Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164
Meriona
Ja hittills har det gått bra. smile.gif

Är inte Tv-reklam jobbig?

malcolm
Ibland men vissa kan vara roliga också och så kan man passa på att gå på toa eller annat när den pågår.

Har du köpt något efter att det gjorts reklam för det?
Meriona
Ja det är jag övertygad om, även om jag inte kan komma på nåt just nu.
Skulle du vilja jobba på en reklamationsavdelning?
Eva i Skåne
nej fy

Klagar du alltid om något blivit fel, t ex belopp på ett kvitto, eller "orkar" du inte när det är småsaker?
Meriona
Jag klagar om jag tycker att det känns viktigt, men jag går inte tillbaka med en dålig gurka.

Har du någon färg du bara tycker är gräslig i alla nyanser?
Eva i Skåne
Nej

Vilken är din favoritfärg?
Meriona
GRÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖN! wub.gif Helst knallgrönt.

Längtar du till våren?
Anma
Ja! Ska till Dublin i slutet av mars...

Har du någon resa planerad?
Meriona
Jo Mexico som jag tjatar om. 325 dagar kvar. smile.gif Annars inget planerat, blir det nåt alls så blir det Stockholm, där finns en bebis jag hemskt gärna vill träffa och pussa på.

Vad kan man göra i Dublin?
Anma
Gå på puben tror jag! Och shoppa. Det är ju inte London precis, men nåt hittar vi nog på. Min vän jag ska åka med vill gärna dit och hon fick bestämma. Själv ser jag mest fram emot den planderade promenaden ner till havet.

Vad gör man i Mexico?
Meriona
Oj vad gör man INTE? Man frossar i Maya-ruiner och kultur, man snorklar i undervattensgrottor och vid jordens andra största barriärrev, man badar i karribiska havet och man sussar under palmerna. Och äter massa god mat och njuter av ett oerhört vänligt folk som aldrig är påträngande, bara intresserade av dig som person. Och så har man fullt upp att lägga alla spännande djur och växter på minnet. smile.gif

Är öl verkligen gott?
malcolm
Ibland kan det vara det men någon törstsläckare är det inte och sedan en tid tillbaka dricker jag inte öl eller något annat med alkohol i.

Tycker du om cider?
Motti
Nja så där beror på omständigheter osv ! När vi var i London ville man ju ha en"Rikti2 Cider med procent !när vi har våra "la familja"middagar så ska det vara cider men alkoholfri sådan .Gillar inte söta ciderdrycker eller alkodrycke

Gillar du drinckar som tex Vargtass ?
malcolm
Ja men allt sådant är ett avslutat kapitel för mig.

Har du recept på goda alkoholfria drinkar?
Motti
Japp åtminstånet en smile.gif San fransico :apelsinjuice två delar en del Grenandine en del sockerdricka och ett par cocktailbär is .Man kan göra Vargtass också på Tranbärsjuice sockerdricka citronskiva och en skvätt Grenandin.Har säkert fler alkofria men kommer inte på dom just nu wink.gifFöresten så finns det många fina goa alkofria drycker på systembolaget både vin och typ som drinckar på småflaskor .

Vad dricker du helst när du är törstig vatten eller kolsyrat vatten ?eller smaksatt.
malcolm
Vanligt kranvatten, kanske med lite citron i.

Har du en soda-streamer eller liknande?
Natur liv
Sambons dotter har en, men den används aldrig. Tillhör väl kategorin onödiga köksprylar för oss.

Har du någon kökspryl du aldrig använder?
malcolm
Köpte en elektrisk citruspressare för ett par år sedan och den är inte ens provad.

Har du gott om köksskåp?
Aqvakul
ja

Gillar du ordning och reda, var sak på sin plats?
Eva i Skåne
Ja, gärna det, men jag kan inte säga att det alltid är så

Är du hemma eller på jobb just nu?
Aqvakul
på jobbet...

Ska kylan ge sig?
Eva i Skåne
Det hoppas jag

Har du uppskattat våra vinterdagar?
Meriona
Jag älskar riktig vinter, tyvärr är det ju först nu det är nån.

Tror du det blir finväder till helgen?
malcolm
Nej och enligt prognosen skall det inte bli så heller.

Är du sugen på att byta bil?
Anki på Öland
Nej inte ett dugg, gillar min bil! Är av sorten som sliter ner bilen till "fotsulorna" innan jag skaffar en annan....

Har du ätit frukost ännu?
Uggi
Den är avklarad, nu återstår en personlig hygien, skall snart bli.

Vad åt du till frukost?
malcolm
Nej men jag funderar på det, skall bara lugna ner mig efter beskedet att det kommer att kosta 7800 kr att reparera bilen.

Har du någon standardfrukost som du alltid kör med?
Eva i Skåne
te och mackor blir det alltid hos oss, inte världens nyttigaste

Kan du bli trött på mackor?
Anki på Öland
Äter inte bröd så det är ingen risk giggle.gif

Är du allätare?
malcolm
Ja

Är du allergisk mot något?
Aqvakul
mot vissa pollen och insektsstick...

Längtar du till våren?
mamamaggan
För mig har våren redan börjat. Det är ljusare och det är dags att så en del fröer.

När var du i Köpenhamn senast ?
merlin68
Jag har aldrig varit i Köpenhamn.

Vad kan man göra i Köpenhamn?
Aqvakul
Gå på Tivoli, ta en öl, besöka något intressant kulturellt evenemang, äta smörrebröd, titta på folklivet, åka förarlös tunnelbana....

Förstår du danska?
merlin68
Hyfsat, inbillar jag mig tongue.gif Bodde bredvid en dansk familj där vi bodde innan men de anpassade väl sitt språk till någon form av dansk-svenska så att vi skulle förstå vad de sa. Trevliga var de iaf:)

Har du lättare att förstå danska eller norska?

Natur liv
Nej, men det är väl för att jag inte bor i Skåne.

Vilken är den svåraste dialekten?
omk
Den svåraste DANSKA dialekten är helt klart sydjylländska.
Fast jag förmodar att du menar av de svenska ...

Jag och min man har en kompis i Grums som jag knappt förstår vad han säger ibland, men jag vet faktiskt inte riktigt var han är född, ja Värmland naturligtvis, men var.
Vanligen har jag nog inte svårt att förstå nån specifik dialekt. Fattar man inte, så får man inte vara blyg för att fråga om.

Har du själv en skön dialekt ?
Aqvakul
nej, avskalad stockholmska...

Gillar du dialekter?
Eva i Skåne
Ja, de flesta smile.gif

Har du nån tulpanbukett hemma?
Meriona
Nä. Jag är för snål.

Vilket är ditt bästa fynd du gjort på nån resa?
omk
Haha, åkte på en slags resa (1993) och hälsade på en vän i Linköping. Hittade min man !! DET är väl ett bra kap ?

Kan du traggla om pris på varor utomlands, dvs pruta ?
malcolm
Nej, usel på att pruta och jag har nog betalat för mycket för varenda bil jag köpt.

Brukar du låna pengar för att köpa bil?
Eva i Skåne
Det har varit olika, men just nu har vi en bil på avbetalning

Hör du till dom som sätter en ära i att inte ha några skulder?
Natur liv
Inte ära kanske, men det är en frihet att inte ha skulder. Jag har "bara" studielånet på 50 000 kronor kvar att betala ... sedan helt skuldfri. Det ser jag fram emot.

Har du höga lån?
Aqvakul
Nej, i princip inga...

Är du sparsam?
Eva i Skåne
Nej, förbrukar det som kommer in

Tycker du att man ska vara sparsam för att det ska finnas ett arv?
Natur liv
Japp, jag har koll på pengarna och rätt duktig på att spara så att jag alltid har till viktiga saker. Lätt att strunta i chips, inte så lätt att strunta i jord till pallkragarna.

Finns det något du alltid ser till att ha pengar till?
Eva i Skåne
Räkningarna

Tycker du att man ska vara sparsam för att det ska finnas ett arv?
Natur liv
Nej, barnen är självförsörjande så det känns inte viktigt.

Har du alltid löspengar i plånboken eller handlar du med kort?
Aqvakul
nej, det är ett dåligt argument...

Vad är du mindre sparsam med?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon