|
Full version: Dagens bild
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48
wolkenkrabber
31-05-2005, 20:11
CITAT (Rossi @ 31-05-2005, 21:09) Härligt! Han borde ha att dela med sig av.
Så här ser det ut i vårt växthus för tillfället. I helgen planterade vi om 150 blomstertobakplantor. Allting är självsått av oss: han rör dem inte, så vi får skörda hur mycket vi vill mycket plantor där! blomstertobak är fint
Blomstertanten
05-06-2005, 19:15
Min raring
Blomstertantens fina blå bergsvallmo!!  Mvh Fenja
Blomstertanten
05-06-2005, 19:44
Tack Fenja för att du är så " klåfingrig " !
när den här har "svällt" klart om några månader, är den ett stort sött saftigt PÄRON  som jag tänker hugga tänderna i!! *ääälskar päron*  Karaganen - eller sibirisk ärtbuske som den också heter - blommar för fullt nu, den är så söt. Här har en liten trädgårdssnäckebebis krypt upp i häcken för att sova invid de gula blommorna.   Visst är de söta, liljekonvaljeklockorna. Och doften, doften *aaahhhhh*
Ophelia
07-06-2005, 19:58
Mycket vackra bilder.
Fantastiska bilder, du är en mästare på att fota. Och Erik, han är snygg från alla håll mvh Berit
CITAT (Berit @ 07-06-2005, 21:47) Fantastiska bilder, du är en mästare på att fota. Och Erik, han är snygg från alla håll mvh Berit tack
netaave
07-06-2005, 21:03
Tagen idag, visst är den vacker?  Den fick vatten sen också. Bakom den syns en altan under byggnad. Fler bilder från trädgården och min nya utbyggnad på altanen i mitt album.
Egentligen inte dagens bild, tog den i förrgår efter regnet...  Regndroppar i den överblommade backsippan.
*solis*
09-06-2005, 19:23
ÅÅÅÅ så vackert
CITAT (Betty @ 09-06-2005, 20:22) Egentligen inte dagens bild, tog den i förrgår efter regnet...  Regndroppar i den överblommade backsippan. åh vilken bild den va helt underbar de e svårt o fota vattendroppar nå här kommer min dagens
mamamaggan
09-06-2005, 19:31
Ser nästan ut som det är is. Jättevackert!
Din med katterna oldwolfie är också " läcker".
Den här tog jag idag på förmiddan, narcissen 'White Lion'
Bedårande.  mvh Berit
Kunde inte välja Irisen köpte vi på en mässa för ca ett år sen - satte den i en plastkruka i rabatten över vintern och nu blommar den redan. Jag är lycklig  Och aklejan hittade jag utanför arbetsrumsfönstret  (samma akleja fast i annan vinkel: AKLEJA )
Verkligen vacker Iris, men aklejan... WOW SÅ BLÅÅÅ! så man nästan tappar andan!
Heddas matte
09-06-2005, 20:58
Heddas matte har skaffat ny kamera!! och genast hittade objektivet vad som måste vara världens största näsa..  eller var det kanske näsan som hittade objektivet..
Grattis till kameran,fin vove du har. Här kommer min bild.
Nu måste jag få vara med och leka också
så mycket vackert blått oså näsan
CITAT (Heddas matte @ 09-06-2005, 21:58) och genast hittade objektivet vad som måste vara världens största näsa..  ... *hihi* Renate, skalbaggen heter "stor blombagge" och finns ofta i stor mängd såhär på försommaren, och man ser dem flyga runt i trädgården, eller vandra runt bland bladen. De är rovdjur och äter andra små insekter. Fin bild, vacker blå vallmo. Här var det mycket blå blommor *gillar* Är det hundtandlilja, Yenny? Gulliga!! Massor med fina härliga foton, som vanligt
Kommer en blå blomma från mig med:  Jag älskar lupiner  Och så vill en av amairas kompisar säga "Hej!" till er:  Kompisen ser ut så här i helbild:  Här glider han just vidare efter att ha inspekterat en intressant "rand" som påminde honom mycket om en av hans egna ränder på skalet (Sniglar är både han och hon på en gång, samtidigt  , men jag skriver "han" ändå här, för just den här verkade så maskulin...)
mitt bidrag för dagen..
Ursäkta att jag "tjatar" - men jag slutar aldrig fascineras av de vackra randiga trädgårdssnäckorna  Nu börjar också prästkragarna slå ut.  Och flugan här är en dansfluga (Empis lucida):  Den är rovdjur och äter insekter som är ännu mindre än den är själv. (  Blomman? Blå förgätmigej? Ja, vad är det med den  ?) (Mycket vacker klock-bild Flower!!)
Inga från Närke
11-06-2005, 17:16
Mina bidrag. Var på utställning i dag på min hemort. Finns flera bilder i mitt album Familj / Fritid 2005. Saknar namnen på många av bilarna så vet ni det skriv till mig vore jag tacksam. Hade ingen penna med mig så jag kunde skriva upp. 
Vad i alla tider är det där för djur, tänkte jag Heddas Matte då jag såg din bild! Var liksom så långt ner på din bild att jag inte såg hela. För att förtydliga, såg det ut så här:  Visst ser ni ögonen och allt det andra man förväntar sig av ett ansikte?
Heddas matte
12-06-2005, 10:32
näsan blev en alien!
Heddas matte
12-06-2005, 10:48
mina "pink machmallow" får vara dagens bild  amaira! tror att din fluga är släkt med min.. visst måste det vara samma sort?
Anki på Öland
12-06-2005, 16:04
Mera fuchsior som just slagit ut. Flying Cloud  Cover Girl  Anki
CITAT (Heddas matte @ 12-06-2005, 11:32) näsan blev en alien! kunde inte hålla tassarna borta flåt
Heddas matte
12-06-2005, 17:23
CITAT (Reserv @ 12-06-2005, 17:59) moahaha! stackars Hedda.. få sin näsa degraderad till först alien sen "nåt annat"..
så måste jag säga åhh alla dessa fuchsior va dom e vackra som ballerinor min blommar också o de e bara att njuta av dom
Gunvor Nilsson
12-06-2005, 19:28
Usch va´ obehagligt med allt det här regnandet! Och så kommer matte med en stor bandhandduk och tror att hon skall få torka mej! Bah, jag ruskar av mej som hundarna brukar göra det är mycket mer effektivt och så backar matte flera meter hälsningar Morris
CITAT (Gunvor Nilsson @ 12-06-2005, 20:28) Usch va´ obehagligt med allt det här regnandet! Och så kommer matte med en stor bandhandduk och tror att hon skall få torka mej! Bah, jag ruskar av mej som hundarna brukar göra det är mycket mer effektivt och så backar matte flera meter hälsningar Morris Ruskigt läcker bild!
CITAT (Gunvor Nilsson @ 12-06-2005, 20:28) Usch va´ obehagligt med allt det här regnandet! Och så kommer matte med en stor bandhandduk och tror att hon skall få torka mej! Bah, jag ruskar av mej som hundarna brukar göra det är mycket mer effektivt och så backar matte flera meter hälsningar Morris min morris hälsar din morris med stor förståelse
Intressantaste växten idag: Min ludna Maackia.  Fulast idag: Min grönbandade tulpan 'Golden artist' ser inte riktigt ut som den ska i år, rätt så missbildad...
Gunvor Nilsson
13-06-2005, 16:18
Å tack amaira! Och ni andra som gillade bilden. Till saken hör att Morris är väldigt rädd för vatten i vanliga fall men när det sitter läckra fåglar överallt i träden så kan han bara inte slita sej även om det spöregnar! Tack och lov så är fåglarna för snabba så han är tvungen att gå in och få sej en matbit emellanåt!  /tackar och bockar gör Morris och hans matte
Heddas matte
13-06-2005, 16:25
jisses.. min katt skulle hellre dö än att bli sådär blöt!  han trillade i sjön en gång när han försökte klättra på båtmotorn och maken till förolämpad, sårad, eländig och blöt katt har jag aldrig sett! men morris ser nöjd ut! min dagen bild: Sibirisk vallmo
Heddas matte: sibirisk vallmo är verkligen rena rama färgklicken! Härligt! Min dagens bild är bara min härliga amaryllis! Idag håller ena blomman dock på att ge upp, den har ju stått ett tag...tur den finns förevigad på bild!
Svårt att se till att det INTE slinker med en hundbild här.. Var ute och knallade i skogen   Visst är det en skogsstjärna..? Fin är den hur som helst.
farbror B
14-06-2005, 09:48
Smög omkring med kameran i bäverland, naturligtvis utan att träffa just herr bäver, som jag hade gjort dagen innan, då jag inte hade kameran med. Tog en del andra bilder dock
 morgonsol under körsbärsträdet
farbror B
14-06-2005, 10:46
Mysigt det såg ut
CITAT (oldwolfie @ 14-06-2005, 11:45) morgonsol under körsbärsträdet ?? Hon var väldigt lik din Erik, den där Morgonsol. Farbror B har fotat Kabbeleka  . Sibirisk vallmo är underbar, vit amaryllis vacker, och cic´s skogsbilder får mig att längta... Känner doften. (Vi har inga såna där skogar här)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|