|
Full version: Dagens bild
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48
ninnisky
27-02-2005, 19:33
cic, jag har hemlängtan...... har du fotat nere vid hamnen på strandpromenaden .... nehe.... du har varit bortåt Huskavarnahållet
CITAT (ninnisky @ 27-02-2005, 19:33) cic, jag har hemlängtan...... har du fotat nere vid hamnen på strandpromenaden .... nehe.... du har varit bortåt Huskavarnahållet  Huvskvarnahållet!? På den sidan "vinbroa" skulle jag aldrig vara! Taget i Bankeryd, nära Domsands hamn.
ninnisky
27-02-2005, 21:00
Idag bidrar jag med utsikten från mitt "data-fönster". Genom fönstret bakom datorn, ser jag det gamla halvdöda knotiga plommonträdet mot en klarblå himmel. Det är kallt, och snö- och iskristaller gnistrar som små lampor - lika fascinerande varje gång jag ser det, oavsett hur gammal jag blir och hur vanligt det är  . (Fast nu får jag nog balansera min ålder lite neråt, som jag skriver måste ni snart tro att jag är hundra, men till det är det fyrtiosju år kvar!!  )   Som små lampor gnistrar kölden i det gamla plommonträdet, när solens morgonstrålar speglar sig.  .
*Felix matte*
28-02-2005, 11:33
Det här är min utsikt från datorplatsen.  harspåren finns där sen lördag.
en bild från ett blåsigt alvar på öland,vi va ju o hälsade på hos annki på öland  o som vanligt har det ramlat in massor me härliga bilder då jag varit borta de e e så kul o se dom kolla min site på februari där finns de lite fler bilder från februari
Hej Oldwolfie! Skönt att se dig tillbaka! Har saknat dig, och började få allvarlig abstinens.
Har varit på promenad i solen idag efter älven. Om ni vill följa med finns promenaden i mitt album. 15 grader kallt men solen värmde gott, jag var väl ute i två timmar. vinteralbum
Cic, är Gränna åt vänster på din första bild? Hur långt är det från Gränna till Jönköping? Har du inte varit i Gränna eller vid de där ruinerna ovanför på vintern?  Åt en smörgås på sluttningen nedanför borgen och tittade på det vackra landskapet... i början av maj 2003. Konstigt blått vatten. Menar ni att effekten med blåare vatten visar sig även så kort ner som Jönköping, på samma sätt som vattnet är blått i t.ex. södra frankrike?
På min bild ligger Gränna till höger. Helt i mitten är Visingsö. Utanför bilden ännu mer till höger ligger Huskvarna. Har inte varit vid Brahe Hus (som jag tror att du menar) den här vintern. Men det var en bra idé!!
Vättern är så djup, så jag antar att det är därför den är så mörkblå. Sen förstärker ju såklart all is och snö runtomkring vattnets blåa färg.
Det är si så där 4 mil mellan Jkpg och Gränna.
Roligt att höra från dej Oldwolfie! Fina bilder som vanligt och vilket speciellt ljus det är på bilden från Öland i ditt inlägg.
Det var en härlig promenad, Estet! Vackert! Och många fina bilder. Vilken är älven som du bor utmed?
Det har varit underbart vackert idag, soligt och blå himmel, kallt - och rätt som det är snömoln och stora fluffiga flingor så "utsikten" blir grå - och så klart igen. Nu är det sådär tolv grader kallt, och stjärnklart.
Det är Råneälven... En härlig dag har det varit men nu ikväll är det lite väl kallt, -24...
*Felix matte*
28-02-2005, 21:37
Välkommen hem igen Oldwolfie  Jättefina bilder på hemsidan... "människoträdet"... har du mixtrat med bilden eller har naturen gjort skulpturen Estet... Tack för vackra vinterbilder...förstår att du njöt av promenaden...inte alla har sååå vacker natur att vandra i gissar att det är rävspår på en av bilderna
Joo rävar finns det gott om här. Å jag som tycker att du har jättefin natur, Felix Matte!
*Felix matte*
28-02-2005, 22:13
CITAT (estet @ 28-02-2005, 21:42) Joo rävar finns det gott om här. Å jag som tycker att du har jättefin natur, Felix Matte!  Det får jag hålla med om..tror att vi (jag) är lite hemmablind...vi bor ju båda i härliga norr
Det var ett tag sedan jag hade någon bild att visa.i dag är här snöoväder,var ute i 2 timmer först med hunden i skogen,sedan snöskottning.Får ut en gång till i kväll och skotta.Katterna har fått en gång kring huset,men ingen vill går ut.Gjorde ett album i AoT,som jag länka hit. 1 mars 2005
hej o hå nu har jag promenerat i era album o fått se mycken vacker snö visst är det underbart me en riktig vinter jag tog o gav mej ut en sväng trots att febern inte riktigt vill ge sej men inte kan man sitta inne en sån här dag  jag njöt i fulla drag av den blåblåblå himlen o knarret under fötterna felix matte jo trädet är lite fixat men i stort så såg de ut så så de e nästan sant estet de va verkligen mysigt på öland fast de blåste vassa nålar men de blir ju fint ljus me moln o sånt,, oså känns de mysigt att ni saknat mej lite
*Felix matte*
01-03-2005, 14:54
Lite upponervända världen idag...Renate..du har snöoväder och vi har sååå fint vårväder Sol och takdropp  gott om snö har vi också
Inga från Närke
02-03-2005, 18:14
Dessa tog jag med min mobilkamera kl. 17,45 idag genom köksfönstret. 
CITAT (Inga från Närke @ 02-03-2005, 18:14) Dessa tog jag med min mobilkamera kl. 17,45 idag genom köksfönstret.   Så kärt besök du hade i din trädgård, de är hungriga nu.
I eftermiddag hade vi strålande solsken,lite senare tog jag bilden av den här solnedgång genom fönstret. Det finns fler vinterbilder i albumet mars 2005
Så vackert Renate! Mvh Fenja
Airamya
03-03-2005, 18:50
Jag måste erkänna en sak... Vet ni vad jag brukar göra? Nej, såklart...  Jag gillar att byta bild på skrivbordet ganska ofta... så jag smiter in här emellanåt o kikar runt o hittar alltid nåt vackert att ha som bakgrund Just nu har jag 'lånat' en tjusig rugosa i höstbeklädnad... Tänkte bara säga tack  Hela familjen uppskattar datorns växtliv
Nu när det är snö runt om i landet, känns det lite roligt att hitta sådant här på sin balkong:  Är en stjärnklocka som tänker ge sig på att blomma snart.
men nutten va har du för balkong e den inglasad vaaaaaaaaaaaaaaaaa??
I dag vill jag bidrar med en solskensbild,det är inte mycket att ser på den,men att titta i den azurblå himlen var en oerhört fin känsla.Äppelträdet bildar en skarp kontrast.
CITAT (renate @ 03-03-2005, 19:20) I dag vill jag bidrar med en solskensbild,det är inte mycket att ser på den,men att titta i den azurblå himlen var en oerhört fin känsla.Äppelträdet bildar en skarp kontrast.  Så där har det sett ut i luften här med i dag, i lä var solen riktigt varm också! Men huvva för all snö och is på marken. I kväll är det -19 grader här. Mvh Fenja
CITAT (oldwolfie @ 03-03-2005, 18:57) men nutten va har du för balkong e den inglasad vaaaaaaaaaaaaaaaaa?? Du tog mig på bar gärning!
Nynnar på en liten sång... "Sov du lilla videung..."   "... än så är det vinter... Än så sova björk och ljung, ros och hyacinter. Än en liten solskenssång vide liten blir så lång ..." ... ??? Äsch, har glömt texten  . Fotade viden igår. Himlen var precis så där azurblå som hos dig Renate  . Och solnedgången var ljuvlig även här. (fina och stämningsfulla bider du har) Inga! Visst är det roligt när rådjuren kommer på besök utanför fönstret! Celebert besök minsann! Agneta, på din bild med snödrivorna ser bilarna ut som leksaksbilar  . Förstår om du börjar bli trött på snön. Vad roligt det ska bli när vårbilderna börjar rinna in sedan... För NÅN gång måste väl vintern ge med sig???
Anki på Öland
04-03-2005, 10:18
Vid 8.30 när jag var ute och gav pippifåglarna mat hade vi fortfarnade -12 och solen strålade - kan det bli vackrare????   Anki
Oj vad gemytligt det ser ut där Anki.  Saknar snö på träden här. Amaira, är videknopparna så där uppspruckna redan hos dig? Wow! Ett riktigt vårtecken.  Här har de nog utvecklats lite också, men inte så där mycket. Alltså, dum fråga, men ur själva knopparna.. eller det är kanske inte de som blir ludna så där, vad kommer det ur dem? Hanhängen?
CITAT (Dzad @ 04-03-2005, 13:56) Amaira, är videknopparna så där uppspruckna redan hos dig? Wow! Ett riktigt vårtecken.  Här har de nog utvecklats lite också, men inte så där mycket. Alltså, dum fråga, men ur själva knopparna.. eller det är kanske inte de som blir ludna så där, vad kommer det ur dem? Hanhängen? CITAT Alltså, dum fråga, men ur själva knopparna.. eller det är kanske inte de som blir ludna så där, vad kommer det ur dem? Hanhängen? Visst är det knopparna som är så där vackert och lent håriga. Med tiden blir de blir långa och gula och smockfulla med pollen och är fjärilarnas, humlornas och binas (m.fl. insekters) första näringskällor. Den här mycket vackra viden, är en framodlad variant som odlas här omkring. En del odlar, klipper och säljer i februari, mars, till "stan". Den är extra vacker (och också extra tidig) med röda grenar och riktigt silvriga kissekatter. Vide (sälg) är tvåbyggare, de har hon- och hanblommor på skilda träd. Vilket det här är vet jag faktiskt inte  (måste jag ta reda på!!). Du tycker ju mycket om träd Dzad! Om du PM:ar mig med din adress, kan jag skicka några "pinnar" på posten. Det finns inte mycket som rotar sig snabbare och lättare än vide!! Har själv flera stycken såna här träd (och på väg att bli träd) som jag tagit från överblivna pinnar efter att grannar skördat. Mina egna har inga kissekatter än, den jag fotat står i ett gynnsamt läge.
CITAT (Anki på Öland @ 04-03-2005, 10:18) Vid 8.30 när jag var ute och gav pippifåglarna mat hade vi fortfarnade -12 och solen strålade - kan det bli vackrare???? Nää  .
Snällt, men vi har nog vide här också så inte ska du behöva skicka det över landgränser... lite slöare i starten bara.  Idag är det ljust och varmt och de har åtminstone vita knoppar nu, så det är trevligt. Finns en massa man borde göra, men när det är sånt här bra väder vill man inte sitta inne och göra sånt (att sitta inne och skriva på odla.nu går dock bra).
Vy över Kalixälven en härlig vårvinterdag.
ja en backe i vinterskrud det va underbart ute torr o fin snö o solen värmde
Hurra!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!i dag var det våååååååååååååår....nästan.......Härliga snöbilder ni visa. Ljuset är fantastiskt.Jag hade kameran med på promenaden igen.I dag vill Murvel följer med, men där var 2 pojkar och åkte pulka,då blev han rädd,feg som han är väntade han tills vi kom tillbaker. Bilder finns i album promenad i naturen.
Vi har varit ute också idag i solskenet. Men kameran åkte inte fram förrän på eftermiddan då solen försvann, typiskt. Här står jag i alla fall och har just gjort upp eld för att grilla korv. Här har det varit kramsnö i solgasset idag.
CITAT (estet @ 06-03-2005, 20:52) Vi har varit ute också idag i solskenet. Men kameran åkte inte fram förrän på eftermiddan då solen försvann, typiskt. Här står jag i alla fall och har just gjort upp eld för att grilla korv. Här har det varit kramsnö i solgasset idag.  Ååh, so lovely det ser ut med skotern där, lite snyggt parkerad framför stugan. Korvgrillning lät ju inte så dumt. Hjälmen som ligger på skoterdynan tyckte jag först såg ut som en trut...?? Eftersom det inte var så troligt så tittade jag en gång till
CITAT (Agger @ 06-03-2005, 20:58) Hjälmen som ligger på skoterdynan tyckte jag först såg ut som en trut...?? Eftersom det inte var så troligt så tittade jag en gång till  :lol: Njä, inga fripassagerare här inte. Däremot höll jag på att trampa på en söt liten mus när jag klev ut genom dörren till stugan. Den kilade in bakom dörrfodret snabbt som bara den.
*Felix matte*
06-03-2005, 23:47
Trots att jag är hjärtligt less på vinter och snö så njuter jag av att se alla era snöiga bilder
Heddas matte
07-03-2005, 09:36
fuskar lite med en vinterbild från i lördags.. idag hade jag tyvärr inte kameran med mig när jag råkade på tre arborister som hängde och svingade sig som apor högt högt uppe i lindarna i parken.. motorsågsljuden ekade i kör och emellan varven rasade det ner en gren... otroligt fascinerande.
Härlig bild, Heddas matte!
*Felix matte*
08-03-2005, 08:45
Törs man...ta ett smakprov  Hanna och Felix 7mars.
*Felix matte*
09-03-2005, 06:43
Solen skiner  nytaget foto...snart har vi midnattssol
pisanggoreng
09-03-2005, 10:19
Första blomman på övervintrad chili! (Med en skånsk blå himmel i bakgrunden)
 Google, dagen efter...
Bilder från min skogsdag denna lediga fredag. Inte ett moln, men bilderna blir så mörka med min kamera...   Utsikt över ett kärr.  Ännu är det vinter... Tyckte det såg fint ut med den lilla granen i den tjocka snön.  Jag var faktiskt nära den fastän den blev så liten.  Inte speciellt rädd talgoxe.  Titta ett lingon som övervintrat!  Stora aspar ger nästan ett lite ädelträdaktikt, bokaktigt, utseende på sätt och vis.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|