|
Full version: Dagens bild
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48
netaave
20-01-2005, 22:58
Jag älskar de fina bilder ni lägger ut här, jo jag har lagt ut bilder i nån tråd också med hjälp av dottern, men vi har inte riktigt lärt oss få skarpa bilder än. De fina bilderna med träd i förgrunden är väldigt fina, jag har utanför mitt sovrumsfönster en jättebjörk som jag beundrar i soluppgång varje morgon det är så otroligt vackert med den trädsiluetten mot den knallröda himlen i klart väder. Något annat jag gillar siluetten av mot morgon eller kvällshimmel är lyftkranar, har ni tänkt på hur vackra de är då?  Lite konstig är man kanske, men jag bjuder på det.
här kommer min första tulpanbukett,köpt i går.
Här är en till tulpanälskare *sniffar förtjust in i forumets tulpanbilder* Idag får det bli en fågel.
*Felix matte*
21-01-2005, 20:56
Fick jag idag på min namnsdag...både vas och tulipaner
netaave
21-01-2005, 22:19
GRATTIS Agneta från en annan Agnetha.
*Felix matte*
21-01-2005, 22:21
CITAT (netaave @ 21-01-2005, 22:19) GRATTIS Agneta från en annan Agnetha. :D Tackar så mycket! och så klart... Grattis Agnetha !
Morgon - nå, i alla fall förmiddag - vid Mälaren. Det är ljuvligt med isskulpturer!  
LillaTiger
23-01-2005, 15:33
Vilka härliga bilder ni lägger in! Häftiga is-bilder, amaira och lilla tiger!! Själv har det inte blivit så mycket fotande, såhär i januari. Bidrar istället med en riktig sommarbild. Att drömma sig bort till... eller?
lisselbo
24-01-2005, 01:02
Dagens (nattens) bild är på mitt kakmonster Ramona (hon älskar verkligen kakor, t ex havrekakor, digestive, riskakor).  mvh Marie
CITAT (lisselbo @ 24-01-2005, 01:02) Dagens (nattens) bild är på mitt kakmonster Ramona (hon älskar verkligen kakor, t ex havrekakor, digestive, riskakor).  mvh Marie Haha, vilken nattsuddare! Söt!
CITAT (humla @ 23-01-2005, 21:29) Bidrar istället med en riktig sommarbild. Att drömma sig bort till... eller?   Eller? Ja just det, eller känna sig riktigt nöjd med att det är vinter och de där odjuren inte gillar is  . Fint foto, en riktig rysare. Bilden på Ramona är ju också en höjdare! Och isbilderna ... *njuter* ... visst är det läckert, Lilla Tigern! Man förstår varifrån glaskonstnärerna fått sin inspiration!!! Jag ääälskar is (och glas - och kristall - och allt som "glittrar och glänser"). Din första bild är ett hjärta ... ett hjärta av is... Eller är det spader ess... Det fanns andra is-foton här på forumet ganska nyligen, men jag hittar dem inte igen. Nån som vet rubriken?
netaave
24-01-2005, 22:39
Är det inte spader-is
CITAT (netaave @ 24-01-2005, 22:39) Är det inte spader-is  Ja det är klart att det är! Att jag inte såg det! Det är ett härligt kort, för man kan titta på det "hur länge som helst" och hela tiden finna nya aspekter och assoicationer. Det kan också bli ett krossat hjärta med en pil igenom... (nåja, med myyyycket fantasi kanske, men ändå  ) Och så alla de där små "isdropparna" i konturerna  . Gillar bilden!!!
Jättefina isbilder! Den här tråden är min favorit!
CITAT (netaave @ 20-01-2005, 22:58) Något annat jag gillar siluetten av mot morgon eller kvällshimmel är lyftkranar, har ni tänkt på hur vackra de är då?  Lite konstig är man kanske, men jag bjuder på det. Håller med! De ser ut som mystiska jättelika djur. Skickar en bild också, på Java och Jason, fem veckor.
Inga från Närke
25-01-2005, 18:59
Jag har en liten fråga som kanske retar en del av er men jag chansar. När ni citera någon måste ni ha med bilderna, man får ju rulla ihjäl sig för att komma nedåt i inläggen. Ni kan väl ta bort bilderna när ni citerar och berömma dem ändå eller????????????? Alla bilder är ju jättefina, det är roligt att se hur naturen förändras nu när våren sakta men säkert börjar komma på olika ställen i vårt avlånga land. Men det blir lite jobbig att se dem 2 gånger ibland flera, tycker jag och det är min åsikt kanske ingen mera har den åsikten, isåfall bryr ni er inte om vad jag skrivit. Vill man se dem flera gånger så finns de ju i era album.
Håller med Inga... Precis min åsikt... skulle jag ha tittat lite oftare i den här tråden skulle jag ha pekat finger på det... om jag vågat!
Bilderna kommer automatiskt med,hur tar man bort dem om man vill citera ett inlägg? Jag förstår att det kan blir för många bilder för dom som har modem. Skicka samtidigt mitt bidrag.Inte mycket att ser bara en liiten fullmåne,bilden är inte bra.
Inga från Närke
25-01-2005, 20:15
CITAT (renate @ 25-01-2005, 19:55) Bilderna kommer automatiskt med,hur tar man bort dem om man vill citera ett inlägg? Jag förstår att det kan blir för många bilder för dom som har modem. Skicka samtidigt mitt bidrag.Inte mycket att ser bara en liiten fullmåne,bilden är inte bra. Nu ser du renate att det går att radera. Gå ner på det som står i citeringsrutan och radera texten som har med bilden att göra, svårare är det inte.
CITAT (renate @ 25-01-2005, 19:55) Skicka samtidigt mitt bidrag.Inte mycket att ser bara en liiten fullmåne,bilden är inte bra. Jag tycker det var en jättespännande bild!
CITAT (ylle @ 25-01-2005, 21:06) CITAT (renate @ 25-01-2005, 19:55) Skicka samtidigt mitt bidrag.Inte mycket att ser bara en liiten fullmåne,bilden är inte bra. Jag tycker det var en jättespännande bild! Tycker jag med! *nynnar på en liten melodi* Guter Mond, du gehst so stille In den Abendwolken hin, Bist so ruhig, und ich fühle, Daß ich ohne Ruhe bin. Traurig folgen meine Blicke Deiner stillen, heitern Bahn. O wie hart ist mein Geschicke, Daß ich dir nicht folgen kann.
CITAT (renate @ 25-01-2005, 19:55) Skicka samtidigt mitt bidrag.Inte mycket att ser bara en liiten fullmåne,bilden är inte bra. jag gillar också din månbild den är jätteläcker
Tack för månsången Amaira,den sjöng jag i min barndom när vi gick i skenet av fullmånen.
Dagens bild är en islykta.Is från två spannar lade jag på varanda och satt värmeljus emellan,vips hade jag en islykta. 
*Felix matte*
28-01-2005, 21:01
Hur gör du Renate för att få bilderna att se så "mystiska" ut?..det svarta runtomkring. Det här tog jag 6 januari... lyktan står på balkongbordet.
*Felix matte*
28-01-2005, 21:12
En till bild som jag tog genom köksfönstret för några minuter sen... utegranen  är det fler än jag som inte klätt av den.
Vilken fin islykta du har Agneta och granen är fin där ute.Jag har en ljusslinga kvar i ett träd.Nu till min bild,jag har ett program som heter Photo Impression,där finns ferdiga ramar och annat kul att sätter kring bilden.Det tog tid att lära mig lite i det programmet,mest använder jag ACDSee 6,0.
*Felix matte*
29-01-2005, 10:25
CITAT (renate @ 28-01-2005, 21:34) Vilken fin islykta du har Agneta och granen är fin där ute.Jag har en ljusslinga kvar i ett träd.Nu till min bild,jag har ett program som heter Photo Impression,där finns ferdiga ramar och annat kul att sätter kring bilden.Det tog tid att lära mig lite i det programmet,mest använder jag ACDSee 6,0. Tack Renate! jag har också PhiotoImpression 4.0 hittade den alldeles nyss  jag har dålig koll på vad som finns i burken får ta en titt och testa om gamla kunskaper väcks eller jag måste börja om från början (mest troligt)
 silverklockors klang i skogen kolla dagens för fler underbart väder ute soooooooooooooooooooooooooooooooooooool
*Felix matte*
29-01-2005, 10:28
Idag har vi oväder...snöar och blåser...tur man får sitta inne i värmen nytagen bild.
*Felix matte*
29-01-2005, 10:29
CITAT (oldwolfie @ 29-01-2005, 10:27) underbart väder ute soooooooooooooooooooooooooooooooooooool kan jag inte hålla med om vi skrev samtidigt
CITAT (Felix matte @ 29-01-2005, 10:29) CITAT (oldwolfie @ 29-01-2005, 10:27)
underbart väder ute soooooooooooooooooooooooooooooooooooool
kan jag inte hålla med om vi skrev samtidigt Här var sol innan nu är det molnigt,-5,4°.I natt hade vi -14,5°. Lite snö hade inte varit så dumt,nu när det ändå är vinter.Hatar kyla utan snö.Hunden går här fram och tillbaker,hon vill på promenad med matte.Får väl går ut med henne då,tar kameran med.
Mitt bidrag i dag är inte alls snöigt,det blev latpälsarna i sängen.Varmt och gott,inte vill vi vara ute i kylan. Matte och Olivia har gått ut i skogen.
En rutig liten Hexa-katt:  Mvh Fenja
anna_rispan
29-01-2005, 14:27
Va skoj. den ser ut som en schackruta-kaka runt munnen. en sån skulle jag vilja ha. fin katt.
Vilken häftig katt Fenja,har du fota bäbbarna än?
Bara en Renate... en av katterna lyckades riva ur scannersladden när jag skulle flytta dem till datorn. Detta är lilla Tvåan i alla fall, en liten hon:  Mvh Fenja
Oj vilken liten sötis.
CITAT (amaira @ 17-01-2005, 14:07) Har inte hägern högra benet bak-och-fram-vänt? Ser lustigt ut  . Men jättefin bild! Jag tyckte hägern var rätt så ko-bent, men han såg verkligen lustig ut!! Här ser ni honom (?) från en annan vinkel! Häger-bilderna är alltså från Göteborg, inte Lund, som någon trodde...
CITAT (amaira @ 25-01-2005, 21:10) *nynnar på en liten melodi* Schuberts underbara Ständchen nynnade jag ofta på förr när jag var ung o romantisk... "Leise flehen meine Lieder durch die Nacht zu dir; In den stillen Hain hernieder, Liebchen, komm zu mir! Flüsternd schlanke Wipfel rauschen in des Mondes Licht, des Verräters feindlich Lauschen Fürchte, Holde, nicht!"
En godnattbild på tre trötta terrorister!  Mvh Fenja
*Felix matte*
30-01-2005, 06:44
CITAT (Fenja @ 30-01-2005, 01:45) En godnattbild på tre trötta terrorister!
Mvh Fenja Trött trio  ...undrar vad fiskarna tycker om sällskapet
Här kommer en bild från en vaken katt, lite mörkt för han vill inte var med på bilden.Jag kallar bilden "Ett vackert kattansikte" Murvel  Det finns fler bilder i husdjursalbum.
Söta katter, och ett riktigt vackert kattansikte. Så här såg det ut i morse när solen gick upp över Mälaren.  När solstrålarna når isskulpturerna utmed stranden, ser de ut som ljuslyktor.  Här är det några isfåglar som trippar omkring på isen...
coolt. ser faktiskt skulpterat med avsikt ut.
Vilka vackra isbilder Amaira,soluppgången över Mälaren tackar jag för.
läckra bilder isen e sååå fin o kissekatterna man kan inte få nog av dom min dagens är från skogen såklart o det finns ett par till på min hemsida på dagens datum bland annat så har grävlingen varit uppe o promenerat
Oldwolfie! Du har "lekt" fram den där hålögda jättekaninen, eller ... ? Himla häftig!!! och så har den ju förstås trollsvans också... mysko typ - är du aldrig rädd när du går i dina skogar? Fast den där ser snäll ut. Jag har ju också småknytt och allt möjligt annat i skogen, och rädd, nä, det är man ju inte... Men jag har inte såna dära som du har! *vill ha!*
CITAT (amaira @ 31-01-2005, 19:31) Oldwolfie! Du har "lekt" fram den där hålögda jättekaninen, eller ... ? Himla häftig!!! och så har den ju förstås trollsvans också... mysko typ - är du aldrig rädd när du går i dina skogar? Fast den där ser snäll ut. Jag har ju också småknytt och allt möjligt annat i skogen, och rädd, nä, det är man ju inte... Men jag har inte såna dära som du har! *vill ha!*  nerå ,o förresten så e de ett troll så det så lite leker jag ju så att ni andra kan se det jag ser förstärker lite här o där men mina troll o vättar o andra inneboende i min skog finns faktiskt de flesta kan jag ta med vemsom helst o visa upp så det så ja ifall dom e hemma förstås de kan man ju aldrig så noga veta ju
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|