Full version: Dagens bild
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48
yenny

en liten humla mitt i min citrontimjan
Dzad
Otroligt Amaira. Tror aldrig jag sett lin blomma.

Kan man inte ge statliga subventioner åt bönder som odlar lin? biggrin.gif
pialotta

ett underverk som är 12 dagar gammal
*Felix matte*
Men gud såååå söt liten wub.gif
flower
Mitt bidrag för dagen blir på denna lilla sötnos..
flower
Dagens bidrag blir på klätterrosen "Coral Down"
Inga från Närke
Här kommer mitt bidrag till dagens bild idag inte lika fina som era rosbilder men ändå. Tyvärr har jag inget namn som vanligt.
*Felix matte*
Rossi
Daglilja i vår trädgård efter välförtjänt vattenslurk.

astrid.m.s

Någon sorts Näva.
Liten Näva som stor! (närbild)

Visst är de söta?
pialotta
jättesöta nävor! Fint med den mörka ådringen - ser nästan ut som fjärilar.
yenny

Försat knoppen på praktklockan har slagit ut wub.gif
flower
amaira
Fiiint wub.gif som vanligt.

Här kommer några bilder från mig med, från veckan som gått, när vi har "levt vildmarksliv" på vår öde ö.

flower
Ett till bidrag för idag, på den otroligt söta hängverbenan..

(fjärilen är fejkad)
*Felix matte*
I förrgår fotade jag min verbenakrans men jag får den inte lika fin som du flower (ids inte jobba med photoshop) sad.gif

estet
Här kommer första blomman på min iris. Först när den hamnade på undantag i en annan rabatt så satte den igång och blomma.
yla
som vanligt härligt att följa dagen i hela sverige¨ här e min från paradiset
amaira
Sommarsvergie är ett paradis. Så oerhört vackert, Sverige är verkligen fantastiskt.

Vad fin bilden på verbenan med fjärilen blev Flower! Fascinerande hur färgerna går ihop wub.gif . Snyggt jobbat!

Jag bidrar med en till bild på en gul näckros i sjön.

Inga från Närke
Min dagens bild. Pelagon från Odla.
*Felix matte*
Fin färg på blomman Inga wub.gif vi båda älskar pelargoner men maken är allergisk och blir sjuk av dem.sad.gif
Idag på flygplatsen såg jag en fin pelargon...röd liksom spretig... sån har jag inte sett tidigare.. kameran var hemma tongue.gif

Som jag sagt tidigare.. den här tråden med alla vackra bilder på blomster, natur mm. älskar jag wub.gif
flower
Min frösådda Surfinia
wolkenkrabber

wub.gif
Blomstertanten
Längtar du redan tillbaks Wolkenkrabber ? tongue.gif
Rossi
Reserv
Rossi, inte är väl bilden från nu? Varför skriver ni inte alla vad bilderna föreställer? Ofta så är det jättevackra blomster som man skulle vilja ha själv, men man vet juh inte vad det är, eller som nu Rossis bild, mycket vacker man föreställer.....vad? Och när? unsure.gif wink.gif huh.gif
Rossi
CITAT (Reserv @ 15-07-2005, 22:02)
Rossi, inte är väl bilden från nu? Varför skriver ni inte alla vad bilderna föreställer? Ofta så är det jättevackra blomster som man skulle vilja ha själv, men man vet juh inte vad det är, eller som nu Rossis bild, mycket vacker man föreställer.....vad? Och när? unsure.gif  wink.gif  huh.gif

Sorry, bilden föreställer Malmö by Night. I bakgrunden ser du Turning Torso. Fotot togs den 13 juli klockan 23:45.

Brännvidd: 210 mm
F-stop: F/4,5
Exponeringstid 3 sek
Kamera: Digital systemkamera Nikon D70

smile.gif
Reserv
Nja, det var väl inte fullt så mycket information jag ville ha. Jag tänkte mera på att här fortfarande är ljust, så om den var från nu så skulle ni ha ganska mörkt, ursäkta "klagomålet" huh.gif
Rossi
CITAT (Reserv @ 15-07-2005, 22:06)
Nja, det var väl inte fullt så mycket information jag ville ha. Jag tänkte mera på att här fortfarande är ljust, så om den var från nu så skulle ni ha ganska mörkt, ursäkta "klagomålet" huh.gif

Helt OK.

Nja, än så länge har vi inte mörkt här nere i Skåne. Det är ganska ljust fortfarande. Bilden togs som sagt i förrgår.
Inga från Närke
Dagens bild fast knäppt igår. Rosenvial
flower
mitt bidrag för dagen blir på min frösådda, dubbla petunia
estet
Bacopa & fuschians knoppar. wub.gif

yla

dagens bild får bli på min lanatna camara
som har blommat nu hur längesomhelst
den är så himla fin tycker jag
flower
dagens bidrag blir på fjärilsblomstrets vackra blomma..
renate
Min dagens bild får blir min lille Måns,som var hos farmor i går där bilden togs.Är han inte söt?
yla
sikken söt liten Måns

o hmm en till dagens innan jag förvandlar dom till paj
yenny
Min Dagens får bli min nyinköpta ros " The Fairy"

estet
Härliga bilder allihopa!
Idag visar vi lite mer Blue Eyes å jag... laugh.gif

amaira
Ååååhhhh wub.gif wub.gif wub.gif så många underbara bilder sen jag var här sist wub.gif wub.gif
estet

Här visar Törnrosas kjortel upp sitt fina formspel. wub.gif Taget igår kväll.
Lynn
Kände att jag måsta bidra med något...Detta är utsikt i kvällsljus, från vår uteplats.Jag har inget behov av att fara någonstans på min semester, jag är fullt nöjd att vara hemma och titta mig omkring.
Blomstertanten
CITAT (Lynn @ 18-07-2005, 15:02)
Kände att jag måsta bidra med något...Detta är utsikt i kvällsljus, från vår uteplats.Jag har inget behov av att fara någonstans på min semester, jag är fullt nöjd att vara hemma och titta mig omkring.

wub.gif Vackert !

Tror jag åker till dej nästa semester !
tongue.gif
wolkenkrabber
Uppsala Botaniska

Lynn
CITAT (Blomstertanten @ 18-07-2005, 18:37)
CITAT (Lynn @ 18-07-2005, 15:02)

wub.gif Vackert !

Tror jag åker till dej nästa semester !
tongue.gif

Du är välkommen Blomstertanten! tongue.gif tongue.gif
pejori
närbild på min clivia som slog ut i dag.
smile.gif smile.gif smile.gif
renate
Gårdagens bild får det bli.
estet
Första blomman på klematisen Etoile Violette! Va kul!
brittmarie
Vackert, ser ut som en sammetsblomma. smile.gif
Madeleine1
Jag älskar verkligen den här tråden!!! wub.gif wub.gif wub.gif
Fenja
CITAT (pejori @ 19-07-2005, 09:39)
närbild på min clivia som slog ut i dag.
smile.gif smile.gif smile.gif

Underbar!! wub.gif wub.gif Ställer mig genast i bäbbekö biggrin.gif
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon