Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164
Klint
Nej

Va gillar du husbil?
Meriona
Vet inte har aldrig testat. Men säkert okej bara man slipper sova på en campingplats, för det kräks jag på.

Har du sett Sunes Sommar?
Klint
Jodå men det blir ju vad man gör det till Campingen menar jag, inte filmen!

Är lyxhotell mer i din smak?
malcolm
Nej, känner mig obekväm om det blir för lyxigt.

Har du bott på hotell med roomservice?
VitaFingrar
Inte vad jag vet.

Tycker du om att bo på hotell?
malcolm
Njae, tältar hellre på en ö eller ute i skogen.

Äger du ett tält?
VitaFingrar
Nepp. Måste vara tio år sedan jag sov i tält sist. smile.gif

Har du vart på husvagnssemester någon gång?
sqrulan
Hur stort är universum? Jag vill veta!!!!!! Hur liten jagär! Nä jag skojar jag vill veta!!
VitaFingrar
Full? Eller kris på riktigt?
sqrulan
in i ett frö så finns samma kärna, jag vill veta ! Alltså så från början av livet så är det en enda atomkraftig........hjälp!!
Jag har sett filmer men jag har upplevt sinnes sjuka saker .
Jag har sett att samma liv som finns i ett ekollon finns i naturen yttre rymden, vi är samma som finns i ett ekollon! Samma känsla samma...allt är samma och vi bor i en stor krropp av samma materia!
Vi är en pytte osynlig värd för vi bor i oss själva!!
Ja små är vi! Kom ihåg att jag var den första som skrev omdet!
Alla som tror att ni är nåt, vi finns inte jag å du finns inte.
OM rymdens storlek är så stor och inploderar som ja tror mej veta då är det ingen ide att smla minnen!
Dom kommer att gräva upp oss som skellett!

Ja ok! Tyck dåligt om mej!
VitaFingrar
Jag tycker inte dåligt om dig. Däremot är jag inte säker på att jag förstår hur du menar. Menar du att allt i hela världen är en värld i sig? Att allt alltid kan delas upp i mindre bitar och utgöra en värld i världen? Och att vi är så små i det stora hela att inget spelar någon roll? Eller?

Låter som någon slags existenskris, mår du bra?
sqrulan
smiley_small_hug.gif Jag tänkr o tänker!! Det finns liv i en kärna och livi varje cell, liv är ju en cell i varle cell finn sted atomer och neutoner molekyler va är det för konstiga saker?

Neutroner och futoner, anti mot en neutron är det en futon??
Jag mena faktiskt allvar fast jag inte skrev RÄTT!!! Sorry, sqrulit som vanligt! Kram!
VitaFingrar
Tror inte det finns någon motsats till neutron, den är ju neutral. Futon? Är inte det typ en soffa? Tänker du mycket på sånt här? Man blir ju galen tillslut!

Edit: Kanske ska ställa en allmän fråga också, så tråden kan rulla på som vanligt imorgon bitti.

Tänker du ofta på meningen med livet?
Natur liv
Nej, inte så ofta men jag tänker ofta på vad jag vill hinna med i livet.

Vad vill du hinna göra?
Aqvakul
resa, se barnbarnen växa upp..

Vad händer idag?
Natur liv
Inte så mycket, ska till vårdcentralen och apoteket. Jag verkar ha blivit stamkund där ... frikort för sjukvård på tre veckor.

Har du frikort?
hattstugan
Nej! Har varit ovanligt frisk denna vinter

Är det vår nu?
Natur liv
Det känns så, vattnet skvalar utanför fönstret och barnen kämpar i backen för att kunna åka några gånger till på is-snön. Men den riktiga våren får jag nog vänta på ...

Har du sått några frön?
hattstugan

Ja, hittills 35 olika sorter och fler blir det!

Visst är det kul att se det spira?
Natur liv
Ja, på våren tinar man själv upp i takt med fröernas groning och plantornas tillväxt. Men här är det tomt i fönstren ... ännu.

Har du växthus?
Eva i Skåne
Nej, det är en önskedröm

Har du?
Natur liv
Nej, men jag skulle vilja ha.

Har du några ombyggnadsplaner på gång?
Aqvakul
nej

Gillar du att snickra?
Lokan
Har inte gjort några allvarliga försök....

Är du händig?
Uggi
Det kan jag nog säga utan att skryta, har byggt åtskilligt i mina dar.

Vad känns bäst att måla eller snickra?
Natur liv
Måla är enklast, men oftast krävs det lite snickring först.

Hur ser kvällen ut?
Aqvakul
Ta det lugnt efter en dag i Köpenhamn och inför kontraktskrivning på en lägenhet vi säljer i morgon klockan åtta...

Kommer stödet för monarkin att öka nu?
Lokan
Kanske en aning...

Tror du dom skaffar fler barn i rask takt?
Meriona
Om de kan, ja - absolut. smile.gif Det hoppas jag. Sen köper de gerbiler till barnen - hihi!

Hade du husdjur som barn?

Aqvakul
Vandrande pinnar, hamstrar och ett marsvin... blähä...

Har du något favorithusdjur?
Meriona
Ja självklart. Gerbiler! Även tamråttor, men jag tål dem inte längre. Alla sorts råttliknande saker gillar jag! Marsvin.... <3

Vad händer imorgon? Nåt kul?
merlin68
CITAT (Meriona @ 23-02-2012, 21:41) *
Ja självklart. Gerbiler! Även tamråttor, men jag tål dem inte längre. Alla sorts råttliknande saker gillar jag! Marsvin.... <3

Vad händer imorgon? Nåt kul?

Ska träffa en kompis på eftermiddagen och det blir säkert kul smile.gif

Hur många språk talar du mer eller mindre bra?
Motti
Engelska ganska flytande ,lite Tyska och fraser på Spanska ,bra att ha när man reser !

Skulle du vilja kunna tala Kinesiska ?
malcolm
Ja men hellre japanska.

Får du ångest av det orange kuvertet?
Aqvakul
lite

Vad händer i morgon?
merlin68
Ja det ser för djävligt ut trots alla år av slit -cry-.gif

Hur länge ska man behöva jobba om du fick bestämma?
Motti
Jag slutade jobba när jag var 46 tyckte det fick vara nog inte hjälpte det mycket ! efter många år som frisör dras jag nu med förslitningar förkalkningar mm utan sjukpension och får också en dålig pension eftersom jag var hemma hos våra barn under min mest "produktiva "ålder som de sa på sjukassan ,alltså har jag väldigt lite ATP .

Tänkte du på din pension när du var i 25 årsåldern ?
merlin68

Nej sånt kändes allt för avlägsen då... slap.gif

Vad anser du om att 2 av 3 arbetslösa inte får någon a-kassa?
malcolm
Trist och är man inte med i A-kassan får man ingen ersättning alls om man blir utförsäkrad.

Är du med i facket?
Meriona
Ja för mig är det självklart.
Har du arbetare bakgrund?
Klint
Ja jag är med, förr var jag aktiv men inte längre

Har vi tappat kämpaglöden?

Aqvakul
hoppas jag inte

Gläds du åt den lilla prinsessan?
hattstugan
Ja som åt alla nyfödda när allt har gått bra

Vad ska du göra idag?
Natur liv
Lyssna på böcker.

Ska det bli fredagsmys ikväll?
malcolm
Tja, skall försöka laga en god middag och sedan blir det något extra (frrukt) att smaska på till TV:n.

Skall du se minuten ikväll?
merlin68
Nej jag tittar inte på såna där stressiga program...

Någon tv-serie du följer just nu?
malcolm
30 grader i februari och löftet försöker jag se.

Tittar du på dessa?
Natur liv
Nej.

Vad handlar de om?
malcolm
30 grader i februari handlar om några svenskar som flyttar till Thailand och löftet är en finsk produktion om storförbrukare (inte alkoholister) som skall försöka vara alkoholfria under fem veckor.

Låter det intressant?
Myosotis
nej gäsp.

är snön borta nu?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon