Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30
Eva i Höga
Skönt för dig, måste vara en njutningsfull upplevelse. Roligt att du fått möjlighet, är ju inte ofta man kan sitta på isen och pimpla.
Nostalgia
CITAT (Eva i Höga @ 17-02-2010, 10:59) *
Skönt för dig, måste vara en njutningsfull upplevelse. Roligt att du fått möjlighet, är ju inte ofta man kan sitta på isen och pimpla.

Tack för det, ja det är en njutningsfull upplevelse smile.gif
Lokan
Igår plumsade jag iväg ner till sjön i meterhög snö - känns i benen idag! blush.gif Isen låg tjock och den lilla ön framträdde knappt....
Och hästarna i hagen stod och vilade sig efter lunchen smile.gif
Ingela i Segersberg

DSC07126.jpg

Här står "mina" tre rådjur och väntar på att jag ska komma ut med äppler och morötter till dom.
Meriona
Nämen vilka sötnosar! Nu får Olle konkurrens... wub.gif
Olle A
Ingela, vad härligt att du också matar rådjuren! Kompisarna här hälsar till dina tre sötingar. smile.gif

[attachment=47322:R_djursvila.jpg]
[attachment=47323:7r_djur.jpg]

Olle
pejori
Härligt att se dom små trädgårdsabotörerna.... blush.gif
Nui drog snöplogen igång här och rådjuret (har bara sett ett) sprang över gården. blush.gif
Meriona
7 stycken på en bild! yahoo.gif Det måste vara rekord?
Olle A
Det är rekord hittills, vi får se om jag slår det i helgen. smile.gif

Olle
Eva i Höga
Jag undrar hur det ska gå för våra rådjur nu när de hotar med massor av snö och blåst under helgen och därefter kyla igen. Det är inte roligt! Rådjuren går och stryker runt stugorna där vi bor och de matas så gott det går. Äpplena är slut så jag får köpa men morötter har vi kvar än så länge.
Olle A
Nej, idag är det inte roligt för dem. Tänk om man kunde bjuda in dem i stugvärmen. Det är bara att mata på, allt vad vi kan!

[attachment=47346:R_djur3.jpg]

Olle
Meriona
Usch ja! Här har nog kommit minst 40 cm på två dagar och det håller på ännu! sad.gif
skogstroll
[attachment=47351:P2200004.JPG]
Ingela i Segersberg

Rådjuren...igen
Här snöar det för fullt nu och jag har just varit ut och matat. Hälsningar till Olle från mina fyra till din flock.
Lokan
yes.gif Oj så fin bild!!!
Olle A
Tack, de hälsar tillbaka! smile.gif

[attachment=47398:R_djur1.jpg]
[attachment=47399:R_djur2.jpg]
[attachment=47400:R_djur3.jpg]
[attachment=47401:R_djur4.jpg]

Olle
blomsterrabatten
Guud vad fina bilder här kommer några jag har tagit!:D
Olle A
Tack, dina var också riktigt fina! tummenupp.gif

Olle
Wilmer

vintervy.jpg

Äntligen har jag laddat upp en bild att bidra med! Vilka fina bilder ni har - som vanligt. Gulliga snöiga rådjursmular tex. tummenupp.gif
Olle A
Tack Wilmer! Vilket läckert ljus det är i din bild!

Olle
Ingela i Segersberg
Jättefina fågelbilder, Blomsterrabatten. Och Wilmer, härligt ljus och en härlig bild!
Olle A
Idag fick rådjuren vänta lite på sin morgonleverans av hackade äpplen, för det är synd att störa dem när de ligger och vilar tryggt.

[attachment=47429:Vilande_r_djur.jpg]
[attachment=47430:Lillbocken.jpg]

Olle
Meriona
Ojoj vilka fina bilder allihop! bravo.gif
pejori
Det är alltid lika trevligt att öppna denna tråden och se era fantastiska bilder.
Tror det döljer sig ett gäng proffsfotografer på forumet. smiley_small_hug.gif
Tack för fina bilder. tummenupp.gif
skogstroll
ja det är en speciell vinter...[attachment=47442:P2200006.JPG]
Olle A
En fjolårsbock...

[attachment=47454:Ungbock.jpg]

...och hans mamma.

[attachment=47457:Mamman.jpg]

Olle
vildvittra
Underbara bilder!!!jag bara drunknar i rådjurens sammetslena blickar!!de har ett så otroligt vackert uttryck så tveka inte att posta fler bilder smile.gif

tänk vilken vargavinter vi har fått!är det många av er som åker skidor?

mitt bidrag från idag:

ser ni cyklarna??

vad sägs om en gungtur?smile.gif
Inga från Närke
CITAT (Ingela i Segersberg @ 20-02-2010, 12:51) *
Bilder raderade eftersom det blir dubbelt.
Här snöar det för fullt nu och jag har just varit ut och matat. Hälsningar till Olle från mina fyra till din flock.

Hej Ingela

Får jag ta din bild och lägga som bakgrund på min dator tyckte den var så fin dina rådjur?
Lokan
Sol idag!!! biggrin.gif Äntligen!
Det gamla vedförrådet uppe vid ladan.

Fantastiskt fin bild Wilmer!!!
Ingela i Segersberg
Din bild är också jättefin, Lokan. tummenupp.gif
Lokan
Tack!! smile.gif
Wilmer
Snö på nosen, Olle, du få servera på fat i fortsättningen giggle.gif Så otroligt fina bilder. Tack för beröm av min vinterbild, det var en så otroligt vacker morgon, ljuset var fantastiskt, tog mig dubbel tid att komma till jobbet, det var det värt att jobba kväll istället tummenupp.gif Jag gjorde inget, moder jord bara visade upp sig framför kameran wub.gif
pejori
Det är så vackra bilder ni tar, så jag kan sitta och titta hur länge som helst. blush.gif

Mera bilder!!! tummenupp.gif
xlxl67
Sikka vinterbilder alla tar! Skriv gärna var de är tagna o när. Är intressant att se vyer från Vintersverige med en liten beskrivande text! santa.gif
skogstroll
Här är min uteplats, en meter högre biggrin.gif om 100 år kanske bilden ser ut såhär giggle.gif

[attachment=47495:uteplatsen.jpg]

Här är kissekattens gång som jag skottat upp biggrin.gif
[attachment=47496:kattg_ngen.jpg]
Olle A
Snö är det ingen brist på här heller! biggrin.gif

[attachment=47500:Sn_.jpg]

Olle
Eva i Höga
Sitter ofta och bläddrar i den här tråden. Vi ska vara rädda om den så vi kan ta fram den emellanåt och minnas denna vinter. Ni visar så fantastiska bilder på djur, natur och hus! Tack för att ni delar med er!
Meriona
Jag håller med Eva! Skönt att ni lägger upp bilder, för då behöver jag inte själv gå ut.... giggle.gif
Lokan
Jag är besatt av månen! Har säkert hundratals bilder på den! rolleyes.gif
Här en, tagen för c. en timme sen....
[attachment=47509:IMG_8731...igerad_1.jpg]
Meriona
OJ! Vilken kanonbild! wub.gif Jag gillar också månen, helst ska den vara full!
zissi
CITAT (Lokan @ 23-02-2010, 18:11) *
Jag är besatt av månen! Har säkert hundratals bilder på den! rolleyes.gif
Här en, tagen för c. en timme sen....
[attachment=47509:IMG_8731...igerad_1.jpg]

Så fin bild Lokan bravo.gif , jag försöker också ta kort på månen, men nej de blir inte bra no.gif
Olle A
Ja, det var en riktigt häftig bild på månen! tummenupp.gif

Olle
skogstroll
jag är också besatt av månen! Ska när jag får råd köpa en riktigt fet kikare smile.gif

Här är en middagsbesökare igår utanför köket, i det som brukar vara ett kryddland på sommarhalvåret. De käkar solrosfrön som fåglarna tappat

[attachment=47537:P2230004.JPG]
Meriona
Vilken sötnos! jag gissar att det är ett strå bakom det som syns och inte en antenn? För du har väl inte alien-rådjur i trädgården? unsure.gif
skogstroll
CITAT (Meriona @ 24-02-2010, 13:51) *
Vilken sötnos! jag gissar att det är ett strå bakom det som syns och inte en antenn? För du har väl inte alien-rådjur i trädgården? unsure.gif

haha, nej jag tror det är ett vanligt svenskt rådjur... fast man vet ju aldrig. Tror det är grönmyntan som sticker upp alien.gif
Myosotis
CITAT (Meriona @ 24-02-2010, 13:51) *

rotfl.gif Jag tror att det är ett marsrådjur.
skogstroll
marskatter brukar det ju vara gott om men marsrådjur..... g.gif
Olle A
I nästa vecka kommer det att vara gott om båda sorterna. rolleyes.gif

Olle
Meriona
CITAT (Olle A @ 24-02-2010, 14:09) *
I nästa vecka kommer det att vara gott om båda sorterna. rolleyes.gif

Olle

giggle.gif Och marsmänniskor.
Olle A
Här rasade snön bara någon minut efter att jag hade tagit de här bilderna.

[attachment=47621:Sn_1.jpg]
[attachment=47622:Sn_2.jpg]
[attachment=47623:Sn_3.jpg]

Olle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon