|
Full version: Dagens bild
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48
Hos mig blommar bl.a. jordvivan ännu... blek om nosen men ändå!
*Felix matte*
05-12-2004, 23:48
CITAT (Sylvia @ 05-12-2004, 23:44) Hos mig blommar bl.a. jordvivan ännu... blek om nosen men ändå!  Sverige är avlångt ! Här har vi ca 4-5 cm snö och just nu -8,2
finns det nå mysigare än att sitta o lyssna till vattnet från ettt vattenfall
Åh vad härligt Oldwolfie! Och tack för att du letade fram "dagens-bild-tråden" åt mig! Var just på väg när den dök upp högst upp på skärmen, tackar. Här kommer mina "dagens" som tillhör förrgårdagen, och numera tillhör min underbart fina och goa svärdotter som fyllde år. Köpte två gerbemini (heter visst de små gerbera) (eller nått), en kvist "nåt-annat-blommande" och en djupröd nejlika = blommor med bra hållbarhet i vas. Så köpte jag en liten "vinter-glöd". (Den som heter höstglöd på hösten och vårglöd på våren. Då är väl den vita varianten på vintern, en vinterglöd?) Tömde en "balkonglåda" på lite jord, hämtade lite mossa i skogen, tog en liten kvist mistel ur trädet, tömde en sån där liten tub med c-vitaminbrustabletter (ej i magen) och klädde in den med folie och använde som vas till snittblommorna. Grävde fram en sten under en kvarvarande snödriva. Och så satte jag ihop alltsammans, plus en liten gullig tomte och en silverstjärna. Sist av allt arrangerade jag lite "guldhår" fast i silver. (???heter? ser ut som sånt där som rörmokare tätar rör med). Så här blev det:    Javisst ja, det var en annan liten silvergirlangväxt med också. Och så en taklök som fick hänga med från gårdsplanen. Det som nästan är roligast med julen, är att EFTER jul köpa upp julpynt på utförsäljning och spara, och plocka fram före NÄSTA jul och använda frikostligt till olika dekorationer och ge till vänne och släkt och sånt  . /amaira.
Eva i Skåne
08-12-2004, 15:03
Här kommer min "dagens bild" och den är faktiskt dagsfärsk. Dom är ju go´ast då
Duktigt jobbat Eva! De ser jättegoda ut!
Mitt bidrag är också dagsfärsk, en färgstark solnedgång.
Åhhh lussebullar igen ... *slurp - drägel* Nä, jag bakar inte. Det är en principsak (eller så har jag aldrig provat. eller så är jag för lat. man kan aldrig veta) Du fångade solnedgången idag Renate! Jag såg den, den var fin. Du fick en fin bild på den.
*Felix matte*
08-12-2004, 22:33
CITAT (oldwolfie @ 29-11-2004, 14:01)  ett favoritställe där jag brukar sätta mej o titta ut över nejden det är havet som syns därnere mysigt då man gått sej svettig uppför o får sätta sej o njuta  Visst är väl Digitalkameran en välsignad vän Så underbar utsikt du har däruppifrån. min gube... han har med sig kameran på sina vandringar och då får ju jag också vara med och se vad naturen bjuder dag för dag
*Felix matte*
08-12-2004, 22:38
CITAT (Eva i Skåne @ 08-12-2004, 15:03) Här kommer min "dagens bild" och den är faktiskt dagsfärsk. Dom är ju go´ast då :rolleyes: :P  Nybryggt kaffe och två lussekatter.... Mummms! Hur gör du Eva... väger du degbitarna? De ser ju jämstora ut allihopa
*Felix matte*
08-12-2004, 22:44
CITAT (amaira @ 07-12-2004, 11:51) Här kommer mina "dagens" som tillhör förrgårdagen, och numera tillhör min underbart fina och goa svärdotter som fyllde år.
Det som nästan är roligast med julen, är att EFTER jul köpa upp julpynt på utförsäljning och spara, och plocka fram före NÄSTA jul och använda frikostligt till olika dekorationer och ge till vänne och släkt och sånt :wub: .
/amaira. Önskar att jag vore lika kreativ  Tror nog att svärdottern blev glad över gåvan. Ska försöka komma ihåg "efterjulrean"
*Felix matte*
08-12-2004, 22:46
CITAT (renate @ 08-12-2004, 16:15) Mitt bidrag är också dagsfärsk, en färgstark solnedgång.  Wooow!!! Så vacker solnedgång  där hade jag velat vara idag.
*Felix matte*
08-12-2004, 23:27
Så här såg det ut hos mig idag kl 12.54... temp ute +1,0 blåste friskt men tomten stod kvar  snödjupet ca 7 - 10 cm.
jaa visst e de mysigt o följa dagarna över hela sverige för de kan vi ju här me allas bilder o digitalkameran e ju bara toppen för man får se så mycket mer än annars här kommer min dagens bild  o jag har äntligen fått upp decemberbladet o det finns ett par skojjiga bilder där me  på den här lilla granflickan o henes kompisar så ni får gärna kolla den förresten skulle jag vilja ha bullar nu saffrans me mjölk undras hur de kommer sej VA
Vilken läcker tomte Agneta! Vem har gjort den? Underbar skog med decembersolljus, Birgitta! Och den lilla granstubbsflickan är ju bara för fin!!! Du ritar så himlans BRA! /amaira.
Eva i Skåne
09-12-2004, 14:05
lisselbo
10-12-2004, 09:35
Dagens bild från mig är på våran katt Ramona på en av sina favoritplatser, min axel.
Va mysigt att ha en kissemiss på axeln..  Jag saknar mina nissar så, men de har flyttat till en komips till mig. Så jag kan faktiskt hälsa på dom när jag vill! Om någon kommer ihåg så efterlyste jag ett nytt hem till dom, men det blev våldsam debatt om vad/vem som kommer i första hand, och om allergier. Men nu har allt ordnat sig till det absolut bästa för alla!
Luciamorgon klockan 9. Vackert men kallt, -15°
Yin o Yang
13-12-2004, 12:43
CITAT (cic @ 10-12-2004, 17:19) Men nu har allt ordnat sig till det absolut bästa för alla!  :wub: Så jätteglad jag blir  . Har allt funderat lite ibland på hur det hela avlöpte för Dig och Dina katter  . Så fint att Du ändå kan träffa dem ibland
CITAT (Betty @ 13-12-2004, 09:21) Luciamorgon klockan 9. Vackert men kallt, -15° Åh en sån vacker morgon!!! *blir glad av den* Det är fint här också, men inte sååå fint. ah56, vilka underbara små lucior!!! /amaira.
*Felix matte*
13-12-2004, 19:27
Så vacker himmel Betty nu har jag den på mitt skrivbord:D vi hade i morse mest guld och bara små rosa moln, men så hade vi inte heller lika kallt som ni..."bara" 11 minus
JAg hade +4,5° och dis och dimma,ingen vacker soluppgång.Har ingen bild att bjuder på i dag,är smällförkylt,nys,nys.
Inga från Närke
13-12-2004, 22:47
 inte dagens men gårdagens. /Inga
CITAT (Inga från Närke @ 13-12-2004, 22:47)  inte dagens men gårdagens. /Inga Fin bild Inger,Pilfinkar har jag med på mina fågelbord,det är inte så lätt att kommer nära med kameran.
det kan inte hjälpas men dom här åt jag nyss o plockade idag visst e väl tiden ur led va  kolla gärna dagens bild på min hemsida me det blev ett par rätt gulliga varelser från skogen igen
*Felix matte*
14-12-2004, 20:35
Vita amaryllisen i Odla-korgen har öppnat sin första blomma
Sulawesii
14-12-2004, 20:37
Vad fint att ha både röd och vit i samma korg!!
*Felix matte*
15-12-2004, 21:44
CITAT (amaira @ 09-12-2004, 09:32) Vilken läcker tomte Agneta! Vem har gjort den?  Den köpte vi via vår granne som tyvärr gick bort för två år sedan...(jämgammal med mig) Han var arbetsledare för ett gäng som behövde ha något att pyssla med så att de avhöll sig från missbruk och det var det gänget som tillverkade bl.a tomtarna.
*Felix matte*
15-12-2004, 22:10
CITAT (oldwolfie @ 14-12-2004, 15:13) det kan inte hjälpas men dom här åt jag nyss o plockade idag visst e väl tiden ur led va Javisst är tiden ur led... Här stormar det... på dan blåste det 17 meter i sekunden (kommer inte ihåg hur man förkortade) men nu är det nog minst 20. Ett par plusgrader har vi haft på em... just nu nollgradigt.... granen står pall men tomten han gungar... vi får väl se om han står kvar imorgon bitti
*Felix matte*
15-12-2004, 22:17
CITAT (Betty @ 13-12-2004, 09:21) Luciamorgon klockan 9. Vackert men kallt, -15°  Den här bilden togs igår kl. 10.24... nollgradigt.. visst är den lite lik din himmel
Mitt bidrag kommer sent,när jag satt mig vid datorn för att pusslar lite kom Fritz och lade sig på det lilla skrivbordet i en trädlåda,för att får lite mera ljus lekte jag lite med kamerans funktioner.Jag förstår nu att jag har mycket kvar att lära mig. 
Renate jag har en Sluggo som är precis lik din Frits han äter som en häst och jagar de två damerna Lisa o Stina
CITAT (ah56 @ 13-12-2004, 11:31)  Högerklicka på din bild och välj egenskaper. Kopiera adressen och klicka på Bild och klistra in...jättesöta bilder förresten
Martinas kanin Kingen och en av våra katter diskuterar om vem som ska få brödet!
CITAT (Felix matte @ 15-12-2004, 22:17) CITAT (Betty @ 13-12-2004, 09:21) Luciamorgon klockan 9. Vackert men kallt, -15°  Den här bilden togs igår kl. 10.24... nollgradigt.. visst är den lite lik din himmel  Visst är den det, förutom att min var rosa och blålila och din himmel var guld och blågrå. Hur länge till får ni se sol innan den håller sig helt under horisonten?
*Felix matte*
16-12-2004, 23:18
CITAT (Betty @ 16-12-2004, 17:22) Hur länge till får ni se sol innan den håller sig helt under horisonten? :huh: Solen har rymt... vi har inte sett henne på ett tag och som de som vet säger, får vi nöja oss utan henne fram till 5 januari nästa år I alla fall så såg det ut så här 7 dec då hon tog Adjö Hon orkade precis upp ovan horisonten för att lika snabbt gå ner, men hela himlen glödde och var sååå vacker... Gator av guld:wub:
*Felix matte*
16-12-2004, 23:22
Men vi har inte mörkt dygnet runt... som media ibland vill låta påskina. Den här bilden togs på Luciadagen kl 09.30... himlen glödde.
Verkligen vackert, "gator av guld" - låter som himmelriket i mina öron...
*Felix matte*
16-12-2004, 23:30
CITAT (Betty @ 16-12-2004, 23:23) Verkligen vackert, "gator av guld" - låter som himmelriket i mina öron...  Så i mina ögon också när jag får se det vackra sceneriet som ändras flera ggr/minuten Himlar är vackra.. eller himlen är vacker... finns väl bara en.. eller?
Nu har jag äntligen lärt mig hur man får in en bild i inlägget - snacka om att vara trög  Så många som har försökt hjälpa mig! Tack alla!! Här är två bilder från måndags kväll när det var så fint med all frost på saker och växter (tagna utan blixt).  ]  Denna bild är från någon vecka sedan när det var så mycket snö, ser ut som en "vintermygga"
Tjusigt Zanna! Välkommen till gänget!  Du tar fina bilder! Felix matte! Tack för att du visar och berättar, hur ni har det med solen där uppe, för jag har undrat i flera dagar, och tänkt att jag ska fråga dig. Fascinerande - det är allt jag kan säga  . Mid-dag-icke-sol är väl minst lika "hissnande" som mid-natt-sol... ? Gillar de andra bilderna också, blir lite extra förtjust i Kingen. /amaira.
pisanggoreng
17-12-2004, 09:17
Mot dagis...!
GRATTIA ZANNA  fina bilder o nu kan du jättekul
CITAT (pisanggoreng @ 17-12-2004, 09:17) Mot dagis...! 
I dag knackade det på min dörr, det var någon från personalavdelningen från mitt fd. jobb.han körde runt och delade ut julklappar till alla nyblivna pensionärer.Jag fick det vanliga paketet som alla anställda får plus en härlig blomgrupp med en personligt hälsning från VDn.Jag blev jätteglad, hade inte räknat med detta.Det kallar jag omtanke.
Sulawesii
17-12-2004, 17:57
Trevligt företag som tar hand om sina pensionärer!
*Felix matte*
17-12-2004, 20:33
CITAT (renate @ 17-12-2004, 17:41) I dag knackade det på min dörr, det var någon från personalavdelningen från mitt fd. jobb.han körde runt och delade ut julklappar till alla nyblivna pensionärer.Jag fick det vanliga paketet som alla anställda får plus en härlig blomgrupp med en personligt hälsning från VDn.Jag blev jätteglad, hade inte räknat med detta.Det kallar jag omtanke.  Så fin julgrupp Inte många företag som kommer ihåg sina pensionärer.
*Felix matte*
17-12-2004, 21:48
CITAT (pisanggoreng @ 17-12-2004, 09:17) Mot dagis...!  Solglasögon i december  Sååå söt liten
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|