Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164
Natur liv
Grovt rågbröd, det har så många smaker. Fast jag har inte lärt mig baka det själv än.

Godaste pålägget?
gunsta
Det var svårt - morgonmacka med 'salt' ost gärna dansk typ mild Danbo - mycket gott - på kvällen kan en hårding (Vikabröd + skivad kall kokt potatis och ganska mycket Kalles kaviar + vit peppar vara mer än gott.

Har du ätit lunch - om så vad?
Natur liv
Jag åt precis en liten portionspaj med ost, skinka och fikon i. Jag har inte gjort den förut, i alla fall inte med köpt smördeg och fikon i.

Gillar du fikon i mat?
gunsta
Ja - jag är mycket förtjust i fikon i alla former - maträtter med fikon vet jag inte om jag har ätit - brukar ha fikon till ost.

Gillar du sardiner på burk? (märks att jag inte ätit lunch än - hungrig smile.gif )
Natur liv
Nej, det undviker jag helst.

Har du satt på vinterdäcken på bilen?
gunsta
Ja det var länge sedan

Tänker du titta på Downton Abbey i morgon?
Uggi
Vet inte.

Är det nya avsnitt?
Eva i Skåne
Ja, det har jag sett i reklamen

Regnar det hos dig nu?
gunsta
Nej ganska ljust ute nu

Har du varit ute något idag?
hattstugan
Jodå det har jag lyckats hinna med!

Har du handlat klart för helgen?
Myosotis
Japp, vi handlade igår.

Har du satt många vårblommande lökar i höst?
hattstugan
Sisådär 400 men har ca 100 kvar som jag hoppas jag kan få i backen i helgen!

Favorit vårblomma?
gunsta
Svårt då jag tycker om dom alla - tussilago,blåsippor, vit krokus, balkansippa ..... vitsippor - Alla smile.gif

Längtar du efter vår?

Myosotis
nej, nu är det dags för senhöst och vinter först. Annars är tidig vår min favoritårstid smile.gif

Vilken är din?
hattstugan
Alla har sin tjusning!

Ska du gör nåt särskilt i helgen?
Motti
Har mitt äldsta barnbarn här tills i morgon hon ska åka hem vid Lunchtid sad.gif gubben ska jaga Älg i helgen så då är det svårt att planera något .Men här på landet i byn sker mycket spontant så man vet aldrig flirting.gif

Har du karvat Pumpor i dag eller firar du en typ vanlig helg utan krusiduller ?
hattstugan

För mig är det här som vilken dag/helg som helst!

Har du tänt några ljus inne i kväll?
omk
Ja, flera stycken. Har även tänt i kaminen. Även om det är plusgrader, så är det fuktigt och lite rått.

Gör du egen lingonsylt ?

hattstugan
Nej äter inte lingonsylt!

Färska eller frysta bär?
Motti
Färska på sommaren frysta på vintern smile.gif

Brukar du frysa in din egen Persilja och dill till vintern ?
omk
Oja, i den mån det blir något ... I år har det varit skralt ...

Odlar du kryddor inomhus (t ex i köket) så att du har färska året om ?
Motti
Ja jag har dragit in en Chilliplanta från växthuset och den bär väldigt starka frukter naughty.gif Man kan nog väl ha Paprikaplantor inne året runt i ett soligt fönster och ha frukter hela året !

Vad är den starkaste Chillin du ätit ?
gunsta
Jag är nog en mes smile.gif - men jag är inte så värst förtjust i starka kryddor - thaimat kan gärna vara stark ibland - men annars nja - den smak jag gillar bäst är nog grön tabascosås - mild men ändå god smak.

Har du något favoritland då det gäller mat?
hattstugan
Nääe!

Gillar du att testa nya rätter?
gunsta
Nja - inte nu längre men ser jag något som verkar bra så gör jag - ex i lergrytstråden här på odla så fanns det en fantastiskt enkelt och gott recept på fläskkarré, Åsa - mälardalen hade tipsat om det - det var ett lyckokast ska jag säga.

Har du varit ute mycket idag?
hattstugan
Nej! Har försökt göra det drägligt inne idag! Dvs städa urk!

Tycker du om att städa?
Tikka
Ja, gärna med hög musik så blir det skoj oxå smile.gif

Vad händer i morgon?
gunsta
Då ska jag förhoppningsvis laga en ny fiskrätt och napoleonbakelser som jag såg ett recept här på Odla.

Är du trött?
Motti
ja jag är allt lite sliten nu och något onyckter crazy.gif men vi har haft en helt underbar kväll med våra härliga grannar i byn !om ni bara visste hur kul vi haft giggle.gif
Har du haft en bra All Helgona ?
Anki på Öland
Ja en toppenhelg!

Finns det inte alkolås till datorer likaväl som det finns till bilar??
mamamaggan
Tyvärr inte , det skulle nog vara bra.

Har du några amaryllisar som står och väntar på att få blomma i jul ?
hattstugan

Ja en Ambiance här från Odla! Ska bli spännande!

Har du några Amaryllisar på G?
gunsta
Nej - konstigt nog inte, men jag har inte flyttat in till stan än och jag är mest ute på tomten och skrotar ser knappt folk, långt mindre en amaryllis smile.gif

Vad ska du göra idag?

hattstugan

Fortsätta att plocka undan och damsuga av + diska! Ska ha en TW-demo på em!

Har du något du ska göra idag?
gunsta
Jag ska kanske klippa ner några klematisar och så kanske kolla i varmkomposten - gillar att titta i den och se alla maskar och kryp som gör jobbet, inbillar jag jag i vart fall.

Har du en bra kompost?
hattstugan
Nja en trådkompost och sen lite högar här och var! Samt en grop som jag lägger lite grövre material i!

Är du noga med källsortering?
gunsta
Eh - borde svara ja men ... är nog lite si och så tyvärr.

Tittade du på Downton Abbey (nya säsongen) igår?
hattstugan
Näpp!

Har du sett solen idag?
gunsta
Nej ledsamt nog.

Brukar du äta Gustav Adolfsbakelse?
hattstugan
Nej

Vad är det?
gunsta
Gustav Adolfsbakelse äter man den 6:e november till minne av Gustav II Adolfs dödsdag den 6 november 1632, finns i olika varianter.

Har du dimma hos dig (apropå 6:e november och Slaget vid Lützen)?
Lokan
Ja, här har det varit som att simma i mjölk hela dagen!

Har du dimma hos dig?
Uggi
Ingen dimma, men heller ingen sol.

Var det rätt lag som vann Allsvenskan (Elfsborg)?
gunsta
Jag vet mindre än noll om fotboll/ishockey vad det nu var - säkert rätt om dom vann smile.gif

Brukar du följa med i sporthändelser?
Uggi
Ja det blir en hel del sport som jag följer, gärna på TV.

Vad ser du helst på TV?
gunsta
Enkelt - nyheterna kl 18.00 - sen får det vara

Dricker du kaffe på kvällen?
hattstugan
Jodå det händer!

Har dagen varit bra?
gunsta
Bra dag men dimmig

Gillar du Napoleonbakelser?
hattstugan
Är inte fel alls!

Gillar du bakverk?
omk
Nja, nej inte egentligen, det är alldeles för sött och gräddigt. Föredrar glass ! (Som också är sött och gräddigt, men inte på samma sätt ...)

Gillar du julen ?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon