Full version: Dagens bild
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48
yla
jättevacker agneta
o nu känner jag igen dej också på avataren rolleyes.gif tongue.gif
amaira
CITAT (Felix matte @ 11-01-2005, 23:32)
Så här såg min himmel ut idag kl 12.16

Samma himmel (riktad lite mer mot öster) 77 minuter senare ohmy.gif
Visst är väl himlen vacker wub.gif

Å jösses! ohmy.gif wub.gif

Du tycks ha "nordens ljus" i parti och minut där uppe. Och i hela färgskalan.
Så oerhört vckert du har det Agneta!!!
amaira
CITAT (oldwolfie @ 11-01-2005, 23:42)
o nu känner jag igen dej också på avataren rolleyes.gif tongue.gif

Ja titta!
Filmstjärnan har kommit upp i mogen ålder. Är det en sån där bild, som den på Elvis?? rolleyes.gif
Elvistråd.

sleep.gif sleep.gif
amaira
Dagens bild: en vattenpöl rolleyes.gif .

Och nästa bild, kan ni gissa vad det är? Den fanns i min skog idag.
Milex
Först tänkte jag på getingbo. Men sidorna såg fel ut. Kan det vara en torvbrikett?
cic
Jag tror att det är en röksvamp.. sleep.gif
amaira
CITAT (Milex @ 12-01-2005, 21:54)
Först tänkte jag på getingbo. Men sidorna såg fel ut. Kan det vara en torvbrikett?

hihi rolleyes.gif

Ja, det är en gammal röksvamp.
yla
Blomstertanten
Hoppas du inte blev blöt om fötterna Oldwolfie ! smile.gif

Vacker bild ! rolleyes.gif
yla
CITAT (Blomstertanten @ 13-01-2005, 14:46)
Hoppas du inte blev blöt om fötterna Oldwolfie ! smile.gif

Vacker bild ! rolleyes.gif

faktiskt så blev jag blöt ordentligt de kom en stor våg o sprätte ner mej laugh.gif laugh.gif
amaira
Underbar bild Oldwolfie! Kan riktigt höra vågorna och känna doften i luften wub.gif .

En ny dagens har jag för er att gissa på biggrin.gif :

Ser ni vad det är? Ledtråd: den fotades i min trädgård.

Här är en till bild, och svaret:
en till bild.
Eva i Skåne
Jag gissade rätt smile.gif
lotta_
Så himla läckert amaira! Det skulle jag nog inte kunna odla här uppe hos mig, här är säkert för kallt. sad.gif Måste kolla...
Milex
Hurra! Jag klarade det smile.gif

Tjusig bild Amaira
*Felix matte*
Kul med alla vackra bilder :wub
Iaf så såg jag solen på riktigt idag...alltså..den syntes ovan min horisont för första gången sen i början av december...barn och syskon har sett den tidigare... men jag bor "lågt till" biggrin.gif

Så här vackert lyste den upp Kirunavaaragruvan och min garagevägg wub.gif
Betty
CITAT (lotta_ @ 14-01-2005, 19:02)
Så himla läckert amaira! Det skulle jag nog inte kunna odla här uppe hos mig, här är säkert för kallt. sad.gif Måste kolla...

Lotta, jag vet en i kalix som odlar såna... smile.gif
yla
agneta de måste vara en alldeles särskild känsla att se solen igen efter så lång tid

nu kommer den skina på dej mer o mer
underbara bilder
*Felix matte*
CITAT (oldwolfie @ 15-01-2005, 00:20)
agneta de måste vara en alldeles särskild känsla att se solen igen efter så lång tid

nu kommer den skina på dej mer o mer
underbara bilder

Javisst känns det speciellt wub.gif borde ju synts redan i förra veckan.
evelina
Det är alltid så roligt att varje morgon titta in och se alla era vackra bilder från norr till söder. wub.gif

Ni förgyller min dag. rolleyes.gif
humla
Har ni sett att det finns guld i amarylliskronblad?

Dzad
Själv såg jag solen för första gången igår... Och då menar jag hela solen och inte i horisonten så där som för Felix Matte.
Nåja, skulle nog kunna ha sett den för länge sen igen eftersom det nog varit nån molnfri dag, men då har man varit på jobbet och där skymmer husen och träden. Bor man i ett lite tätare kvarter också så har man inte sett den hemma heller... men då den kommit så långt upp på himlen som nu så ser man den från många fler ställen... om det är molnfritt som idag alltså.
Är väldigt sällan jag ser en solnedgång, så det var riktigt fint att se den på fredag vid jobbet... otroligt rött, tänk vad man missar varje dag för att man inte bor på landet! smile.gif

Och ja, det är hoppingivande att få se solen igen efter att man inte sett den på ett par veckor... nu blir det bara bättre... vem bryr sig om 15 minusgrader om solen står högt på himlen i mars?

Bor på ungefär Umeå breddgrader ifall nån undrar.
lisselbo
Min dagens bild är på min Rosmarin jag sådde i somras. Testar att få den att överleva i växthuset, den står i ett mindre plastväxthus från Ellos med bubbelplast runt om.
Än så länge mår den bra med tanke på att jag inte har någon värme på där ute.
mvh Marie

netaave
Är det inte med rosmarin som med dragon att den vissnar ner men klarar vintern bra och kommer igen i vår.
lisselbo
CITAT (netaave @ 15-01-2005, 14:59)
Är det inte med rosmarin som med dragon att den vissnar ner men klarar vintern bra och kommer igen i vår.

Rosmarin vill helst ha en temperatur på ca 8-10 grader på vintern för att må bra, vanlig rumstemp tycker den oftast inte om. Den torkar väldigt fort då, det blir för torr luft, ett svalt garage t ex brukar gå bra om man kommer ihåg att vattna den, då brukar den hålla sig grön och fin.
För några år sedan glömde jag bort min i garaget, det var bara att slänga den sen.
mvh Marie
renate
Så härliga bilder ni har skickat,jag har varit lat med kameran ett tag.Anledningen kommer här.
Matilda med Måns, mina underbara barnbarn

Första promenad efter stormen.
Iris i V-botten

Jag skickar gårdagens bild. Mitt barnbarn Oliver och jag gjorde en snögubbe. Bäst att passa på innan snön är väck för den här gången också.
Blomstertanten
ohmy.gif Snö !?!?

Har nästan glömt hur snö ser ut tongue.gif
Sylvia
Här en glupsk fiskare i guldfiskdammen i Botan igår...
Sylvia
Men man kan få en föraning om våren redan! Roddis blommade i Botan i flera ställen.
Sylvia
Och en till...
*Felix matte*
Vår! ohmy.gif och vi som har en meter snö sad.gif
Botan... är det inomhus...eller? Inte kan det väl blomma så vackert utomhus i januari. ohmy.gif unsure.gif
Sylvia... bild nr 2... är den tagen idag och vad är det för växt? frågar okunnig. sleep.gif
ariana
Fina bilder kul titta på

vi var ute o vandra igår
tog några bilder naturen som finns i mitt album sist i listan
jan05
yla
dagens nej gårdagesn felåt jaghar ju inte vart ut ännu

ariana läckra bilder o den där skumbilden va ju häftig
ariana
Oldwolfie
så fint solen titta in i din första bild
så härligt det är nu när den börjar komma tillbaka

just underbart när man hittar så fina former i naturen tongue.gif
renate
CITAT (ariana @ 16-01-2005, 09:29)
Fina bilder kul titta på

vi var ute o vandra igår
tog några bilder naturen som finns i mitt album sist i listan
jan05

Det är sådana naturbilder som är så fängslande och roligt att titta på.Älskar det lilla i naturen.
Nu är det inte så lätt här att går i skogen,överallt ligger träden omkullvälta på skogsvägarna.Det kan ta ett tag innan jag kan visa nya promenadbilder från skogen.
renate
CITAT (oldwolfie @ 16-01-2005, 10:12)
dagens nej gårdagesn felåt jaghar ju inte vart ut ännu

ariana läckra bilder o den där skumbilden va ju häftig

Wow,så häftigt din pinussaurus bild.Du är så duktigt med din kamera, och redigeringen av bilderna.Jag kan tänker mig att det är en fin utsiktsplats du har hittat. tongue.gif
cic
CITAT (Felix matte @ 15-01-2005, 23:32)
Botan... är det inomhus...eller? Inte kan det väl blomma så vackert utomhus i januari. ohmy.gif unsure.gif

"Botan" är smeknamn/kortnamn för Botaniska trädgården. Antar att Sylvia har varit i Lund och plåtat.
amaira
CITAT (Sylvia @ 15-01-2005, 21:18)
Här en glupsk fiskare i guldfiskdammen i Botan igår...

Har inte hägern högra benet bak-och-fram-vänt? Ser lustigt ut unsure.gif .
Men jättefin bild!

Fler fåglar (gräsänder) som igår vilade sig i en vik i Mälaren, där det finns is:

En bild till på Svartsjöviken:
renate
I dag kommer det en kattbild.De väntar på mat eller något gott.Kix har placerat sig på min bakmaskin.
amaira
CITAT (renate @ 19-01-2005, 12:30)
I dag kommer det en kattbild.De väntar på mat eller något gott.Kix har placerat sig på min bakmaskin.

Vackra katter wub.gif .
Eva i Skåne
Skånsk himmel i januari (gårdagen)

Sylvia
Vår! ohmy.gif och vi som har en meter snö sad.gif
Sylvia... bild nr 2... är den tagen idag och vad är det för växt? frågar okunnig. sleep.gif

Det är ute. Och visst blommar det så här i januari, vi har ju så varmt här så det blir så här.
Sylvia

Bild 2 ... menar du efter hägern? Jo, den är tagen samma dag och det var en Rhododendron, tyvärr stod det inte vilken sort. Bild 3 är Hamamelis 'Diane'.
*Felix matte*
Tack Sylvia wub.gif lite svårt att föreställa sig att det skiljer sååå mycket
men som sagt... Sverige är avlångt. tongue.gif ...vi har ju bara ca4 - 5 månader kvar tills det börjar grönska och blomma ute. rolleyes.gif smile.gif
*Felix matte*
CITAT (Eva i Skåne @ 19-01-2005, 22:20)
Skånsk himmel i januari (gårdagen)

Jasså ...den fanns hos dig Eva ohmy.gif ser ju ut som min himmel tongue.gif
och här har vi bara grått och mulet. sad.gif
Sylvia
CITAT (cic @ 16-01-2005, 15:54)
"Botan" är smeknamn/kortnamn för Botaniska trädgården. Antar att Sylvia har varit i Lund och plåtat.

Inte i Lund utan i Göteborg. I samband att jag plåtade till den där stormartikeln som finns på framsidan.
Gbg:s Botan
Betty
Idag 20/1 är det Tulpanens Dag.smile.gif
evelina
Älskar tulpaner!!!! wub.gif wub.gif
Sylvia
Älskar också tulpaner!! Här 'Lilac Perfection'!
estet
CITAT (Betty @ 20-01-2005, 14:27)
Idag 20/1 är det Tulpanens Dag.smile.gif

Det visste jag inte men har ändå en bukett på bordet. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon