Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30
Ingela i Segersberg
[attachment=46264:DSC04776.jpg]
Snöstjärnor hängande i spindelnätstråd.
Myosotis
Så vackert!! bravo.gif
Ingela i Segersberg
Tack Myostis, jag tycker också att snökristallerna är väldigt vackra.
Olle A
Vad bra, idag får vi hackade äpplen!

[attachment=46335:R_djur11.jpg]

Krafs krafs...

[attachment=46336:R_djur12.jpg]

Vad är det för en konstig grej?

[attachment=46337:R_djur13.jpg]

Undras om det finns något ätbart i den...

[attachment=46338:R_djur14.jpg]

Äsch, det är lättare att äta nedfallna frön på marken.

[attachment=46339:R_djur15.jpg]

Olle
Meriona
Jösses vad du skämmer bort dem Olle, hackar du äpplena åt dem? wub.gif

Vilka fina bilder ni satt in allihop! bravo.gif
Olle A
Ja, efter tips från Gunilla T hackar jag nu äpplena åt rådjuren. De äter visserligen hela också, men ska inte behöva slita på tänderna mer än nödvändigt.

Olle
Olle A
Dags för en hälsning från mina kompisar igen. Så här ser deras favoritställe ut.

[attachment=46506:Matplatsen.jpg]

Dessa barnen...

[attachment=46507:R_djur8.jpg]

Julkärve är gott...

[attachment=46508:R_djur9.jpg]

...men godast är ändå äpplena.

[attachment=46509:R_djur10.jpg]

Olle
Meriona
Jag tycker att de är nästan som husdjur dina rådjur Olle, snart får du börja skriva om dem i husdjurstrådarna.... wub.gif yes.gif flirting.gif
Eva i Höga
Gott att se hur du pysslar om "dina" djur Olle! Vi har också rådjur i trädgården som blir utfodrade men jag lyckas aldrig få några kort i dagsljus. Men snart kommer ljuset åter och då ska jag ut med kameran, de är inte så skygga nu när de får mycket mat här.
Olle A
De vänjer sig allteftersom, när den enda (eller lättaste) maten de hittar finns i vår närhet. Fram till strax innan jul var mina rådjur också bara framme på natten, men sedan har de blivit mer och mer orädda. Nu kommer de dygnet runt och reagerar knappast när jag försiktigt öppnar fönstret eller ytterdörren. Däremot försöker jag inte vänja dem vid att jag rör mig ute i deras närhet. Det är underbart att se dem nära, men en viss respekt måste finnas kvar. Annars kan bockarna bli farliga under brunsten.

Olle
Eva i Höga
Du har så rätt Olle!
vildvittra
lite vinterbilder från norrtälje
äntligen en dag med lite sol!! coolgleam.gif
gnon49
CITAT (vildvittra @ 24-01-2010, 20:31) *
lite vinterbilder från norrtälje
äntligen en dag med lite sol!! coolgleam.gif

Den översta bilden var helt sagolik. En bra kamera o skicklig fotograf misstänker jag?
Meriona
WOW vilka fina bilder Vildvittra! wub.gif
Jag min klant glömde ju kameran hemma idag när vi åkte till landet! Sol och gnistrande snö, men inga foton inte! duh.gif
vildvittra
Tack!

Gnon 49
jag har en halvbra kamera,men är en glad amatör smile.gifgäller o vara ute lite i ur och skur och ha kameran med sig bara smile.gif

Meriona
vet hur det känns! ibland händer de mest häftiga möten med djur
eller mest sagolika solnedgångarna när man inte kan ta en bild
man får helt enkelt njuta av nuet då smile.gif
Irene_L
Vildvittra...vilka fina bilder!!

Det är sååå fint ute med alla snö på träden. Jag bara njuter när jag är ute och går med Milla!

Snö på träden är så vidunderligt vackert!
Det känns som man går i en drömvärld!
Så underbart tjusigt!!!
Olle A
Irene, vilka härliga vinterbilder! Och Vildvittras solbilder är också underbara. wub.gif

Här kommer veckans hälsning från mina "husdjur". Efter en fin förmiddag...

[attachment=46750:R_djur1_...igerad_4.jpg]
[attachment=46747:R_djur2.jpg]

...har snön nu börjat yra.

[attachment=46749:R_djur4.jpg]

Olle
Eva i Höga
Härligt att se dina djur, Olle! Har du lyckats få tag i nån mat åt dem? Våra rådjur har inte varit framme de senaste dagarna, skaren är så hård så det är nog svårt för dem nu.
Ja, nu är det snöyra här också, men nån fin förmiddag hade vi inte, grått och kallt, det blir en lång vinter för våra djur.
Olle A
Jag har faktiskt fått svar på min annons i lokaltidningen och kommer att få ett lager gamla äpplen nästa helg. Fram till dess får jag fortsätta köpa de billigaste äpplena jag hittar i affären. Min hyresvärds snälle son bidrar med den ena höbalen efter den andra, det är helt underbart! tummenupp.gif Och så äter rådjuren utspillda solrosfrön som här på första bilden.

Olle
Monarda
Det var så himla vackert med rimfrosten men fotot gör tyvärr inte trädgården rättvisa.
[attachment=46755:P1260892.jpg]
Meriona
Fina bilder allihop som vanligt! smiley_small_hug.gif

Olle, vilken tur att du får äpplen snart! bravo.gif
Olle A
Monarda, det var ett fint träd! tummenupp.gif

Olle
Inga från Närke
En bild från mig, den kanske inte platsar för det är ingen fin vintervybild.
[attachment=46779:2010_01_...ankottar.JPG] från grannens gran
Monarda
CITAT (Olle A @ 31-01-2010, 22:16) *
Monarda, det var ett fint träd! tummenupp.gif

Olle

Olle, vet du vad? Det är lite av en synvilla, det är inte ett träd utan en bit av en gammal plommonstam i förgrunden och så är det en syrenbuske bakom den. giggle.gif
Olle A
CITAT (Monarda @ 01-02-2010, 19:06) *
Olle, vet du vad? Det är lite av en synvilla, det är inte ett träd utan en bit av en gammal plommonstam i förgrunden och så är det en syrenbuske bakom den. giggle.gif

Det ser jag nu när du talar om det. Men det ser precis ut som ett träd! biggrin.gif

Inga, klart att dina grankottar platsar! Sådana är viktiga nu på vintern, t ex för ekorrar och korsnäbbar.

Olle
Olle A
En tidig morgonbild tagen nere vid min busshållplats.

[attachment=46848:Vintermorgon.jpg]

Olle
Myosotis
Så vackert! Var det helt mörkt? Hade du stativ?
Olle A
Tack Myosotis! Det var inte riktigt helt mörkt, men bra nära. Något stativ hade jag inte, men höll kameran mot en telefonstolpe.

Olle
Ingela i Segersberg

Snökristall Ett litet underverk!

Olle A
Oj, ja det var ett underverk! tummenupp.gif

Olle
Myosotis
Fantastiskt! wub.gif Har aldrig lyckats ta så bra bild, jag tycker de smälter när man försöker...

CITAT (Olle A @ 04-02-2010, 23:22) *
Det var inte riktigt helt mörkt, men bra nära. Något stativ hade jag inte, men höll kameran mot en telefonstolpe.

och höll andan? Jag brukar ibland glömma att börja andas igen. Det är farligt att fotografera, man kan få syrebrist. giggle.gif
Olle A
Det gick ganska fort, så någon större risk för syrebrist var det aldrig. giggle.gif

Olle
Meriona
CITAT (Ingela i Segersberg @ 04-02-2010, 23:25) *

Snökristall Ett litet underverk!

Jag svimmar! wub.gif
Ingela i Segersberg

Snöstjärna
Tack ska ni ha. Hittade den här lilla stjärnan idag.

Myosotis
bravo.gif
Meriona
HUR GÖR DU INGELA? Nu svimmar jag ju igen! help.gif
Myosotis
Nej nu får du sluta Ingela, stackars Meriona som svimmar hela tiden!! rtfm.gif
Ingela i Segersberg
giggle.gif Tack ska ni ha. Jo, jag pulsar omkring i djup snö och letar på grässtrån och trädstammar. Och har jag tur så
hittar jag något riktigt fint. Men för det mesta blir jag bara blöt om benen.
Meriona
Nu kvicknade jag till för en stund. innocent.gif Den lilla stjärnan, är det ett veteax den sitter på? unsure.gif
Om jag ställer lite frågor till Ingela så har hon inte tid att springa ut och fota något nytt vackert... idea.gif
Ingela i Segersberg
rotfl.gif Nej, det är bara ett vanligt grässtrå.
Meriona
Vilken art? whistling.gif flirting.gif

Det tar väl en stund ändå...
Ingela i Segersberg
g.gif a0a.gif Tyvärr kan jag inte svara på det. Men du, Meriona, nu är det ju kväll och mörkt ute. Och då kan
jag inte se några nya snöstjärnor.
Aqvakul
Fantastiska foton, Ingela! wub.gif yahoo.gif
Anki
Åh om man kunde gå ut i skogen och leta små underverk. Tur att andra här fotograferar så vackert och delar med sig.

Har bara några bilder från senaste fjällsemestern i nyår.

[attachment=46934:Kopia_av_IMG_0830.JPG]
[attachment=46936:Kopia_av_IMG_0835.JPG]
[attachment=46935:Kopia_av_IMG_0833.JPG]

Anki
Måste bara fråga dig Ingela.

Vad är det du har fotograferat? Är det ett isavtryck av en ormbunke eller är det en del av en snöstjärna?

Men kan man förstora så mycket? Vad har du för kamera?

Väldigt imponerad av dina fotografier.

bravo.gif
Meriona
Anki, dina bilder var också jättefina! wub.gif Var var ni någonstans, Sälen?

Ingela i Segersberg
CITAT (Anki @ 07-02-2010, 11:37) *
Måste bara fråga dig Ingela.

Vad är det du har fotograferat? Är det ett isavtryck av en ormbunke eller är det en del av en snöstjärna?

Men kan man förstora så mycket? Vad har du för kamera?

Väldigt imponerad av dina fotografier.

bravo.gif

Hej Anki. Dels är det en snökristall och sen den som ser ut som ett löv, det är också en is/snökristall.
Jag har en systemkamera Sony A350 med makroobjektiv. Jag har ju beskurit bilden, men inte så mycket.
När man beskär bilden, så blir ju motivet större.
Nostalgia
Vilka vackra vinter bilder ni lagt upp allihop bravo.gif tummenupp.gif

Visst är det en otroligt vacker och "vintrig" vinter vi har haft/har , här har det iof tidvis varit mycket kallt men jag gillar när vintern är vinter yes.gif eller hur man nu ska uttrycka det blush.gif för djuren här i skogen har det tyvärr varit tufft och det har gått åt mycket mat till småfåglarna men det bjuder jag så gärna på smile.gif

Olle A dina rådjursbilder är verkligen fantastiska wub.gif och dom ser ut att ha det gott hos dig smile.gif rådjuren alltså giggle.gif

På promenad med hunden idag på förmiddagen såg det det ut så här hos mig, strålande sol och -10 grader.

[attachment=46940:PIC_2036.JPG]

Anki
CITAT (Meriona @ 07-02-2010, 13:05) *
Anki, dina bilder var också jättefina! wub.gif Var var ni någonstans, Sälen?

Nej inte Sälen.
Vi var i Storhogna som ligger någon mil norr om Vemdalen strax norr om härjedals/jämtlandsgränsen.
Älskar formerna på fjällträden.
Olle A
Tack Nostalgia, då vågar jag lägga in några till. Måste bara säga att jag verkligen uppskattar alla fina vinterbilder i den här tråden! tummenupp.gif

Allt fler rådjur vågar sig fram till min matplats. Här är en gammal mager, puckelryggig bock som jag inte har sett förut.

[attachment=46942:R_djur1.jpg]

Jämför honom (i mitten) med de andra som är i bättre kondition!

[attachment=46943:R_djur2.jpg]

Det är fantastiskt att kunna se fyra rådjur på nära håll...

[attachment=46944:R_djur3.jpg]

eller fem! smile.gif

[attachment=46945:R_djur4.jpg]

Olle
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon