|
Full version: Dagens bild
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48
_underground_
27-10-2004, 11:48
Så här ser det ut i Kiruna idag. Mina bilder gör dock inte motivet rättvisa. Solen skiner och snön riktigt blänker!   Här ser man en bit av LKAB
Huh,det ser kallt ut,här har varit lite frost i natt,nu skiner solen 8,4°.Har inte fotat något än i dag.
CITAT (_underground_ @ 27-10-2004, 12:48) Så här ser det ut i Kiruna idag. Så mycket snö ni har redan! Tur i alla fall att ljuset är kvar...
Blåbärspuskarna har verkligen underbara höstfärger! Jag har två herrar, Putte och Emil. Goda bär och vackra buskar!
Härnere är det inte många löv som sitter kvar i träden. Marken är täckt av löv, vilket syns på den här nattbilden av min ena kisse!
Vilka härliga bilder det blev i dag med.Jag fotade nypon i dag.  Fler nyponbilder har jag i AoT album 'Nypon'
härliga bilder o kul o se skillnaderna i vårt vackra avlånga land
LillaTiger
28-10-2004, 18:49
Så här har min dag sett ut.  
Härliga bilder med regndroppar på vackra höstblad,eller barr.Här började det regnar sent i eftermiddag.Har inte fotat något i dag.
Åh så underbara bilder! Min dagens är gårdagens. Det är frostvaxskivlingen som dyker upp, när de första ordenliga frostnätterna kommit. En utmärkt matsvamp, som ofta förbises. Mild till lukt och smak.  /amaira.
Sista dagen i oktober! Här kommer mitt bidrag :
renathe mina penseer blommar också för fullt visst är dom härliga
dagens bildfast de va förstås igår kväll då solen gick ner de va magiskt
Vi får inte glömma bort den här trevliga tråden!  Jag erkänner: Jag har tjuvstartat!! Mums!  Mvh Fenja
Det var inte just! Snudd på utvisning! Förresten, har du smort in dom med bathroom cleaner? Och var är russinen?
Åh Fenja... mmmmm ... mumsa.
Japp, sprayade med Bathroomcleaner så slipper man till och med ha dem i påsar!! Russinen, 300 gr, är mixade i degspadet (smör och långfil) allt enligt farmors recept. Håller länge, blir saftiga och med bra tuggmotstånd. Alla åt som svultna grisar i går!! Mvh Fenja
*Felix matte*
03-11-2004, 17:31
CITAT (Fenja @ 03-11-2004, 17:10) Vi får inte glömma bort den här trevliga tråden! :wub: Jag erkänner: Jag har tjuvstartat!! Mums!  Mvh Fenja Skulle smakat mums till kaffet jag just fick serverat.
Ååååhhh en gång till...känner mig som en svulten gris... *dreglar lite*
Här kommer återigen en dagsbild (fast gårdagens) från mig.  /amaira.
Måste bara säga, att Renates lilla vita viol (pense) njuter av av gång på gång  .
Tack amaira; bara för det så kommer en Pensé till,inte dagens den är från den sista dagen i oktober.
Fialotta
06-11-2004, 13:45

Så här ser det ut i min ena rabatt just nu...lite suddig bild ser jag nu....men visar den ändå, som ni ser så blommar den ännu
Dagens bild den 6 nov.....ingen bakelse............men en solnedgång i trädgården.Kanske ingen riktig solnedgång den gömde sig bakom molnen.
Bidrar med en bild på mina två raringar, Tova (egen uppfödning) och Saga (som jag hämtade i Göteborg hos en trevlig människa här från Odla!):  Mvh Fenja
Fialotta
07-11-2004, 10:29

Dagens bild blir min novemberkaktus som överlevt flytt från rummet på grund av golvreparationer och tackade mig med att blomma nu precis när allt är klart o fint...klarade sig utan att tappa knopparna....jepiii
Fina blommor, förskräckligt söta katter och en härlig solnedgång  .
andreas i uppsala
07-11-2004, 19:17
Vintergröna har börjat blomma igen, en massa nya knoppar är på G. Det känns lite bättre nu när dessa växters blommor bommar 
Idag var jag på promenad och kameran fick följa med. Här ser ni två av dessa bilderna.   Bilderna är tagna i utkanten av östra Malmö. Ciczi
andreas i uppsala
07-11-2004, 19:38
den sista bilden var väldigt fin. Det påminner mig om någonting men jag kan inte riktigt kommapå vad
Idag har jag promenerat både vid vattnet  och inne i skogen  en jättefin dag trots att det är november.
härliga bilder nyplöjda åkrar e vackert  en av bilderna som blev tagna idag vid torö stenstrand vilken varm november vi har
Vad ni är flitiga! Så fina bilder ni alla ha tagit.Mitt bidrag i dag är himmel igen, fick inspiration av Vargens bilder.
Mmmmmm njuter av bilderna. Vackra!!! (Har inte fotat nåt själv)
Oj, vilken bild Renate! Ser nästan ut som om det brinner. Mvh Fenja
CITAT (Fenja @ 08-11-2004, 18:02) Oj, vilken bild Renate! Ser nästan ut som om det brinner. Jag håller med! Ciczi
Soluppgång för en vecka sedan... Ett enda löv kvar i lönnen.
Ett enda löv kvar ... Bra fångat!
Ja nu var det ett tag sedan jag slängde in någon bild här...Dagens får allt bli den tokiga bilden på bengalningen (hihi) Helios. Han håller på och byter tänder och tittar ni noga ser ni den yttersta spetsen på en hörntand som är på gång (högra delen av bilden).
pisanggoreng
08-11-2004, 19:44
Så kom frosten till Skåne också...  [otrolig kattbild, nutten!]
Jag älskar din bengalning!  Han är fullkomligt UNDERBAR. Åhh, vad fina stödisarna blivit... om du visste hur "sjuk" jag är på Soya... hon har en så himla vacker röd färg! Tack för jättetrevliga bilder! Mvh Fenja
vickeva
09-11-2004, 11:16
I veckan som gick var vi i stugan och jag provade min nya kamera. Ännu har jag långt kvar till kvalitén på vissas bilder (i denna tråd tex) men nog märks det att jag har en bättre kamera än innan... Här är några av bilderna jag tog:  Man kan undra om den hinner slå ut..  Så här såg det ut i vattenmätaren efter ett par veckor vi inte varit där...  En strandpromenad  En idegran som pyntat sig själv med kaprifol, ser nästan ut som julpynt.
pisanggoreng
09-11-2004, 11:19
CITAT (vickeva @ 09-11-2004, 11:16) men nog märks det att jag har en bättre kamera än innan... Toppenbilder! Och bra kamera, verkar det som...
Kaktus-kanske
09-11-2004, 11:27
Ojj den strandpromenaden! Påminner om när man som liten sprang omkring i Kivik
Fina bilder Vickeva; strandpromenaden wow,och din regnmätare är kanonsnyggt,en så´n vill jag också ha.Mina Rosknoppar har frusit.Här kommer mitt bidrag för i dag.Var ute i morgonrock och fotade för att inte går miste om den vackra rimfrosten,nu är den borta.Det är ingen värme i dag bara 2°. Ska ut med hunden snart. alla nov.bilder ligger på AoT.
Oj OJ Vickeva! Vad önskar du mer av din kamera... Vilka UNDERBARA bilder! Renates också, frost med spindeltrådar... Vackert... *suckar drömmande*
ja bilderna blir bara bättre o bättre hela tiden en glädje att kolla den här tråden tänk den rosa rosen så här års o så frosten , härligt att ha så mycket vackert att titta på mitbidrag idag blir havet
Smekajsa
09-11-2004, 18:31
Vilka helt underbara bilder ni är för duktiga .......
Fialotta
09-11-2004, 18:33
CITAT (oldwolfie @ 09-11-2004, 18:19) ja bilderna blir bara bättre o bättre hela tiden en glädje att kolla den här tråden tänk den rosa rosen så här års o så frosten , härligt att ha så mycket vackert att titta på mitbidrag idag blir havet  Snacka om att hitta sten
Vilken härlig bild och solen var framme till sin fördel hela dagen... det är lycka
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|