Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164
hattstugan
Katt men älskar hundar också

TV eller Radio?
Biggan_
radio

buss eller tåg?
hattstugan
Tåg

Är du trött?
Motti
Men då -cry-.gif vi fick låta vår katt Helge somna in förra fredagen han och jag har varit som lång och lerhalm i 12 nästa 13 år så den frågan är lite jobbig nu .Men troligtvis blir det en valp till våren .

Har du Höns ?
Biggan_
Ja, faktiskt! Har gått 1,5 mil idag.
Längtar du till våren nu?
Aqvakul
nej

Gillar du Zlatan?
hattstugan
Nej!

Ser du mycket på sport?
Motti
En del !gillar Speedway och häst sport !

Har du Motorcyckel ?
hattstugan
Nej och tur det! Kunde inte ens klara av mopederna!

Har du varit på någon längre resa i år?
Biggan_
Ja!
Har du?
Motti
Nä det kan jag inte påstå :)om nu inte en resa från Nässjö till Tenhult räknas som lååång giggle.gif Fyller 60 2:a Januari får se om vi åker lite längre då giggle.gif Sista långresan var en vecka i London !skitkul och massor av god mat och öl Wiskey mm smile.gif

Vilken är din drömresa ?
Aqvakul
Jorden runt...

Ställer du om klockan ikväll eller i morgon bitti?
Biggan_
Orkar inte ikväll!
Är du trött?
Motti
Igentligen är jag totalt utmattad efter att ha legat till sängs i fyra dagar i värk ,kanske därför jag har get mig F:an på att vara vaken i kväll nu när jag inte ha så ont längre.Gäller att ta vara på de bra stunderna .

Hur dax brukar du gå och lägga dig till vardags ?
Klint
Eftersom jag jobbar skift finns inget brukar det är helt olika.

Är du tröttast på morgonen eller kvällen?
Motti
Morgonen är hemsk för mig ,jag mår illa och är snurrig och får tvinga i mig en macka med te .Men på kvällen då vaknar jag till smile.gif

Hur dax går du och lägger dig ?
mamamaggan
Om du menar när jag kryper ner i sängen så är sanningen mera att jag inte tar mig ur sängen , har varit så i snart 3 månader ( ska till smärtklinik igen ) och då det blir inte så mycket att lägga mig för att sova utan jag sover när kroppen ger mig tillåtelse.

Varför är det bra att ställa om till vintertid ?
Motti
Lite OT nu !förstår dig så väl Mamamaggan har själv legat i fyra dagar i en jävulsk värk ensam för gubben har varit i Skåne och jobbat .Har knappt kunna ta hand om mig själv .Det är nog inte många som förstår hur jävligt det kan vara med värk och när inte vanliga värktabletter hjälper .

Hur rädd är du för att ta i efter ett värkanfall ?

mamamaggan
Efter ett värkanfall ? Jag har kronisk värk som bara blir värre och värre och just nu kan jag knappt ens ta mig till toan. Är nästan rädd för att ta mig till toan , all rörelse av allt slag gör det hela än mer outhärdligt. Ska läggas in på las i veckan men vet inte hur jag ska orka det en gång.

Räknar du ner tiden tills det vänder och blir ljusare ?
Klint
mm trostar.gif
Nä inte direkt,försöker leva i nuet.

läser du något nu? skriv gärna vad

mamamaggan
Är med i Läsecirkeln där vi läser " Köksträdgårdens Historia " . Vi är " bara " på kapitel två men den är jätteintressant.

Har du varit inne och läst den tråden ?
hattstugan
Kikar in ibland!

Skiner solen?
Aqvakul
Ja, för fullt

Vad händer idag?
hattstugan
Ska om ngr timmar iväg för att stå på Loppis hela em! Hoppas det ger lite slantar!

Har du planer för dagen?
Aqvakul
Promenad i solskenet kanske... ev. bowla...

Gillar du loppisar?
hattstugan
Jodå! Ett sätt att bli av med överflödet samt få nån krona för det också!

Är du en samlare eller slänger du saker?
mamamaggan
Periodare , sparar ibland och så får jag ett " ryck " och slänger. Har dock några stora lådor med sådant som någon gång ska säljas på loppis.

Hur länge trodde du , eller dina barn , på tomten ?
Klint
Jag kommer inte riktigt ihåg, men tror jag var 10år kanske 11 när jag upptäckte det jag tidigare inte vart riktigt säker på.
Men kommer ihåg när min 4 år yngre kusin upptäckte att hon kände igen tomten hon var inte så gammal och blev helt hysterisk för att den riktiga tomten inte kom!

Vet du hur många adventsstakar o stjärnor du har?
Klint
CITAT (mamamaggan @ 28-10-2012, 03:40) *
Är med i Läsecirkeln där vi läser " Köksträdgårdens Historia " . Vi är " bara " på kapitel två men den är jätteintressant.
Har du varit inne och läst den tråden ?

Nej men det ska jag göra!
gunsta
CITAT (Klint @ 28-10-2012, 22:09) *
Jag kommer inte riktigt ihåg, men tror jag var 10år kanske 11 när jag upptäckte det jag tidigare inte vart riktigt säker på.
Men kommer ihåg när min 4 år yngre kusin upptäckte att hon kände igen tomten hon var inte så gammal och blev helt hysterisk för att den riktiga tomten inte kom!
Vet du hur många adventsstakar o stjärnor du har?

Nej - det vet jag inte och vill inte tänka på det heller smile.gif

Har du ätit en bra frukost idag?
Klint
2m ackor med ägg o kaviar framför tvn det var gott!

Äter du frukost varje dag?
gunsta
Alltid - det 'måste man' smile.gif

Har du haft en bra dag idag?
Motti
Japp i dag har det varit en bra dag nästan värkfri plus att mitt äldsta barnbarn 10 år kom i dag och dottern minsta barnbarnet Leo och svärsonen så vi hade en mysig eftermiddag med fika och glass ihop tittade på Tom & Jerry på dvd också .Nu ska vårt äldsta barnbarn vara här hela veckan hos mormor och vi ska mysa, och pyssla med bla mossa och göra lite pynt ihop .På tisdag ska vi ut i skogen och vandra med lite fika smile.gifÄlskar att ha mina barnbarn här wub.gif Mellan barnbarnet Ebbah är hos farmor o farfar denna veckan .

Har du barnbarn som brukar komma till er på lov mm smile.gif
mamamaggan
Har inga barnbarn än iaf.

Är du bra på att slå in paket ?
Motti
Nja det finns nog dom som gör det bättre kan jag tro rolleyes.gif men får man lite tid och rätt grejer så kan man väl få till det wink.gif

Är du bra på att sticka ?
mamamaggan
Har varit men kan inte sticka längre.

Har du satt några amaryllislökar ?
Motti
Inte än ! har en Evergreen här som bara väntar på jord plus att jag har ett gäng att hämta på Preem smile.gif bla:Tres Chick och en del andra smile.gif från Odla .

Har du några Amarylislökar som du haft flera år i rad
Klint
Näpp,jag är lite dålig på att ta hand om dem brukar lägga i en påse i nåt skåp och sen när jag hittar dem slänger jag dem,fast har sällan Amaryllis men Hyacinter

Har du sovmorgon i morgon?
Aqvakul
tyvärr inte

Har du bra nattsomn?
Klint
För att vara skiftarbetare tror jag sover bra överlag.

Har du varit på semester nyss? Berätta gärna!
mamamaggan
Tyvärr har jag inte varit på semester nyligen .

Samlar du på något ?
hattstugan
Jodå Porslinsgrodor som ska vara gröna och max 6 cm höga!

Har dagen börjat bra?
Hasse_h
Tja, ganska ok, är iaf utvilad efter att sovit i egna sängen efter två nätter på luftmadrass i helgen...

Vad blir det till lunch idag?
gunsta
Tortellini fantasilöst nog.

Har det snöat på dig idag?
hattstugan
Inte ännu!

Blåser det hos dig?
mamamaggan
Bara litegrann .

Har du vinterdäcken på ?
hattstugan
Nej! Letar efter ngr som är i bättre skick än de jag har!

Hat det snöat?
gunsta
Ja lite grann i härom dagen och i dag kom det någon liten flinga innan regnet kom.

Ser du fram emot en snörik vinter?

hattstugan
Nääe! Vill absolut inte ha en massa snö!

Vad ska du göra nu?
gunsta
Borde göra något trevligt men jag oroar mig i kväll - har onda aningar ...

Kan du känna på dig saker i bland?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon