|
Full version: Dagens bild
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48
Kan inte låta bli att lägga in denna bild även om den inte är min, utan ett gammalt vykort!! Katten har en så obetalbar min!
Smekajsa
09-11-2004, 18:53
Det är min favoritkattbild Sylvia!! Jag har den som plansch inramad på väggen, den är fullkomligt obetalbar! De där ögonen får min katt Max när det är kamningsdags, jag badar dem inte. Mvh Fenja
Det var den sötaste kattbilden på länge! Tala om dränkt katt,och dessa ÖGON. Kanonbild!
CITAT (Sylvia @ 09-11-2004, 18:51) Kan inte låta bli att lägga in denna bild även om den inte är min, utan ett gammalt vykort!! Katten har en så obetalbar min!  vilken bjässe till katt titta på tassarna hur stor ÄR den egentligen skön bild
CITAT (maudan @ 09-11-2004, 18:33) CITAT (oldwolfie @ 09-11-2004, 18:19) ja bilderna blir bara bättre o bättre hela tiden en glädje att kolla den här tråden ] Snacka om att hitta sten
Vilken härlig bild och solen var framme till sin fördel hela dagen... det är lycka jodu där finns det sten o så vackra så man ville ha dom alla men då skulle de ju inte finnas nåt kvar att titta på sen o underbar sol jo de e lycka
Åh ... katten...  . CITAT jag badar dem inte Åh tack Fenja! *går upp ett ljus* Försökte lista ut vad som hänt, och fick det till att den ramlat ner i toaletten och nu blev upplyft  . (Då skulle jag också haft den minen  ) Att bada katter har jag aldrig varit med om, men en av mina busiga kattungar brukade ta sats upp på toalettstolen, och en gång var inte locket på... (det var "spolat" och den blev inte ens häften så blöt som den på fotot, men den slutade hoppa upp på toalettstolen) /amaira
CITAT (renate @ 06-11-2004, 16:34) Dagens bild den 6 nov.....ingen bakelse............men en solnedgång i trädgården.Kanske ingen riktig solnedgång den gömde sig bakom molnen.  Härlig bild Rante!
CITAT (pisanggoreng @ 08-11-2004, 19:44) Så kom frosten till Skåne också...  [otrolig kattbild, nutten!] Vilket kul perspektiv! Fin bild!
pisanggoreng
10-11-2004, 13:18
(tack zanna!) Idag tog jag följande två bilder från bilen. På den första skymtar nedläggningshotade Barsebäck längst till höger. 
Vilka heftiga bilder. Mitt bidrag i dag:Fritz ta plats i min svamkorg.
LillaTiger
13-11-2004, 00:01
Dagens bild kommer innifrån hos mig idag. Min Phalanopsis som doftar lite sött.  Det är andra gången den blommar i år.
Dagens bild hos mig: katt och hibiscus.
vickeva
14-11-2004, 21:53
Jag fortsätter att häpna över fotona i denna tråd, de är helt underbara!!!!!
Gunvor Nilsson
14-11-2004, 22:00
Rallarrosen stod och frös i sin tunna fröställning i dag!Jag klättrade upp på berget och hämtade adventmossa till adventljusstaken. När jag kom hem gjorde jag en sväng i trädgården och hämtade lite pynt - fröställningar av gullklematis, primula, nypon och berberis och nu väntar jag bara på första advent. /Gunvor
LillaTiger
14-11-2004, 23:39
Nu börjar det bli is på min damm.
CITAT (Gunvor Nilsson @ 14-11-2004, 22:00) Jag klättrade upp på berget och hämtade adventmossa till adventljusstaken. Så har jag aldrig sett mossa tidigare  , bra när man kan plocka allt på ett ställe!
Dagens bild får bli en träff mellan två novembermorgonlöv:  /amaira.
Ja, på tal om adventmossa och adventljusstake. Min hjärtevän har en balkonglåda på sin trapp/veranda. På sommaren prunkar där fina blommor förstås. Men på hösten fyller jag den med skogens vackraste mossor, både vita och gröna, och till advent brukar jag sticka ner fyra vita ljus. Det blir en mycket häftig och stor uteadventsljusstake  . Det är ingen större ide att försöka tända ljusen, men det gör ingenting, det är en vacker och lite annorlunda korsning av vintrig balkonlåda och adventsljusstake. Ska ta ett foto när den tiden infaller. /amaira.
En ring blomma som trotsar kylan på nätterna,har haft 4 grader kallt men den verkar inte bry sig
CITAT (amaira @ 16-11-2004, 11:15) Dagens bild får bli en träff mellan två novembermorgonlöv:
/amaira. Ännu en fin bild - alla på Odla är så duktiga på att fota, det är kul att ni går så nära objektet. Nästa vecka hoppas jag få min kamera som jag beställt via NetonNet, sen kanske jag också kan få med lite bilder.
Så här såg det ut i morse på altanen,fönstrrutorna hade en tunn ishinna. När solen kom var det slut med härligheten.Berberisgrenen blev över när jag gjorde i ordning mina krukor på trappan.
Sulawesii
16-11-2004, 16:47
Vilken fin gren! En sån skulle jag vilja ha!
Håller med den var urläcker
Men på hösten fyller jag den med skogens vackraste mossor, både vita och gröna, och till advent brukar jag sticka ner fyra vita ljus. (Från Amairas inlägg) Jag ska rätta en mycket vanlig misstuppfattning: den vita vi kallar dekorationsmossa eller vitmossa i samband med adventsljusstakar, den är ingen mossa alls, utan renlav. Renarna sparkar upp och betar den under vintern uppe i fjällregionen. Här kan ni läsa mer: Mossa
netaave
16-11-2004, 17:09
Att vitmossa är renlav visste jag, men inte toppmossa väl? Och det är väl den som används mest som adventsdito. Det är iaf toppmossa på bilden med de röda ljusen.
Det vi använder till adventljusstake kallar jag för fönsterlav.
LenaTuring
17-11-2004, 20:06
Har gått ca 1.5 mil i skogen i dag, helt underbart väder var det. Jag fick se en trädkrypare på nära håll,det var första gången, jättekul, men den var inte lätt att få på bild, den var väldigt kvick i benen. Får bli en bild från en å i djupa skogen i stället.
Så fint du har haft det Lena!
Gunvor Nilsson
18-11-2004, 08:26
 Morris i 'kattfönstret': "Oj usch och fy! Det är det där vita som fastnar på tassarna! Skönt att vara inne i dag." Första snön kl 08.00. /Gunvor
Ewa smålänska höglandet
18-11-2004, 09:39
/Ewa zon 4-5
Ewa smålänska höglandet
18-11-2004, 09:49
Gunvor, trägen vinner /Ewa zon 4-5
Gunvor Nilsson
18-11-2004, 09:55
Ewa! Om du går in i ditt album och klickar så du får stor bild så högerklickar du på den och markerar 'Egenskaper'. Då får du upp en fönster med en webbadress i mitten. Högerklicka på den och markera 'Markera allt'! Högerklicka igen på den markerade adressen och klicka på 'kopiera'. Klicka på OK så försvinner fönstret!
Gå tillbaka till länken och "ändra" och då klickar du på BILD så kommer ett avlångt fönster upp där det står http:// här högerklickar du igen och markerar 'klistra in' och sedan OK. Då har du underlaget till bilden i skrivrutan . Scrolla ner och klicka på 'Förhandsgranska' så ser du om du fått med bilden! Lycka till!
/Gunvor
CITAT (Ewa smålänska höglandet @ 18-11-2004, 09:49) Jag ger upp
/Ewa zon 4-5  tog mej friheten ewa att lägga in din bild va det idag eller som det regnade ge inte upp öva öva o gör som gunvor sa så blir det rätt gunvor din kisse e bra fin
Ewa smålänska höglandet
18-11-2004, 10:25
Det här är en av alla bilder från i somras då hela tomten mer liknade som en sjö /Ewa zon 4-5
CITAT (Ewa smålänska höglandet @ 18-11-2004, 10:25) Det här är en av alla bilder från i somras då hela tomten mer liknade som en sjö /Ewa zon 4-5 jo jag såg ju att de inte va dagens då jag tänkte efter hihi jag e tankspridd ibland mycke vatten va de
Gunvor Nilsson
18-11-2004, 12:25
CITAT (oldwolfie @ 18-11-2004, 10:18) Gunvor din kisse e bra fin  Birgitta! Morris hälsar och tackar för komplimangen! Och grattis Ewa, jag har också hållit på och tragglat innan jag kunde lägga in bilder! Och förstod inte ens varför alla skrev att jag skulle stänga taggen! Vilken tagg, tänkte jag, jag ser inga taggar!  Inte lätt att förstå data-fikonspråket! /Gunvor
andreas i uppsala
18-11-2004, 12:40
CITAT (andreas i uppsala @ 18-11-2004, 12:40) Vilken kontrast mot din första bild i denna länk! Överlever palmen utomhus?
Stackars dig Andreas! Du får lov att pulsa ut och skaka av blötsnön... Men du måste nästan erkänna att det är rätt vackert ändå...? Exotiskt och annorlunda med palmer i snö!
andreas i uppsala
18-11-2004, 12:58
Oj så mycket snö du har Andreas,Palmen ser verkligen exotiskt ut i snön,klara den sig utan inpackning med halm och dyligt.
andreas i uppsala
18-11-2004, 22:54
det är möjligt att den klarar sig men jag vill inte riskera något med denna jätte. De små däremot experimenterar jag med. Den lilla på bilden får bara lite löv och en igloo över sig   Nu har jag faktiskt gjort klart den storas skydd, eftersom att vi skulle få kallt, men det är bara -2 just nu vilket är långt från -13. Julgransljusen är en del i skyddet
*Felix matte*
19-11-2004, 05:57
Andreas... hoppas dina växter klarar vintern. Sä här såg det ut igår hos syrran som bor strax utanför Uppsala... 40cm snö fick de!
Fialotta
19-11-2004, 09:04
Åhhh...vilken vacker bild Agneta!
Sådär mycke snö har inte vi...men snyggt på bild är de
Hmm, har ingen ny växtbild upplagd på nätet än, så det får allt bli en kattbild.  Fortfarande ingen snö härnere i Malmötrakterna...*suck* Men idag är det i varje fall klart väder med strålande soll och knappt ett endast löv i sikte (de blåste bort igår).
Södra Uppland Strålande sol, gristrande snö, minus 12 grader. Fick skotta fram bilen i morse, dörrarna hade frusit, handbromsen fastnat. Men idag var vägarna relativt frambara, dock snötäckta.
Här var det -12° i morse,brrrrrrr så kallt.Nu är det "bara" -3° och strålande sol.  Min Alpgentiana tror visst det är vår,den vill blommar nu.....i november.Här kommer mitt "dagens"
lisselbo
19-11-2004, 11:31
Ett par bilder från Björklinge, Uppsala  av nå´n anledning vill inte den andra bilden vara med, försöker på nytt mvh Marie
Vackra bilder  .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|