Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164
merlin68
Nej gudskelov fear.gif

Vilken är din drömbil?
gunsta
Toyota iQ

Har du någon särskild favoritfärg på bilen - eller bilar i allmänhet?
merlin68

Nja är svag för mörkgröna jaguarer. Annars spelar det ingen roll bara bilen rullar smile.gif

Hur gammal är din bil?
Natur liv
Den är rätt ny, tycker jag. Från 2005.

Byter du bil ofta?
hattstugan
Inte frivilligt! När jag bodde i staden fick jag byta ofta pga att de blev stulna och kvaddade!

Vad har du gjort idag?
Uggi
Har tillbringat större delen av dagen med ogräsrensning, men vad fint det blir efteråt.

Blir det ett utomhusbad idag?
merlin68
Nej det är för kallt, knappt att hunden vill bada ens -fear-.gif

Har du planer för helgen?
Uggi
Födelsedagskalas, ett barnbarn fyller 24 år.

Grattulerar du barnbarn som är över 20 år?
gunsta
Det skulle jag säkert göra om jag vore så lyckligt lottad att jag hade några.

Har du någon favoritros?
malcolm
Finlands vita ros.

Har du rosor i trädgården?
merlin68
Ja här finns många rosor. Just nu blommar en som heter Mme Sancy de Paràbere. Jättefin och inga taggar smile.gif

Har du någon favoritros?
hattstugan
Lichtköningen Lucia som snällt kommer tillbaka efter de hårda vintrarna och blommar med en underbar doft som förgyller mitt morgonfika!

Har du några gula rosor?
gunsta
Ja två stycken - Chinatown och så en som jag inte vet vad den heter - möjligen Hendersons yellow, men jag kan ha 'drömt' oxå. Det är en gammal ros. Skulle vara kul att veta vad den heter faktiskt.

Vad är bäst i din trädgård just nu?
merlin68
Pionerna smile.gif

Har du en favoritträdgårdsväxt?
Lokan
Hmmm, kanske ett-årig vallmo och pion...

Rensar du mycket och grundligt?
merlin68
Jag kör i omgångar när det hotar att ta över, hatar ogräsrensning...rensar rejält en gång på senvåren och en gång på hösten och lite oregelbundet under sommarmånaderna för då vill jag helst njuta av trädgården smile.gif

Hur ofta rensar du i dina trädgårdsland?
Motti
Förut varje dag men efter att jag fått en inflamation i min axel så har det fått ta stryk en hel del sad.gif jag fixar det inte nu .

Har du många pelargoner och har du ovanliga sådanan ?

Anki på Öland
Har väl en så där 75-85 stycken kvar nu efter vintern.... en del inte så vanliga.

Har du haft sommarväder idag?
malcolm
Ja faktiskt.

Har du sett nå´t bra på TV ikväll?
Natur liv
Nej, jag såg på film igår kväll.

Gör du olika saker på jobbet på vintern och sommaren?
hattstugan
Nej flyttstäd ser lika ut oavsett årstid!

Har du flyttat många gånger?
Natur liv
Oj oj, massor av gånger ... typ 19 gånger om jag har räknat rätt. Rekordet att bo på samma plats är 6 år ... nu vill jag slå det!

Hur länge har du bott på samma plats?
Anki på Öland
24 år... rekord! Innan dess var längsta 10 år smile.gif

Trivs du där du bor?
merlin68
Ja, fast nu ska de bygga ett villaområde här i närheten så "min skog" kommer att drabbas likaså favoritängen ranting.gif Flyttade ju hit för att slippa bo nära en massa folk grrrrrr.....

Bygger de hus/villor...nära där du bor?
Anki på Öland
Nej, jag bor i en radby men flera har byggt om små sommarstugor till permanentboende men dom flesta har gjort det väldigt försiktigt och fint.

Har du stora naturområden där du bor?
malcolm
Stora vet jag inte om jag vill kalla det men här finns natur in på knutarna och jag har bara tio minuters promenad till närmaste sjö.

Hur långt har du till närmaste vattendrag?
Myosotis
Kanske 100m eller så till en liten bäck, några kilometer till Rönne å och åt andra hållet finns det gott om sjöar.

Vad tycker du om att det ska bli moderatorer på odla?

malcolm
För min del går det bra utan men jag önskar att den personal som redan finns skulle vara lite mer alerta vad det gäller att läsa PM.

Får du ofta PM?
Lokan
Nej

Skriver du ofta PM?
malcolm
Inte speciellt.

Mailväxlar du med någon?
merlin68
Några stycken smile.gif

Om du inte vore människa, vilket djur vore du då?
ninnisky
Jag hade säkert varit en apa - kan vara det nu också biggrin.gif

Har du ätit jordgubbar idag?
merlin68
Några stycken, för de första mognar i trädgården nu smile.gif

Odlar du jordgubbar?
Natur liv
Jag vet inte ... det växer en massa i torpet, jag tror att en del är jordgubbar. Vi får se om någon vecka, då kanske det har blivit bär.

Har du koll på allt som växer i trädgården?
ninnisky
Ja,har full koll biggrin.gif på trädgården i stan som är ganska liten. På landet är vi "stenrika" så där är det lätt ..

Är du nöjd med din trädgård eller har du stora planer för framtiden?
gunsta
Det är bra som det är.

Har du något hatobjekt i din trädgård/odling/balkong etc.
omk
Ja, det ska väl vara kirskål och spansk skogsnigel och dessa kommer jag aldrig att bli av med ... Annars, i år, är det nog vädret som mitt hatobjekt just nu !! Blåst, regn och kyla.
Ingenting, av det jag sått, växer som det ska. Småttingar fortfarande ...

Vad gör DU en kylig, regnig och blåsig junieftermiddag ?
Natur liv
Sitter i husvagnen och ska välja en film att se. De andra sover bort den regniga förmiddagen.

Finns det någon annan bra syssla vid regn?
silos
Ja,det är roligt att hoppa i regnpölar! biggrin.gif

Hoppar du i regnpölar?
Natur liv
Ja, på jobbet.

Vilket är godast: jordgubbskräm eller rabarberkräm?
gunsta
Jordgubbskräm

Förutsättningar: Du ska plocka en bukett till i kväll och sätta på middagsbordet - du har en trädgård med många blommor att välja på - Vilken eller vilka väljer du att plocka till buketten?
merlin68
Det gjorde jag faktiskt idag smile.gif men jag plockade en "bukett" av en enda blomma, en maffig rosa pion Sarah Bernard som fick pryda middagsbordet i ensam majestät...

Har du ätit någonting gott ikväll?
gunsta
(Du är lycklig du som kan plocka in Sarah Bernard - Jag älskar pioner.)

Ja det var gott - enkel mat kyckling och goda tillbehör - vin bl a smile.gif

Är kvällen vacker hos dig?
Natur liv
Soligt och fint igår kväll, detsamma nu på morgonen.

Läser du någon bok?
silos
Ja om gnostisismen...

Har du haft magsjuka nån gång?
Uggi
Jaa, och då mår jag inte bra, men det brukar snart gå över.

Har du besökt någon "loppismarknad" i år?
gunsta
Ja - men jag köpte inget turligt nog ..... nu ljuger jag, köpte böcker tidigare i år.

Har du planerat din mat idag?
merlin68
Ja, jag planerar nästan alltid min mat i förväg.

Vad ska du äta till middag?
sommarhumla
Åt en så sen lunch och är fortfarande mätt.

Har du semester nu?
Natur liv
Nej, inte ännu.

Tar du alltid semester på sommaren?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon