Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164
hattstugan
Ingen är urless på sillsnacket!

Finns det inget alternativ?
Wilmer
Nej.

Äter du någon form av kalkon på julbordet?
hattstugan
Nej

Har du planerat för nyår än?
Wilmer
Japp, jag gör förrätten resten blir vi bjudna på.

Gör du något speciellt på nyår?
hattstugan
Troligen inte! Gosar med katten ensam!

Ska du avge nåt nyårslöfte?
Aqvakul
Nej

Brukar du avge nyårslöften?

hattstugan
Nej

Har du sovit bra?
malcolm
Ja

Skall du ut och handla något idag?
Aqvakul
Helst inte (snöstorm i antågande..)

Har du redan smakat på skinkan?
malcolm
Har inte köpt någon.

Hur många sillsorter har du laddat upp med?
hattstugan
Inga! Avskyr allt vad sill heter!

Finns det inget annat att äta vid jul?
Eva i Skåne
Massor, jag äter inte heller sill

Har du mycket som ska fixas idag?
hattstugan
Nej! Ska torka golv hos min mor sen på födelsedags middag hos kompisen!

Har det börja snöa hos dig?
Eva i Skåne
Nej, inte än

Fotograferar du på julafton?
hattstugan
Nej! I min familj är Juldagen den störssta dagen då alla träffas! Då kanhända det fotas lite!

HAr du planerat för Nyårsaftonen än?
Anki på Öland
Sitta och mysa tillsammans med min yngsta dotter, sambo och 4-åriga barnbarn - äta gott och ha trevligt. Sen går jag hem i god tid innan 12-slaget så jag kan rasta hundarna och stänga in oss innan helvetet bryter lös.... har i alla fall bara en nu som är riktigt rädd.

Tycker du det hör till att skjuta raketer på nyår??
Aqvakul
Tydligen... Om det hade inskränkt sig till en timme vid tolvslaget hade det varit helt OK, men nu skrämmer det djur och människor i en vecka minst...

Är jag för negativ?
gunsta
Det vet du bara själv smile.gif - f ö är jag inte särskilt road av smällare - fyrverkerier i måtta på avstånd är ok - men smällare nej tack.

Hur är väglaget där du bor, om du varit ut vill säga?
Aqvakul
Just nu är det förfärligt, snödrev och halt som attan...

Vad gör du i kväll?
malcolm
Inte mycket, skall se morden i Midsomer kl. 20.00

Har du mycket attgöratills imorgon?
Aqvakul
Nej, det är lugnt...

Blir det en vit jul?
ninnisky
Snön vräker ner! Härligt!

Har du provsmakat julskinkan?

Aqvakul
nej

Nu ska jag ge mig ut i snön och äta en bit på en fransk restaurang. Låter det bra?
Lokan
Det låter härligt!

Vet du redan vad du ska äta ikväll?
malcolm
Har redan ätit, blev micromat från Felix, jägarbiff.

Köper du micromat ibland?
Eva i Skåne
Nej

Kommer du ställa väckarklockan till imorgon bitti?
Aqvakul
Nope

Ska du?

Motti
Nja gubben är min väckarklocka giggle.gif Blir nog segt att gå upp i morgon har hållit på hela dagen med att fixa skinkan koka kött grisfötter slå in julklappar mm .

Har du provsmakat skinkan än flirting.gif
Aqvakul
Nej

Snöar det?
Motti
Halv storm här med drivsnö så fort man skottat så ser det lika dant ut efter en kvart sad.gif

Ska du på Julorta ?
Aqvakul
Nej, jag tror jag hoppar det i år...

Är julen i första hand en kristen högtid för dig?
ninnisky
Svår fråga, men nej, egentligen inte!

Tycker du om julen?
gunsta
Egentligen inte men när den väl är här och vi sitter som i kväll och smakar på sill och skinka och tittar på granen som är oklädd - men inne - tja varför inte. Men jag skulle lika gärna kunnat bo på hotell i Örebro.

Ska du besöka någons grav i helgen?
Motti
Både och faktiskt !önskar det var mindre stress och krav ,man slits lite hit och dit mellan familj barnens svärföräldrar släkt osv .För mig är julen absolut en kristen högtid !men också en helg då man saknar alla som inte finns mer dom man älskar men inte kan nå längre .När jag var barn lästes alltid julevangeliet på julaftons morgon .

Tycker du om änglar ?
hattstugan
Nej

Har dagen varit bra?
gunsta
Ja inget särskilt - det gamla vanliga smile.gif

Har du tittat på TV idag?
hattstugan
Ja och gör det nu när maten och inslagning av klappar avklarat!

Har du någon bra bok att rekommendera?
gunsta
Tror att du Hattstugan skulle gilla Kate Mortons Den glömda trädgården. Har du läst den?

Tittar du på Midnattsmässan från Rom nu?
omk
Det beror väl på vad du gillar att läsa biggrin.gif
Jag läser iaf, just nu, "Gryning över Kalahari" av Lasse Berg; handlar om hur människan blev människa. Mkt tänkvärd !
Sen läser jag även "Ensam i Berlin" av Hans Fallada; handlar om ett par, vars son precis stupat i kriget och hur de gör motstånd mot nazismen på sitt egna lilla vis. Fallada skrev boken under några få veckor, hösten 1946. Sk-tbra !!

Ger du gärna böcker i present ?

Edit; sen som vanligt .... rolleyes.gif
Nej, gunsta, även om det är vackert, både ljus och sång, så är det ingenting för mig.

Fråga som ovan.
gunsta
Ja det är det enda vi ger varandra ... se Mottis tråd

Har du mycket levande ljus tända nu?
hattstugan
Har Kate Morton Forgotten Garden inköpt på engelska!

Ger inte bort böcker men gärna presentkort på böcker!

Vad gör du på Juldagen?
Motti
Nja vi kom hem för en timma sedan och jag har nog tänt en så där tio styck men men mest Teljus ! mysigt som attan med ljus rolleyes.gif

Ska du se Julmässan från Vatikanen i natt ?
omk
Nej. INget för mig.

Har du någon sed på annandag jul ?
Motti
Nä inget jag kan komma på rolleyes.gif men då ska jag och gubben ta en riktig latedag och inte göra ett skit ! för i morgon har vi 15 pers på julmiddag ,full kåk säger man då va flirting.gif ska bli himmla kul men säkert utmattande . tror vi ska ligga i nya soffan och bara kolla på film och äta godis kompiskram.gif

Har du varit i Vatikanen i Rom ?
omk
Ja, fast jag var bara 15-16 år, så det är länge sen. Gillade Sixtinska kapellet, men jag kommer ihåg att jag blev förvånad över att det var så litet. Men taket .... Åh, vad vackert !

Brukar du gå på (konst)museum när du är i andra städer ?
Wilmer
ja om det passar in i anledningen till utlandsvistelsen.
edit:; älskar museer faktiskt, men det tar sådan tid om man är iväg kortisar.

har du matat utefåglarna med något extra gott i dag?
Motti
Ja då jag har set om mina vänner fåglarna speciellt i dag !Späck jordnötter äpplen och solrosfrön smile.gif

Lyssnar du på El Divo på tv 2 nu ?gör det tummenupp.gif
Wilmer
nix, ligger i sängen och borde logga ur för de andra sover nu...

Ska du upp tidigt i morgon?
hattstugan
Nja men behöver säkert vakna före 10 om det ska hinnas med innan juldags middagen med barn och barnbarn!

VAknar du tidigt?
Motti
Nja jag tänker nog sova ut i morgon så vid 9 tiden ska jag upp !ska ju ha hela tjoka släkten här på jul lunch 15 pers så man får väl stiga upp så man slipper stressa !dessutom ska svärsonens syster klippa mig innan alla de andra kommer .

Vad ska du äta i morgon ?rester från julbordet eller Lutfisk ?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon