Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19
Anki på Öland
Jag var mycket aktiv när jag hade slutat röka.... Efter att ha röjt på loftet, sorterat och slängt i alla skåp och lådor och garderober så målade jag huset också. Jag slutade den 30 maj 2000 så jag hade en hel lång sommar på mig.........
Funderar om jag skall vara tvungen att börja igen för att sluta igen och återfå samma energi wink.gif skulle behöva det........ blush.gif
Grattis alla ni andra som också slutar!!
Anki
Inga från Närke
Skriver väl ett litet inlägg om att jag den 15/4 varit rökfri i 3 månader. Använder inga hjälpmedel de slutade jag med för 2 veckor sedan för jag tålde dem inte, fick klåda av plåstren.
Känner mig stolt att jag klarat av denna tid efter att ha rökt i 46 år. Gubben har hållit upp i 2,5 mån. men han har det tuffare. Var ju riktig storrökare men det går bra. Har lite mardrömmar ibland och är tröttare men sakta börjar det att ge sig.

Lycka till och GRATTIS ni andra som slutat.
Netha
Men så roligt att höra att du Inga och din sambo är rökfria.
Ni är värda var sin [attachment=16982:guldstjärna.bmp]

Grattis och fortsätt kämpa på!
freddie
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 20-11-2007, 21:05) *
Rökfri sen i fredags börjar rastlösheten krypa i mig!
Jag har rökt i 43 år - ojojojoj........med vissa "uppehållsperioder" i form av nån vecka här & där och faktiskt ett helt år för ganska länge sen.

Tror ni att jag klarar detta - dvs att bli rökfri?
Ge mig hopp! help.gif smile.gif

Kämpa på!!! Jag stöttar dig till 100% Nikotin är ett av de mest beroendeframkallande ämnena som finnns, men det kan gå att sluta om man verkligen vill. En av mina arbetskamrater lyckades sluta. Han mådde jättebra efteråt, blev nästan som en helt ny människa!!! I positiv bemärkelse! smile.gif
Wilmer
Ojoj, blomma.gif till er alla! Jag blir så ledsen när jag ser de unga tjejerna i stallet bolma, så himla onödigt att vänja sig vid ett gift crying.gif ..

Kicki
Aqvakul
7 gånger 7 dagar utan nikotin - men också något eller några kilo fetare till följd av allt onödigt jag klämt i mig. Kanske man skulle ta några snusveckor som en belöning och samtidigt släppa några kilo av bara farten.....
Myosotis
nono.gif Inte börja snusa nu!! Du har ju jobbat så hårt, det är inte värt att förstöra allt. Du klarar det här! Det värsta är över säger ju de som kan sånt.
HEJA!!!
bravo.gif
Aqvakul
Sugen!
Myosotis
Du får snusa, men du vill inte! Du vill ju inte, eller hur? Det var du som ville sluta och som klarade det. Spring runt kvarteret eller nåt!
Aqvakul
CITAT (Myosotis @ 25-04-2008, 21:23) *
Du får snusa, men du vill inte! Du vill ju inte, eller hur? Det var du som ville sluta och som klarade det. Spring runt kvarteret eller nåt!

Du är snäll du Myosotis! smiley_small_hug.gif
Netha
CITAT (Aqvakul @ 25-04-2008, 20:50) *
7 gånger 7 dagar utan nikotin - men också något eller några kilo fetare till följd av allt onödigt jag klämt i mig. Kanske man skulle ta några snusveckor som en belöning och samtidigt släppa några kilo av bara farten.....

Nämen det vill du ju inte ens.

Kilona är ju bonus = bevis på att du är duktig! bravo.gif
Betty
Precis! Bonuskilon för att du är så duktig och lite mer att tycka om för frugan. biggrin.gif
Kämpa på och bit ihop, du fixar det här! tummenupp.gif
Aqvakul
50 dagar idag - kämpar på..... sad.gif
Noak
Oj vad du är duktig,,några kilo är väl ingenting. Tänk att du är en bra investering...det blir bara mer av dig för varje dag...
Aqvakul
Nej, jag tänker naturligtvis inte ge upp. Men det är förargligt med viktökningen . Lyckades genom en rejäl kraftansträngning gå ner tio kilo för två år sen och nu ........
Christina i Taxinge~
CITAT (Aqvakul @ 26-04-2008, 08:51) *
Nej, jag tänker naturligtvis inte ge upp. Men det är förargligt med viktökningen . Lyckades genom en rejäl kraftansträngning gå ner tio kilo för två år sen och nu ........

Kära, rara du - NEJ!!!!!! Inte börja snusa igen!

Jag vet vad du kämpar emot och den där vedervärdiga "ååå- va-jag-är-sugen-perioden" går över!!!
Jag lovar!

Min period gick över för ca en vecka sen (ja, du kommer att få flera perioder....som går över!) och nu känns allt bra igen.
Jag har gått upp 9kg - blääääääääää!! Fy, va jag vantrivs med min jättemage! mad.gif
Men den ska jag ta itu med sen rtfm.gif
Det kan du också göra - skyll inte på vikten för att börja snusa!
Men jag förstår att att det känns surt...... kompiskram.gif

Du är mycket duktig som står emot!

Aqvakul
Tack för stöttningen!! thanks.gif
Anki på Öland
CITAT (Aqvakul @ 26-04-2008, 08:51) *

Koncentrera dig på nikotinavvänjningen först så kan du ta tag i vikten sen!!
Fortsätter heja!!
Anki
Aqvakul
Hej, det är jag igen. Har nu passerat två månader utan nikotin och vill gärna ha lite uppmuntran.... blink.gif
Biggan_
CITAT (Aqvakul @ 08-05-2008, 08:42) *
Hej, det är jag igen. Har nu passerat två månader utan nikotin och vill gärna ha lite uppmuntran.... blink.gif

Grattis och god fortsättning! Du är jätteduktig!
Hur går det för er andra?
Netha
Grattis! bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif

I förra veckan fick jag höra att svärson slutat snusa ... varit fri sen 1 april. tummenupp.gif
Den andra svärsonen slutade 1-1-2007 tummenupp.gif
Bettis
CITAT (Biggan_ @ 08-05-2008, 11:15) *
Grattis och god fortsättning! Du är jätteduktig!
Hur går det för er andra?

Passerade två månader som rökfri i tisdags, fick en stor fin bukett blommor av gubben. Det går förvånansvärt bra men ibland är jag väldigt röksugen men det går fortare och fortare över och jag brukar tänka på de som låg på sjukhuset när pappa låg inne, som dom hostade och harklade sig och där gick dom omkring med syrgastuber och slang i näsan, då blir det lättare att glömma ciggen.
Christina i Taxinge~
Ni är såååååååååååååå duktiga!!!!

Det är så roligt att läsa om alla som lyckats "sluta med dumheterna"! tummenupp.gif laugh.gif
I nästa vecka firar jag halvårsjubileum = 6 månader utan cigg!
Det är knappt så jag tror det själv tongue.gif

Netha
Grattis alla duktiga slutare!
Biggan_
Grattis till Bettis o Christina också! blomma.gif
Visslingar o applåder till er alla som kämpar på! whist.gif whist.gif whist.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif yahoo.gif yahoo.gif yahoo.gif
titti49zon6
Grattis och fortsätt kämpa alla som slutat röka och snusa blomma.gif
själv är jag inne på min 3:e rökfria vecka och känner mig så stolt blush.gif
har rökt i 45 år så det är på tiden att sluta nu och det går förvånansvärt
bra när jag nu en gång för alla bestämt mig
Netha
Grattis Titti!

Du har redan klarat den jobbigaste tiden. tummenupp.gif
Myosotis
Hur går det?
Noak
Slutade röka 30 augusti 2005 och jag har inte rökt en cigg sen dess.
Nu har det varit turbulent på mitt jobb ett bra tag( uppsägningar mm) och jag får hålla i mig varenda dag för att inte köra till affärn och köpa Gula Blend...
Det är verkligen JOBBIGT att suget aldrig går över!
Jag smyger bakom rökare på stan och sniffar som en setter efter de goda tobaksångorna...
Aqvakul
Jodå, jag växer och frodas efter 72 dagar utan nikotin....
Christina i Taxinge~
CITAT (NIKEN @ 18-05-2008, 18:36) *
Slutade röka 30 augusti 2005 och jag har inte rökt en cigg sen dess.
Nu har det varit turbulent på mitt jobb ett bra tag( uppsägningar mm) och jag får hålla i mig varenda dag för att inte köra till affärn och köpa Gula Blend...
Det är verkligen JOBBIGT att suget aldrig går över!
Jag smyger bakom rökare på stan och sniffar som en setter efter de goda tobaksångorna...

Å, kära vän.....jag förstår vad du känner (även om jag inte kommit till setterstadiet än!) - men håll i & håll emot!!!!!!!!!!

Du är en förebild!

Den 16:e firade jag min 6:e månad utan cigg!
*glad & mallig*

Ralf
Rykten går att Robert Aschberg har lungcancer. Han slutade röka för flera år sen.
Snälla alla rökare, försök sluta.
Aqvakul
I lördags så passerade jag 3 månader utan nikotin. Idag skulle det väl vara ett kvarts år då!!!!
Bettis
Jag passerade 3 månader på nationaldagen den 6/6, tycker att det är 3 år sedan jag slutade unsure.gif
Aqvakul
CITAT (Bettis @ 09-06-2008, 20:15) *
Jag passerade 3 månader på nationaldagen den 6/6, tycker att det är 3 år sedan jag slutade unsure.gif

Du är ju min anförare och riktkvinna! flirting.gif
Bettis
CITAT (Aqvakul @ 09-06-2008, 20:17) *
Du är ju min anförare och riktkvinna! flirting.gif

blush.gif
ingrid fuxwall
Den 5:e juni var det tre månader och jag längtar efter en cigg men här finns ingen så ....
Ibland är det svårt att vara människa
Biggan_
Ni är kanonduktiga allihopa! yahoo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif
Känn er stolta och malliga, det har ni verkligen rätt till! smiley_small_hug.gif
titti49zon6
Min 7:e vecka som rökfri och jag drabbas ibland av rökbegär help.gif men har klarat mig bra
......det går snabbt över om jag tar ett glas vatten och tänker på nåt roligt biggrin.gif
Jag har haft en otroligt jobbig tid men nu börjar jag känna mig som människa igen. Kroppens reaktion på
"nikotinbristen" har gjort att jag haft sömnsvårigheter, orolig mage,trötthet,ökad svettning och lite andra obehag
(ha, jag har nästan haft nära döden upplevelse emellanåt)
men nu har det vänt och jag hoppas att jag ska må som en prinsessa innan sommaren är slut wub.gif
Lycka till alla andra som slutat och ni som funderar på att sluta.......Gör det nu, i morgon kan det vara för sent
Kan inte hjälpas att det skulle smaka jäkligt gott med ett bloss emellanåt nono.gif , men det får lov att bli ett glas vatten istället yes.gif
Aqvakul
Tycker nog att det blev betydligt mindre plågsamt efter drygt två månader......men naturligtvis beredd på att jag kommer att bli "ansatt" igen....
Lars-Olof Arvids
Heja på! Ni är verkligen jätteduktiga allihop! bravo.gif smiley_small_hug.gif

Olle
Aqvakul
Det känns bra att vara lite "duktig" ibland......
ingrid fuxwall
Hur går det för Er?

Själv vill jag inget heldre än att starta om mitt missbruk men tar en dag i taget och är fortfarande "ren"

Hur går det för Er andra???
Noak
Har återfallit i nikotinet (sugtabletter) men inga cigg. Vill väldigt gärna sitta på trappen och ta ett bloss för att hålla knotten borta...men nu går jag in istället och försöker tänka på nåt annat.
Aqvakul
Snart 4 månader utan nikotin - går faktiskt bättre och bättre...
Biggan_
Jag har varit rökfri i snart 4 år och fortfarande kan jag bli sugen på ett bloss. Det är den lille fule f*n som sitter på din ena axel och vill locka dej i fördärvet igen! Så schasa bort lymmeln och tänk på hur jobbigt det skulle vara att börja om från början igen, nej förresten, ta dej för att göra något som bryter din tankegång. Planera något som du drömt om att förverkliga kanske. Suget går över när man koncentrerar sej på något trevligt.
Jag tycker att ni är jätteduktiga som inte har låtit er lockas av "elakingen"! En sådan fuling skall väl inte få vinna över er! Nej! ranting.gif
En styrkekram till er alla i er kamp smiley_small_hug.gif
titti49zon6
10:e veckan och jag har klarat det så här långt tummenupp.gif
Får inte, får inte falla ned i gropen igen även om suget kommer nono.gif hehe, tur att jag har långt till affären
så suget hinner gå över
(men det skulle vara skitgott med ett bloss emellanåt)
ingrid fuxwall
Tycker det är skitjobbigt och vill ofta ha en. snart 4 månader och suget blir bara värre och värre
Noak
Håll ut !!!( och räkna ut vad du sparar!) Det blir lättare med tiden, ...
Netha
Massor med applåder till alla slutare. bravo.gif Ni är sååå duktiga!
Håll ut och ge inte efter för tillfälliga sug efter giftpinnen!
Det blir bara lättare vartefter tiden går och ni kommer att njuta av bättre ork och
bättre luktsinne... njuta av sommarens alla underbara dofter. smile.gif

Själv hade jag inga större problem med mitt stopp för snart 7 år sedan...
men kanske berodde det på att jag fick min diagnos ... tobaksbolagets tack för att jag fyllt på
deras kassa under 39 år.

Idag skulle jag helst se att tobak skulle klassas som giftig och vara förbjudet att säljas.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon