Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19
Aqvakul
Slutade röka när min dotter föddes. Nu är jag morfar. Tyvärr ersattes rökandet av snus. Funderar på att lägga av, men dom påstår att det är ändå svårare än att sluta röka. Varför börjar man med sånt här trams?
Netha
CITAT (aq42 @ 23-11-2007, 22:29) *
Slutade röka när min dotter föddes. Nu är jag morfar. Tyvärr ersattes rökandet av snus. Funderar på att lägga av, men dom påstår att det är ändå svårare än att sluta röka. Varför börjar man med sånt här trams?

Bara svammel att påstå att snus är svårare att lägga av med än rökat.
Tobak som tobak.
Christina i Taxinge~

Tack för ikväll! wub.gif

Nu går jag & lägger mig - sovande kan man inte röka - "tack & lov!"

Och du, ag42.........sluta snusa imorgon! Häng på här och genomlid samma elände som jag!
Sen kan vi glädjas lika mycket!
Aqvakul
OK!
pejori
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 23-11-2007, 22:49) *
Tack för ikväll! wub.gif

Och du, ag42.........sluta snusa imorgon! Häng på här och genomlid samma elände som jag!

titta på dom små avlånga djävlarna, och bestäm dig för att du är både större och starkare än dom tummenupp.gif
låt inte en dm. pinne bestämma vad du ska göra...stå på dej och rita stjärnor i almanackan för varje rökfri dag. tummenupp.gif
färgade pennor ger fin almanacka så det mönstret vill man inte bryta.
klart du klarar det, du är stark och snart fri!!!!

det är två veckor som är värst, sen bllir det bara bättre så håll ut tummenupp.gif
Siv i Bollnäs
Efter att rökt mer eller mindre sen 16-årsåldern och på de senare åren rökt 20 cigaretter om dagen slutade jag när jag var över 30 år gammal. Jag minns det som om det varit i går. Då hade alla larmrapporter börjat komma om rökningens farlighet. Jag blev stående med cigarettpaketet (det var halvfullt) i handen och stirrade på det med olust och avsky. Det hade helt plötsligt gått upp för mig vad det var jag höll på med, helt enkelt. Jag blev så förbannad på mig själv att jag stoppade undan paketet i översta sideboardlådan och där blev det liggande i ett halvår med alla återstående cigaretter i. Sen kastade jag bort det. Jag kände ingen som helst lust att ta fram någon cigarett mer, fick bara ångest när jag tänkte på vad som kunde hända ifall jag började röka igen. All eventuell saknad kvävdes i sin linda av såna tankar och föreställningar, och den rent psykiska vanan att hålla i den där pinnen fick man hitta på andra saker att ersätta med. Boxers uppräkning av allt som händer i kroppen när man slutar röka; efter några resp många dagar, efter veckor och månader är det mest perfekta jag läst för det är precis så det är!
Det dröjde inte länge innan jag kunde springa efter bussen utan att bli andfådd t ex. Nu har jag varit rökfri i nästan 40 år och har aldrig fått något återfall - inte ens känt saknad!
Belöna dig själv med ett bättre mående!!!
Lycka till!
smiley_small_hug.gif
Christina i Taxinge~
CITAT (bahia1 @ 23-11-2007, 21:24) *
Håller på Dig. Själv har jag sovit med en Nocorett hela natten under tungan och det hjälper.
God Helg Önskar Jag Dig
Bahia/Lena

Nova håller tassarna för dig och mig

Godmorgon Lena!
Hur har natten varit?
Idag känns allt så mycket enklare igen - igårkväll var förfärlig *brrrr*........
Nu fortsätter vi på den inslagna vägen - å, va bra vi är! flirting.gif

Och jättestort tack till alla er som har skrivit i tråden så här långt - jag suuuuuuger i mig varje ord!

Hoppas nu att aq42 lägger av med snusandet idag!!?
Liksom ni två som har skickat PM till mig - håller ni upp med rökandet nu?

Kul när det blir "ringar på vattnet"!

Nu tar vi itu med denna dagen - jag har fattat morgonens beslut: idag är en rökfri dag!

Gillan
Okej, okej, okej.............jag ger mig! Några av er vet redan att jag kämpar febrilt med att sluta. Det har inte gått så där värst bra, men 5 cigg istället för 30!!! Måste väl ändå vara en bedrift????.................Nähe, inte det..............men ärligt talat Christina! Jag blir liiite peppad av dig............faktiskt tummenupp.gif ................jag har sagt att jag ska vara rökfri till jul.................och det tänker jag hålla...............om du håller tummarna för mig............håller jag mina för dig wub.gif
Christina i Taxinge~
CITAT (Gillan @ 24-11-2007, 09:57) *
Okej, okej, okej.............jag ger mig! Några av er vet redan att jag kämpar febrilt med att sluta. Det har inte gått så där värst bra, men 5 cigg istället för 30!!! Måste väl ändå vara en bedrift????.................Nähe, inte det..............men ärligt talat Christina! Jag blir liiite peppad av dig............faktiskt tummenupp.gif ................jag har sagt att jag ska vara rökfri till jul.................och det tänker jag hålla...............om du håller tummarna för mig............håller jag mina för dig wub.gif

WOW!!!!!!!!!!!! Det visste inte jag! Att du försöker sluta alltså.
Om du röker 5 cig istället för 30/dag är det ju fantastiskt bra gjort!
Ojojoj, mer än hälften vunnet alltså - kämpa på!
Jag håller definitivt tummarna för dig - s-t-e-n-h-å-r-t!

Gillan
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 24-11-2007, 10:15) *
WOW!!!!!!!!!!!! Det visste inte jag! Att du försöker sluta alltså.
Om du röker 5 cig istället för 30/dag är det ju fantastiskt bra gjort!
Ojojoj, mer än hälften vunnet alltså - kämpa på!
Jag håller definitivt tummarna för dig - s-t-e-n-h-å-r-t!

Och Jag håller mina för dig smiley_small_hug.gif tummenupp.gif

ärligt talat, så trodde jag nog att det skulle vara lättare än det faktiskt är. Jag är sååå förbaskat trött på att ciggaretterna bestämmer över mitt liv, i stället för tvärtom, så jag sa till mig själv................att nu får det vara nog, jag vill inte ha er som kompis längre, ni har förstört allt för många år av mitt liv........försvinn!!!...............Riktigt så enkelt var det ju dock inte blush.gif , tyvärr. Nu har jag tagit till Nicorette och det gör det lite enklare faktiskt.

Till Jul, eller dessförrinnan, är jag rökfri yes.gif
Betty
Grattis Christina! Du fixade fredagskvällen trots vin och allt, starkt jobbat! tummenupp.gif Själv vågade jag inte dricka en droppe alkohol under min första rökfria månad, litade inte ett dugg på min karaktär... Du är jätteduktig, kämpa på! bravo.gif

Håller förståss tummarna för både Lena, Gillan och alla andra som hakar på rökstoppet tummenupp.gif

Myosotis
Hörde på radion en gång att det finns ett särskilt telefonnummer som man kan ringa till - även mitt i natten om det skulle behövas - när man försöker sluta röka och det känns som jobbigast. Finns det kvar?
Lycka till alla ni som kämpar på!
tummenupp.gif
Gillan
Förlåt Bahia/Lena, jag missade att du också försöker blush.gif . Självklart att jag håller tummarna för dig med tummenupp.gif

Och tack för lyckönskningar, det både stärker och värmer. Känner jag nu. Jag hade ju inte tänkt säga nåt alls om mitt rökstopp förrän jag kommit i mål shy.gif
Siv i Bollnäs
Håll ut!!!
Det var lite överdrivet att jag varit rökfri i nästan 40 år - men bortåt 35 är det säkert! I alla fall fanns det inte på den tiden några substitut för giftpinnarna i form av nikotintuggummi o liknande, som det finns nu. Men det gäller ju att inte bita sig fast vid dessa i all evighet utan bara så länge det värsta fått gå över. Visserligen får man ju inte lungcancer av nikotintuggummi! men nikotinet som sådant är ju inte heller hälsosamt för kroppen i längden. Det bästa vore ju om det gick att trappa ner på dosen vartefter så det blev mindre och mindre.
Människan har oanade krafter när det verkligen gäller - det gäller bara att tro på sig själv. Och inte låta tobaksföretagen ta kontroll över ens liv! De har mördat tillräckligt många människor redan... thumbdown.gif
Stå på dig! (Annars gör någon annan det?)
sqrulan
Jag hoppas verkligen att ni lyckas med att sluta röka,det är så mycket att vinna. rose.gif

Jag har sett döende människor med kol,syrebrist och en kuslig hosta.

Själv så slutade jag då dom krachade tornen i Amerika jag blev så illa berörd över alla

som dog där mot sin vilja,och här gick jag omkring och rökte livet ur mej. thumbdown.gif

Första sommaren var underbar,jag sprang omkring och luktade på alla blommorna dessa

dofter hadde jag ju inte känt tidigare.

Även dom äckliga dofterna tyvärr. giggle.gif

LYCKA TILL!
LadyG
Hejja Christina och Lena, ni klarar det. Det är bara ni som kan göra det här, ingen annan kan sluta åt er. Men tänk så glada alla ni älskar blir när ni gör er denna tjänsten. Ni vinner mycket på det, men glöm inte att era vänner och er släkt också vinner på det. De vinner glädjen av att veta att ni sköter om er, att ni tar hand om er.

Jag håller på er! Det här kommer att gå bra.
Aqvakul
CITAT (bahia1 @ 23-11-2007, 21:24) *
Håller på Dig. Själv har jag sovit med en Nocorett hela natten under tungan och det hjälper.
God Helg Önskar Jag Dig
Bahia/Lena

Nova håller tassarna för dig och mig

Vilken fantastisk hundbild. Får många nostalgiska tankar!

CITAT (Christina i Taxinge~ @ 23-11-2007, 22:49) *
Tack för ikväll! wub.gif

Lovade ju att hänga på igår! Tyvärr så var den tanken som bortblåst i morse. Får nog mobilisera lite mer motivation!

Håller alla tummarna för er tills dess!
Christina i Taxinge~

Lovade ju att hänga på igår! Tyvärr så var den tanken som bortblåst i morse. Får nog mobilisera lite mer motivation!

Det ante mig....! giggle.gif
Startsträckan är ganska lång inför såna beslut......hoppas du har slutat innan barnbarnet säger "blä, morfar, du luktar äckligt ur munnen!" tongue.gif

Själv håller jag mig sysselsatt - skurat badrummet uppifrån & ner, gjort två sockerkakor, klippt lite granris till dekoration på yttertrappan, dammsugit, kollat skidåkning på TV, förberett en lasagne (bara gräddningen kvar) och nu ska jag läsa lite på forumet! yes.gif

Undrar hur det går för er andra som är i ungefär samma läge som jag....?

renate
CITAT (Gillan @ 24-11-2007, 09:57) *

BRAVO!!!!! PEPPRAR VARANDRA.[/size]
Ewa smålänska höglandet
Christina,
har du aldrig haft något munnen t ex en tenor och samtidigt rökt -fear-.gif tänk på det, ingen bra kombination whistling.gif
och du ska känna att till sommaren har du många, många fler rosor som doftar än du hade kunnat tro tongue.gif

Aqvakul
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 24-11-2007, 14:01) *
Själv håller jag mig sysselsatt - skurat badrummet uppifrån & ner, gjort två sockerkakor, klippt lite granris till dekoration på yttertrappan, dammsugit, kollat skidåkning på TV, förberett en lasagne (bara gräddningen kvar) och nu ska jag läsa lite på forumet! yes.gif

Blir man så där energisk av att lägga av med nikotinet? Verkar nästan farligt!
naughty.gif
Gillan
CITAT (Gåsis @ 20-11-2007, 21:22) *
Det klart du ska försöka någon dag till. Har man väl kommit igång så har man.
Jag är en hopplös nikotinist. Det var inte gjort i en handvändning att sluta, det var inte enkelt och jag saknar det fortfarande. Men jag ångrar mig inte ett dugg. Det jag hoppas är ju att leva något år extra. Jag är fortfarande tillräckligt mycket beroende för att inte ens försöka moralisera rökare.

Det gick ganska fort att komma över den första plågsamheten. Sen var det "bara" själen, eller handen kanske, som pockade på. Den gick att komma överens med. En vecka eller två till så är den heller inget problem.

Fast jag måste erkänna, efter två rökfria år går handen fortfarande till vänsterfickan när jag kliver ut från jobbet. Vad som är bra är att den inte protesterar längre när den inte hittar vad den letar efter.

Det är som betty säger dom första två dagarna kroppen skriker, sen är det huvudet. Det kan du ändå ta en diskussion med. Jag provade plåster. Såna där 24-timmars. Sov inte en blund på flera nätter tills jag kom på att jag aldrig rökt nattetid. Då blev det 16-timmars och bra sömn.

Härda ut, det är inte enkelt men det går, förr eller senare.

/Åsa

Det där behövde jag höra/se................okej, jag kanske´inte har tagit den smartaste vägen, men jag lovar, till jul är jag rökfri, det får bli min julklapp till mig själv.

Tack Renate för applåderna, de behövde jag känns det som wub.gif

Men inte har jag då varit så energisk som dig i alla fall Christina! Imponerande vad du fått gjort tummenupp.gif Själv är jag ganska nöjd, men det är ju med mina mått det ( tre hittills).

Men vet ni vad!! Det känns som om det är lättare att låta bli bara för att jag sa det högt ohmy.gif Tack för det i så fall blush.gif
Boxer
Ni är såååååå duktiga! Kämpa på
Snöflinga
CITAT (aq42 @ 24-11-2007, 12:34) *
Vilken fantastisk hundbild. Får många nostalgiska tankar!

Håller alla tummarna för er tills dess!

Det finns nikotinfritt snus, "Choice" (som är tillverkat av olika örter) och " Onico" flirting.gif Lovar, du märker ingen större skillnad ! Huvudsaken att man har något under läppen smile.gif Lova prova ...
Netha
bravo.gif bravo.gif bravo.gif till Christina, bahia och Gillan och alla andra som kämpar mot den elake mr nikotin.

Alla sätt är bra... vad gäller att sluta... det som passar en... passar kanske inte en annan.
Håller tummar och tror visst att ni kommer att fixa det. tummenupp.gif
Gåsis
Ja, kämpa på lite till alla ni som försöker. Jag har nu provat i två år och det går bra ännu. Men nog är jag fortfarande avundsjuk på dom som säger att det inte var så farligt....
Det var hemskt om ni frågar mig. Men värt det när det äntligen känns rätt ok.

Håll ut lite till... en dag och en dag till och...

/Åsa
LadyG
Håller tummarna för er som kämpar (glömde jag någon i mitt tidigare inlägg ber jag om ursäkt!!!) och hoppas att ni håller ut tills imorgon. Bara en dag till!
Gillan
mmm, du glömde faktiskt mig, men det gör inte så mycket, jag är själv "blind" med jämna mellanrum giggle.gif . Och när det
kommer till "kritan", besvärar sig inte ens de som säger sig vara mina bästa vänner, att ens göra tummen upp naughty.gif , så varför skulle du göra det????

Men vet ni!!!! Det blev bara Tre!!!! yahoo.gif Jag är hellycklig för det! Hur gick det för dig Christina? Klarade du dig?....................Och dina ord Gåsis, de behöver jag defenitift höra, om,och om igen...................och Netha! Att du vet vad det vill säga att sluta, det vet jag wub.gif , tror dock att du, om jag minns det rätt, var lite duktigare än mig, men klara mig, det tänker jag göra, inget snack om saken, till jul, som sagt var tummenupp.gif
Gillan
CITAT (Gillan @ 25-11-2007, 04:21) *
mmm, du glömde faktiskt mig, men det gör inte så mycket, jag är själv "blind" med jämna mellanrum giggle.gif . Och när det
kommer till "kritan", besvärar sig inte ens de som säger sig vara mina bästa vänner, att ens göra tummen upp naughty.gif , så varför skulle du göra det????Shiiiit, nu lät jag nog ganska sur...................f´låt blush.gif

Men vet ni!!!! Det blev bara Tre!!!! yahoo.gif Jag är hellycklig för det! Hur gick det för dig Christina? Klarade du dig?....................Och dina ord Gåsis, de behöver jag defenitift höra, om,och om igen...................och Netha! Att du vet vad det vill säga att sluta, det vet jag wub.gif , tror dock att du, om jag minns det rätt, var lite duktigare än mig, men klara mig, det tänker jag göra, inget snack om saken, till jul, som sagt var tummenupp.gif

hmmm, vad konstigt det´blev confused.gif
LadyG
Oj förlåt Gillan, men jag trodde att du redan hade slutat blush.gif jag fattade inte att du hade kampen kvar!

Hoppas du inte är arg på mig!

Edit: Vilka framsteg ni gör, det lutar ju åt att ni blir rökfria helt snart! Hejja!!!
Gillan
CITAT (LadyG @ 25-11-2007, 09:18) *
Oj förlåt Gillan, men jag trodde att du redan hade slutat blush.gif jag fattade inte att du hade kampen kvar!

Hoppas du inte är arg på mig!

Edit: Vilka framsteg ni gör, det lutar ju åt att ni blir rökfria helt snart! Hejja!!!

Självklart är jag inte arg på dig LadyG, och inte på nån annan heller för den delen. Jag hade nog bara lite abstinens, och tyckte synd om mig själv, när jag satt här inatt och inte kunde trösta mig med en cigg blush.gif . Och, precis som jag sa innan, är jag själv "blind" med jämna mellanrum. Men jag har inte rökt än "idag" alla fall giggle.gif ...............så såååååå förskräckligt synd om mig kanske det ändå inte är i alla fall angel_not.gif ............eller?.................satan.............jag är röksugen...........bläääääääää........grrrrrrrr rtfm.gif sos.gif ...................vem ända in i H*vete uppfann giftpinnen ranting.gif
LadyG
När jag slutade käkade jag apelsin (eller vilken citrusfrukt som helst som fanns i närheten) för av någon anledning hade det en lugnande effekt på rökbegäret. Det fungerade, men man blir lite trött på citrus till sist.

Håll ut Gillan, kom ihåg att röksuget släpper så småningom! Det tar några minuter, fem på sin höjd, så går begäret över (till nästa våg kommer dvs). Ju fler vågor av begär du vinner över, desto glesare mellan vågorna blir det. Tills de inte längre kommer alls.

Du klarar det!
Christina i Taxinge~
Både igår och hittills idag har det fungerat alldeles utmärkt att vara rökfri!
Tacksam för varje stund som går utan det där vedervärdiga röksuuuget devil.gif
Kanske har jag nån slags tredagarsintervall på mina "kriser" - isåfall blir det inte kul imorgon.....men då jobbar jag och det brukar gå ganska bra då.

När suget kommer brukar jag numera räkna långsamt till 7, sen dricker jag ett glas vatten och vips! är suget borta..... whist.gif
Dessutom har jag laddat i kylskåpet med mitt senaste artilleri:

[attachment=9926:DSCN2581__Small_.JPG]

Morotsstavar!
Det tar ungefär lika lång tid att äta upp en sån som att röka en cigg - avsluta med ett halvt glas vatten.
Inhalatorn behövde jag inte använda på hela dagen igår! Så glad för det! yes.gif

Men jag är snäll mot mig själv och tänker att om jag får återfall är det bara att ta nya tag!
Som någon av er skrev - tänk att du FÅR röka, men VILL INTE!
Inget tvång!!!!!!!!!!! Bara en önskan om att inte röka yes.gif

Och Gillan! Fy bubblan va duktig du är!!!!!!!!!!!!
Har du minskat till tre/dag så snabbt?!
MYCKET BRA JOBBAT!

Lena, var är du? Hur går det?

Håller tummarna för oss allihop!

Anki V
Jag måste också få sälla mig till skaran som kommer med uppmuntrande tillrop. Det är klart att ni klarar det om ni bara vill…… kompiskram.gif

Jag har nu varit rökfri nästan lika länge som jag rökt. 20 år som rökare och 18 år som rökfri och jag kan än i dag känna röksug. Vad som blir bättre med åren är att perioderna när röksuget sätter in blir kortare och kortare.

I början så var varje attack ca 20 minuter lång och kom ofta sweatingbullets.gif …efter bara någon vecka var röksugattacken nere i 5 min och endast någon gång i timmen. Idag handlar det om sekunder och suget kommer bara vid speciella tillfällen.

När jag lyckades sluta så lade jag av tvärt . Jag hade gjort många försök tidigare, inte ens när jag vara gravid klarade jag av att sluta hel.

Min strategi var att jag intalade mig om att jag inte var någon rökare. Jag upprepade som ett mantra för mig själv ” Nej tack…jag röker inte.

Jag försökte ändra rutiner helt och hållet så jag inte skulle hamna i situationer där jag tidigare rökt. Första året vågade jag inte ta minsta lilla vinglas. Kaffe slutade jag med nästan helt.

Kanske hjälpte det till att jag i samma veva som jag slutade röka träffade en man som jag blev störtförälskad wub.gif i och han var fanatisk rökmotståndare och det gjorde det omöjligt att få återfall. Mannen var viktigare än cigaretterna.

Håll ut...det blir snart bättre! tummenupp.gif

/Anki
Betty
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 25-11-2007, 10:24) *
Både igår och hittills idag har det fungerat alldeles utmärkt att vara rökfri!
Tacksam för varje stund som går utan det där vedervärdiga röksuuuget devil.gif
Kanske har jag nån slags tredagarsintervall på mina "kriser" - isåfall blir det inte kul imorgon.....men då jobbar jag och det brukar gå ganska bra då.

När suget kommer brukar jag numera räkna långsamt till 7, sen dricker jag ett glas vatten och vips! är suget borta..... whist.gif
Dessutom har jag laddat i kylskåpet med mitt senaste artilleri:

[attachment=9926:DSCN2581__Small_.JPG]

Morotsstavar!
Det tar ungefär lika lång tid att äta upp en sån som att röka en cigg - avsluta med ett halvt glas vatten.
Inhalatorn behövde jag inte använda på hela dagen igår! Så glad för det! yes.gif

Men jag är snäll mot mig själv och tänker att om jag får återfall är det bara att ta nya tag!
Som någon av er skrev - tänk att du FÅR röka, men VILL INTE!
Inget tvång!!!!!!!!!!! Bara en önskan om att inte röka yes.gif

Och Gillan! Fy bubblan va duktig du är!!!!!!!!!!!!
Har du minskat till tre/dag så snabbt?!
MYCKET BRA JOBBAT!

Lena, var är du? Hur går det?

Håller tummarna för oss allihop!

bravo.gif bravo.gif bravo.gif bravo.gif

Du är så himla duktig! kompiskram.gif
Lady Hamilton
CITAT (Gillan @ 25-11-2007, 04:21) *
....Och när det kommer till "kritan", besvärar sig inte ens de som säger sig vara mina bästa vänner, att ens göra tummen upp naughty.gif ....

angel_not.gif Jo visst kan jag göra det tummenupp.gif blomma.gif .................problemet var bara att jag inte hade läst i denna tråd överhuvutaget blush.gif
Just nu hinner jag bara läsa i de trådar som jag tycker verkar intressanta devil.gif ......
Pjater
Jag har varit rökfri i 2 veckor nu biggrin.gif cred till er alla biggrin.gif
Christina i Taxinge~
CITAT (Pjater @ 25-11-2007, 11:47) *
Jag har varit rökfri i 2 veckor nu biggrin.gif cred till er alla biggrin.gif

GRATTIS!!!!!!!!

Hur har det varit, tycker du?
Lätt? Svårt? För devil.gif ....?

Så kul att se att vi är ett litet gäng som försöker!! biggrin.gif wub.gif

Eva-Helene
Heja på, Christina i Taxinge, Bahia1, Gillan - och andra som bestämt sig för att sluta med giftpinnarna! kompiskram.gif
Och ag42, följ rådet du fick om Choice och Onico! Jag känner två inbitna snusare som lyckades sluta med hjälp av nämnda produkter! Du har ju faktiskt ännu mera att vinna på att sluta! Slemhinnorna i mun och matstrupe, hur skadade är dom nu, tror du?! Emaljen på dina tänder...ujujuj! Allt det blir bättre/läker när du slutar med snuset! Hejar på dig också, hoppas att du lyckas sluta med prillorna! tummenupp.gif
Pjater
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 25-11-2007, 12:01) *
GRATTIS!!!!!!!!
Hur har det varit, tycker du?
Lätt? Svårt? För devil.gif ....?

Så kul att se att vi är ett litet gäng som försöker!! biggrin.gif wub.gif

det har varit 2 tuffa veckor men nu slipper man giftet biggrin.gif
Gillan
Wow Christina! Vad imponerad jag blir tummenupp.gif Morötter, det äter jag med och kanske att man skulle ta och prova LadyG`s citrusar, citrusfrukter är gott. Är äldsta barnbarnet här, så slåss vi nästan om citronerna giggle.gif

Tack för uppmuntrande ord Anki, en rökfri karl måste ju bli hellycklig över en rökfri kvinna angel_not.gif ........hoppas jag giggle.gif

Men Ladyn!!!!! Inget kan väl vara viktigare eller intressantare ..............än att sluta röka!!!!!.............hihi, men tack för att du "kikade" in tongue.gif

Och ett
Stort Grattis! till Pjater, som har klarat två veckor tummenupp.gif

Och tack även till dig Eva-Helen! ALLA uppmuntrande ord är värdefulla när jag nu var så "kaxig" att jag talade om här vad jag höll på med.................det blir ju lite skämmigare att misslyckas då blush.gif
Pjater
CITAT (Gillan @ 25-11-2007, 12:04) *
Wow Christina! Vad imponerad jag blir tummenupp.gif Morötter, det äter jag med och kanske att man skulle ta och prova LadyG`s citrusar, citrusfrukter är gott. Är äldsta barnbarnet här, så slåss vi nästan om citronerna giggle.gif

Tack för uppmuntrande ord Anki, en rökfri karl måste ju bli hellycklig över en rökfri kvinna angel_not.gif ........hoppas jag giggle.gif

Men Ladyn!!!!! Inget kan väl vara viktigare eller intressantare ..............än att sluta röka!!!!!.............hihi, men tack för att du "kikade" in tongue.gif
Och ett
Stort Grattis! till Pjater, som har klarat två veckor tummenupp.gif

Och tack även till dig Eva-Helen! ALLA uppmuntrande ord är värdefulla när jag nu var så "kaxig" att jag talade om här vad jag höll på med.................det blir ju lite skämmigare att misslyckas då blush.gif

Man rodnar ju biggrin.gif
Anki på Öland
Heja på alla ni som slutar!!! Det är värt att kämpa!
Rökte över 30 år, sista åren mer än 40/dag. Är sedan 30 maj 2000 rökfri - vilken lättnad det är!!!
Att inte vara beroende av en liten pinne, att kunna slappna av på kvällen utan av vara tvungen att kolla att ciggen räckte till frukosten nästa morgon....... osv.
Jag blev ganska snabbt "icke-rökare" och har inte haft minsta önskan att röka sen jag slutade - skulle inte våga heller och riskera att bli fast igen......
Håller tummarna för er alla - ingen nämnd och ingen glömd smile.gif
Anki
Netha
Dagens guldstjärna till er alla som kämpar [attachment=9946:Guldstjärna.gif]
Ni är sååå duktiga! bravo.gif
Christina i Taxinge~

Tack för guldstjärnan! smile.gif

Och stort tack till alla som även idag skrivit några uppmuntrande rader - ni är guld värda! wub.gif

9:e dagen utan cig har gått!
Men inte märker jag nån skillnad vad gäller luktsinnet, allmänbefinnandet eller flåset......*otålig*
Däremot har jag fått en himla halsbränna som jag aldrig tidigare haft!! Jösses va Samarin det gått åt de senaste dagarna!
Nån som kan förklara varför det blivit så....?

Go´natt för idag!

Netha
Testa att dricka lite A-fil istf Samarin... så gör jag när jag får halsbränna, och det funkar för det mesta.
Fick också mer av det efter rökstopp... vet inte varför. Kanske kroppen som börjar slänga ut skit som vi dragit i oss.?
Anki V
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 25-11-2007, 22:31) *
Men inte märker jag nån skillnad vad gäller luktsinnet, allmänbefinnandet eller flåset......*otålig*

Du skulle testa en buggkurs...det gjorde jag och märkte en betydande förbättring av flåset. yes.gif

/Anki
pejori
men gillan då!!! har du slutat att röka, det har jag missat.
tummenupp.gif tummenupp.gif
jätteduktigt...
stå på dej och låt inte lillpinnen vinna över dej bravo.gif kram2.gif
Snöflinga
Heja heja heja, vad duktiga ni är blomma.gif Kul att ni blivit en liten hop också ! håller tummenupp.gif för er
Biggan_
En stor kram till alla er som kämpar! smiley_small_hug.gif ...och känn er stolta för varenda dag ni klarar! Det är inte lätt, men det går om man ger sig f*n på att man skall klara det! Jag har för mej att Netha hade ett räkneverk där man kunde se hur många cigg man inte hade rökt och hur många kronor man har sparat på det. Cigaretter o snus skall ju gå upp i pris igen efter nyår så det finns ju en hel del att spara. Då kommer väl en ask cigg att kosta runt 50-lappen. Röker man en ask om dagen så blir det i runda tal 1.500 spänn som man kan shoppa loss för i månaden. Tänk på det ni! yahoo.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon