Full version: Dagens bild
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48
flower
rabalder
Andreas gissa om jag längtar ner till revieran! vi har tillgång till en lägenhet i Nice
pisanggoreng
CITAT (rabalder @ 25-06-2005, 19:13)
Andreas gissa om jag längtar ner till revieran! vi har tillgång till en lägenhet i Nice

Här kan du få stilla (?) längtan lite... Bilden är från Monaco i förra veckan.

flower
satt och lekte vid datorn.. här kommer resultatet
*Felix matte*
CITAT (flower @ 25-06-2005, 19:42)
satt och lekte vid datorn.. här kommer resultatet

Jättefin wub.gif

men den på soffan ser alldeles för mycket ut som en barnkista sad.gif
*Felix matte*
Solsken har vi just nu... och det tackar vi för wub.gif

Om ni är nyfiken på Dygnetruntljuset...
Kika här!

amaira
wub.gif wub.gif wub.gif till alla bilderna wub.gif
amaira
Här går ju solen ner på nätterna - men solnedgång och soluppgång går in i varandra.

Dagens bild, är "nattens bild". Midsommarnatt klockan 00 över Mälaren.

Inga från Närke
Mitt bidrag idag. Vårt hus och grannens plymspireor:

finns lite fler nya från idag i albumet från bild 37

http://www.odla.nu/album/showpic.php?aid=2...=inga&pid=29852
flower
CITAT (amaira @ 26-06-2005, 13:02)
Här går ju solen ner på nätterna - men solnedgång och soluppgång går in i varandra.

Dagens bild, är "nattens bild". Midsommarnatt klockan 00 över Mälaren.

[QUOTE]

ååh, vad vackert wub.gif
flower
Mitt bidrag för dagen blir på den absolut vackraste blomman i mitt tycke..
Heddas matte
daggkåpa som gör skäl för namnet..

*Felix matte*
Den här tråden återvänder jag till ofta wub.gif
älskar att se på alla vackra bilder och samtidigt brukar jag kika in i era album där jag kan bli fast i timmar ibland biggrin.gif
Heddas matte
definitivt också min favorittråd...
dagens tömning av kameran... simtur i "blå lagunen" ett gammalt sandtag som fyllts med vatten
Dzad
Oj vilket blått fint vatten. Hur kan ni ha sånt?

Fin solnedgångsbild Amaira... Förstår inte, men solnedgången och uppgången är inte lika kraftig nu som den var på vintern här.
renate
Oj så fina bilder ni lagt in,jag har inte tittat så mycket på forumet,är mest ute i trädgården.I dag blåser det och det är bara ca 15° ute.Var och rensade lite,men tar en paus nu.Mina Luktpioner har börjat blommar, här kommer ett smakprov.
Pioner 2005
lotta_
Nu är blomningen i mitt jordgubbsland snart över, men så här vacker var den första blomman. wub.gif

*Felix matte*
CITAT (renate @ 27-06-2005, 17:10)
Oj så fina bilder ni lagt in,jag har inte tittat så mycket på forumet,är mest ute i trädgården.I dag blåser det och det är bara ca 15° ute.Var och rensade lite,men tar en paus nu.Mina Luktpioner har börjat blommar, här kommer ett smakprov.
Pioner 2005

Vackra pioner... jag kikade också på dina Aklejor... sååå fina wub.gif
*Felix matte*
jag gillar att fota himlen biggrin.gif

Mot norr genom köksfönstret kl 21.30 idag

mot söder från teverumsfönstret samma tid

*Felix matte*
En till bild... så här fint skiner solen på min södersida just nu... fotade kl.23.20

flower
Bidraget för dagen blir på min violbuske..
Inga från Närke
Mina dagens bilder finns fler i album Våren - sommar 2005. Tyvärr blir de inte så bra med min telefonkamera men en liten vink om hur det ser ut får ni.
yla
CITAT (Inga från Närke @ 28-06-2005, 21:10)
Mina dagens bilder finns fler i album Våren - sommar 2005. Tyvärr blir de inte så bra med min telefonkamera men en liten vink om hur det ser ut får ni.

jag åt min första jordgubbe idag tongue.gif

de e fint me vinkar också om hur de ser ut
så man kan få ideer om saker
de e de som e så härligt me forumet att vi får se så mycket som vi aldrig skulle ha fått se annars
så plåta på alla o dela me er
lisselbo
Min Passiflora "Aurantia" som äntligen börjar slå ut

Anki på Öland
Har mitt barnbarn på besök och han har kunnat smaska (förutom dom vi köper i affären) i landet ett par dagar nu.

Anki
amaira
CITAT (oldwolfie @ 28-06-2005, 21:51)
CITAT (Inga från Närke @ 28-06-2005, 21:10)

jag åt min första jordgubbe idag tongue.gif

de e fint me vinkar också om hur de ser ut
så man kan få ideer om saker
de e de som e så härligt me forumet att vi får se så mycket som vi aldrig skulle ha fått se annars
så plåta på alla o dela me er

Instämmer wub.gif .
Fast jag har ätit jordgubbar en vecka tongue.gif .

För en halvtimme sedan (kl 21.45) såg det ut såhär hos mig wub.gif

Rosen är fotad med blixt, eftersom det var motljus, och dessutom ganska "mörkt".
netaave
Vilken otroligt vacker bild amiara!
Inga från Närke
Ännu ett bidrag men som vanligt lite suddigt. Klockan var ca 22,15. Vår lilla damm på altanen och violer i keramikho (hönsmatsho).
flower
Mitt bidrag för dagen blir på min blyblomma..
yenny
Min dagens får nog bli blåklockan som nyss slagit ut wub.gif

amaira
Vackert!! wub.gif
Rossi
Dzad
Oj vad fint foto. Vad är det där för blomma Rossi?
Skulle vara mer lärorikt om folk skrev vad för slags växter som finns på bilderna.
rolleyes.gif
flower
ett till bidrag för dagen.. på min nyutslagna kaprifol
Rossi
CITAT (Dzad @ 01-07-2005, 17:50)
Oj vad fint foto. Vad är det där för blomma Rossi?
Skulle vara mer lärorikt om folk skrev vad för slags växter som finns på bilderna.
rolleyes.gif

Ursäkta! Det är en allium. Exakt vilken sort vet jag inte.
Rossi
Taklök.

Fialotta
Oj...va goda dom såg ut på nära håll...som bakelser...ja, jag vet det är mina glasögon som bör rättas till tongue.gif
Maria i Helsingborg
"Mors lille squash-is med solsken i blick" smile.gif

flower
Mitt bidrag för dagen blir på mitt fågelbad.. tvättbaljan och mjölkkannan är minnen efter min avlidne morfar..
Rossi
Nyss tagen bild.

*Felix matte*
Efter plask i badpoolen tog Emelie och lindade handduken om sig och sa...jag sitta skönt här och då var mormor så klart framme med kameran. wub.gif +27 i skuggan har vi haft idag... gäller att dricka mycket och få i sig både salt och socker.

Lassila
Tog denna bild på frösövallen för 2 veckor sedan, härlig utsikt över oviks fjällen.
Dzad

Min svartöga för ett par dagar sen. Första blomman. wub.gif
Fin kontrast måste jag säga.
Såg ett par svårtöga i plantaffär här om dagen... visst var de mer buskiga och tätare än min, hade även större blad, men de såg slitna ut och blommorna var inte alls lika fin som min första. biggrin.gif
Inga från Närke
Mitt bidrag till dagens bild fast jag fick det igår. Bonusbarnbarnet Maria.
Bra detta med mobil där man kan skicka bilder så man får vara med när barnbarnet växer.
*Felix matte*
CITAT (Inga från Närke @ 03-07-2005, 20:39)
Mitt bidrag till dagens bild fast jag fick det igår. Bonusbarnbarnet Maria.
Bra detta med mobil där man kan skicka bilder så man får vara med när barnbarnet växer.

Kameramobiler och digitalkameror.. visst är det härligt att fåfölja deras uppväxt wub.gif .. våran lilla heter också Maria i andra namn... det är namn som gått i generationer wub.gif
*Felix matte*
Så här ser det ut nu vid sjön härintill... maken höll i kameran wub.gif
Berget heter Kirunavaara... därunder pågår malmbrytning.

Dzad
Det var ingen dålig spegling det... Skicka lite berg hitåt hållet... smile.gif
amaira
På en del åkrar här ikring odlas det lin som blommar nu. Det är helt enkelt bedövande vackert wub.gif

Inga från Närke
CITAT (amaira @ 04-07-2005, 21:31)
På en del åkrar här ikring odlas det lin som blommar nu. Det är helt enkelt bedövande vackert wub.gif

Ja det ser ut som ett hav.
Vi hade också lin utanför vårt hus för några år sedan men nu står det energiskog där tyvärr. Lin var inte lönsamt. Men nu säger bonden att det är inte energiskogen heller så den står bara där.
Vill ni ha så får vi ta kvistar/grenar hur mycket som helst.
I och för sig tycker jag det är skönt med skogen för det är mot norrsidan det tar emot lite vindar. Nackdelen är rådjuren som har ökat.
lisselbo
Mitt bidrag är en bild på min Rosenknopps pelargon som blommar för första gången

Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon