Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164
Motti
Det blev ett vitt årgångsvin från australien till "räkor i starka såsen " i kväll smile.gif Gubben har ju varit bortrest i en vecka så vi ville "gotta" till det lite i kväll .Han var innerligt trött på hotell maten !

Hur mycket snö har du fått ?
hattstugan
ca 7 cm hitintills!

Har du minusgrader?
gunsta
Minus 5,3

Har dagen varit bra?
hattstugan
Jodå! Hjälpt grannen att få Adventsfint!

Har din dag varit bra?
Motti
Ja då hyffsat bra fast förkylningen och en ständigt rinnande "kran " smile.gif giggle.gif Tio cm snö här nu .

Skottar du för hand eller har du snöslunga ?
gunsta
För hand om ens det smile.gif

Har du försummat städningen idag?

Motti
All sin da !är du ett medium giggle.gif confused.gif jag bara tog ett drag med damsugaren och struntade i att torka golven !hur visste du att jag slarvat confused.gif

Brukar du göra storstädning till jul eller håller du en jämnt städning så att säga ?
gunsta
Jag avskyr att städa men när jag väl gör det blir jag nöjd - storstädning - nej det gör jag väl inte - lite lagom lätt städning bara.

Har du vaccinerat dig mot säsongsinfluensan i år?
Biggan_
Ja det har jag!

Tycker du det är svårt att hålla vikten?
Motti
OM det är !flyttade ut på landet för fyra år sedan rör mig mer än någonsin men har ändå gått upp 8 kilo sad.gif'äter inget fika bröd inget godis äter mycket grönsaker och fisk ändå har jag gått upp i vikt !helt oförklarligt igentligen .MEN så såg jag ett Tv _program där de sa att om du äter Blodtrycksmedecin av de gammla sorterna så går du upp i vikt !fråga efter de nya ! det är orättvist att en del vräker i sig fika bröd bakelsergodis mm utan att gå upp ett hekto!

Är du en av dom som inte kan titta på en bakelse utan att gå upp i vikt ?
Biggan_
Nu är jag inte så förtjust i bakelser, men det finns så mycket annat gott, och det unnar jag mej då och då men inte varje dag. Jag har gått ner 14 kg och det skall jag försöka hålla.

Äter du mycket frukt?
hattstugan
Nej

Färska eller kokta grönsaker?
Biggan_
Helst färska, men det går med kokta också.

Vilka nötter är godast tycker du?
hattstugan
åhh Paranöt men tål dem inte längre! Så det blir valnöt!

Har du tänt något levande ljus i kväll?
Biggan_
Nej, faktiskt inte! Jag har varit hos dotter och svärson och tittat på hockey på Viasat. Tyckte det var lite sent att tända ljus när jag kom hem.

Gillar du hockey?
hattstugan
Nja går att se på om inget annat bjuds!

Vad ska du hitta på i helgen?
Biggan_
Jag skall jobba!

Är du trött?
hattstugan
Lite! Men har svårt att sova pga av den fulla månen!

Känner du av månens faser?
Biggan_
Jag vet inte, men natten som gick somnade jag inte förrän vid sjutiden i morse. Sen sov jag till tio, så jag är rätt så slak nu!

Vad eller hur gör du när du inte kan somna?
hattstugan
Halvslöar vid TV och datorn ev tar en kopp te!

Har du nåt "sömn knep"?
Biggan_
no.gif

Nu har jag inte fler frågor för ikväll!

Har du?
hattstugan
Nej

Sov dags?
Motti
Nja snart !gubben är hemma igen så nu kan jag sova och känna mig trygg !är mörkrädd som FAN och har sovit typ två timmar i taget denna veckan .

Hur länge sover du när du är ledig ?
Aqvakul
Har tyvärr sömnrubbningar och sover bara någon eller några timmar i taget och sällan alls efter fem på morgonen..

Har du köpt någon adventskalender?
Motti
Var på G i dag att köpa till barnbarna sådana med chocklad i men jag vet ju inte när jag träffar dom nästa gång sad.gif så jag lät bli !

Tycker du det är svårt att köpa julklappar till dina barn o barnbarn ?
Aqvakul
Köper bara till barnbarnen och det är inte så svårt..

Vad händer i dag?
Motti
Ja gubben ska iväg och jaga Älg på morgonen och på kvällen ska vi ut i de mörka skogarna och äta julbord tillagat på enbart vilt och inhemsk småländskt .Långt ut i skogen ska vi till Kalvefalls smile.gif

Brukar du ägna dig åt julpyssel ?
Aqvakul
Inte så mycket nuförtiden

Har du några amaryllisar?
hattstugan
Ja 2 stycken och den ena kommer nog att slå ut idag!

Har du gott om småfåglar?
Aqvakul
Ja

Har du någon favoritamaryllis?

hattstugan
Inte direkt men gillar de som är strimmiga!

Har du någon favorit Amaryllis?
Mollis
Nej, det finns två blommor jag inte gillar alls och det är amaryllis och gladiolus

Ska du besöka någon julmarknad i år?
Ugglemormor
Nej, brukar hålla mig ur julstöket, men en marknad? Nja, varför inte, sedan om/när jag kan gå .....

Har du fått fart på dina amaryllissar/ eller andra julblommor?
Aqvakul
Ja, en blommar redan och fyra andra är på gång...

Har du varit ute än idag?
malcolm
Nej, det komer ju ingen post på lördagar och handlade gjorde jag igår.

Har du ställt fram någon adventsljusstake?
gunsta
Ja

Vilken ute-temperatur har du nu? (jag har -8,1)
malcolm
Runt -4°

Har du skottat snö idag?
gunsta
Nej

Har du någon adventsgran?
malcolm
Nej

Längtar du till våren och sommare?
gunsta
Ja väldigt mycket

Har dagen hitintills varit bra?
malcolm
Inte speciellt, känner mig trött och håglös-

Har du lagat middag?
gunsta
Nej - mycket enkelt i kväll, försöker att städa ur skafferiet och äta det finns, så i kväll blev det Varma Koppen och två ostmackor med majonnäs. Bra om man tömma så mycket som möjligt.

Ska du titta på TV i kväll?
malcolm
Skall jag säkert göra men vet inte på vad.

Är det någon speciell kväll i veckan då du ser mer på TV än annars?
gunsta
Ja, jag tittar på ett program på lördagar - annars bara tidiga aktuellt - gillar inte TV speciellt mycket.

Använder du broddar när du är ute och går vintertid och det är halt?

Aqvakul
nej

Har du fallit illa någon gång på grund av halka?
malcolm
Ja men inte så jag brutit något.

Har du varit gipsad någon gång?
gunsta
Nej

Känner du dig frusen i kväll?
malcolm
Ja

Har du något extra element i din bostad?
gunsta
Ja här på landet så har vi det

Har du möjlighet att elda i någon spis/kamin eller liknande?
malcolm
Nej men jag skulle vilja ha.

Har du bytt elbolag någon gäng?

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon