visa dom jävlarna att jag klarar det. Klarar att ta en par glas öl till kycklingen. Utan att gå till makens fickor och börja gräva.
Jag klarade det.
Än så länge.
Mvh Tepa
Biggan_
07-02-2010, 22:32
CITAT (tepa @ 07-02-2010, 22:29)  Gudars
Denhär dagen har kommit. Dagen där jag för första gången tagit alkohol efter att jag slutat röka. Trodde inte den här dagen skulle komma. Men sen tyckte jag att bäst att ta tjuren vid hornen och visa dom jävlarna att jag klarar det. Klarar att ta en par glas öl till kycklingen. Utan att gå till makens fickor och börja gräva.
Jag klarade det.
Än så länge.
Mvh Tepa  Klart du klara det!
CITAT (Biggan_ @ 07-02-2010, 23:32)   Klart du klara det!  Tack Biggan Vad söt du är ! Hälsn Tepa
Biggan_
07-02-2010, 22:43
CITAT (tepa @ 07-02-2010, 22:37)  Tack Biggan
Vad söt du är !
Hälsn Tepa Jag tycker du är jätteduktig som klarade det här! Det är faktiskt det allra svåraste när man slutar röka! Att kunna dricka några drinkar utan att falla för frestelsen, för sprit och tobak hör på något sätt ihop när man varit rökare! All heder till dej Tepa!
Hej
Vågar faktiskt yttra mig här. Tack för er support.
Nu till saken, hur det faktiskt känns, att ha bestämt sig för att vara rökfri. Och ha närmaste i sin närhet som vill fortsätta att röka. Oj vad gótt det skulle smaka. Och vad gott Fazers svartvita salmiaks-choklad skulle smaka?
Hälsn Tepa
Biggan_
07-02-2010, 23:07
CITAT (tepa @ 07-02-2010, 22:55)  Hej
Nu till saken, hur det faktiskt känns, att ha bestämt sig för att vara rökfri. Och ha närmaste i sin närhet som vill fortsätta att röka. Oj vad gótt det skulle smaka. Och vad gott Fazers svartvita salmiaks-choklad skulle smaka?
Hälsn Tepa Ta du dej en extra chokladbit! Det är belöningen för att du stod emot! Fast så skulle jag kanske inte säga för det är ju alltför lätt att lägga på sej några extra kilo när man slutar röka! Du får belöna dej med något trevligt i stället!
Aqvakul
08-02-2010, 07:37
23 månader utan snus...
I går var det två år sedan jag slutade och det går himla bra, tänker aldrig börja igen
Aqvakul
07-03-2010, 14:42
I morgon firar jag två år utan snus, efter 40 års dagligt bruk..
ängsvädd
07-03-2010, 15:38
Grattis Aqva o Bettis Min kompis som jag har varit så bekymrad över har slutat röka - hon har varit rökfri i 3 veckor - men tuggar nikotintuggummin
Lilla Sibirien
07-03-2010, 18:04
Snälla, ge mig ett tips på hur man slutar röka!!! Och jag behöver inte gå upp i vikt.
ingrid fuxwall
07-03-2010, 18:41
Slutade röka den fjärde eller femte mars 2008 och det var svårt - man får vara glad så länge man inte börjar igen
Biggan_
08-03-2010, 00:48
Biggan_
08-03-2010, 00:54
CITAT (tepa @ 07-02-2010, 22:55)  Hej
Hälsn Tepa Hur går det för dej Tepa?
Myosotis
08-03-2010, 15:49
CITAT (Aqvakul @ 07-03-2010, 14:42)  I morgon firar jag två år utan snus, efter 40 års dagligt bruk.. GRATTIS PÅ TVÅÅRSDAGEN! [attachment=47888:feuerwerk.gif] Grattis alla andra också!
ängsvädd
08-03-2010, 18:39
CITAT (Lilla Sibirien @ 07-03-2010, 18:04)  Snälla, ge mig ett tips på hur man slutar röka!!! Och jag behöver inte gå upp i vikt. Min kompis har nikotintuggummin och någon ersättning för cigaretter som hon kan suga på och få i sig nikotin tror jag, ska kolla med henne vad det är. Man måste själv vilja sluta, annars funkar det inte - men det vet du antagligen. Själv har jag varit rökfri sedan någon gång på sommaren 2001, jag hade slutat flera gånger innan dess, men nu håller det i sig - sååå sköööönt
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|