Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64, 65, 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 83, 84, 85, 86, 87, 88, 89, 90, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 97, 98, 99, 100, 101, 102, 103, 104, 105, 106, 107, 108, 109, 110, 111, 112, 113, 114, 115, 116, 117, 118, 119, 120, 121, 122, 123, 124, 125, 126, 127, 128, 129, 130, 131, 132, 133, 134, 135, 136, 137, 138, 139, 140, 141, 142, 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149, 150, 151, 152, 153, 154, 155, 156, 157, 158, 159, 160, 161, 162, 163, 164
gunsta
Ja förvånansvärt mycket - bor mindre än en mil från Sveriges fjärde stad - här är grävlingar, rävar, rådjur, älgar mm ... och bäst av allt alla katter smile.gif - ja och så hästar förstås och dom är mycket trevliga, matar dom varje morgon med gräs.

Brukar du laga mat i lergryta?
hattstugan
Nej! Har nog gjort det endast ett fåtal ggr i hela mitt liv!

Vilken maträtt anser du går snabbast att göra?
Eva i Skåne
Jag antar att koka nudlar eller värma konserver och andra halvfabrikat inte gäller. Omelett hör nog till de snabbaste.

Äter du kött/fisk varje dag?
gunsta
Jo det gör jag nog - inget som jag direkt tänker på.

Hur har dagen varit för dig?
Eva i Skåne
Regnig, men annars helt ok. Har besökt svärfar idag

Ska du lägga dig snart?
gunsta
Drygt en timme till är vi nog uppe - och så måste vi ta hänsyn till grannens katt som ligger på vår soffa och sover - han måste och involveras i det hela - vill han gå hem eller inte .... ständigt dessa katter smile.gif

Är du förtjust i katter?
mamamaggan
Älskar katter , har haft en men har ingen just nu tyvärr.

Tycker du om katter ?
hattstugan
Ja, har en stor kisse!

Har natten varit bra?
Natur liv
Jadå, jag somnade tidigt och sov länge.

Är det ljust nu?
hattstugan
Mja lite ljusare men behöver ha lampor tända!

Ska du göra något kul idag?
gunsta
Diska låter väl kul smile.gif

Är du nöjd med väderprognosen för denna vecka?
hattstugan
Vet inte!

Regnar det?
gunsta
Jo tack - grannen fick lov att komma och hämta hem katten deras - han skulle aldrig ha gått ut i detta väder frivilligt.

Har du bra vinterskor?
hattstugan
Jodå! Inköpta på Second Hand!

Handlar du Second Hand?
mamamaggan
Finns tyvärr inga Second Hand butiker här .

Har du några allergier ?
gunsta
Ja ibland så - mest böcker men också kläder om jag hittar rätt sak - skor är svårt tycker jag.

Har du gjort något riktigt fynd på en 'loppis' någon gång?
hattstugan
Inga fynd här inte!

Ska du se nåt på TV i kväll?
gunsta
Nej - brukar aldrig titta på TV just-

Samlar du på något - om så vad?
hattstugan
Ja små grodor i porslin och Ättikskaraffer!

Samlar du på något?
Aqvakul
Bara på minnen?

Är du sömnig?
zissi
Jaaa, funderar starkt på att lägga mig nu d010.gif

Hur pigg är du nu då på en skala?
Biggan_
2 kanske!
Brukar du läsa innan du somnar?
zissi
Oftast om jag inte är för trött, suttit uppe på Odla för länge t.ex.

Har du någon bok på gång nu?
Biggan_
Ja. Onda avsikter av C.J.Box

Vad läser du?
zissi
Brännmärkt har jag nyss läst ut. Kommer inte ihåg författaren.

Regnar det hos dig nu?
Biggan_
Nej, just nu är det konstigt nog uppehållsväder!

Nu tror jag att jag skall gå till sängs. Är det OK?
omk
Naturligtvis !! Man går och sussar när det är dags. Sen finns det olika "dags". smile.gif

Gillar du (ärligt !) din svärmor (om du har någon) ?
Motti
Min svärmor dog i cancer för ett bra tag sedan men jag älskade henne innerligt hon betydde jättemycket för mig ,det var en stor förlust den dagen hon gick bort både för min man naturligtvis och vår familj .

Har du någon nära vän som gått bort i cancer ?
omk
Nej. Varken bland vänner eller släkt, även ingift. Tack och lov !!

Däremot har jag diabetes i släkten, men sjukdomen verkar hoppa över varannan generation.

Har du någon "släktsjukdom" ?
Motti
Ja absolut !men det vill man inte tänka på så mycket i min ålder .Min släkt är väl mest drabbad av hjärtinfarkter ,men min bästa vän och andre kussin gick bort i bröstcancer förra året ,den enda i släkten som dött i cancer hon var mitt allt min bästa vän och släkting ,när hon dog så dog en bit av mig också.

Tänker du mycket på döden ?
omk
Nej, det kan jag väl inte säga. Jag är mera av en fatalist, händer det så händer det (och det gör det ju, men jag vet inte hur). Däremot har jag snackat med mina anhöriga om vad som ska hända med min kropp (donation) och hur Festen ska vara på min begravning. För fest ska det vara ! Inte för att jag är död, utan för vad jag gjort under mitt liv !

Har du registrerat / skrivit / berättat för dina anhöriga, om hur DU vill, att din kropp eventuellt ska kunna användas för donation ?
hattstugan
Finns med i donationsregistret och barnen vad vad jag vill!

Hur har natten varit?
gunsta
Helt ok

Vet du vad du ska äta till lunch idag?
hattstugan
Hrm har inte ens ätit frukost wink.gif

Skiner solen?
Anki på Öland
Ja och det är så skönt!

Jag plockar stolta fjällskivlingar varenda dag - hittar du mycket av den svampsorten??
gunsta
Jo dom brukar finnas här - ger dom till grannen.

Har du någon hobby - om så .... vad?
mamamaggan
Har flera , släktforskning bl a .

Har du någonsin släktfoskat eller funderat på att börja ?
hattstugan
Inte forskat men skulle gärna göra det! Verkar intressant!

Har du varit ute något idag?
gunsta
Ja flera gånger - skönt ute idag.

Ska du göra något särskilt i kväll?
hattstugan
Japp åker till Heby om ett par timmar för att ha en TW-demonstraation! Hoppas det ger lite pengar nu!

Ska du göra nåt speciellt i dag/kväll?
gunsta
Förhoppningsvis äta lite gott och vara social och så ...

Vad är det bästa med hösten enl din mening?
Motti
Färgerna i träden när solen lyser det är enomt mäktigt ! när man ser lövens färger spegla sig i sjön och allt blir gyllengult .Plus att man ser mer av andra sidan sjön när träden lövar av och att man fortfarande kan sitta i solen med en kopp kaffe och njuta av att kunna vara ute och greja lite till innan snön
000.gif

Ops !glömde ju frågan blush.gif
Grillar du året runt eller bara på sommaren ?
Aqvakul
Inte på vintern..

Vad ska du göra i morgon (torsdag)?
hattstugan
Jobba som Mystery Shopper!

Har du testat något nytt idag?
gunsta
Jo vi åt en ny ost, som var ett felköp - det visade sig vara en mycket god ost som kommer att köpas igen.

Är du intresserad av fotografering?

hattstugan
Nej!

Har du en bra kamera?
gunsta
Den duger

Har du skiftat till vinterhjul (om du har bil vill säga)?
Motti
Nja jag kör inte men min man har tydligen kört med vinterdäck hela året ? Och jag vill svara på det där med kamera !jag har en hyffsat bra kamera men vill ha en systemkamera efter som jag bor på landet och har så mpnga underbara tillfällen att ta fina kort .

har du planerat ditt liv efter 60 ?
mamamaggan
Vilket liv efter 60 höll jag på att skriva. Planera , nej det går inte , det som sker det sker , men man kan ju ha lite drömmar.

Tycker du att man är gammal när man är 60 ?
Motti
Inte menthalt där är jag en busunge än :)men fysiskt så hänger inte kroppen med i det man vill ! och jag vill mycket .Inte kul att ha ont och värk då .

Vill du ge upp ibland eller vaknar Hin Hålle i dig och ge dig energi som du inte har ?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon