Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30
KarinSKARA
Tack Huggorm, har du vägarna åt detta hållet får du gärna titta in och prata med gubben, det är han som är storsamlaren och har hand om förståndet.
Jag bara köper de jag gillar utseendet på, utan att bry mig så mycket om vad de heter whistling.gif
Meriona
Ojojoj vilka underbara höstbilder, det är så man blir tårögd! wub.gif
Tikka
Härliga höstfärgsbilder !!!! Gillar smile.gif

Den här gynnaren hittadade jag idag, satt o sola tror jag visst wink.gif

Tagit bort bild.
Olle A
Här var det fina bilder igen! Soluppgång, höstfärger och en fin solande vårtbitare.

Inte långt härifrån håller en stor älgko till nu.

[attachment=55181:_lgko.jpg]

Det är älgarnas brunsttid nu, så ibland har hon en tjur efter sig.

[attachment=55182:_lgpar.jpg]

Rådjurens brunsttid är däremot över, så den lilla geten jag mötte i kväll kan ta det lugnt i kvällssolen.

[attachment=55183:R_djur1.jpg]
[attachment=55184:R_djur2.jpg]
[attachment=55185:R_djur3.jpg]

Olle
Meriona
Åh vilket vacker ljus på den lilla rågeten, Olle ! wub.gif
Tikka
Härliga bilder Olle biggrin.gif
Ingela i Segersberg
Håller med Tikka! Jättefina! tummenupp.gif
Olle A
Tack ska ni ha! smile.gif

Olle
Wilmer
Geten ville väl kolla om du laddat inför vintern Olle tummenupp.gif Vackra bilder allihopa, även höstbilderna-fast jag avskyr hösten, färgerna är lite förmildrande men mest är det vått, ruttet, kallt och äckligt angel_not.gif
Olle A
Visst är det laddat för vintern, äpplena ligger redan och väntar! Någon brist lär det inte bli än på ett tag. När jag var på vandring med Ödsmåls hembygdsförening i söndags berättade en medlem att hon hade problem med att så mycket äpplen blir liggande under träden på hennes gräsmatta och måste bort på något sätt. Gissa vad jag då gjorde direkt efter vandringen. rolleyes.gif

Olle
Sussie F-Flower
Mmmm, -Viiilka vackra höstbilder ni lägger in!!! wub.gif wub.gif wub.gif
Beundransvärda wub.gif klövdjursbilder, Olle!
Man skulle ju kunna tro att du bor mitt i en "djurpark". giggle.gif
Olle A
Tack Sussie! smile.gif Jag går gärna i djurparker (om de är bra) men den bästa är förstås naturen själv. Hemma vid äpplena har jag inte sett några rådjur än, men nu på morgonen har minst 11 koltrastar varit framme.

Olle
skogstroll
CITAT (Lokan @ 26-09-2010, 16:42) *
Fina bilder Skogstroll och Tikka!! tummenupp.gif
Här kommer en kandelabersvamp!

[attachment=55124:IMG_7326...erad_2_0.jpg]

alltså är inte de väääldigt ovanliga??? w00t.gif
malcolm
Här är några kompisar som jag träffade på en av mina kanotutfärder och delade mina Mariekex med. Kvack så mycket sa de. yes.gif
Olle A
Fin bild Malcolm! Änder är alltid trevliga att möta. smile.gif

Olle
Noak
[attachment=55206:IMG_0365.JPG]

Solen går upp...
Meriona
Som ett klipp ur "De dimhöljda bergens gorillor". Men du har väl inga såna där du bor Noak? giggle.gif
Tikka
Oj va härligt dimmig bild biggrin.gif Sköna färger!

Jag tog farväl till havet idag med en kort kall båttur, båten ska upp på land på söndag sad.gif
En vacker tur blev det!

tagit bort bilder
Anki på Öland
Vildäppelträd- eller rättare sagt f.d. tama..... ute i ingenstans.

[attachment=55209:apple.jpg]

Anki
Lokan
Ojojoj så många fina bilder igen!!! Olles älgar är ju fantastiska!! Och alla fina höstfärger! tummenupp.gif Det är ju så vackert just nu så man inte kan hålla sig inne!!

Ja Skogstroll, kandelabersvampen är ganska ovanlig! Gillar att växa på gamla, stora, ruttna aspstockar; liksom den här, koralltaggsvampen! smile.gif

[attachment=55210:IMG_7298...erad_1_0.jpg]
Meriona
Oj Lokan vilken vacker bild! Och vilken vacker svamp!

Vi såg en oxtungsvamp i helgen i Söderåsens nationalpark, men det var bara Wilmer som fotade, så jag har tyvärr inget bevis på det. wink.gif
Olle A
Ojojoj, säger jag också! Koralltaggsvamp har jag aldrig sett vad jag kan minnas, men vet att den är en bra signalart för skog med höga naturvärden. Fin bild på ett fint exemplar! smile.gif
Noak, din morgondimma är helt underbar! Och Tikka, du gör helt rätt som utnyttjar de sista dagarna med sommarväder (om än lite kallt sådant) för en fin båttur.
Anki, ni har väl rådjur på Öland också? rolleyes.gif

Olle
Anki på Öland
CITAT (Olle A @ 29-09-2010, 21:40) *
.....Anki, ni har väl rådjur på Öland också? rolleyes.gif

Olle

Jodå och här nere är rena smörgåsbordet - majs i lagom plockhöjd på ena sidan och äpplen på den andra smile.gif fast dom verkar föredra majsen för äpplena har legat där länge. Tror det växer bruna bönor på andra sidan muren, det är kanske också godis för dom smile.gif
Anki
Berith
Fantastiska bilder alla! bravo.gif
Myosotis
CITAT (Meriona @ 29-09-2010, 21:39) *
Vi såg en oxtungsvamp i helgen i Söderåsens nationalpark, men det var bara Wilmer som fotade, så jag har tyvärr inget bevis på det. wink.gif

Det hade jag förträngt. Det var ju bara min teori, är det säkert att det var en?
skogstroll
CITAT (Lokan @ 29-09-2010, 21:20) *
Ojojoj så många fina bilder igen!!! Olles älgar är ju fantastiska!! Och alla fina höstfärger! tummenupp.gif Det är ju så vackert just nu så man inte kan hålla sig inne!!

Ja Skogstroll, kandelabersvampen är ganska ovanlig! Gillar att växa på gamla, stora, ruttna aspstockar; liksom den här, koralltaggsvampen! smile.gif

[attachment=55210:IMG_7298...erad_1_0.jpg]

herre jösses vilken vacker svamp!!! w00t.gif
Meriona
CITAT (Myosotis @ 30-09-2010, 09:58) *
Det hade jag förträngt. Det var ju bara min teori, är det säkert att det var en?

Det tror jag, Wilmer sade ju också att det var det. smile.gif När jag funderade lite så tror jag att vi såg den förra året också.
Olle A
I kväll mötte jag bocken jag har i min avatar. Man känner igen honom på att hornen är böjda på ett speciellt sätt.

[attachment=55229:R_bock.jpg]

Hans get var också på plats. De ser lite rufsiga ut nu när de börjar få vinterpäls.

[attachment=55230:R_get.jpg]

Olle
Meriona
Har du givit honom något namn Olle?
Och ja - visst ser man likheten! wub.gif
Gunilla T
Underbart Olle och att du känner igen din kompis? Det var väl honom bl.a. du matade i vintras?

På hundpromenaden idag mötte vi tre av våra "bambis" men som vanligt fanns inte kameran med.
Olle A
Nej Meriona, jag är dålig på att ge rådjuren namn. Ibland säger jag t ex "lillbocken", "gammelbocken" eller något liknande för att hålla isär dem. Kan du komma på något lämpligt namn åt den här?

Gunilla, jag vet inte om han var med i vintras, men kan väl tänka mig det. På vintern har ju bockarna inga horn och är inte lika lätta att känna igen. Hans revir ligger ca 3 km från mitt hus. Roligt att du också mötte rådjur idag. smile.gif

Olle
Meriona
CITAT (Olle A @ 30-09-2010, 20:12) *
Nej Meriona, jag är dålig på att ge rådjuren namn. Ibland säger jag t ex "lillbocken", "gammelbocken" eller något liknande för att hålla isär dem. Kan du komma på något lämpligt namn åt den här?

Gunilla, jag vet inte om han var med i vintras, men kan väl tänka mig det. På vintern har ju bockarna inga horn och är inte lika lätta att känna igen. Hans revir ligger ca 3 km från mitt hus. Roligt att du också mötte rådjur idag. smile.gif

Olle

Jag är också dålig på namngivning, jag hade nog bara kallat honom för Råger tror jag. flirting.gif
Olle A
Råger var ett kul namn! Det finns faktiskt en rågåker i närheten där han brukar hålla till. giggle.gif

Olle
Meriona
Hur går det med äppelsamlandet Olle?
Olle A
Jag har gott om äpplen liggande både på ängen och vid dammen. Några rådjur har jag inte sett där än, men det är inte omöjligt att de har varit framme på nätterna. Däremot har koltrastarna hittat äpplena. Som jag skrev för ett par dagar sedan vill en trevlig dam i Ödsmåls hembygdsförening bli av med äpplen hemma, så jag kommer att åka dit och plocka äpplen i flera omgångar. När det blir vet jag inte riktigt, kanske på lördag då jag inte har alltför mycket annat att göra.

Olle
Myosotis
Bocken heter Olle, det är väl alldeles uppenbart! Så vackert ljus i den bilden.
Meriona
CITAT (Myosotis @ 01-10-2010, 09:51) *
Bocken heter Olle, det är väl alldeles uppenbart! ....

Skulle det inte kunna missuppfattas? giggle.gif
Myosotis
confused.gif Hur då?
Meriona
CITAT (Myosotis @ 01-10-2010, 11:03) *
confused.gif Hur då?

Nu blev det lite OT, ber om ursäkt. (Pst jag tror inte att vår Olle vill kallas bock) flirting.gif
Olle A
Tackar och bockar! Att bli liknad vid en fin råbock kan väl inte vara annat än en komplimang. giggle.gif

Olle
Myosotis
Jag fattar ingenting. Men det är alltså inte Olle som ska heta bock utan bocken som ska heta Olle. Olle får fortsätta att heta Olle, han också. Jag kände faktiskt en Anna vars katt hette Anna. Ännu mer ot, sorry.

CITAT (Olle A @ 01-10-2010, 11:32) *
bockar

biggrin.gif

CITAT (Olle A @ 01-10-2010, 11:32) *
Att bli liknad vid en fin råbock kan väl inte vara annat än en komplimang.

Precis. kompiskram.gif
Olle A
Lite vackra svampar i skogen.

[attachment=55260:Flugsvamp1.jpg]
[attachment=55261:Flugsvamp2.jpg]

Olle
Huggorm
Tjusiga röda flugsvampar! Är det inte ovanligt gott om dom i år?
Olle A
Jo, jag tror också det. Det växer sådana här "familjer" på flera ställen häromkring.

Nyss såg jag höstens första rådjur (en get med sitt kid) framme vid äpplena på min äng. Inte i fotoljus, men det är väldigt roligt att de har hittat hit! wub.gif

Olle
bergvallmo
Har haft en härligt solig höstdag idag. Varit på lite olika berg i Nordingrå, Höga Kusten. Här är en bild från Rödklitten. Det är inte helt fel att sitta och dricka kaffe med denna utsikt smile.gif

[attachment=55263:Nordingr__2.jpg]

Olle A
Härligt, Bergvallmo! Fantastisk utsikt. tummenupp.gif

Olle
Lokan
Wow!!! Vilken utsikt! Jag skulle nog aldrig komma ner därifrån ... om jag kom upp dvs.! giggle.gif
Väldigt vackert!
Tikka
OJ!!!! Det där va ju bara för vackert!!!! Vilken utsikt biggrin.gif
Härlig bild alltså bergvallmo tummenupp.gif

Olle dina flugsvampar va fina dom med biggrin.gif O visst verkar det som om det är ett rödflugsvampsår.

Jag bidrar idag med en svampbild jag med...tror någon jordtunga av nåt slag...

Batterierna i kameran tog slut så tur jag hade mobilen med kamera med wink.gif

tagit bort bild
Myosotis
CITAT (Tikka @ 02-10-2010, 23:54) *
Batterierna i kameran tog slut...

fear.gif Läste "bakterierna" slap.gif börjar nog bli lite trött...
Så vackra bilder alla har satt in!! Och ja, här kryllar det också av röda flugsvampar i år.
xlxl67
CITAT (bergvallmo @ 02-10-2010, 19:20) *
Har haft en härligt solig höstdag idag. Varit på lite olika berg i Nordingrå, Höga Kusten. Här är en bild från Rödklitten. Det är inte helt fel att sitta och dricka kaffe med denna utsikt smile.gif

[attachment=55263:Nordingr__2.jpg]

Har du capat från Sagon om ringen? wink.gif
Grymt snyggt!

CITAT (Tikka @ 02-10-2010, 23:54) *
OJ!!!! Det där va ju bara för vackert!!!! Vilken utsikt biggrin.gif
Härlig bild alltså bergvallmo tummenupp.gif

Olle dina flugsvampar va fina dom med biggrin.gif O visst verkar det som om det är ett rödflugsvampsår.

Jag bidrar idag med en svampbild jag med...tror någon jordtunga av nåt slag...
[attachment=55275:DSC08457.JPG]
Batterierna i kameran tog slut så tur jag hade mobilen med kamera med wink.gif

Otorligt fin svampbild! Ser ut som ngt utomjoridskt väsen. De lysande punkterna är magiska!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon