Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19
Aqvakul
11 månader utan snus idag!
Christina i Taxinge~
CITAT (Aqvakul @ 08-02-2009, 19:45) *
11 månader utan snus idag!

Det är såååååååå roligt att läsa alla inlägg som berättar hur länge man hållit upp - seger åt människorna! flirting.gif 000.gif

Grattis Aqvakul! yahoo.gif

Inga från Närke
GRATTIS till er alla som lyckats sluta och jag håller tummarna till er andra som håller på.

Den 14 februari 2009 har jag varit rökfri i 1 år och en månad, det har gått bra. Haft lite röksug då och då men lyckats övervinna det.

Gubben slutade ca 1 månad senare och har tyvärr haft återfall nu senaste månaderna men har tagit sig i kragen och inte rökt nu på 14 dagar igen. Men han har haft så många motgångar de sista 5 månaderna så det är förståligt, strongt att ha tagit tag i det igen.
Biggan_
yahoo.gif Ja, vad duktiga ni är som har lyckats sluta! bravo.gif bravo.gif bravo.gif
Aqvakul
Idag tänkte jag gratulera Bettis som slutade röka för precis ett år sen!

Stort Grattis Bettis!

Myosotis
Oj! Vad bra att du håller reda på sånt. Grattis Bettis! bravo.gif
ingrid fuxwall
Själv har jag varit rökfri ett år och några dagar men bytte ju bara ut ciggen mot piller
Myosotis
Grattis ändå, det är väl ett stort steg det med!! bravo.gif
Aqvakul
CITAT (ingrid fuxwall @ 06-03-2009, 18:35) *
Själv har jag varit rökfri ett år och några dagar men bytte ju bara ut ciggen mot piller

det måste ändå vara ett stort framsteg... tummenupp.gif
Meriona
Jag är 4 ½ år rökfri. Ett antal kilo större men mår förbaskat mycket bättre. rolleyes.gif biggrin.gif
ingrid fuxwall
CITAT (Aqvakul @ 06-03-2009, 18:57) *
det måste ändå vara ett stort framsteg... tummenupp.gif

Hur länge har du själv varit snusfri?
Aqvakul
ett år i morgon...
Christina i Taxinge~
CITAT (Aqvakul @ 07-03-2009, 19:42) *
ett år i morgon...

JÄTTEGRATTIS!
blomma.gif bravo.gif rose.gif 000.gif biggrin.gif laugh.gif tummenupp.gif blomma.gif

Aqvakul
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 07-03-2009, 22:06) *
JÄTTEGRATTIS!
blomma.gif bravo.gif rose.gif 000.gif biggrin.gif laugh.gif tummenupp.gif blomma.gif

thanks.gif
Bettis
CITAT (Aqvakul @ 07-03-2009, 19:42) *
ett år i morgon...

GRATTIS Aqvakul bravo.gif bravo.gif i fredags den 6:e var det ett år sedan jag slutade yahoo.gif , fattar det fortfarande inte wacko.gif att jag har lyckats sluta och tänker alldrig börja igen naughty.gif
Aqvakul
Bettis, om du backar en sida så kan du se att din ettårsdag uppmärksammades...
Myosotis
GRATTIS Aquakul på ettårsdagen!!! Bra jobbat! bravo.gif
Aqvakul
thanks.gif thanks.gif
Biggan_
GRATTIS till 1-årsdagen Bettis & Aqua!

...och ett stort grattis till er andra också som kämpar vidare!

Heda
Å jag har inte börjat att sluta än. confused.gif Jag snusar och nu är det dags att lägga av. Jag har slutat med p-piller och vill ha en bebis i magen! Då kan man ju inte snusa!! thumbdown.gif Jag hittade "slutasnusa" ett forum för "slut snusare" smile.gif men när jag skulle skicka inlägget om att NU, NU är det sista dosan ,så klarade jag inte att skicka det!! ´Skit också!!! Jag har dålig karaktär -cry-.gif Det hjälper ju inte att slå på sig själv...men det är ju såå många som har klarat att sluta....då måste ju jag också klara det! Har inte sett denna tråd tidigare, antagligen har jag blockerat ut den för att jag har så dåligt samvete, för att jag borde sluta men inte har gjort det än. Ibland känns det självklart att NU ÄR det sista dosan, men sedan går det över till - Men jag är ju inte gravid än, så då gör det ju inget! HUR ska jag bestämma mig?? Hur gjorde alla ni? Satte ni ett datum? Eller blev det ett "infall" , att NU blir det inget mer??

Jag behöver nog lite pushning och glada hejjarop! Inget skäll och gnäll....snälla

//Heda
Biggan_
CITAT (Heda @ 09-03-2009, 10:04) *
Å jag har inte börjat att sluta än. confused.gif Jag snusar och nu är det dags att lägga av. Jag har slutat med p-piller och vill ha en bebis i magen! Då kan man ju inte snusa!! thumbdown.gif Jag hittade "slutasnusa" ett forum för "slut snusare" smile.gif men när jag skulle skicka inlägget om att NU, NU är det sista dosan ,så klarade jag inte att skicka det!! ´Skit också!!! Jag har dålig karaktär -cry-.gif Det hjälper ju inte att slå på sig själv...men det är ju såå många som har klarat att sluta....då måste ju jag också klara det! Har inte sett denna tråd tidigare, antagligen har jag blockerat ut den för att jag har så dåligt samvete, för att jag borde sluta men inte har gjort det än. Ibland känns det självklart att NU ÄR det sista dosan, men sedan går det över till - Men jag är ju inte gravid än, så då gör det ju inget! HUR ska jag bestämma mig?? Hur gjorde alla ni? Satte ni ett datum? Eller blev det ett "infall" , att NU blir det inget mer??

Jag behöver nog lite pushning och glada hejjarop! Inget skäll och gnäll....snälla

//Heda

Nä, skäll och gnäll gör ju ingen nytta! Men du har ju världens största anledning att lägga av nu! Det är ju ett val du har att göra och det är bara att bestämma sej för vad som betyder mest för dej! Det brukar väl vara så att vill man ha något så får man jobba för det. Du har ju ett fantastiskt mål att se fram emot, bara det är ju en pushning som heter duga!
Anma
Fortfarande rökfri, och ska så förbli! Orkar inte räkna dagarna men slutade 30/1. yes.gif

Såg på Dr Phil här om dagen. Det handlade i för sig om övervikt, men kan appliceras här också.
Han sa att det inte handlar om karaktär eller viljekraft, med viljekraft klarar man ingenting i längden. Det handlar om att ta ansvar. Så nu tar jag ansvar över min hälsa och har ändrat mina vanor. Så småningom ska jag ta tag i dessa 5 kg (!) jag lagt på mig senaste månaden och ta ansvar över att gå ner dem igen. smile.gif
Azola
CITAT (Biggan_ @ 08-03-2009, 13:34) *
GRATTIS till 1-årsdagen Bettis & Aqua!

...och ett stort grattis till er andra också som kämpar vidare!

Man både grattar... och tackar med denna fina bukett!

( Enligt min mätare har jag nu varit rökfri i : 1 mån -3 vec-6 dagar! ) innocent.gif
Myosotis
CITAT (Heda @ 09-03-2009, 10:04) *

//Heda

Jag har aldrig rökt eller snusat och kan därför naturligtvis inte begripa hur svårt det måste vara att sluta, men det verkar som om man tar beslutet när man är redo. Jag tror inte alls att du är sämre än alla andra som redan har klarat av det, försök att inte tänka "Jag har dålig karaktär", du kommer att klara det! tummenupp.gif Vi finns här för att peppa dig när du är redo, något gnäll och skäll har jag då aldrig sett i den här tråden! Även om du kanske skulle få ett "återfall" sen så är det inte hela världen, då kommer vi bara att peppa dig igen så du kan ta nya tag!
Någon skrev "jag får snusa, men jag vill inte", försök att tänka positivt och inte skuldbelägga dig själv! HEJA!! Lycka till med beslutet! smiley_small_hug.gif
titti49zon6
Grattis alla som slutat röka och snusa
Ni som inte tagit klivet fullt ut,det är aldrig för sent tummenupp.gif
Själv har jag just nu varit rökfri 10 månader 6 dagar 12 timmar blomma.gif
Heda
CITAT (Myosotis @ 09-03-2009, 18:49) *
Någon skrev "jag får snusa, men jag vill inte", försök att tänka positivt och inte skuldbelägga dig själv! HEJA!! Lycka till med beslutet! smiley_small_hug.gif

Myosotis, det där var en himla bra tankegång!! Det ska jag tänka på, absolut!! Har ju verkligen märkt att tanken - Jag får inte, jag måste osv ger något slags mentalt motstånd! Det där var bra!! SÅ ska jag tänka!! Då blir det även till en utmaning istället för ett tvång/förbud! Tack

//Heda
Christina i Taxinge~
Hur går det för dig, Heda?

Och alla ni andra - går det bra fortfarande??

Och alla ni som inte börjat sluta än - är det dags nu....?

Aqvakul
Heja Heda och alla ni andra! tummenupp.gif
Meriona
Ja jag har inte rökat på 3,5 år, inte saknat det en dag. Eller var det 4,5 år? Egentligen känns det oviktigt, det är resultatet som räknas. Skönt är det att slippa stinka. innocent.gif
Netha
Stort Grattis till alla som fimpat och slutat snusa! tummenupp.gif bravo.gif

Och till er som fortfarande tror att ni är odödliga ..
vet ni vad..... ni är inte!
Bettis
ett år och en månad idag sedan jag slutade röka yahoo.gif yahoo.gif heja alla andra som kämpar på tummenupp.gif och tack för uppmuntran och blommor thanks.gif
Boxer
Alla ni som har börjat ett bättre liv eller kommer att börja ett bättre liv, är otroligt duktiga. tummenupp.gif

Känn hur energin kommer tillbaka efter att en destruktiv last tagit sitt pick och pack och försvunnit så långt pepparn växer.

GRATTIS
titti49zon6
Jag har glömt att fira min 1 årsdag som rökfri (det är just nu 1 år 4 dagar 41 minuter 15 sek. sen jag slutade)
hihi, jag hade nog flåsat bra mycket mer på hjärtgympan idag om jag hade rökt
Lycka till alla ni andra som kämpar på
Aqvakul
Grattis Titti! kompiskram.gif yaay.gif
Myosotis
Grattis i efterskott!
emmas matte
Tror det är 6 år sedan jag slutade röka,men har inte ångrat mej laugh.gif Känner så mycket dofter nu för tiden, skitos oxå för den delen. Men var och en måste ta sitt eget beslut, så heja på alla som försöker..NI KAN.
Aqvakul
14 månader utan snus yahoo.gif
Myosotis
bravo.gif blomma.gif
Anma
30/1 slutade jag. Har inte rökt sen dess och mestades tänker jag inte ens på cigaretter, men då och då kommer suget över mig och jag blir bara irriterad över suget och undrar varför man ens kan bli sugen på sånt äckepäckel?
Inte ens när det hänt jobbiga saker har jag tänkt på att röka, så har det alltid varit förr när jag slutat. När det hänt nåt jobbigt har jag plockat fram "snuttefilten".
Känns som att jag är fri för alltid nu. bravo.gif
Farmor
Här är en till som slutat röka efter nästan 50 års missbruk.

Inga som helst problem har det varit, fast nu ljuger jag lite. Har gått upp nästan 10 kilo och det är "tungt". Känner att hjärtat inte gillar dom extra kilona, men i dagarna har jag börjat ta tag i viktminskningen. Det är ett halvår sedan sista ciggen, så då ska jag inte behöva trösta mig med godsaker längre och kilona försvinner förhoppningsvis ganska så lätt.

Grattis alla som slutat röka. Så himla duktiga vi är!!!!!!!
Biggan_
Jaaaa, vad duktiga ni är! bravo.gif bravo.gif bravo.gif
Aqvakul
15 månader utan snus - och magen den växer... blush.gif
Noak
Snart fyra år sen rökstoppet

Nu ska slutaröka-kilona BORT!

(-och faktiskt så fungerar viktklubben på nätet...)
ingrid fuxwall
Att sluta röka verkar vara ett heltidsjobb. Själv funderar jag på att börja röka igen ; ))
Aqvakul
CITAT (ingrid fuxwall @ 10-06-2009, 21:58) *
Att sluta röka verkar vara ett heltidsjobb. Själv funderar jag på att börja röka igen ; ))

den tanken lurar alltid i bakgrunden - släpp inte fram den...
PeterDeleter
I smoke because "I´m worth it" and can afford it.....

Kostar massa men som man säger att pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en Jaguar än i en buss.
Aqvakul
CITAT (PeterDeleter @ 10-06-2009, 23:10) *
I smoke because "I´m worth it" and can afford it.....
Kostar massa men som man säger att pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en Jaguar än i en buss.

Att sluta röka handlar inte i första hand om pengar, utan om hälsa.
PeterDeleter
Aqvakul.... "kamma dig"

Synd du inte fattade det ironiska i mitt inlägg.

/fridens
Aqvakul
CITAT (PeterDeleter @ 10-06-2009, 23:31) *
Aqvakul.... "kamma dig"

Synd du inte fattade det ironiska i mitt inlägg.

/fridens

och hur lätt är det att fatta, tycker du...

*har inget att kamma* tongue.gif

Bettis
Idag är det ett år och 4 månader sedan jag slutade och som det är nu så kommer jag aldrig att börja igen nono.gif underbart att vara rökfri tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon