Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164
Klint
Ja ganska bra första sovmorgonen på länge,solen väckte mej!

Har du nåt tips på ett gott vin till salta kex och ost (gärna rött)?
omk
Jaaa, det beror ju på vilken slags ost !! Du får mycket bättre tips på Systemet än här, tror jag !! Personalen är sjukt duktiga !!!
Annars är ett gott "drickvin" Oude Kaap, från Sydafrika. Riktigt bra till bara dryck, men även till svensk, lite mesig, snällt kryddad mat. Hemgjord pizza = underbart !

Köper du mat till vinet eller vin till maten ?
Klint
Oftast blir det nog vin till maten,men händer väl även tvärtom

Har du jobbat ikväll?
omk
Ja, var hemma 22:20, Börjar 17:30 imorron (idag).

Skulle du kunna överleva att jobba 07/08 till 16/17 VARJE dag ??
Klint
Menar du VARJE dag? Mån-Sön??
Nej definitivt inte,skulle ha mycket svårt för det även om det var mån-fre.

Har du köpt eller tänker du köpa nån Amaryllislök?
omk
Ja, nu menade jag väl må - fre, men jag håller med dig. Även jag skulle ha "mycket svårt" för det ... biggrin.gif

Oh nej, AVSKYR amaryllis !! Vet faktiskt inte varför !
Hyacint ratar jag också, men det är pga den extremt starka doften.

Vilka är dina "hat-dofter" ?

Klint
Haha spontant tänker jag kattskit! men det är ju knappast nån doft,hmm nä det står still

Kan inte du kolla på Trampedals fråga i den andra frågetråden jag är inte tillräckligt bildad

Sover du tills du vaknar imorgon? Ja det är klart men av dej själv alltså!

sommarhumla
Idag med facit i hand kan jag säga...Ja smile.gif Har sovit sen jag gick och lade mig och vaknade inte förrän radion satte igång vid 4.12 imorse.

Har du någon kul konsert eller annan upplevelse att se fram emot?
Eva i Skåne
Konsert nej, men trevlig upplevelse JA. Ska snart åka och hälsa på dottern som bor i Turkiet.

Gillar du att resa?
Aqvakul
Ja

Hur är vädret idag?
hattstugan

Blåsigt och halvklart!

Ska du göra nåt annorlunda idag?
gunsta
Det hoppas jag inte smile.gif

Brukar du vaccinera dig mot säsongsinfluensa?
hattstugan
Nej!

Är vi inte lite för kvicka med att vaccinera mot saker?
Myosotis
jo

har det åskat hos dig idag?
gunsta
Nix

Brukar du driva amaryllislökar?
Eva i Skåne
Nej, har aldrig försökt, men blir lite frestad när jag ser Odla´s erbjudande

Har du handlat växter från Odla.nu nån gång?
Myosotis
ja

har du någon amaryllis nu?
Eva i Skåne
nej, jag brukar inte ta vara på dom efter blomning

Är det slöseri att kasta utblommade lökar?
Myosotis
ja egentligen är det ju det men misshandlade lökar som aldrig blommar om är också deprimerande att titta på. Själv slänger jag inte utan samlar på deprimerade lökar rolleyes.gif

tror du att det blir frost i natt?
Eva i Skåne
Samlar på deprimerade lökar smile.gif Du är rolig du biggrin.gif

Nattfrost. NEJ, aldrig i livet. Jag har pelargoner kvar på terrassen så det kan inte komma på fråga

När åkte du tåg senast?
Myosotis
oj flera år sen, minns inte exakt

(tyvärr, blir det inte frost i natt så blir det nog det de följande nätterna sad.gif )

Har du läst många böcker av Maria Gripe?
Eva i Skåne
Ja, ungdomsböcker tillsammans med mina barn.

Har du sett tvfilmen Agnes Cecilia (av Maria Gripe)?
hattstugan
tror inte det!

Har du varit ute nåt idag?
gunsta
Jodå - det har jag varit.

Ponera att det blir halt i vinter där du bor, använder du då broddar på dina skor?
hattstugan
Nej även om det skulle behövas!

Gillar du glass?
gunsta
För all del - kanske inte i kväll ...

Har du deltagit i Odlas 'amaryllis-tävling'?
hattstugan
Ja lite måste man ju chansa

Har du deltagit?
gunsta
Ja det har jag smile.gif

Blir det frost hos dig i natt?
hattstugan
Tror inte det! ff + 6,5 grader och tror det är mulet!

Är du nöjd med din dag?
Klint
Nej,skulle måla men hann inte ens maskera klart,sen skulle jag göra en 5minuters grej på datorn innan jag vila nån timme före jobb men det bara strulade så ingen vila alls!

Hur har din dag varit?
hattstugan
Jodå rätt ok! Har äntligen fått på mattorna under köksbordet! De togs bort vid midsommar!!

Har du varmt på golvet?
Klint
jaa underbart varmt överallt! annat än i fjol då man bodde i en sommarstuga

Går du barfota inne?
hattstugan
Helst inte nu på höst/vinter! Har inte många grader på golvet här!

Har du några planer för helgen?
Klint
Ja för ovanlighetens skull! Jag ska på musikalen Annie get your gun på Säffleoperan med några tjejkompisar ska bli så kul!

Är du mycket ute på teatrar eller liknande?
hattstugan
Tyvärr inte!

Äger du en cykel?
Eva i Skåne
Nej, sönerna har "lånat" alla familjens cyklar genom åren. Jag skulle gärna vilja ha en, men en rejäl stadig tantcykel, kanske en med extralåg ram med tanke på äldre dagar - och varför inte med hjälpmotor whistling.gif

Har du varit på cykelsemester nån gång?
Aqvakul
Ja, 1974 och 1975 i Skåne med min blivande fru. Vi bodde i Stockholm då och Skåne kändes mycket exotiskt. Tält medfördes ej utan vi bodde på gästis elller i privatrum.

Gillar du att cykla?
Eva i Skåne
Bortsett från att det är flera år sedan sist och jag har dålig kondition så är det fantastiskt njutbart att cykla på landet en fin sommardag

Har du nån resa, kort eller lång, på gång?
hattstugan
Nej!

Har du?
Eva i Skåne
Ja, jag som annars aldrig gör utlandsresor ska åka till Turkiet om en dryg vecka för att hälsa på dottern som bor där.

Är du flygrädd?
hattstugan
Nej!

Hur är humöret idag?
Eva i Skåne
Jo tack, inga problem med humöret smile.gif

Har du börjat tända levande ljus på kvällarna?
Myosotis
ja. och på morgnarna. och ibland däremellan. smile.gif

Tycker du det är jobbigt med skarpt ljus direkt om du går upp medan det är mörkt ute?
hattstugan
Mja vet inte det! Har nog inte funderat på det!

Har dagen varit bra?
gunsta
Jo då - ganska bra - lite kallt bara, och nu är älsklingen här och då är allt bra - dessvärre så har grannens katt inte varit in - det är annars en höjdare.

Har du ätit god mat i kväll?
hattstugan
Nääe! Blidde ingen middag då jag körde soppatorsk och kom hem efter 20 crying.gif

Har du ätit god mat i kväll?
gunsta
Ja, tomatpaj och så har jag proppat i mig mörk choklad som är min passion + gott vin eftersom det är onsdag.

Har du morgondagen planerad?
hattstugan
Ja! Börjar med AF ca 2 tim sen hoppas jag att få ett möte med cheferna och på kvällen TW-träff!

Gillar du att ha dina dagar planerade menar inte med jobb?
Natur liv
Nej, jag trivs bäst när det inte är planerat.

Sov du gott inatt?
Uggi
Hade en lugn och skön natt, inga "odjur" som hälsade på.

Har du haft köldgrader ännu?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon