Full version: Dagens bild
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48
Inga från Närke
Denna bild tog jag idag klockan 11,30. /Inga

lotta_
Så mycket snö ni har, här är det bara rimfrost i träden och en gnutta snö på marken. smile.gif Det blir så ljust och fint när snön lägger sig men det är både tråkigt och tungt är det att skotta den vackra snön. sad.gif
andreas i uppsala
har ni i norrland inte fått någon? blink.gif
Betty
Nix! laugh.gif
andreas i uppsala
stackars era rosor och andra träd. Vi har i alla fall kyla men med ett skyddande täcke på allt tongue.gif
Betty
tongue.gif Hördududu!!!
Maria R
Nu har vintern kommit till Uppsala!

Igår var det ett helt fantastiskt väder -7 och strålande sol!
Det ser ut att bli likadant idag. Dags för en skidtur!

Hälsningar Maria R
*Felix matte*
Min bild från idag.
Talltitan som sitter kvar och äter fast man är alldeles intill och fyller på mat.
Fialotta
Åh...va fin...men va nära du kom ohmy.gif smile.gif
lotta_
CITAT (Felix matte @ 20-11-2004, 20:35)
Talltitan som sitter kvar och äter fast man är alldeles intill och fyller på mat.

Hos mig är fåglarna med rädda av sig, jag har försökt ta ett sån´t foto som dig Agneta men tyvärr inte lyckats än. sad.gif Fint foto!
netaave
CITAT (lisselbo @ 19-11-2004, 11:31)
Ett par bilder från Björklinge, Uppsala

av nå´n anledning vill inte den andra bilden vara med, försöker på nytt
mvh
Marie

Kan bara hålla med, det är så otroligt fint här nu dessa soliga dagar.

Agneta bor din syrra norr om stan?
yla
CITAT (Felix matte @ 20-11-2004, 20:35)
Min bild från idag.

så himla fin bild rolleyes.gif
tänk att de där små liven klarar vintern
*Felix matte*
Syrran min (vars bild jag visat) bor strax norr om stan... en annan bor i stan och ytterligare en lite söder om (tror jag) ... är inte så duktig på geografi. tongue.gif laugh.gif
Så här fina änglar gjorde syrran som bor i stan, igår biggrin.gif (fick fotot nu på morgonen)
lotta_
CITAT (Felix matte @ 21-11-2004, 08:11)
Så här fina änglar gjorde syrran som bor i stan, igår biggrin.gif

Ååå snöänglar..... minns känslan av att göra dem.... och hur försiktig man måste vara när man reste sig upp ... rolleyes.gif
yla
jättemysigt så fin o allt annat rent o orört
perfekt bild
amaira
Vad fina foton du tar Felix matte!!! Ängeln var stämningsfull och vacker.

Bilden på talltitan är fin! Den är ju svår att skilja från entitan, men på din bild syns talltitans typiska ljusa steck utmed vingpennornas kanter. Entitans vingar är mer enfärgat grå.

Vinterbilderna från Uppsala är occkså härliga Maria! Uppsala ligger inte så långt från mig - nåja 10 mil sådär, men ändå. Det ser ut likadant här!
VACKERT!

Min dagens får bli nötskrikan som plockade frön under fågelbordet. Fotad genom fönstret.
De kan låta förskräckligt, men jag älskar dem.

Ibland hittar jag de vackert färgade fjädrarna från deras vingar, i skogen. Här har jag scanrat in ett par av dem.

/amaira.
*Felix matte*
Två st dagens bilder.... hann inte få med raketen (sköts upp från Esrange) på bild... men röken fångade jag laugh.gif
Sol -16 idag... snötäcke ca 5-7 cm.

netaave
Häärliga bilder Agneta!
Nutten
Inga vettiga bilder från idag inte...snön blaskade bort och lär väl frysa till istäcke under natten. *suck* Så här såg det i varje fall ut igår:
amaira
Läckert! Både Agneta och nutten.

Här kommer mina dagens:

För en timme sedan nere i hagen. Solsken och määääängder med snö att pulsa fram i, vackert och ljuvligt.

I trädgården har ännu inte alla äpplen släppt taget.

Enebusken uppe på berget är av segt virke. Låter sig inte knäckas av lite snö, utan böjer sig ödmjukt och tåligt mot marken i alla riktningar.

Nu molnar det på... Det är ca 1 plusgrad - neeeeeeej ... okej.

Kanske är det den sista vinterdagen för denna vinter? Sånt vet man aldrig i de här trakterna, det gäller att passa på att njuta.

Eller så kommer vintern inte att ge sig förrän i maj, och jag kommer att kräkas på allt vad snö heter. Det vet man aldrig.

Eller så ... blir det en alldeles lagom vinter ...

Det är SPÄNNANDE att leva. Och vackert wub.gif wub.gif .

/amaira.
LenaTuring
Den här utsikten har jag förevigat över Ljungan i dag (ca 3 min promenad från mig).

Och så fick jag se hacke i full auktion också!
LenaTuring
CITAT (amaira @ 23-11-2004, 12:37)
Här kommer mina dagens:

Härlig färgkombination i nyponbilden amaira! Kan du gör julkort av.......
*Felix matte*
LenaTuring, tjusiga bilder.... påminner om våren häruppe wub.gif
så gör också nuttens bild wub.gif

amaira... äpplet har ju arm och hand av snö... hon ser ut att torka bort en tår wub.gif ....varför är hon ledsen.... kanske hon fryser?

luta huvudet till vänster så ser du henne tydligare och tåren som rinner ner på kinden en bit nedanför ögonfransarna
lotta_
Tog den här bilden under min lunch idag. Vi hade -18 grader kl 12.45. Väldigt vackert men KALLT! Brrrrrrr, fryser, brrrrrrr....

*Felix matte*
Härlig vinterbild lotta_ wub.gif Så här ser min himmel ut just nu.
amaira
CITAT (Felix matte @ 24-11-2004, 08:47)
Så här ser min himmel ut just nu.

Är det riktigt sant Agneta? Hur kan din himmel vara rödare än min? sleep.gif

Här har ju solen med nöd och näppe tagit sig över horisonten. Trodde du hade svart fortfarande där uppe i obygden.

(Är egentligen bara avundsjuk tongue.gif ).

Ja, jag såg den ledsna flickan!
Först såg jag ingenting (alltså, bara ett äpple), sedan lutade jag huvudet lite åt vänster, precis som du sa, och hux flux var hon där, häftigt känsla när hon dök upp!!

Vad fin hon var lilla äppelflickan. Tror inte jag kan trösta, tror hon frusit ihjäl inatt... (woops så vulgär jag var)

Det är roligt att titta på alla dessa fina och vackra bilder från vårt avlånga land såhär smile.gif .

Sverige är verkligen fantastiskt!!!

/amaira.
yla
dagens bild är nattens,vägen från havet

o som vanligt kan jag inte annat än njuta av alla härliga vinterbilder från vårt vackra land
pisanggoreng
Dagens bild är inomhus, för nu blommar passionsblomman...
andreas i uppsala
min caerulea ligger under halm och snö och sover just nu tongue.gif
yla
grannen va ner till havet i dimman

fin stämd bild
jendah
Från vardagsrummet i morse...

vickeva
Jag fortsätter att häpna över bilderna i denna tråd...
renate
Mitt bidrag kommer här.Testa lite olika saker.De här bilder tog jag inifrån,ville inte springer ut i morgonrock.Och so vill jag testa att fota bakom glas,ibland går det,ibland inte.I morse funkade det.Jag tycker om Tallen,familjen Skatans hem sedan några år.De höll på där uppe,om man titta noga så ser man Skatan sitta där. Tallen står utanför min tomt på kommunens sida.

*Felix matte*
Så många fina bilder wub.gif
andreas i uppsala

Så här ser min camellia ut efter nätter mellan -2 till -12! Idag hade vi +3 så jag skottade undan den underbara skyddande snön
renate
Står din Kamelia ute??????????????????
Ska inte den var i en vinterträdgård???????????
Jag bara undrar................ rolleyes.gif rolleyes.gif
andreas i uppsala
den står ute ja, ska bli spännande att se hur den ser ut i vår. Jag täcker hela plantan med snö, det har gått bra nu men det är långt kvar smile.gif men jag är positiv
Betty
wub.gif
*Felix matte*
CITAT (andreas i uppsala @ 25-11-2004, 21:17)
den står ute ja, ska bli spännande att se hur den ser ut i vår. Jag täcker hela plantan med snö, det har gått bra nu men det är långt kvar smile.gif men jag är positiv

Positivt tänkande kan göra under biggrin.gif
Vi är nog många som håller tummarna för den i vinter wub.gif
estet
Här är ett litet arrangemang...några kvistar från min papyrus, krukväxt. Brukar klippa bort och slänga kvistar som vuxit för långa så de tippar. Då kom jag på detta istället. smile.gif
*Felix matte*
CITAT (estet @ 28-11-2004, 15:20)
Här är ett litet arrangemang...några kvistar från min papyrus, krukväxt. Brukar klippa bort och slänga kvistar som vuxit för långa så de tippar. Då kom jag på detta istället.  :)

så förståndigt att inte slänga... det blev ju jättefint. biggrin.gif
yla

mina små skrottar får bli dagesn bild för dom va hit till stora staden o hälsade på
nu e dom tebax i skåne igen men dom lämnade hela mej full me kramar
o glada mungipor
kanske borde starta en barnbarns tråd
rolleyes.gif tongue.gif laugh.gif biggrin.gif smile.gif
Inga från Närke
Denna bild tog jag för en liten stund sedan med min telefonkamera genom köksfönstret så den är inte helt perfekt.

/Inga
Nutten
Återigen har jag en kattbild som dagens bild...*hoppsan*

Mintha pussar cikliderna wub.gif
yla
man ser ju iallafall fasanen

o snart ryker de en ciklid
dom verkar vara lika nyfikna rolleyes.gif
yla

ett favoritställe där jag brukar sätta mej o titta ut över nejden
det är havet som syns därnere
mysigt då man gått sej svettig uppför o får sätta sej o njuta rolleyes.gif
Blomstertanten
CITAT (Nutten @ 29-11-2004, 13:41)
Återigen har jag en kattbild som dagens bild...*hoppsan*

Mintha pussar cikliderna  :wub:

unsure.gif Undrar om dom uppskattar det ?
Zanna
Vad förvånad jag blir när denna rubrik hamnat så långt bak! Jag brukar alltid gå in och kolla bilderna här det första jag gör när jag loggar in mig på Odla.

Jag får bidra med en bild på min hund Trixi nu när jag äntligen har skaffat digitalkamera, bilden är tagen förra helgen. Det verkar som om jag skulle använda vit-balans funktionen för att få en mindre grå ton i bilden, men jag vet inte hur den fungerar ännu.

Nu i helgen har det inte blivit några bilder för jag har varit dålig, i dag har jag inte orkat upp ur sängen förrä nu efter att ha tagit två värktabletter sad.gif . Jag som "aldrig" blir sjuk

Trixi full rulle

Jag lyckas inte få in en bild så det får bli en länk i stället.
renate

Jag tog mig friheten att lägger in bilden på den söta lilla hunden här.
Krya på dig Zanna.
renate
Når hunden och jag var ute på långpromenad, träffade vi på den här lilla larven,den kröp på vägbanan.Efter jag tagit bilden satt jag den i gräset.Är det det milda vädret som lockar ut den här larven.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon