Full version: Dagens bild
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48
netaave
CITAT (amaira @ 14-05-2005, 19:41)
Dagens ...

Under ekars skira grönska.... eller???
Rossi
Här kommer en bild som togs för ett par timmar sedan när vi var ute på en kvällspromenad här hemma i byn med omnejd.

Det var för övrigt i den kyrkan vi gifte oss.
wolkenkrabber
rossi du får mig att fall i vinter deprission här går jag fortfarande med mössa jacka o vantar o du har sommar sad.gif... men min sommar kommer väl om en månad elelr två den med smile.gif extremt fin bild btw
Rossi
CITAT (wolkenkrabber @ 14-05-2005, 22:24)
rossi du får mig att fall i vinter deprission här går jag fortfarande med mössa jacka o vantar o du har sommar sad.gif... men min sommar kommer väl om en månad elelr två den med smile.gif extremt fin bild btw

Ooops! Det var ju inte meningen ... ohmy.gif Du får försöka att känna och dela min vårglädje istället.

Tack för berömmet! Det värmer!
wolkenkrabber
CITAT (Rossi @ 14-05-2005, 22:29)
CITAT (wolkenkrabber @ 14-05-2005, 22:24)

Ooops! Det var ju inte meningen ... ohmy.gif Du får försöka att känna och dela min vårglädje istället.

Tack för berömmet! Det värmer!

jo de ska nog går bra, får drömma mig bort i mitt rum, grönt nog här inne
Inga från Närke
Dagens bild fast det blev gårdagens. Fick lite datastrul när jag skulle lägga in dem igår.
Lite mera vårkänslor. Liljekonvaljen börjar visa sig och Rosenkvitten full med knoppar och Närkes landskapsblomma i sin prakt.

amaira
CITAT (mamamaggan @ 14-05-2005, 21:20)
Vad är det för träd amaira?

Det är en PIL!
Visst är det vackert! Den är stor och ståtlig, nästan som en ek wub.gif .

Liljekonvalje ... *suckar hänfört*, ja snart är det dags wub.gif wub.gif

Vilken fin kyrk-vår-bild...
Rossi

Från vår trädgård idag.
farbror B

underbar tulpis=)
Rossi
CITAT (farbror B @ 16-05-2005, 11:30)

underbar tulpis=)

Tack! Tyckte du om kyrkbilden också lite längre upp?
farbror B
mm den var toppen =)
snygga spiror ni skåningar har wink.gif wink.gif
Rossi
CITAT (farbror B @ 16-05-2005, 11:33)
mm den var toppen =)
snygga spiror ni skåningar har wink.gif wink.gif

Du låter förvånad! Hade du verkligen tvivlat på det? laugh.gif
farbror B
laugh.gif laugh.gif laugh.gif
netaave
Vilken kyrka är det?
Blentarp (den enda jag stensäkert känner igen, då jag ser den från stugfönstret) är det inte men inte så långt ifrån eller?
Känner igen dom mjuka kullarna från södra skåne, där vi åker mellan stugan i Sövde och Ystadstrakten ibland.
Vi brukar åka på ett fantastiskt fint ställe som heter Romelåsen eller snarare över den, på ett visst ställe där är det milsvid utsikt och så vackert så man får andnöd.
Rossi
CITAT (netaave @ 16-05-2005, 17:33)
Vilken kyrka är det?
Blentarp (den enda jag stensäkert känner igen, då jag ser den från stugfönstret) är det inte men inte så långt ifrån eller?
Känner igen dom mjuka kullarna från södra skåne, där vi åker mellan stugan i Sövde och Ystadstrakten ibland.
Vi brukar åka på ett fantastiskt fint ställe som heter Romelåsen eller snarare över den, på ett visst ställe där är det milsvid utsikt och så vackert så man får andnöd.

Äsch, det kan jag inte säga för då avslöjar jag ju precis var jag bor och det är en liten ort. Men det är några mil från Blentarp så det är inte helt nära.
netaave
CITAT (Rossi @ 16-05-2005, 17:50)
CITAT (netaave @ 16-05-2005, 17:33)
Vilken kyrka är det?

Äsch, det kan jag inte säga för då avslöjar jag ju precis var jag bor och det är en liten ort. Men det är några mil från Blentarp så det är inte helt nära.

Så jag måste gå här och bli grön av nyfikenhet! sad.gif tongue.gif
ninnisky
Baldringe?? - Skårby?? - Slimminge?? wub.gif wub.gif
Rossi
Tji får ni!

Här kommer en annan kyrka som ni kan gissa på!

netaave
Är det inte den där som det var ett Tv-program om häromåret, den med fåglarna i tornet.
ninnisky
Inte var det Brunnby, inte! biggrin.gif
pialotta
om ni visste vad jag älskar denna tråd, ni tar så fantastiska bilder!
jag har försökt flera gånger, men mina bilder blir inge fina, inte i jämförelse med era
Det är såå roligt med denna bildtråd.
och forumet har många fina bilder i andra trådar också, det är skönt att se dem, inte bara massa bokstäver
*Felix matte*
Röstades fram som Sveriges genom tiderna vackraste byggnad 2001
wub.gif
Fialotta
Den va verkligen vacker smile.gif
Rossi
Mycket tjusig!
farbror B

varit där!! *stolt*
netaave
Kiruna kyrka har en målning av en stor Uppsalakonstnär. vet ni vilken?
Undrar om det inte är han som gjort guldikonerna också.
farbror B

Altartavlan, föreställande en grön vacker lövlund, är målad av Prins Eugen
Rossi
Dagens bild från mig kommer från vårt växthus där man kan få fikon!

Rossi
En skånsk mölla i rapsen. En bild från vår kvällstur för ett par timmar sedan.

*Felix matte*
Rapsfält och blommor ohmy.gif ohmy.gif .. fattar ni vad deprimerande det är att se hur fint det är i andra änden av vårt avlånga land när det snöar och snöar och snöar och.... det här fotot tog jag på em och då ska ni veta att det snöat oavbrutet sen i förmiddags och gör så fortfarande... traktorerna jobbar för högtryck och de flesta hade bytt till sommardäck... Detta är inte normalt!

Sulawesii
sad.gif Stackars Felix matte! Fy sjutton vad hemskt med snö NU!
*Felix matte*
CITAT (netaave @ 17-05-2005, 09:58)

Farbror B ha rätt i att det är Prins Eugen som målat den vackra altartavlan. biggrin.gif
Kanske tänker du på Christian Eriksson som gjort de förgyllda skulpturerna.. här följer länk med mera info om den berömda byggnaden.

Kiruna kyrka
Nutten
Här kommer min dagens bild:
*Felix matte*
CITAT (Sulawesii @ 17-05-2005, 22:01)

Idag har jag faktiskt mest bara legat under täcket sad.gif och nu tänker jag dra ner persiennerna för snöandet tilltar... det bara vräker ner så jämrans stooora lappvantar just nu. sad.gif sad.gif sad.gif

Stackars gravida grannen "kraschade" sin bils (en nolletta) ena sida pga halkan... bilen for in i den intill och ser nu inte sååå fin ut... sad.gif

Fy fasen att man inte orkar flytta från eländet sad.gif mad.gif mad.gif
Fialotta
CITAT (Felix matte @ 17-05-2005, 22:10)
CITAT (Sulawesii @ 17-05-2005, 22:01)

Idag har jag faktiskt mest bara legat under täcket sad.gif och nu tänker jag dra ner persiennerna för snöandet tilltar... det bara vräker ner så jämrans stooora lappvantar just nu. sad.gif sad.gif sad.gif

Stackars gravida grannen "kraschade" sin bils (en nolletta) ena sida pga halkan... bilen for in i den intill och ser nu inte sååå fin ut... sad.gif

Fy fasen att man inte orkar flytta från eländet sad.gif mad.gif mad.gif

Åhhh...stackars dig, vilket jäkla väder du har...sätt dig på flyget och kom hit...genast ohmy.gif Lite blåsigt har vi, men inget mot vad du har smile.gif
Grannen klarade väl sig hoppas jag , plåtskador går att laga men det är värre med människor...hoppas det gick bra med den lilla i magen oxå.
Reserv
Stackars dig Felix Matte, jag lovar att inte gnälla nåt mer på morronsnön vi haft, skulle inte vilja byta med dig. sad.gif
*Felix matte*
CITAT (maudan @ 17-05-2005, 22:39)
Åhhh...stackars dig, vilket jäkla väder du har...sätt dig på flyget och kom hit...genast ohmy.gif Lite blåsigt har vi, men inget mot vad du har smile.gif
Grannen klarade väl sig hoppas jag , plåtskador går att laga men det är värre med människor...hoppas det gick bra med den lilla i magen oxå.[/color]

Tackar så mycket för inbjudan wub.gif men den envisa, långvariga förkylningen sätter stopp för flygresor sad.gif

Just nu ser det ut som snöandet skulle avta. biggrin.gif

Grannen... hon sa att allt är OK... bebisen kommer någon gång i augusti wub.gif
*Felix matte*
CITAT (Reserv @ 17-05-2005, 22:43)
Stackars dig Felix Matte, jag lovar att inte gnälla nåt mer på morronsnön vi haft, skulle inte vilja byta med dig. sad.gif

wub.gif Ni är nog allt lite bortskämda.. ni som bor söder om oss. unsure.gif sad.gif
Rossi
CITAT (Felix matte @ 17-05-2005, 22:57)
CITAT (Reserv @ 17-05-2005, 22:43)

wub.gif Ni är nog allt lite bortskämda.. ni som bor söder om oss. unsure.gif sad.gif

Ja, kanske är vi bortskämda. Vi inser bara inte hur bra vi har det eftersom vi är så vana vid det.

Vi var ute och promenerade igår och på en uteservering vid havet satt folk och fikade i kvällssolen och solstolar låg framme (med filtar!!!). Syrenerna har börjat att blomma och i rabatterna prunkar det.

MEN vintern är inte alltid så kul här. Slaskig, dimmig och grå. Det är inte så ofta vi har snö som gnistrar i solsken och blå, klar himmel. De få gånger vi har det under vintern är underbara. Nu utgår jag bara ifrån att ni som bor norröver har det så här lite oftare än vi.
netaave
CITAT (Felix matte @ 17-05-2005, 22:01)

Farbror B ha rätt i att det är Prins Eugen som målat den vackra altartavlan. biggrin.gif
Kanske tänker du på Christian Eriksson som gjort de förgyllda skulpturerna.. här följer länk med mera info om den berömda byggnaden.

Kiruna kyrka

Då kanske jag har fel, men har precis för mig att Bror Hjort hade en målning där också! ohmy.gif
Rossi
CITAT (Nutten @ 17-05-2005, 22:02)
Här kommer min dagens bild:

Mmmm, underbar bild! Det vattnas i munnen på mig.

Vi har små bär på våra jordgubbsplantor men det dröjer ett tag till innan jag kan gå och mumsa i mig!
*Felix matte*
CITAT (netaave @ 18-05-2005, 09:31)
CITAT (Felix matte @ 17-05-2005, 22:01)

Kiruna kyrka

Då kanske jag har fel, men har precis för mig att Bror Hjort hade en målning där också! ohmy.gif

Den finns i Jukkasjärvi kyrka

och det här är Kiruna kyrka

netaave
Jukkasjärvi har jag aldrig varit till, men vet att vi blev guidade i Kiruna kyrka och guiden visade en bild som Bror Hjort gjort för att vi var från Uppsala.
Fattar inte nåt!! ohmy.gif
Försöker minnas om vi var i någon annan kyrka, men tror inte det. unsure.gif
gammelnalle

kam o fler ad katt
yla
attans va fint kam o f le r ad
den va snygg fotat nallen
Airamya
Oj! Va häftigt! Jag fick leta länge innan jag hittade katten!
Underbar bild, Björnen. (Den blev genast mitt nya skrivbordsunderlägg...)
amaira
"Da-da-da-daaammm" !!!
Välkommen Gammelnalle, med den urtjusiga premiärbilden wub.gif .

Kamoflerad katt, och kamoflerad text också ... Fick läsa flera gånger sleep.gif
gammelnalle
jo nu har man blitt riktigt digital... Det är jag som är nollan.....

biggrin.gif laugh.gif

HAN heter Gösta han som är okammad....

smile.gif
*Felix matte*
Får väl erkänna att jag var tvungen att förstora bilden innan jag hittade katten sleep.gif tongue.gif laugh.gif

Snygg bild Gammelnalle wub.gif
amaira
CITAT (Felix matte @ 19-05-2005, 21:22)
Får väl erkänna att jag var tvungen att förstora bilden innan jag hittade katten sleep.gif tongue.gif laugh.gif

Nu är det andra gången jag läser att någon "förstorat bilden"

Hur gör man ??? huh.gif *vet inte*
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon