Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164
Lokan
Favoritdjur nummer ett! wub.gif

Vad är det med katter som gör dom så oemotståndliga?
gunsta
Massor - mest kanske för att dom är så oförutsägbara, 'besvärliga' på ett originellt och lustigt sätt ... det finns massor att säga om dom. Jag är mycket förtjust i katter - dom utmanar en på något vis - man vill göra det mesta för att tillfredsställa deras behov. Det går inte att formulera enkelt - katter ska upplevas smile.gif

Gillar du julstjärnor och har du skaffat någon i år?
Lokan
Ja jag gillar dom! Väntar på att jag ska få en! flirting.gif

Vilken är din favoritjulblomma?
Aqvakul
Amaryllis

Har du bakat pepparkakor nyligen?
hattstugan
Nej! Väntar till nästa år då ska det bakas med äldsta barnbarnet då 3 år!

HAr du något som blommar nu?
Lokan
Ja, Strelizian, några cyklamen, några pelargoner ... och säkert nåt som jag inte kommer ihåg... jo, novemberkaktusar!

Har du fönsterbrädorna fulla med växter?
Motti
Ja tyvär confused.gif är ju pelargon älskare och har fullt av dom i varje fönster !men nu till julen vill man ju ha fritt från vissna växter och bara ha Julstjärnor och Calonchea !

har du gått om plats för dina växter som ska övervintra ?
hattstugan
Nääe! Har många stora krukor tom i sovrummet!

Vad för växter övervintrar du?
Motti
Ja det är ju mina älskade Pelargoner :)EN HAR JAG SJÄLV TAGIT FRAM tummenupp.gif PIPPADE RUNT MED PENSEL i våras och lyckades befrukta två med varandra giggle.gif och fick fram en jätte vacker pelargon ,häfftigt att ha gjort en egen yes.gif

Har du Hibiskus blommor ?
hattstugan
Nej! Tyvärr inte!

Favorit julblomma?
gunsta
Det är nog vita hyacinter

Vilken är din vita favoritblomma?
Motti
Är nog röda Callonsheom jag nu stavat rätt smile.gif Och Amaryllis . Julstjärnor är vackra men jäkligt svåra att hålla snygga .

Favogodis i jul ?
gunsta
Gröna kulor

Jag frågade om din VITA smile.gif favoritblomma - vilken är den?
Motti
Ja det är väl den vita Pelargonen som jag själv har tagit fram rolleyes.gif annars finns det ju massor av vita blommor som man tycker om men inte minns namnet på :)Fast vit Julros är ju vackert !

Vilken blomma föredra du i din trädgård ?
gunsta
Det går inte att svara på, pioner, klematis, rosor och vallmo ... jo nävor också.

Tycker du att du har lättare att gråta ju äldre du blir?
hattstugan
Den som doftar!!

Färger?
Motti
Jag har alltid varit en lipsill och har lätt för att känna av andras problem tyvär ,kan bli lite jobbigt .
Det som doftar ?den va svår för det är så mycket som dofftar gott men Kaprifol :
Färger !alla .

Är du en svartvit människa i din heminnredning ?
hattstugan
Nej! Här finns allt (tror jag)! Nytt och gammalt! Eftersom huset inte ät mitt så är det tyvärr vita tapeter men textilier gör så mycket åt det vita!

HAr du någon möbel som du inte kan göra dig av med?
gunsta
Det vet jag inte - jag bryr mig inte så mycket om möbler - men vissa saker har ett affektionsvärde helt klart, men det är ändå inte så viktigt.

Är du en 'prylmänniska'?

hattstugan
Nej! Har gjort/gör mig av med överflödet!

Ska du gör något annorlunda i helgen?
Motti
EN !jag har många ,min morfar hade möbelfabrik i småland och nu verkar det som jag fått ta på mig att ta till vara på "arvet "ja så jag har möbler här genom arv osv och andra möbler som jag känner att jag måste ta till vara på ,mina barn är i 30_årsåldern och över och vill helst ha modernt ! allt ska ju vara vitt och svart i dag plus stålrör.Har igentligen inte plats för alla möbler men ha dom för att jag bryr mig .

Tycker du om antika möbler ?
hattstugan
Ja! De har mer själ än dagens slit och släng!

Favorit musik?
Motti
Igentligen all sorts musik !allt från hårdrock till Andrea Bocceli :
Lite OT Hattstugan ,namnet Hattstugan är det från sagoboken barnen i hattstugan ?har tänkt fråga det typ 100 gånger :)jag hade den sagoboken när jag var liten wub.gif

Gillar du Rappmusik ?
hattstugan
Gillar inte Rap! hattstugan är från boken ja! Huset jag bor i såg ut som bokens Hattstuga när det byggdes!

Är du lätt rörd av musik?
Motti
När jag lyssnar på tex Andrea Bocceli så behöver jag en hink under hakan !ja jag är väldigt lättrörd av musik .
Kul att höra att det var Boken Hatttugan då smile.gifälskade den boken som barn minns den än i huvudet smile.gif

Ska du ta en latdag imorgon ?
hattstugan
Jaaa! Orkar ff inte mycket efter att haft lunginflammation!

Vad ska du göra i helgen?
Motti
Minsta möjliga ;)har ny soffa som jag måste ligga in ju naughty.gif och så ha jag lite gott Rödvin att smaka på ,PLUS att jag ska göra en äkta Winersnitzel i morgon till mig och gubben !ja så då måste jag vila soffan hela dagen innan jag ta itu med Snitzlen wink.gif

Är du spik nykter eller är du en av alla Odliaterna som "aldrig "dricker wink.gif
hattstugan
Inte spik nykter inte! Tar gärna ett eller flera glas vin ja!

Var kommer alla fördomar om "vettigt" alkoholintag från?
Motti
Typiskt svenskt !tar du ett eller två glas vin mitt i veckan så är du alkis fear.gif Min Läkare kommer från sydtyskland hon och hennes man dricker två glas vin varje kväll !det ingår i deras kultur .Själv dricker jag ett glas rött när jag känner för det ,jag fyller snart 60 år och har jag inte blivit alkis nu så lär jag inte ha tid att bli det heller giggle.gif livet är till för att man ska njuta inte ha ett helvete !

vad njuter du av helst rött vin eller vitt ?
hattstugan
Vitt vin med lite Sprite eller Fruktsoda i! På sommaren gärna ngr isbitar också! Det är så trist att man blir stämplad som alkis när man inte super skallen i bitar endast under helgen!

Bästa fiskrätten?
Motti
Hälleflundra !med Hollandässås kokt potatis smile.gifgärna Moul Marine till för rätt (musslor i vitt vin )

Gillar du viltkött ?
hattstugan
Jaaa! Kommer numera inte att få tillgång på det då far inte jagar längre så nu blir det endast fläskkött här! Kommer att sakna älgköttet oerhört mycket! Är ju uppvuxen på vilt i alla former!

Din godaste vilt rätt?
Motti
Förutom att vi har en smaskig Älgkalvfile i frysen naughty.gif som vi ska spara till en romantisk middag ;)Ja då är det deffenitivt ÄLG GRYTA med alla ben, det är dom som sätter smak, benen alltså ju mer ben ju bättre gryta !Ja så är det väl Kälknöl också ,ja och så saltar jag ner en regäl högrev till julbordet som ska kokas .I veckan kokade jag Pepparotskött på älg ,man kan göra allt på Älg som man gör på Nöt .

Har du ätit Kängurukött ?
hattstugan
Inte vad jag vet iaf!

Äter ni vildsvin?
Motti
Jaja men !min man och sonen jagar på ett arrende på 700 hecktar ihop med 7 personer till ! finns mycket Vildsvin där men ni ska veta att Vildsvin är väldigt svårjagade och vaska så in i :;>?%1=svordom.àlltså väldigt svårjagade .l

Har du käkat Björnkött då ?
hattstugan
Näpp!

Bäver?
Motti
Blää thumbdown.gif skulle inte ens smaka på det ,dom ska vi inte äta .

har du tänkt på sängen nu d010.gif
hattstugan
Ja det börjar dra sig ditåt!

Snöar det?
Motti
Här är det halv storm yrväder och snö nu ! Blir mysigt att somna till nu smile.gif

Ska du dra på nattskjortan nu och nanna wink.gif giggle.gif Natti :)tack för trevlig samvaro kompiskram.gif

hattstugan
Blir nog nåt sånt! Nattdräkt eller nåt! Tack Motti för en trevlig kväll/natt!

Har du sett/lyssnat på Musikhjälpen?
Ugglemormor
Ett fåtal gånger o då när vi åker bil o jag gillar det...

hur går det med dina lungor?
silos
Bra för det mesta

Använder du mamelucker?
gunsta
Som representant för det manliga släktet använder jag långkalsonger när det behövs - men inte idag.

Är du frusen av dig?
hattstugan
Nej

Ät det snöstorm hos dig nu?
gunsta
Nej - inte storm men tråkigt väder med blåst och snö - turligt nog inte så kallt.

Har du varit ute idag?
silos
Ja det har jag

Vad skall du göra ikväll?
hattstugan
Se en film tänkte jag!

Har du ätit middag än?
Motti
Jaja men :)Winersnitzel med kryddsmör och Ungsbakade Mandelpotatis !det var inte att leka med kan jag säga rolleyes.gif och så ett stort glas rött till det mums smile.gif

Vad stog på menyn i kväll då wink.gif
Eva i Skåne
Igår blev det hämtpizza

Var firar du din julafton?
hattstugan
Troligen med mina föräldrar och syster med man! Annars sitter jag gärna själv med Kisse!

Hur ser den bästa julen ut för dig?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon