Full version: Dagens bild
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48
amaira
Och jag har kul bland mina gamla diabilder som jag numera kan fota med min kamera, och få in i datorn. Det är många, så det blir lite då och då. Snart ska jag ut och skrapa fönster, olja och måla lite, och sådär.

Här är en bild av toktanten (jag) som ung (yngre rolleyes.gif ) i färd med att inspektera mina domäner.

Då var den delen av huset rappat, numera är det röd fasad. Huset är ett lustigt och en gång mycket påkostat "hopbygge" och tillbygge och ... ja allt möjligt genom tiderna, med ursprung i en enkelstuga från 1700-talet med trampat jordgolv.
Det var länge sedan jag kartade upp på skortstenarna biggrin.gif , men upp på taket är jag mellan varven. Om inte annat så för att sätta upp nät över skorstenarna för att inte kajorna ska bygga sina bon i dem.
Det är ett härligt hus att bo i wub.gif wub.gif wub.gif fast det har sina egna lagar och regler och ... jaja, det är en egen historia.

En annan blid är ett "hopkok" jag gjorde som 19-åring. Först ett närbildsfoto, dia, som jag sedan visar på väggen (stort alltså) med mina ögon, sedan skuggan av min profil, som jag fotade med stativ och fjärrutlösning. Kul.

Airamya
Underbara bilder! Och vilken härlig glad blick smile.gif
cic

Tänka sig att detta är dagens bild!

Kan förresten någon säga vad det är för en blomma.. unsure.gif Jag håller på och lär mig. sleep.gif
amaira
CITAT (cic @ 04-10-2005, 15:37)
Kan förresten någon säga vad det är för en blomma..  :unsure:  Jag håller på och lär mig.  -_-

Det är bestämt en söt krysantemum wub.gif med en Eristalis på besök laugh.gif

En blomfluga alltså, tillhörande släktet Eristalis, slamflugor.
cic
CITAT (amaira @ 04-10-2005, 17:58)
CITAT (cic @ 04-10-2005, 15:37)

Kan förresten någon säga vad det är för en blomma..  unsure.gif  Jag håller på och lär mig.  sleep.gif

Det är bestämt en söt krysantemum wub.gif med en Eristalis på besök laugh.gif

En blomfluga alltså, tillhörande släktet Eristalis, slamflugor.

Tack! wub.gif
yla
dagensbild är tre stycken
*Felix matte*
CITAT (oldwolfie @ 04-10-2005, 21:54)

wub.gif jag tyckte bestämt att de liknade hästar... eller kanske ser jag lite dåligt så här på kvällskvisten tongue.gif
yla
CITAT (Felix matte @ 04-10-2005, 22:01)

wub.gif jag tyckte bestämt att de liknade hästar... eller kanske ser jag lite dåligt så här på kvällskvisten tongue.gif

de e ju drakar ju agneta
*Felix matte*
CITAT (oldwolfie @ 04-10-2005, 22:03)
CITAT (Felix matte @ 04-10-2005, 22:01)

de e ju drakar ju agneta

jamen såna har jag ju aldrig sett... och då man tar ju det som är närmast laugh.gif laugh.gif sleep.gif laugh.gif
andreas i uppsala

Diva smile.gif

"lövet"
cic
Åh! Diva är en labbe i sina bästa år va?
Gillan
Det här är visserligen inte ett dagsfoto.
Men skorna hade i alla fall gjort sitt efter en hel
sommars slit, och nu försvann de ut på grönbete.Vart de har
gått vet vi inte wub.gif
pejori
CITAT (Evgeni @ 05-10-2005, 07:51)
Det här är visserligen inte ett dagsfoto.
Men skorna hade i alla fall gjort sitt efter en hel
sommars slit, och nu försvann de ut på grönbete.Vart de har
gått vet vi inte wub.gif

tror dom rymt för renovering laugh.gif laugh.gif laugh.gif
dom kommer fram på natten när ingen ser dom laugh.gif laugh.gif
amaira
Härliga bilder wub.gif

Söta drakar Oldwolfie! Dem gillade jag. Mamma och barn förståss.

Min dagens får bli några spindelnätsdaggdroppar som speglar min hage i morse.
andreas i uppsala
CITAT (cic @ 04-10-2005, 22:39)

i sina sista år....
pejori
CITAT (andreas i uppsala @ 05-10-2005, 22:35)

i sina sista år....

sad.gif sad.gif sad.gif sad.gif sorgligt att det blir så sad.gif sad.gif
har en sådan jag med sad.gif
*Felix matte*
CITAT (andreas i uppsala @ 05-10-2005, 22:35)

i sina sista år....

Hur gammal är Diva? Dotterns Fia blev 11 i juli
Maria i Helsingborg
Vi ska till Skagen i helgen och jag gick och funderade över om min hoya Obscura skulle till att blomma just då, om jag skulle ta med "henne" eller.....nja, stanna hemma var väl aldrig ett alternativ iofs wink.gif
Men så ikväll JUST som jag skulle på föräldramöte då hade hon "pluppat ut" wub.gif
Bilden är ju skit, jag hittade henne inte i sökaren (i det mörka rummet, som jag inte orkade tända upp) så det blev att knäppa vilt (tack och lov för digitalkamera) men denna lilla fröken + 7 nya sticklingar var mitt "dagens bästa"

Jag tycker att hon luktar en hudsalva vi har på jobb (sjukhuset). Det är ju ett litet minus förstås, haha rolleyes.gif

*Felix matte*
Bild tagen för en stund sedan
Fialotta
Oj...vilken fin bild Agneta...det blir sol hos dig i dag...här med får vi en fin dag smile.gif

Kram wub.gif
Anki på Öland
Solen lyckas äntligen ta sig igenom och skingra dimman!

Den 7 oktober 2005 kl. 9.00
Anki
yla

en bit av älvornas slöjor
det finns ett par till från dagen
silos
Jag blir alldeles salig av att se alla de underbara bilder wub.gif
pisanggoreng
Ricinhöst:

*Felix matte*
Från igår. Godisburken hade vi glömt kvar på soffbordet... när jag kikade in i rummet såg jag barnbarnen Emelie 2,5 år och Hanna 1,5 år sitta och mysa så här...de hade hunnit proppa i sig hälften av innehållet laugh.gif wub.gif

yla
djup koncentration va hehe
gulliga
inte snällt o lämna sådana frestelser framme tongue.gif
*Felix matte*
Vi brukar stoppa burken i skåpet men jag får skylla på förkylningen att den blev kvar
Kul hade de iaf och inte störde kamerablixten heller laugh.gif
pialotta
CITAT (oldwolfie @ 08-10-2005, 21:21)
djup koncentration  va  hehe
gulliga  

instämmer!
sicken ögonblicksbild Felix matte - hade du kameran i handen när du såg dem?
*Felix matte*
CITAT (pialotta @ 09-10-2005, 08:10)
CITAT (oldwolfie @ 08-10-2005, 21:21)
djup koncentration  va  hehe
gulliga  

instämmer!
sicken ögonblicksbild Felix matte - hade du kameran i handen när du såg dem?

Kameran står alltid på datorn en bit ifrån bordet... koncentrationen var djup så de märkte inte smile.gif
flower
Skaparlusten for över mig idag.. ett höstinspirerat arrangemang
Fialotta
CITAT (flower @ 09-10-2005, 14:10)
Skaparlusten for över mig idag.. ett höstinspirerat arrangemang

Nämen...det är ju proffsigt...jobbar du med sånt? wub.gif
flower
CITAT (maudan @ 09-10-2005, 15:17)
[Nämen...det är ju proffsigt...jobbar du med sånt? wub.gif

[QUOTE]

Näe.. har bara ett brinnande intresse.. tack för komplimangen wub.gif
Zanna
Här är en bild från skogspromenaden i lördags.

Det är dagg i spindelväv. Jag tycker det ser ut som glaspärlor.
*Felix matte*
Vy mot stan 11 oktober 2005
LarsV
CITAT (Zanna @ 11-10-2005, 20:20)

Mycket fin bild!
Zanna
CITAT (LarsV @ 12-10-2005, 16:36)
CITAT (Zanna @ 11-10-2005, 20:20)

Mycket fin bild!

Tack. Jag såg att Amiara och Oldwolfie också har lagt in bilder på droppar i spindelväv - jätte fina!
wolkenkrabber
Ja, jag vet att jagINTE skall posta långa bilder för att folk blir upprörda. men speciellt tillfälle.

termosen tändes idag.... dåligt bild mend bättre än inget

*Felix matte*
Nytagen bild . Ha en bra dag allihopa!

Monica M zon 4
Vilken stilig soluppgång! Härligt att vakna till nåt sånt!
pialotta
Lyktstolparna verkar leva ett eget liv, de vajar och vandrar omkring ser det ut som, ungefär som att det är en flock en-beningar på promenad! (Felix mattes bild)
Betty
Dagens bild, liten frukt på prydnadsapeln 'John Downie'
wolkenkrabber
Jordärtskocka tagen med min nya kamera idag, därav den dåliga kvalitén måste lära mig den

ninnisky
Men du wolkenkrabber, sååååå dålig var den ju inte smile.gif
wolkenkrabber
kanske inte så dålig, men den kunde ha varigt skarpare, samam med denna

minns ej namnet på den nu

EDIT: Det är en st paulia, mins bara inte namnet på just denna
Reserv
CITAT (wolkenkrabber @ 15-10-2005, 18:02)
Jordärtskocka tagen med min nya kamera idag, därav den dåliga kvalitén måste lära mig den

Då skyller jag på den dåliga kvalitén då, hade det inte stått va´det va´för en blomma hade jag gissat solros sleep.gif rolleyes.gif Näe, jag tycker det va´bra kvalité på bilderna, fina färger. wub.gif
annama
Den där blå, fantastiskt vacker. Jag är stormförtjust i blå blommor. Kan det vara nån form av "potatisblomma"?
wolkenkrabber
CITAT (Reserv @ 15-10-2005, 18:27)
http://www.alltomtradgard.se/forum/albums2...rdartskocka.JPG

Då skyller jag på den dåliga kvalitén då, hade det inte stått va´det va´för en blomma hade jag gissat solros sleep.gif rolleyes.gif Näe, jag tycker det va´bra kvalité på bilderna, fina färger. wub.gif

Jordärtskockan är en nära släkting till solrosen, kan ses lite som en perenn solros, annars är det en grönsak..
Reserv
CITAT (wolkenkrabber @ 15-10-2005, 18:29)
CITAT (Reserv @ 15-10-2005, 18:27)
Jordärtskocka tagen med min nya kamera idag, därav den dåliga kvalitén måste lära mig denhttp://www.alltomtradgard.se/forum/albums2/full/6363_1129391317_jordartskocka.JPG

Jordärtskockan är en nära släkting till solrosen, kan ses lite som en perenn solros, annars är det en grönsak..

Aha! smile.gif inte så jädra fel ändå alltså sleep.gif rolleyes.gif
wolkenkrabber
CITAT (annama @ 15-10-2005, 18:28)
Den där blå, fantastiskt vacker. Jag är stormförtjust i blå blommor. Kan det vara nån form av "potatisblomma"?

Det är en St paulia, mindes inte namnet på just den bara, PM:a mig om du vill ha ett blad
annama
Herregud Wolkenkrabber, där åkte jag verkligen dit!!! ohmy.gif ohmy.gif ohmy.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon