Full version: Dagens bild
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48
yla

jag gillar att prassla omkring i löven men han som ska kratta upp det gillar det inte jag säger låt de ligga då de e vackert rolleyes.gif
varje år lika vacker o doften då man sparkar kring i löven mmmmmm rolleyes.gif biggrin.gif smile.gif
_underground_
Så här ser det ut i Kiruna idag. Mina bilder gör dock inte motivet rättvisa. Solen skiner och snön riktigt blänker!

Här ser man en bit av LKAB

renate
Huh,det ser kallt ut,här har varit lite frost i natt,nu skiner solen 8,4°.Har inte fotat något än i dag. rolleyes.gif tongue.gif
lotta_
CITAT (_underground_ @ 27-10-2004, 12:48)
Så här ser det ut i Kiruna idag.

Så mycket snö ni har redan! Tur i alla fall att ljuset är kvar...
Sylvia
Blåbärspuskarna har verkligen underbara höstfärger! Jag har två herrar, Putte och Emil. Goda bär och vackra buskar!
Nutten
Härnere är det inte många löv som sitter kvar i träden. Marken är täckt av löv, vilket syns på den här nattbilden av min ena kisse!

renate
Vilka härliga bilder det blev i dag med.Jag fotade nypon i dag.

Fler nyponbilder har jag i AoT album 'Nypon'
yla
härliga bilder o kul o se skillnaderna i vårt vackra avlånga land
LillaTiger
Så här har min dag sett ut.

renate
Härliga bilder med regndroppar på vackra höstblad,eller barr.Här började det regnar sent i eftermiddag.Har inte fotat något i dag. rolleyes.gif tongue.gif
amaira
Åh så underbara bilder!

Min dagens är gårdagens.

Det är frostvaxskivlingen som dyker upp, när de första ordenliga frostnätterna kommit. En utmärkt matsvamp, som ofta förbises. Mild till lukt och smak.

/amaira.
renate
Sista dagen i oktober! ohmy.gif
Här kommer mitt bidrag :
yla
renathe mina penseer blommar också för fullt visst är dom härliga
yla
dagens bild

fast de va förstås igår kväll då solen gick ner de va magiskt rolleyes.gif
Fenja
Vi får inte glömma bort den här trevliga tråden! wub.gif Jag erkänner: Jag har tjuvstartat!! Mums!

Mvh
Fenja
Virgo
Det var inte just! Snudd på utvisning!
Förresten, har du smort in dom med bathroom cleaner? laugh.gif
Och var är russinen?
amaira
Åh Fenja... mmmmm ... mumsa.
Fenja
Japp, sprayade med Bathroomcleaner så slipper man till och med ha dem i påsar!! laugh.gif
Russinen, 300 gr, är mixade i degspadet (smör och långfil) allt enligt farmors recept. Håller länge, blir saftiga och med bra tuggmotstånd. wub.gif
Alla åt som svultna grisar i går!!
Mvh
Fenja
*Felix matte*
CITAT (Fenja @ 03-11-2004, 17:10)
Vi får inte glömma bort den här trevliga tråden!  :wub:  Jag erkänner: Jag har tjuvstartat!! Mums!

Mvh
Fenja

Skulle smakat mums till kaffet jag just fick serverat. tongue.gif wub.gif
amaira
Ååååhhh en gång till...känner mig som en svulten gris... *dreglar lite*
amaira
Här kommer återigen en dagsbild (fast gårdagens) från mig.

/amaira.
amaira
Måste bara säga, att Renates lilla vita viol (pense) njuter av av gång på gång wub.gif .
renate
Tack amaira; bara för det så kommer en Pensé till,inte dagens den är från den sista dagen i oktober.
Fialotta

Så här ser det ut i min ena rabatt just nu...lite suddig bild ser jag nu....men visar den ändå, som ni ser så blommar den ännu smile.gif
renate
Dagens bild den 6 nov.....ingen bakelse............men en solnedgång i trädgården.Kanske ingen riktig solnedgång den gömde sig bakom molnen.
Fenja
Bidrar med en bild på mina två raringar, Tova (egen uppfödning) och Saga (som jag hämtade i Göteborg hos en trevlig människa här från Odla!):

Mvh
Fenja
Fialotta

Dagens bild blir min novemberkaktus som överlevt flytt
från rummet på grund av golvreparationer och
tackade mig med att blomma nu precis när allt är klart o fint...klarade sig
utan att tappa knopparna....jepiii wub.gif
amaira
Fina blommor, förskräckligt söta katter och en härlig solnedgång wub.gif .
andreas i uppsala
Vintergröna har börjat blomma igen, en massa nya knoppar är på G. Det känns lite bättre nu när dessa växters blommor bommar smile.gif
Ciczi
Idag var jag på promenad och kameran fick följa med. Här ser ni två av dessa bilderna.

Bilderna är tagna i utkanten av östra Malmö.

Ciczi
andreas i uppsala
den sista bilden var väldigt fin. Det påminner mig om någonting men jag kan inte riktigt kommapå vad wink.gif
lotta_
Idag har jag promenerat både vid vattnet

och inne i skogen

en jättefin dag trots att det är november.
yla
härliga bilder
nyplöjda åkrar e vackert

en av bilderna som blev tagna idag vid torö stenstrand
vilken varm november vi har rolleyes.gif
renate
Vad ni är flitiga! Så fina bilder ni alla ha tagit.Mitt bidrag i dag är himmel igen, fick inspiration av Vargens bilder.

amaira
Mmmmmm njuter av bilderna.
Vackra!!!
(Har inte fotat nåt själv)
Fenja
Oj, vilken bild Renate! Ser nästan ut som om det brinner.
Mvh
Fenja
Ciczi
CITAT (Fenja @ 08-11-2004, 18:02)
Oj, vilken bild Renate! Ser nästan ut som om det brinner.

Jag håller med!

Ciczi
lotta_
Soluppgång för en vecka sedan...
Ett enda löv kvar i lönnen.

amaira
Ett enda löv kvar ... Bra fångat! biggrin.gif
Nutten
Ja nu var det ett tag sedan jag slängde in någon bild här...Dagens får allt bli den tokiga bilden på bengalningen (hihi) Helios. Han håller på och byter tänder och tittar ni noga ser ni den yttersta spetsen på en hörntand som är på gång (högra delen av bilden).
pisanggoreng
Så kom frosten till Skåne också...

[otrolig kattbild, nutten!]
Fenja
Jag älskar din bengalning! wub.gif wub.gif Han är fullkomligt UNDERBAR. Åhh, vad fina stödisarna blivit... om du visste hur "sjuk" jag är på Soya... hon har en så himla vacker röd färg! Tack för jättetrevliga bilder!
Mvh
Fenja
vickeva
I veckan som gick var vi i stugan och jag provade min nya kamera. Ännu har jag långt kvar till kvalitén på vissas bilder (i denna tråd tex) men nog märks det att jag har en bättre kamera än innan...
Här är några av bilderna jag tog:

Man kan undra om den hinner slå ut..

Så här såg det ut i vattenmätaren efter ett par veckor vi inte varit där...

En strandpromenad

En idegran som pyntat sig själv med kaprifol, ser nästan ut som julpynt.
pisanggoreng
CITAT (vickeva @ 09-11-2004, 11:16)
men nog märks det att jag har en bättre kamera än innan...

Toppenbilder! Och bra kamera, verkar det som...
Kaktus-kanske
Ojj den strandpromenaden!
Påminner om när man som liten sprang omkring i Kivik smile.gif
renate
Fina bilder Vickeva; strandpromenaden wow,och din regnmätare är kanonsnyggt,en så´n vill jag också ha.Mina Rosknoppar har frusit.Här kommer mitt bidrag för i dag.Var ute i morgonrock och fotade för att inte går miste om den vackra rimfrosten,nu är den borta.Det är ingen värme i dag bara 2°. Ska ut med hunden snart. alla nov.bilder ligger på AoT.
amaira
Oj OJ Vickeva! Vad önskar du mer av din kamera...

Vilka UNDERBARA bilder! wub.gif

Renates också, frost med spindeltrådar... wub.gif

Vackert... *suckar drömmande*
yla
ja bilderna blir bara bättre o bättre hela tiden en glädje att kolla den här tråden
tänk den rosa rosen så här års
o så frosten , härligt att ha så mycket vackert att titta på
mitbidrag idag blir havet
Smekajsa
Vilka helt underbara bilder wub.gif wub.gif wub.gif
ni är för duktiga .......
Fialotta
CITAT (oldwolfie @ 09-11-2004, 18:19)
ja bilderna blir bara bättre o bättre hela tiden en glädje att kolla den här tråden
tänk den rosa rosen så här års
o så frosten , härligt att ha så mycket vackert att titta på
mitbidrag idag blir havet

Snacka om att hitta sten ohmy.gif

Vilken härlig bild och solen var framme till sin fördel hela dagen...
det är lycka smile.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon