Full version: Dagens bild
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48
renate
Oj; så fina bilder,jag har visserligen fotat lite i dag men inte lagt in i datorn.
Andreas har du din Eukalyptus ute?Min star inne i en kruka,var rätt att den inte tål frost.
*Felix matte*
Under midvintern ligger området på ”skuggsidan” av jorden och solens strålar borde därför inte nå Kiruna. Tack vare att strålarna går genom atmosfären bryts de nedåt så att Kiruna får extra ljus. Den så kallade polarnatten är blå och tillsammans med den gnistrande vita snön ger den ett mjukt och behagligt blått skimmer under den mörkaste tiden. smile.gif

Därav att mina bilder är sååå blåa ... jag har testat att ändra inställningar , men nu vet jag att det blå jag ser med ögat är det som också andra ser. smile.gif
amaira
CITAT (Felix matte @ 01-01-2006, 23:27)
Under midvintern ligger området på ”skuggsidan” av jorden och solens strålar borde därför inte nå Kiruna. Tack vare att strålarna går genom atmosfären bryts de nedåt så att Kiruna får extra ljus. Den så kallade polarnatten är blå och tillsammans med den gnistrande vita snön ger den ett mjukt och behagligt blått skimmer under den mörkaste tiden.

Häftigt!

Mina dagens är några dagsfärska. Har varit en strålande vacker vinterdag, ca 5 minus och solsken och nästan en halvmeter snö att pulsa i wub.gif

andreas i uppsala
Dagens...

It's all in a day's work for... Bicycle Repair Man! sleep.gif
Kathy
Dagens bild är tagen runt 13-tiden.

*Felix matte*
Idag har vi haft barnbarnet Hanna 1år 10 mån hos oss medans mamma for 12 mil till doktorn för att få se hur tvillingarna i magen mådde och växte wub.gif
Hanna ville visa oss att hon kunde hoppa.. här fångade jag henne i ett av hoppen wub.gif
Anma
Dagens bild(er) är både fotat och tecknat. Det är min svägerska som varit framme med pennan, fösta gången hon tecknar av et djur...

suddis
Jäklar anåda! Det var stiligt Anne R, du får hälsa din svägerska det. smile.gif
Kathy
Otroligt fin blyertsteckning, Anne R! wub.gif
*Felix matte*
Ooooops vilken konstnär ohmy.gif wub.gif Jättefint ju smile.gif
andreas i uppsala
Nattens är från ett DIMMIGT Uppsala blink.gif Har aldrig varit med om dimma när det är minus ute!

estet
Väldigt vacker bild, Andreas!
Hörde på vädret att det är vanligt för den här årstiden med dimma vid högtryck.
andreas i uppsala
jag har faktiskt inget emot dimman. Den kom som en räddare i nöden. Vi skulle ha fått ner mot -18 inatt men det är "bara" -11 ni. Kylan vi känner av nu verkar vara väldigt lokal (dumma västan)
amaira
Läckert Andreas! Riktigt häftigt med "skugg-människan".

WOW Anne R!!! Fantastiskt tecknat! Tänk den som kunde det... *suckar längtansfullt*

Igår var en ganska grå dag, med dimma. Minus sju grader och snö och rejält med rimfrost på allt. Mycket mycket vackert!!!

pisanggoreng

PS. bilden är inte min, utan kan hittas här!
Betty
CITAT (pisanggoreng @ 04-01-2006, 10:52)

PS. bilden är inte min, utan kan hittas här!

Ovanlig logga idag! Om du klickar på den så får du veta att louis braille har födelsedag!:D
Swingtime
Här kommer min bild på min lykta
amaira
Åh vad fint Swingtime! wub.gif

Här kommer nattens bild - i alla fall kvällens.

Snön lyser vit på taken,
amaira är fortfarande vaken ...

Månen "kommer"...

När den ser ut som ett komma, då kommer den, när den ser ut som ett G, då går den.

Och ute i mörka skogen har haren skuttat in bland granarna.

(fast trädet till vänster är en björk)
renate
Efter ett längre uppehåll är jag tillbaker med några bilder.de här fotade jag innan nyår sent på kvällen,det får dugar som dagens.
Vinterkväll
andreas i uppsala

Stockholm tidigare idag. Hemskt skitigt slaskväder...
amaira
Fint Renate wub.gif wub.gif

Andreas! Du är såå himla skicklig fotograf! Gillar verkligen dina bilder, det är en sådan känsla i dem!
Berith
Ojojojoj vilka bilder! Tjusiga! Härliga! Fantastiska helt enkelt. Jag har inte varit inne här förut (tar ju sån tid att kolla bilder med modem) men nu har jag både ork och tid. wub.gif wub.gif wub.gif

Tråden är ju över året gammal, tiden går väldigt fort. Och vad ni har utvecklats som fotografer! Tror nog att ni/vi blir peppade av varandra, iaf ser jag på motiven i naturen på ett annat sätt tack vare era bilder.

Många av bilderna var borta men väldigt många var ju ändå kvar.
Biggan_
Visst är det synd att bilder försvinner sad.gif
andreas i uppsala

Dagens: Aucuba Japonica och snöisvatten

@amaira, tack! Jag har ganska nyligen köpt en ny kamera så fotograferandet har blivit ett riktigt nöje!
pisanggoreng
CITAT (amaira @ 07-01-2006, 09:51)
Andreas! Du är såå himla skicklig fotograf! Gillar verkligen dina bilder, det är en sådan känsla i dem!

Jag håller med! Du och wolkenkrabber är mina favoriter i denna tråden. smile.gif
andreas i uppsala
Jag bugar och bockar men vet inte direkt att jag håller med. Det finns otroligt många skickliga fotografer i den här tråden smile.gif
*Felix matte*
Andreas... lär dig att ta emot beröm smile.gif
Du är duktig fotograf... likaså wolkenkrabber, amaira, oldwolfie och säkert några till... men ni är de jag just nu kommer på. wub.gif
andreas i uppsala
jamais!! biggrin.gif
wolkenkrabber
Tack för komplimangerna, eller vad man skall kalla det smile.gif

men det finns många bättre fotografer på detta forum än mig,
stennie
Det finns många duktiga fotografer här, det är en av mina favorittrådar...
Jag vill bidra med denna idag för jag tycker den är så söt och blommar nu mitt i vintern!

cic
Tog lite bilder längs Vättern. Fantastiskt vad kombinationen vatten-vind-kyla kan göra.

andreas i uppsala
Fin bild Stennie. Det börjar dofta vår snart tongue.gif Min jasmin är också på G, men har inte kommer lika långt som din, men det lär snart ändras. Smhi har lovat oss +7 och SOL på torsdag biggrin.gif dvs nästan VÅR!

Dagens bild är från ett snödränkt Uppsala.

En bonusbild

att tänka fritt är stort, att tänka rätt är större //Uppsala Universitet
Swingtime
Hej cic!
Jag gillar dina Vättern-bilder
*Felix matte*
CITAT (wolkenkrabber @ 08-01-2006, 12:27)
Tack för komplimangerna, eller vad man skall kalla det smile.gif

men det finns många bättre fotografer på detta forum än mig,

Men du är ju jätteduktig fotograf...gillar dina bilder. wub.gif
*Felix matte*
Andreas gör du om bilderna till svartvit i photoshop?
*Felix matte*
cic så fantastiskt fina bilder wub.gif
jag tog mig friheten att låna dem en stud bara så jag kunde förstora och se dem ännu bättre. smile.gif
andreas i uppsala
CITAT (Felix matte @ 08-01-2006, 21:31)
Andreas gör du om bilderna till svartvit i photoshop?

har inte photoshop, men jag räknar med att wolkenkrabber ger mig det när han kommer ner nästa helg
*Felix matte*
CITAT (andreas i uppsala @ 08-01-2006, 22:57)
Andreas  gör du om bilderna till svartvit i photoshop?

har inte photoshop, men jag räknar med att wolkenkrabber ger mig det när han kommer ner nästa helg

Så kul att ni två duktiga fotografer ska träffas Irl wub.gif

Men .. hur gör du? fotar du i svartvitt.. kan man göra det med digitalkamera?
och förresten... Vad har du för kamera nu? (nyfiken:P )
cic
CITAT (Felix matte @ 08-01-2006, 21:33)
cic så fantastiskt fina bilder wub.gif
jag tog mig friheten att låna dem en stud bara så jag kunde förstora och se dem ännu bättre. smile.gif

Du får dom så gärna! wub.gif
*Felix matte*
CITAT (cic @ 08-01-2006, 23:10)
cic  så fantastiskt fina bilder wub.gif

Tack snälla wub.gif
då tar jag och har till skrivbordet smile.gif
cic
CITAT (Felix matte @ 08-01-2006, 23:15)
CITAT (cic @ 08-01-2006, 23:10)
cic  så fantastiskt fina bilder wub.gif

Tack snälla wub.gif
då tar jag och har till skrivbordet smile.gif

Jösses, nu rodnar jag en smula.. wub.gif
andreas i uppsala
CITAT (Felix matte @ 08-01-2006, 23:01)
CITAT (andreas i uppsala @ 08-01-2006, 22:57)
Andreas  gör du om bilderna till svartvit i photoshop?

Så kul att ni två duktiga fotografer ska träffas Irl wub.gif

Men .. hur gör du? fotar du i svartvitt.. kan man göra det med digitalkamera?
och förresten... Vad har du för kamera nu? (nyfiken:P )

Det är klart att man kan fota i svartvit med en digitalkamera smile.gif men jag fixar till dem på datorn smile.gif

Jag har en Panasonic Lumix DMC-FZ20

ingen riktigt systemare men nästan!
*Felix matte*
Visst gick det att ta svartvit med min kamera också... är ju bara jag som inte ids läsa och lära mig tongue.gif Fotade nyss min röda julgardin
amaira
...och de här istapparna som hänger ner från mitt hus är i färg smile.gif

Fotade i gårkväll, underifrån med blixt.

amaira
...och här samma i svartvitt...

Jag tycker själv att det blir mer både "vitt" och "svart" i färg smile.gif

Men jag är ingen bra svart-vit-fotograf, jag älskar färger, kanske ännu mer de dova, svaga, dimmiga, de-små-nyanserna, är de färggranna gälla, fast de med...
Betty

Fotat framför min farstukvist, gnistrande vackert i träd och buskar, - 20° kallt och en blek vintersol.
pialotta
CITAT (amaira @ 09-01-2006, 08:12)
Jag tycker själv att det blir mer både "vitt" och "svart" i färg  :)

Men jag är ingen bra svart-vit-fotograf, jag älskar färger, kanske ännu mer de dova, svaga, dimmiga, de-små-nyanserna, är de färggranna gälla, fast de med...

Amaira, jag håller med dig, fortsätt fota i färg för du tar så underbara färgbilder.
istapparna sticker i rött (magenta?) vilket gör att de ser underliga ut, hade varit bättre med blåstick där, för att få fram det iskalla i istapparna.
Eller hur?
Rossi
mamamaggan
Hur var det nu? Sverige är avlångt . Men så avlångt så att det idag ser ut som på Rossi bild tvivlar jag på. rolleyes.gif tongue.gif
Farbror Blå

Kanske är det för att det ligger så nära kontinenten? ( danmark) wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon