Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30
Aqvakul
CITAT (Lokan @ 13-10-2010, 19:41) *
...härliga strandbilder Anki! Gillar kompositionen på den nedre! tummenupp.gif

tummenupp.gif

Är det på Kalmarsundsidan? I norr eller söder?
Meriona
Ojojoj jag kommer aldrig våga att lägga in nån bild här, ni är ju alldeles makalöst duktiga fotografer! wub.gif
Anki på Öland
CITAT (Aqvakul @ 13-10-2010, 19:43) *
tummenupp.gif

Är det på Kalmarsundsidan? I norr eller söder?

Ja, det är Kalmarsund, ganska långt söderut, straxt norr om Mörbylånga.
Anki
Meriona
OJ! Då var vi inte långt därifrån förra sommaren. Stora Frö, helt underbart ställe. Och så rar man som förestod B&B. smile.gif
Olle A
Då var det nog där som jag fick roligt åt en vägskylt "3 ST FRÖ" en gång för länge sedan. Meriona, det är klart att du ska vara med och visa bilder också! Det är alltid kul att ta del av vad folk ser ute i markerna, även om det inte är proffsklass. kompiskram.gif

Olle
Anki på Öland
CITAT (Meriona @ 13-10-2010, 21:53) *
OJ! Då var vi inte långt därifrån förra sommaren. Stora Frö, helt underbart ställe. Och så rar man som förestod B&B. smile.gif

En mysig by som ligger fint!!
Anki
Lokan
Guldögonsländan blickar ut från vårt köksfönster! smile.gif Nu på hösten kilar dom in genom alla skarvar , mister sin gröna färg och sen dör dom! sad.gif

[attachment=55586:IMG_7883...erad_1_0.jpg]
Meriona
Jag har en radio som stått i stugan från 80talet. Den har en sådan guldögonslända som valt sin sista viloplats i våglängdsfönstret. smile.gif Den ser precis likadan ut som för 10 år sedan.
Lokan
Ja visst är det konstigt?? Dom liksom torkar bort ....
Gossen Ruda
CITAT (Lokan @ 14-10-2010, 21:53) *
Ja visst är det konstigt?? Dom liksom torkar bort ....

Det är för varmt och torrt inomhus, det är därför de dör. I ett ouppvärmt hus överlever de och sen till våren blir de gröna igen.
Lokan
Jahaaa!! Tyvärr vill vi ju ha det varmt och skönt inne sad.gif Tack för infot, Gossen Ruda!
Myosotis
CITAT (Gossen Ruda @ 14-10-2010, 22:02) *
Det är för varmt och torrt inomhus, det är därför de dör. I ett ouppvärmt hus överlever de och sen till våren blir de gröna igen.

Jag tänkte väl det. Här överlever de. Jag har hört att de dras till falurött, så om man bygger en övervintringsplats åt dem kan man med fördel måla den röd.
Gossen Ruda
Jag fick ofta in mängder med guldögon i sommarstugan förr. De var dock varken gröna eller bruna utan mest svarta. Sotsvarta, för de kom in genom skorstenen. En gång när jag kom ut och skulle tända i kaminen blev jag fullständigt omsvärmad när jag öppnade luckan. Numera har jag ett tätt nät över skorstenen för att slippa detta.
Myosotis

Dubbelkantarell

Molngås

Meriona
Det sista är ingen molngås, det ser ut som en pterodactyl! w00t.gif
Biggan_
Fina bilder Myo!
Speciellt Molngåsen! bravo.gif
Myosotis
CITAT (Meriona @ 15-10-2010, 12:16) *
Det sista är ingen molngås, det ser ut som en pterodactyl! w00t.gif

Jaha. Jag trodde det var en stor rosa gås.
Irene_L
Häftig molngås, Myo!

Här kommer ett bildcollage från den lilla bäcken:

Meriona
Läckra bilder Irene! wub.gif
Irene_L
thanks.gif Meriona!
Olle A
Ja, du gör så fina bildcollage Irene! tummenupp.gif

En flock kajor flög förbi i solnedgången nere vid havet idag.

[attachment=55626:Solnedg_ng.jpg]

Olle
netha
Blir så glad av att se alla era vackra bilder. smile.gif
Tikka
Ojoj mååånga fina bilder här e det biggrin.gif
Lokan
Här kommer en höstkatt! smile.gif

[attachment=55704:IMG_3926...erad_1_0.jpg]
Red Top
Har inte tittat i tråden på ett tag. Som vanligt blir jag alldeles lyrisk av alla vackra bilder. wub.gif

Här kommer ett litet bidrag från mig. Inte så jättevacker bild kanske, men en liten del av naturen i alla fall.

På somrarna brukar det vara tvestjärtar som följer med morgontidningen från brevlådan. Så här års är det ibland spindlar. Den här ser ut att vara tillverkad av ullgarn. smile.gif

Lokan
Den var otroligt fin!! Har aldrig sett en så randig typ!! Hoppas nån vet vad den heter! smile.gif
Ingela i Segersberg
CITAT (Lokan @ 19-10-2010, 22:17) *
Här kommer en höstkatt! smile.gif

[attachment=55704:IMG_3926...erad_1_0.jpg]

Åh, vilken fin bild på en jättesöt katt. wub.gif Red Tops spindel är kanske inte jättesöt, men fin är den.
Myosotis
Första snön! smile.gif

Olle A
Fint, Myo! tummenupp.gif Ungefär så ser det ut här också idag.

Olle
Huggorm
Bara sex månader kvar till sista snön smälter bort nu då wacko.gif
Meriona
CITAT (Huggorm @ 21-10-2010, 13:33) *

Hördudu din glädjedödare, nu ska vi glädjas åt den vackra snön! smile.gif
(När nu sonen kom lyckligt fram till Hufvudstaden kan jag tycka om snön, men före dess var den bara obehaglig). shy.gif
bergvallmo

Boka en resa till varmare land, det kan trösta lite...
xlxl67

Positivt tänkande - gilla! smile.gif

Planerar redan för sommaren 2011. Funderar på Gästrikland och kolla in naturen där.
Tiden fram till jul brukar gå snabbt sen är det bara resten kvar...
Olle A
Så här såg det ut nere vid busshållplatsen här i morse.

[attachment=55755:Sn_2.jpg]

Olle
Tikka
Fina bilder som vanligt här! (fast spindlar har jag svårt för sad.gif )
O snart kan ni göra snöänglar biggrin.gif

tagit bort bilder
Olle A
Jättefina höstbilder, Tikka! tummenupp.gif Fast några snöänglar blir det inte här, för nu regnar snön bort.

Olle
Lokan
Snyggt! tummenupp.gif Verkar vara en fin plats, Amundön!!

Och här kommer en sorgelig historia .... -cry-.gif

[attachment=55770:IMG_4206...erad_1_0.jpg] Mina fina solrosor idag ....
Tikka
Tack!
Men Olle när du får mera snö då får jag se snöänglar wink.gif smile.gif

Ja oj Lokan det där va ju inte roligt sad.gif Men jag tycker dom lyser fint ändå på nåt sätt.
Amundön är en härlig plats att vara på.
Lokan
I morse var det så himla fint med all frost på blommor och blader! Och solen sken från knallblå himmel! rolleyes.gif

[attachment=55858:IMG_4300...erad_1_0.jpg] Alla grässtrån såg ut som piprensare! giggle.gif
Ingela i Segersberg
Väldigt vackra piprensare, Lokan!
Den här bilden tog jag idag.
Daggdroppe

Lokan
Ojojoj Ingela!!!!! w00t.gif Fantastisk bild!!! Som en förlovningsring!! Wow!! 000.gif Får väl säga som Meriona (tror jag det var...) jag dånar!!!!

Det är här dina bilder hör hemma!!! http://ngm.nationalgeographic.com/your-shot/your-shot
Ingela i Segersberg
Oj! Vilket beröm! Tack, snälla Lokan! biggrin.gif
Meriona
Jajamen, visst är det Ingela igen som gör att man svimmar!

wub.gif
netha
Det är en fröjd att njuta av alla era vackra bilder ... OJ såna mästerfotografer vi har i forumet. tummenupp.gif bravo.gif
Ingela i Segersberg
Tack Meriona och Netha biggrin.gif
Myosotis

Vackert ljus i bokskogen

Huggorm
CITAT (Myosotis @ 28-10-2010, 13:55) *

Vackert ljus i bokskogen

Så skall en skog om hösten se ut tummenupp.gif
Ingela i Segersberg
Åh, vilken fin bild, Myosotis. wub.gif Bokskog om hösten eller våren är så otroligt vacker. Jag tror jag måste flytta söderut!
Meriona
Och vilken ljuvlig stenmur, Myo! wub.gif
Olle A
Ja, det var en fin bild på den gula bokskogen och den mossiga stenmuren! tummenupp.gif

Olle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon