Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164
hattstugan
Jag testar att så eller stickligsföröka i mina pallkragar!

Har det snöat hos dig idag?
Motti
Japp det snöar och har så gjort sedan kl:1600 alldeles vitt här nu ! sad.gif ?

Jag sår inte ett frö förän i vår !däremot ska jag hämta mina Amarylislökar på Priem eller vad det heter wink.gif
omk
Och frågan ?? wink.gif
Motti
Oh skit !glömde den wink.gifi upphetsningen har du hunnit plantera allt innan snön lökar mm ?

En fråga till wink.gif vad för nya saker ska du köpa till jul ?
hattstugan
HAr ingen snö än men har likväl inte fått ner alla lökar! Är för kladdigt helt enkelt! Ska inte köpa nåt till jul!

Är du sömnig?
Motti
Det har jag varit i en vecka nu men värken i nacken gör att man liksom har svårt för att gå och lägga sig :)ja det är som det är !

är du nattmänniska eller morgonmänniska ?
hattstugan
Numera varken eller!!

Kaffe eller te?
Motti
Både och !dricker alltid te å morgonen och då ska det vara löste inga påsar här inte ,det ska vara Ceylonte !efter det ska det vara svart starkt kaffe:)

Vad betyder mest i ditt liv ?
Myosotis
Favorithönan höll jag på att säga, men jag älskar faktiskt mina föräldrar också wink.gif Djur, familj, vänner och att få bo där jag bor.

Känner du dig tacksam över "självklarheter" som hälsa, fred, dricksvatten, tak över huvudet etc.?
Hasse_h
Är tacksam över varje dag jag har hälsan, vi lever i fred, har friskt vatten i kranen och har råd att bo som jag vill. Men det är långtifrån några självklarheter tycker jag. Allt kan ändras över en natt om ödet vill det eller man inte kämpar för detta.

Vad gör du helst när vinterstormen plågar ditt hus och regnet/snön piskar mot fönster och tak?
Myosotis
Dricker te och läser en bok t.ex., tycker det är jättemysigt.

Gillar du vinter?
Hasse_h
Jag gillar vintern när solen skiner, landskapet ligger kritvitt och temperaturen ligger mellan -5-10°C. Hatar den när snöblasket vräker ner och fryser och tinar omvartannat.

Vad gör du en vanlig fredagkväll den här årstiden?
hattstugan
Häckar vid datorn och skriver i småprat på Odla! Kanhända att jag slänger ett öga på TV också!

Tycker du det är viktigt att känna helgstämning?
LouiseKW
Efter stressiga vardagar så ja, annars inte så viktigt för mig.

Hur tror du denna vintern kommer att bli?
Motti
Tycker den infinner sig utan att man planerar för den :)lite mysljus och go mat en brasa i kaminen mm .Mannen i mitt liv har jobbat i Skåne två veckor och kommer bara hem över helgerna han ska dit två veckor till .Ja så helgerna blir lite speciella ändå nu .Just nu är grannen här och tar en öl och dricker kaffe med oss smile.gif

Tycker du man kan ha helg mitt i veckan wink.gif
Aqvakul
Ja, om min arbetsgivare ger mig ledigt...

Fryser du?
Motti
Jag har frysit hela veckan för jag har legat heldäckad av värken i nacken !har fyllt kroppen med värktabletter då blir man frusen .

Har du snö än ?
Aqvakul
Nej!

Vad ska du göra i morgon, lördag?
hattstugan
Nej! Inte vad jag vet iaf! Är så mörkt att jag inte kan se det!

Är du nöjd med dagen/kvällen?
Motti
Önskar jag kunde svara jag på "dagen"men jag har legat mest hela dagen för min värk i nacken (kotförslitningar"önskar inte min värsta ovän den värken .Kvällen har varit okej min man kom hem i kväll efter en vecka i Skåne och så kom vår trevliga goa granne in och bjöd på Caribisk Rom smile.gif

har du börjat köpa julklappar än ?
hattstugan
Mja både och! Har nog egentligen bara en kvar! Till äldsta barnbarnet eftersom det är endast de som får klappar!

Köper du klappar i tid?
Motti
Vi tänker alltid att vi ska göra det ändå blir det alltid i sista minuten typ ;)kanske för att man inte vet vad man ska köpa till alla !i dag har de ju redan allt de behöver igentligen !

Vad ska du laga för middag på söndag ?
hattstugan
Tror inte det blir nån middag alls då! Står på Loppis till kl 18!

Har du något du gärna lagar på helgen?
omk
Sonen "lagar" en gammal moppe från anno dazumal (Puch ?). Maken "lagar" sina motorsågar (också gamla).
Själv lagar jag gärna mat, de helger jag är ledig (varannan ungefär). Helst långkok (grytor t ex), så att dofterna sprider sig i huset och lite utomhus också, om man kan ha ett fönster öppet. Favoriten just nu, är fläskkarré, tillagad i 100-125 graders ugn i 5 timmar eller så.

Lagar du kläder eller slänger och köper nytt ?
mamamaggan
Beror lite på var det är trasigt , om jag tror att det kommer att se bra ut och hur plagget ser ut för övrigt.

Går du till skomakaren för att få dina skor lagade ?
Aqvakul
Normalt, inte

Håller du dig till vissa skomärken?
hattstugan
Nej!

Har du varit ute?
Klint
Ja, har tagit tag i en del som blivit efter städat altanen på stugan men finns en del kvar att göra innan vintern.
plockade lite lingonris och det var ett härligt väder idag!

Brukar du storhandla?
hattstugan
Nää! Går inte åt så mycket åt mig och katten så.....

Brukar du glömma att ställa om klockorna till sommar/vintertid?
Motti
För var det lätt gjort men nu brukar jag ha koll smile.gif

Ska du vara uppe en timma längre i kväll då ?
gunsta
Kan jag aldrig tro - är trött redan

Brukar du skänka pengar till tiggare?
hattstugan
Aldrig!

Skänker du pengar till välgörenhet typ Världens Barn?
Motti
Ja vi har våra gatubarn i Bolivia som vi har sponsrat i många år ligger oss varmt om hjärtat wub.gif Dessutom brukar jag ge våra utslagna i Nässjö en tjuga då och då när de frågar snällt :)man måste dela med sig till dom som har det svårt .

Är du medlem i någon Djurorganisation ?

hattstugan
Nej!

HAr du sett/lyssnat på invignigen av Friends Arenan?
Motti
Nej tyvär !vet nog inte riktigt vad det är men Fiends känner jag till smile.gif

Har du tittat på !Så mycket bättre " i kväll ?
Biggan_
Nej! Har sällan tv:n på!
Har du varit ute idag?
hattstugan
Jodå varit hundvakt så då blir det ett måste!

Har du minusgrader nu?
ninnisky
Ja, men bara för att handla - måste fylla på ett tomt kylskåp!

Dags att byta till vinterdäck?
Motti
Redan gjort !bor man på landet så är det väldigt viktigt att ha regäla däck så man kan ta sig fram .

Vad åt du för smarrigt i kväll ?
hattstugan
Korvgryta!

Vitt eller rött vin eller öl?
Biggan_
Vitt
Kött eller fisk?
hattstugan
Kött

Potatis eller ris?
Biggan_
potatis
eltandborste eller manuell?
hattstugan
Manuell! Gillar inte onödiga elprylar!

Kok- eller bryggkaffe?
Biggan_
brygg
kaka eller macka?
Motti
Macka! är inte mycket för fikabröd fast då och då kan det vara gott med lite hembakat som en bulle eller en äppelkaka smile.gif

Äter du mycket Chipps godis och nötter på helgerna ?
Aqvakul
nej (mest därför att jag inte har något hemma)

Vilken är din favoritnöt?
Biggan_
pistage

fikon eller dadlar?
Motti
Dadlar dom är inte så himmla söta och så har de inte en massa frön som fastnar i tänderna wink.gif

Favoritpotatis ?
Biggan_
King Edvard

Katt eller hund?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon