Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164
Eva i Skåne
Ja, har lite svårt att kasta fina skott när jag klipper växter, men sen är det lite problem att bli av med sticklingarna, ibland tar jag en låda och sätter till mina arbetskamrater

Har du möjlighet att ha egna krukväxter på ditt jobb, t ex fönster vid din arbetsplats?
mamamaggan
Hade så när jag jobbade , hade blommor med färg så att de piggade upp.

Har du buketter i vas på ditt skrivbord ?
Eva i Skåne
nej, möjligen nån gång på sommaren när jag plockar i trädgården

Har du foto av din familj på skrivbordet eller på annan plats på din arbetsplats?
Aqvakul
Nej

Händer det något särskilt i dag?
Eva i Skåne
ja tyvärr, ska gå på en utbildning som ligger utanför min ordinarie arbetstid - suck

Händer det något trevligt i din värld idag?
Aqvakul
Slutar inte så sent idag, så jag hinner laga mat i lugn och ro innan vi ska på en bridgekurs...

Skiner solen?

Eva i Skåne
Jag sitter på fel sida av huset för att se, men jag tyckte det var nåt som speglade sig i fönstren mitt emot nyligen

Tror du vi får mer snö de närmaste dagarna?
Uggi
Ja så ser det ut enligt väderprognosen, bara det inte blir regn.

Vad tror du om ev regn?
Meriona
Vet inte, idag känns det inte så iallafall, det är 5 minus. Regn på isgatorna gör dem ju ännu halare, huvva!

Har du halkat omkull nån gång iår?
Uggi
Ja flera gånger, frugan och jag var på banken i går då föreslog vår rådgivare att vi borde ha en bättre olycksfallsförsäkring.

Har du någon privat sådan?
Eva i Skåne
Ja

Visst är försäkringar ett dyrt kapitel?
Natur liv
Ja, räknar jag in pensionförsäkringen så lägger jag närmare 1 800 kronor i månaden på försäkringar. Bil, lägenhet, fritidshus, sjukförsäkring, pension ... om jag nu inte har glömt någon.

Har du flera försäkringar?
malcolm
Ja

Har du dina försäkringar samlade i ett och samma bolag?
Eva i Skåne
inte riktigt alla, men de flesta

Hr du hemförsäkring genom facket?
malcolm
Nej, är inte med i facket.

Är du med i A-kassan?
Natur liv
Japp, både a-kassan och facket.

Har du fått a-kassa någon gång?
malcolm
Nej, har aldrig varit arbetslös.

Har du?
Natur liv
Ja, några strödagar under ett halvår då jag timvikarierade.

Har du fast jobb?
Aqvakul
ja

Har du?
malcolm
Ja, samma sedan 1979.

Har du haft många olika anställningar?
Lokan
Par stycken, om man inte räknar med sommarjobben under skoltiden.

Vad var ditt önskeyrke när du var ung?
Natur liv
Något med naturvård eller djur.

Fick du det yrke du drömde om?
Eva i Skåne
knappast

Skulle du utbildat dig mer som ung om du vetat hur det skulle bli?
Natur liv
Nej, jag är nöjd med mitt val, även om det inte blev naturvård eller djur. Har inte ens husdjur.

Har du utbildat dig på gamla dar?
Eva i Skåne
nej

Har du många förtroliga vänner?
Natur liv
Nej, det tycker jag inte. Men det känns som om jag skulle kunna prata med fler ... om jag ville.

Har du någon barndomsvän?
Aqvakul
Ja, åtminstone tre stycken..

Har dagen varit bra hittills?
Lokan
Jadå, skönt väder!

Har du haft sol idag?
merlin68
Nej lite grådaskig himmel sad.gif

Vad ska du göra i helgen?
mamamaggan
Har inte en aning . Är väl sport på TV , skidor och skidskytte ser jag på så där går väl en del tid.

Har du varit Gränna och sett när de gör polkagrisar ?
Natur liv
Jajamen, för flera år sedan. Fast det är lite väl sött att äta polkagrisar.

Gillar du polkagrisar?
VitaFingrar
Älskar polkagrisar, att det är supersött gör mig ingenting. smile.gif

Har du något favoritgodis?
Aqvakul
Fazers likörkonfekt...

Är det sovdags?
mamamaggan
Snart tror jag, väntar på att fotbollsmatchen som min man ser på TV ska ta slut så att vi kan lyssna på den nya boken tillsammans.

Har du svårt att somna om inte din andra hälft ligger bredvid ?
Eva i Skåne
nej, sover gott i alla lägen

Har du sett nåt bra på tv ikväll?
mamamaggan
Såg Antikrundan men tyckte inte den var så bra i kväll.

Brukar du titta på Lyxfällan ?
Eva i Skåne
nej aldrig

Ser du gärna på kockprogram eller har du tröttnat`?
mamamaggan
Tröttnat för länge sedan !!!

Ser du på några program om hur man bygger om ?
Motti
Jag tittar ofta på TV 8 där de visar mycket ombyggnadsprojekt från England ,så kul att se för de är ju lite tokiga over ther när det gäller gammla träbalkar och de har en helt annan rumskännsla än vad vi har ,får de ett vardagsrum som är som vårat sovrum så är det God Size säger dom giggle.gif och ofta har de långsmala rum av någon annledning här är vi vana vid rektangulära rum ju !Och så måste de ju ha sin AGA gaspis ;)och sin fireplace smile.gif

Har du varit i England ?
VitaFingrar
Nej, men vill absolut åka till London nån gång. smile.gif

När var du sist utanför Sveriges gränser?
Motti
Var i London en vecka för 4 år sedan :)gubben däremot reser mycket inom sitt jobb .Vi bor så himmla fint nu mitt i naturen med sjötomt skog osv så lusten att resa är inte lika stor längre jag trivs så himmla gott här .Fast en liten resa till Skottland skulle inte vara fel smile.gif

Vart reste du sist ?
VitaFingrar
Rhodos, var där i sommras. Eller, var på ålandskryssning någon vecka efter det om det räknas. smile.gif

Har du vart i USA någon gång?

Motti
Nä och inte vill jag åka dit heller har ingen som helst längtan efter det ! båda mina barn har varit där och tyckte det var så häfftigt yahoo.gif min man vill åka dit men då får han åka själv har jag sakt .Jag gillar inte det jag ser på TV om USA allt är så konstlat och plastigt .När då åker jag hellre till Grekland där vi varit mycket sitta ute äta god mat dricka gott vin bada trägga trevliga Greker i en naturlig miljö med härliga människor vilket jag tycker Grekerna är .Inget konstlat där inte .

Vad är ditt drömresemål om du fick välja fritt ?
VitaFingrar
Skulle vilja åka till Nya Zeeland, men tanken på så otroligt många timmar på ett flygplan gör mig illamående. Får bli när de uppfinner teleportörer. biggrin.gif

Är du duktig på engelska?
Motti
Japp ! jag talar i stort set flytande engelska och det har sina förklaringar men dom tar för lång tid här ;)Kan även något lite Tyska .
Nya Zeland klart en fin resa :)Har en Moster i Australien Melbourn men hon är inte så kul så dit åker jag inte .Håller med dig om att resan är lååång jag gillar inte heller långresor och långa timmar på ett flygplan urtråkigt sad.gif

Vad ska du göra på din semester ?
Aqvakul
14 dagar på Korsika, fira min sons bröllop, njuta av Malmö med omnejd, leta fritidshus..

Vad har du planerat?
Eva i Skåne
inget planerat, det blir stugan och att ta dagen som den kommer. Kanon! enligt mig och min man

Hur gammal är din mobiltelefon?
Uggi
Den är fem år.

Är det dags att byta?
Eva i Skåne
Det närmar sig nog smile.gif. Min är lika gammal, men jag börjar bli sugen på en modern

Har du både fast och mobil telefoni?
Uggi
Ja både här hemma och i sommarstugan, men det är en tidsfråga då vi säger upp den fasta i sommarstugan.

Är det dumt tänkt, allt har sina för och nackdelar?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon