Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19
Lilla Birka
Väldigt duktig är du! Det är mycket svårt att sluta snusa,men för en hejare som du är det enkelt!
Aqvakul
CITAT (Lilla Birka @ 14-03-2008, 20:37) *
Väldigt duktig är du! Det är mycket svårt att sluta snusa,men för en hejare som du är det enkelt!

anar jag ett stänk av ironi? flirting.gif
Lilla Birka
CITAT (Aqvakul @ 14-03-2008, 20:39) *
anar jag ett stänk av ironi? flirting.gif

Nej, faktiskt inte! Det är helt ärligt menat tummenupp.gif
Netha
Heja heja alla duktiga!

[attachment=15016:_cid_001...953_PLYS.gif][attachment=15017:_cid_001...953_PLYS.
gif]

Aqvakul... 7 dagar är ju nästan en livstid när det gäller "slutare" bravo.gif
Bettis
Kämpigt är det, just nu väldigt röksugen men jag har ju inte cigg, så jag tar ett tuggumi istället.
Netha
CITAT (Bettis @ 16-03-2008, 22:10) *
Kämpigt är det, just nu väldigt röksugen men jag har ju inte cigg, så jag tar ett tuggumi istället.

Du är sååå duktig! bravo.gif
Försök att tänka som så ... att du får röka, men du vill inte göra det.
På detta vis klarade jag svåra stunder i början av mitt stopp. smile.gif

Håller tummar för dig! tummenupp.gif
Aqvakul
kämpar på - 9 dagar är ju inte så pjåkigt...
Bettis
CITAT (Netha @ 16-03-2008, 22:13) *
Du är sååå duktig! bravo.gif
Försök att tänka som så ... att du får röka, men du vill inte göra det.
På detta vis klarade jag svåra stunder i början av mitt stopp. smile.gif

Håller tummar för dig! tummenupp.gif

thanks.gif thanks.gif thanks.gif känns bättre
rahmat2
Man ska sluta, innan det går så här lång!
Bettis
CITAT (rahmat2 @ 16-03-20sk08, 22:20) *
Man ska sluta, innan det går så här lång!

Just nu skulle det sitta fint, jag har nog bitit sönder insidan av båda kinderna, usch så ont det gör. Tänk så gott det skulle va......
Aqvakul
Nu har jag varit nikotinfri i tio dagar. Faktum är att de två sista dagarna har det faktiskt blivit jobbigare igen... saknar mitt snus...... -cry-.gif
Pia L
Man kan inte vara riktigt säker på att man verkligen är fri ens efter 10 år har jag fått erfara.
Efter en skilsmässa, visserligen en lycklig sådan, blodprover av sonen som dom trodde påvisade att det var cancer, dottern som nästan höll på att få sitt huvud krossat under en bil och en hjärtinfarkt på mig själv så klarade jag inte mer.
Jag har satt mig i backen på att jag ska kunna sluta igen, men det känns svårare den här gången.
ingrid fuxwall
CITAT (Pia L @ 17-03-2008, 17:32) *
Man kan inte vara riktigt säker på att man verkligen är fri ens efter 10 år har jag fått erfara.
Efter en skilsmässa, visserligen en lycklig sådan, blodprover av sonen som dom trodde påvisade att det var cancer, dottern som nästan höll på att få sitt huvud krossat under en bil och en hjärtinfarkt på mig själv så klarade jag inte mer.
Jag har satt mig i backen på att jag ska kunna sluta igen, men det känns svårare den här gången.

En gång rökare - alltid rökare.
Nikotin är betydligt farligare än många tunga narkotika "sorter" och som med andra missbruk - fast det är svårt att erkänna att man är missbrukare när man bara är rökare men det är man - MISSBRUKARE.

Själv började jag röka 1969 och var det ända fram till juli 1993 då jag gjorde bort mig totalt inför barnen och var tvungen att göra något drastiskt så att min dotter återfick "aktningen" för mig.

Blev en fanatisk antirökare och tror att man måste bli det för att stå emot behovet.

I juli/augusti 1998 utsattes jag för en extrem stressad händelse och började smygröka. Dottens dåvarande sambo skrattade åt mig och menade att en så gammal smygrökare hade han aldrig tidigare stött på rotfl.gif

Det lustiga var att när jag talade med en jämnårig bekant visade det sig att även hon börjat smygröka giggle.gif

Den 5:e mars i år slutade jag röka och denna gång ska jag aldrig mer ta ett bloss, på hedersord yes.gif .

Sambon slutade ju röka den 24:e januari, då när han blev så sjuk och sedan var han nersövd i nästan en månad och ligger ju fortfarande på sjukhus och har inte någon möjlighet att starta om med de dumheterna.

Visst är det svårt men då tar jag en NiQuitin sugtablett, smakar speciellt bra till morgonkaffet blink.gif Men nog saknar jag min vänn som är den värsta fienden.

Lycka till alla andra som kämpar för att bli fria från missbruket och tänk på hur mycket pengar Ni sparar och hur mycket vackrare Ni blir, för det blir man - luktar godare gör man i alla fall.

ingrid
Bettis
Ja Ingrid håller med dig i allt, min vändpunkt kom pga att jag hade en jäkla hosta på morgonen, det och att jag besökte min pappa som låg på "typ" lung avdelning. Hujamig dessa människor som gick omkring med sina syrgastuber på sina rollatorer och det hostades och harklades. Herregud tänkte jag då. Nej här vill jag aldrig hamna där, då la jag ner rökningen, trodde aldrig att jag skulle fixa det, men än så länge fungerar det. Visst är jag röksugen så in ih**e i mellanåt men då tar jag mig en cigg (tuggummi), denna dator bestämmer ibland själv var/när/hur den vill skriva,k mysko är det
Aqvakul
Lite dystra och pessimistiska tongångar... sad.gif
ingrid fuxwall
CITAT (Aqvakul @ 17-03-2008, 19:17) *
Lite dystra och pessimistiska tongångar... sad.gif

Tycker du?
ingrid
rahmat2
En rökares sista hållplats!
Aqvakul
CITAT (rahmat2 @ 17-03-2008, 20:12) *

rotfl.gif Nublev jag glad igen!
rahmat2
CITAT (Aqvakul @ 17-03-2008, 20:22) *
rotfl.gif Nublev jag glad igen!

Pst(du har bara snusat men jag är rökare. Och för att undvika Jack´s öde vill jag inte sluta)
Biggan_
CITAT (rahmat2 @ 17-03-2008, 20:12) *

Den var bra! rotfl.gif
Aqvakul
CITAT (rahmat2 @ 17-03-2008, 20:26) *
Pst(du har bara snusat men jag är rökare. Och för att undvika Jack´s öde vill jag inte sluta)

Slutade röka 1980 - det var nog faktiskt lättare.......
Biggan_
CITAT (Aqvakul @ 17-03-2008, 20:28) *

Går det inte lika bra med en tepåse! Du kan ju ta bort lappen och snöret! giggle.gif
Aqvakul
CITAT (Biggan_ @ 17-03-2008, 20:31) *
Går det inte lika bra med en tepåse! Du kan ju ta bort lappen och snöret! giggle.gif

Det finns nikotinfritt snus... men visst jag ska prov med en tepåse, får nog göra det när hustrun är på jobb annars blir det många kommentarer... återkommer i ämnet... giggle.gif
Biggan_
CITAT (Aqvakul @ 17-03-2008, 20:34) *
Det finns nikotinfritt snus... men visst jag ska prov med en tepåse, får nog göra det när hustrun är på jobb annars blir det många kommentarer... återkommer i ämnet... giggle.gif

Ta mej inte på allvar, jag skojade bara! Jag tycker du är jätteduktig! tummenupp.gif Litet jubileum i dag då! bravo.gif
Netha
[attachment=15188:cancer2.gif]
Aqvakul
CITAT (Netha @ 17-03-2008, 20:43) *
[attachment=15188:cancer2.gif]

crazy.gif rotfl.gif
rahmat2
CITAT (Aqvakul @ 17-03-2008, 20:28) *

Det är tummenupp.gif starkt!
Netha
CITAT (Aqvakul @ 17-03-2008, 20:48) *
crazy.gif rotfl.gif

Ja, liiite rolig är den... man kanske inte lika kul för dem som drabbats. no.gif
Aqvakul
Nu har jag snart varit nikotinfri i två veckor. Håller med den som sa att det är ännu svårare när man är ledig. Men, som Netha säger, jag kan snusa men jag vill inte! Glad Påsk på er alla "slutare".
Cacki
Fastän jag inte är en slutare så vill jag också haka på och önska alla slutare en riktigt Glad Påsk!!
Kom nu bara ihåg att inte falla för frestelsen att "feströka/snusa". Det ligger j nära tillhands nu när det festas runt om i stugorna.
Åsså vill jag bara säga: NI ÄR SK*TDUKTIGA!!! HEJA HEJA!! bravo.gif
ingrid fuxwall
Tycker du är jätteduktig som slutat snusa - håller tummarna för att du är ståndaktig och inte faller för frestelsen trots att du är ledig.

ingrid
Bettis
CITAT (ingrid fuxwall @ 20-03-2008, 22:24) *
Tycker du är jätteduktig som slutat snusa - håller tummarna för att du är ståndaktig och inte faller för frestelsen trots att du är ledig.

ingrid

Håller tummarna för dig också Ingrid, än så länge klarar jag mig bra 15 dagar!!!!!!!!!!!!!!! UJAMEJA, men det var väldigt jobbigt när vi åkte till Härjedalen för man sitter ju bara i bilen och gör inget, då ville jag gärna ta en cigg men jag hade ju ingen laugh.gif
Netha
CITAT (Bettis @ 22-03-2008, 21:57) *
Håller tummarna för dig också Ingrid, än så länge klarar jag mig bra 15 dagar!!!!!!!!!!!!!!! UJAMEJA, men det var väldigt jobbigt när vi åkte till Härjedalen för man sitter ju bara i bilen och gör inget, då ville jag gärna ta en cigg men jag hade ju ingen laugh.gif

Sååå duktigt ... 15 dagar är ju toppen! bravo.gif blomma.gif
Fortsätter hålla tummar för er alla slutare. tummenupp.gif
Bettis
CITAT (Netha @ 22-03-2008, 22:02) *
Sååå duktigt ... 15 dagar är ju toppen! bravo.gif blomma.gif
Fortsätter hålla tummar för er alla slutare. tummenupp.gif
thanks.gif thanks.gif ni är så gulliga som peppar oss thanks.gif

Boxer
Heja, heja, heja! tummenupp.gif
GrönAnna
Jag har följt den här tråden varenda dag och tycker ni är fantastiska! Tack för att ni inspirerat mig, jag har länge gått och förberett mig mentalt, men inte varit riktigt redo. thanks.gif
Nu har jag själv nedräkning, den första april lägger jag av - och jag ska också lyckas den här gången! Jag vill inte röka mer! yahoo.gif
Boxer
CITAT (GrönAnna @ 22-03-2008, 23:24) *
Jag har följt den här tråden varenda dag och tycker ni är fantastiska! Tack för att ni inspirerat mig, jag har länge gått och förberett mig mentalt, men inte varit riktigt redo. thanks.gif
Nu har jag själv nedräkning, den första april lägger jag av - och jag ska också lyckas den här gången! Jag vill inte röka mer! yahoo.gif

bravo.gif
Aqvakul
16 dagar utan nikotin. Mina medicinskt bevandrarde släktingar har upplyst mig om att nikotin fungerar som en "belönare" precis som socker - därav måhända mitt enorma sockersug.

Dagens rapporter om att snus ger ökad risk för cancer i strupe och mage ökade på motivationen!
Lillja
CITAT (Aqvakul @ 23-03-2008, 20:24) *
16 dagar utan nikotin. Mina medicinskt bevandrarde släktingar har upplyst mig om att nikotin fungerar som en "belönare" precis som socker - därav måhända mitt enorma sockersug.

Dagens rapporter om att snus ger ökad risk för cancer i strupe och mage ökade på motivationen!

Har du varit utan snus i 16 dagar utan hjälp av typ nikotintuggumi,
då är du duktig, slutade för ett antal år sedan, det var inte bara
nikotinbegäret man skulle ha bort, det var ju också vanan att ha
något under läppen, körde mycket med apelsinskal, numera är
jag fri från det också.
Aqvakul
CITAT (Lillja @ 23-03-2008, 20:37) *
Har du varit utan snus i 16 dagar utan hjälp av typ nikotintuggumi,
då är du duktig, slutade för ett antal år sedan, det var inte bara
nikotinbegäret man skulle ha bort, det var ju också vanan att ha
något under läppen, körde mycket med apelsinskal, numera är
jag fri från det också.

Tack för uppmuntrande stöd! kompiskram.gif
ingrid fuxwall
CITAT (Aqvakul @ 23-03-2008, 20:39) *
Tack för uppmuntrande stöd! kompiskram.gif

Du är superduktig bravo.gif
Christina i Taxinge~
Det är så roligt att se att den här tråden 'lever' fortfarande och att flera inspirerats att få slut på nikotinbegäret! bravo.gif yahoo.gif

Nu har jag varit rökfri sen 16/11 2007, d v s ungefär 17 veckor - det är en befrielse!:-)
Och det gick ganska lätt eftersom jag byggde upp motivationen under lång tid innan jag slutade.....
Men till alla er som just slutat vill jag säga -

*VAR PÅ ER VAKT!*
Tro inte att nikotinbegäret försvinner på nån vecka!

Just nu har jag den värsta återfallsperiod jag varit med om!
En devil.gif dansar steppdans på mitt huvud och erbjuder mig hela tiden att börja röka igen! -fear-.gif
Det är rätt jobbigt faktiskt.....men jag ska nog lyckas bli av med devil.gif-eländet förr eller senare! ranting.gif

Under tiden är det bara att bita ihop och än en gång bestämma sig för att -

*JAG VILL INTE RÖKA!*

Aqvakul
Du fixar det Christina! kompiskram.gif tummenupp.gif
Christina i Taxinge~
CITAT (Aqvakul @ 24-03-2008, 11:08) *
Du fixar det Christina! kompiskram.gif tummenupp.gif

Ja, det vore väl &/%&¤)/&&/ devil.gif annars!
Tack för uppmuntran! biggrin.gif
Du vet hur mycket det betyder i stunden! tummenupp.gif

Anic
Hej på alla duktiga slutare, jag håller verkligen tummarna för er, så hårt jag bara kan.

On ni börjar vakla i ert beslut gå in hit och läs vad ni vinner på att sluta, där finns även statestik och forum

http://www.tobaksfakta.org

eller tveka inte att ringa till

http://www.slutarokalinjen.org

som netha tipsade om, där är de jätteduktiga.

Det finns myckte hjälp att få, var inte rädda att fråga efter hjälp, det gör inte bedriften att sluta röka mindre, bara dig själv klokare som vet när du behöver hjälp.

Jag hejar på er. 000.gif

En ros till er alla rose.gif
Cacki
Jag hakar på igen när tråden puttats upp.
HEJA HEJA HEJA!!!!!! bravo.gif bravo.gif
gunvor
[attachment=15652:100_0018.JPG]

6 december 2006 - min sista dag som rökare!!
gunvor
träffade en nybliven icke-rökare i helgen, hon drar 1500 från lönen varje månad och sätter på ett sparkonto med ränta - 2 avgiftsfria uttag per år - där skall hon ha ihop till en mexikoresa.
Bettis
CITAT (gunvor @ 25-03-2008, 15:28) *
träffade en nybliven icke-rökare i helgen, hon drar 1500 från lönen varje månad och sätter på ett sparkonto med ränta - 2 avgiftsfria uttag per år - där skall hon ha ihop till en mexikoresa.

Vilken bra ideé, från och till tuggar jag för fullt, ibland är det väldigt jobbigt men det ska gå ranting.gif
Netha
Heja heja alla slutare, ni är sååå duktiga![attachment=15741:106.gif]

Ha siktet framåt mot det fria livet hela tiden så ska ni se att det går hur bra som helst.
I vårt fria liv har maken och jag inte rökt 72.059 cigg/var yahoo.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon