Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164
Motti
tror ock tror :)det gör man ju för barnbarna skull smile.gif santa.gif

Har du någon Trädgårdstomte ?
malcolm
Nej, bevare mig väl.

Vad är snödjupet där du bor?
Biggan_
Nej, inga trädgårdstomtar här!

Vad gör du uppe så här sent?
Motti
Typ 30-40 cm och mer på vissa ställen ,vi har ju sjötomt och det blåser mycket drivor så det är lite svårt att mäta .

Tycker du det räcker med snö nu ?
malcolm
Blev sittande framför sällskapsresan på TV.

Har du någon sparkstötting?
Motti
Tyvär inte Malcom !skulle gärna bli vid en smile.gif har många minnen med en sådan tror du får betala en så där 4000 eller mer för en ny i dag confused.gif

Har du dina gammla skridskor kvar ?
malcolm
Jag tror det och mina gamla Edsbyn av trä på garagevinden.

Har du skridskor?
Motti
Nä dom slängde vi i flytten tror jag !fundera på att skaffa nya smile.gif om isen bär mig giggle.gif

Vad ska du hitta på i morgon ?
Natur liv
Idag ska här bakas lussebullar och kokas lax. Imorgon ska vi åka till släktingar.

Gillar du inkokt lax?
malcolm
Ja

Gravar du lax själv?
Aqvakul
nej

När åt du lax senast?
hattstugan
Några veckor sedan!

Vad ska du göra nu?
Eva i Skåne
Väntar besök av mellansonen. Då ska vi äta frukost smile.gif

Vad åt du till frukost?
Biggan_
Turkisk Yoghurt överringlad med dadelsirap och toppad med en näve krossad pistagemandel.

Vad skall du göra idag?
malcolm
Lite sent att svara på det nu, har sovit till klockan fyra.

Hur många grader har du inomhus?
Klint
23

Vad har du för värmekälla?
polecat
Ved

ska du fira lucia

Klint
Nej inga planer på det

Ska / har du ätit några julbord?
hattstugan
Inget julbord förrän på Juldagen med familjen!

Blir du less på all julhysteri? (jag blir)
Motti
Är så pass gammal nu så vi gör allt i vår egen tackt typ !varför hänga på hysterin ? blir ju jul ändå smile.gif

Vad ska du göra Nyårsafton ?
hattstugan
Kanske åker till Göteborg och vänner där!

Har du planerat nyåret?
Motti
Nja lite smått så där !jag fyller 60 år dagen efter nyårsdagen men har förståt att det är svårt att få till ett kallas då ! inte superviktigt för jag vet att mina barn och barnbarn kommer trettondagsafton !sedan får vi se rolleyes.gif Dom som vill uppvakta kommer ändå !bara jag slipper att få en massa prylar ,viktigast är att mina vänner kommer och vill fira med mig :)Inte för att det är mycket att fira thumbdown.gif
mest att beklaga !

har du ett sådant där hysteriskt Nyårsfirande då du måste träffa samma människor år efter år wink.gif
hattstugan
Nääe! Friar lika bra själv som med vänner! För 2 år sedan firade jag med vakna Odlaiter!

Har du sett nåt stjärnfall nyligen?
Motti
Nä det va ett tag sedan !men ett stjärnfall är något magiskt på något vis rolleyes.gif
Inte så lätt att se stjärnfall när det snöar

har du mycket vilt i din trädgård nu ?
hattstugan
Just nu vet jag inte! Men det passerar hare, rådjur och räv nästan dagligen! Älgen kikar förbi ngr gånger/år!

Är det gott om vilt hos dig?
Motti
Nu på vintern så har vi både Hare och Rådjur varje dag här plus två Ekorrar och en himmla massa fåglar :)Det är ett prevelegie att bo som vi gör thanks.gif

Tycker du att du kommer närmare naturen om du ser vilt omkring dig ?
hattstugan
Ja på sätt och vis! Skulle vilja fler djur här! Fåglar finns ju också naturligt vis!

Är det kallt hos dig i kväll?
malcolm
-5°C

Skall du se nåt speciellt på TV ikväll?
Motti
Har som standard att inte titta på TV på helgerna och aldrig på fredagar något lite på Lördagar ! vi umgås hellre med våra vänner då

har du slutat umgås med vänner för att du hellre tittar på TV ?.
Klint
Nej

är du hungrig?
malcolm
Ja, har bara ätit två apelsiner idag.

Har du någon julmat hemma?
Motti
Inte än men det är på G :)ska baka mitt gammla släktrecept på Slaglimpa :)det har gått i arv sedan 1800-talet !Lucia salta jag ner vår julskinka ,är väldigt stollt över att jag saltar min egen skinka med BEN ;)viktigt med benet smile.gif

Gör du egen korv till jul ?
hattstugan
Nej!

HAr du druckit glögg än?
Motti
Ja=vi testade Blossas nya med ingefära ! smakade okej men jag föredra den gammla hederliga på vin !

Har du smakat något gott vin i kväll eller föredra du öl ?
hattstugan
Dricker Chapel Hill! Vitt vin som är helt ok både Chardonny och Rieslingen!

Vin eller öl?
malcolm
Ingetdera eftersom jag slutat med alkohol.

Gillar du Coca Cola?
hattstugan
Går att dricka men undviker den drycken!

Har kvällen varit bra?
Motti
Jag föredra vin men absolut inte Chapel Hill för sött för min smak wink.gif Gillar torra viner och helst rött ,fast på sommaren är det gott med vitt men inte söt sådant !I kväll har jag druckit Jacobs Creek rött från Australien .

Har du provat Rioja vinerna ?
malcolm
Njae, har sovit bort det mesta av den, dagen också.

Är du trött?
Motti
Ja jag är nog lite trött smile.gif vi har kaklat köket ihop med våra grannar i dag plus att vi fick besök av andra grannar som hade vin med sig smile.gif Märkligt vad den här dagen blev lååång kompiskram.gif I morgon ska vi foga kaklet ihop med grannarna smile.gif

har du det jobbigt med att dagarna är korta och att det blir mörkt fort ?
hattstugan
Nej!

Har du sett några stjärnor i kväll/natt?
Motti
Har inte tittat efter :)men jag ska ta en koll nästa gång jag går ut och tar ett bloss rolleyes.gif

Tar du mycket bilder ute ?
gunsta
Jag älskar månen och jag brukar ta flera bilder av den

Har du druckit vin i kväll?

hattstugan
Ja! Chapel Hill Chardonnay

Gillar du vin?
gunsta
Ja - vi dricker mycket vin - vi är barnlösa och bryr oss lite i det som är framför oss - vi lever i nu, så brukar vi säga. Men ett råd undvik ett boxvin som heter Appassimento Castelforte - inte gott - inte bra, det var ett dumt impulsköp av mig i veckan.

Brukar du köpa boxviner?

Motti
OM jag gör :)livets vatten för mig .Har ju mycket värk och tar man ett par glas vin så försvinner värken och lederna blir som nya faktiskt ! kan nog hoppa Hare om jag skulle få lust smiley_small_hug.gif Men man får absolut inte blanda värktabletter med alkohol rtfm.gif

har du haft en härlig dag i dag smile.gif ?
hattstugan
Ja det tycker jag nog!

Har du ätit nåt godis?
gunsta
Ja ganska god kyckling ... men ingen höjdare precis, kaffet och likören var bäst smile.gif

Gillar du likör?
hattstugan
Nej! För sött!

Bästa drinken?
Motti
Ja då ska det vara den där Päronlikören Sante` som bränner till i gomen ,annars är likör för sött för mig .Men en god Wiskey är inte fel ibland naughty.gif Har tryckt i mig en påse Tomteskum i kväll också wink.gif

Vilket sorts bröd äter du helst på julafton ?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon