Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164
Piccante
CITAT (hattstugan @ 25-11-2012, 00:21) *
Ja
Skulle du kunna koka soppa på en spik?

Förmodligen....
Hade du vågat smaka då?
Motti
Den soppan skulle nog bli ganska unik !så ja jag skulle gärna smaka på den wink.gif

Gillar du soppa och i så fall vilken sorts ?
hattstugan
Är ingen soppälskare!

Godaste maträtten?
malcolm
Någonting med oxfilé

Har du någon paradrätt?
Lokan
Marinerade, grillade kycklingspett med jordnötssås!

Vad är din favoriträtt?
hattstugan
Viltkött under svamptäcke

Godast kaka?
malcolm
Maryland cockie

Brukar du ha snabbmakaroner och pulvermos hemma?
gunsta
Nja - det har hänt att snabbmakaroner har funnits - men det är inte min grej s a s.

Äter du mycket pasta?
hattstugan
Nej

Gillar du husmanskost?
Aqvakul
Ja

Vad har du ätit idag?
hattstugan
Stuvade morötter med korv och potatis

Godaste rotsaken?
Lokan
Selleri!

Äter du mycket vegetariskt?
hattstugan
Inte medvetet!

Fisk eller skaldjur?
Aqvakul
Gärna skaldjur!

Surströmming?

hattstugan
Nej tack!

Vita eller svarta sockor?
gunsta
Lätt - svarta

Vilken är din favoritfärg på kläder?
hattstugan
Lila/plommon

Vilken färg passar dig bäst?
gunsta
Grönt sägs det - men jag har mest bara svarta kläder.

Är du noga med kläder när du är ute bland folk?
hattstugan
Näpp! Klär mig i det jag känner för!

Har helgen varit bra?
gunsta
Mycket bra smile.gif

Ser du framemot den kommande veckan .... vinter i mellansverige lär ju ska komma?
hattstugan
Vintern kan gärna hålla sig borta!

Vill du ha snö?
gunsta
Nej - verkligen inte

Har du haft en multiblommande hyacint någon gång?
malcolm
Nej

Hur värmer du upp din bostad?
hattstugan
Direktverkande el till oljeelement!

Har du täta fönster?
malcolm
Nej, blåser halv storm när det är oväder ute.

Har du varit aktiv när det gäller val av elleverantör?
gunsta
Jo det kan man väl säga

Har du något som ska åtgärdas i fråga om dina odlingar?
hattstugan
Säkerligen! Både saker som borde göras nu och som mååste göras i vår!

Har du någon dörrkrans?
gunsta
Ja det har jag - en fin krans som ser ut som en sol, som jag gjort av asplöv

Vad ska du äta i kväll?
hattstugan
Inget! Åt en stadig lunch lite sent!

Har du något som blommar inne nu?
Motti
Ja några Kalonchea och så har jag en Amaryllis som slår ut till helgen skulle jag tro skickade efter från Odla .Vet i sjutton vad jag ska göra av alla mina pelargoner nu när man ska ställa upp Adventsljustakar mm ?Läste i Vi i Villa att vissa blommor inte tål Julgran för den avger gaser giggle.gif

Har du köppt något mysigt nytt till 1:a advent ?
hattstugan
Nej och ev kommer det inte upp nåt gammalt heller!

Har du putsat fönstren inför vintern?
malcolm
Det är flera år sedan jag putsade fönster senast.

Är du pigg idag?
omk
Nja, sov dåligt natten som var. Började nog redan igårkväll att tänka på att jag måste gå upp kl 05.30 imorronbitti. fear.gif Ska till Skövde.

Har du varit i Skövde ?
malcolm
Nej

Har du besökt norra Sverige?
Motti
Jadå ett par tre gånger ! har släktingar i Nossebro då får man åka tåg till Skövde först sedan Vara för att komma fram till Nossebro !

Har du testat årets glögg från Blossa ?
hattstugan
Nej!

Vad är det för speciellt med den glöggen?
omk
laugh.gif Vilket kul svar det blev, Motti, när malcolm hann svara emellan !!! Det händer mig själv, titt som tätt ... biggrin.gif EDIT; jaha nu hände det igen !! rolleyes.gif

Jag har varit norr om Dalälven, några få ggr bara. Som nordligast strax norr om Umeå (Ratan). Annars Gävle 2-3 ggr och Östersund. Annars inte alls, tyvärr sad.gif .
Har inte heller testat Blossas glögg. Tycker att glögg, vanligen, är alldeles för sött. Maken brukar blanda ihop nån saftglögg med Renat, det smakar faktiskt helt ok.

Har du varit i någon annan världsdel ?
Motti
Inte jag personligen jag har rört mig mest i Euoropa var på Cypern men vet inte om den ön räknas till Afrika men min man var och jobbade i Kina förra vintern och det var ju en upplevelse tyckte han ,jag stannade hemma hos katten jag rolleyes.gif

Vad skulle du göra om du hade chans att vinna de där 193,0000 millena på lotto denna veckan ?
hattstugan
Resa!

Vad ska du göra imorgon?
Motti
Beror på vädret !behövde gå in i skogen här och fixa granris till kransar och annat plus lite mossa ,fast som det är nu i naturen behöver jag typ dykardräkt för att ta mig in där giggle.gif

Brukar du göra julkorv själv ?
hattstugan
Nej! Numera gör jag inget alls extra i matväg till julen! Katten bryr sig inte!

Har du nåt bra recept på hemgjord korv?
Motti
Har min mormors recept på Julkorv som jag gjort några gånger fast det är några år sedan :)men fick ett nytt av dottern som är lite "vassare" med chilli mm ,funderar på att göra dom och sedan röka dom har fått en massa älgkött så man borde test och se hur det blir .Salta alltid vår julskinka själv och så har jag ett supergammalt recept på Slaglimpor som jag ärvt av min mormor dom bakar jag till varje jul.

Tycker du Julen är väldigt kravfylld blir du stressad av den ?
gunsta
Nej - korv gör jag inte längre, jag har tappat lusten till såna där extra finesser, särskilt om man är en liten familj.

Har du firat s k alternativ jul - d v s ett gemensamt firande som arrangerats av ideella krafter?
hattstugan
Avskyr allt vad Storhelger heter! De borde avskaffas!

Kan du tänka dig att inte fira jul?
gunsta
Ja absolut - inte så viktigt för mig

Vilken är din favoritblomma i ditt 'fönster' just för tillfället?
Motti
Kalonche (hur det nu stavas ) är min favorit dom blommar länge och är söta finns i många färger plus att de finns året runt .Klart man ska fira jul !bästa familjehögtiden på året då alla har eller tar sig tid att träffas och umgås !

Annvänder du servetter till vardags också ?
Aqvakul
Ja, men pappersservetter..

När manglade du sist?
malcolm
Har aldrig gjort det.

Stryker du ofta?
Motti
Blir skjortor mest och mycket och dukar ! mangeln fick dottern av mig har inte plats för den längre .Fungerar bra ändå !

Storstädar du till jul ?
hattstugan
Tror inte det blir så mycket av det i år! Har trångt och massor av krukor inne så.......

Hur ofta städar du ordentligt?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon