Full version: 2007 års Vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53
Alexander-VG-zon3
+4c i nord och i solen +10c nästan blå himmel och blåser mycket med kast vindar på söder i natt frostfritt
askar
- 12,2°
askar
- 14,4°
AnitaO
Nollgradigt och mulet
herkules
+ 1 grad och det snöar lite lätt i sthlm.
Reserv
-1,2 och gråmulen dag idag med
Betty
-9,1° och solsken. smile.gif
Magdis
-10 och solsken idag smile.gif
Alexander-VG-zon3
mulet men solen lyser ändå igenom , i natt -1,7c och nu pendlar det mellan +4c och +5c lika dant på nord och söder
Reserv
Grått och kallt, -8,1
AnitaO
5 minusgrader
Betty
Soligt och kallt, -18,8°.
Lady Hamilton
-10* och snöat 1,5dm under natten...........
askar
-14,4°
Alexander-VG-zon3
+3,5c och mulet
ninnisky
+3 och grått - men det måste vara vår i luften. Årets första ballongflygare syns borta i Säve biggrin.gif
Magdis
-15 och strålande sol. smile.gif
Reserv
Myggfritt idag -13,5, ser ut att bli blå himmel, en fin men kall vinterdag med andra ord.
AnitaO
Burr ... kallare idag. 7 minusgrader
askar
- 16,5°
Betty
-15,5° och strålande sol.
smile.gif
askar
- 13,9° strålande sol.
Magdis
SOL idag igen! Vi har verkligen haft många soliga dagar här nu. smile.gif -16,1.
Anki på Öland
Ganska grått och 0-gradigt
Anki
Gossen Ruda
I morse när jag åkte till jobbet var några plusgrader som det varit flera dagar i rad. På middan när jag åkte hem blåste det en kall vind men fortfarande över 0. Det hade kommit en lätt snöby tidigare. På em när jag tog en promenad var det 1 minus och en isande vind bet i kinderna. Nu är det 2 minus och ett lätt vågrätt snöfall viner förbi. Burrrrrrrrrrrrr.
Alexander-VG-zon3
+1c och mark frost , kom vit korn innan som sedan blev regn och nu fryser dropparna fast överallt
max i dag +4c
herkules
- 14 grader och det har snöat till och från i sthlm idag.
evelina
- 12,det har kommit mycket snö och solen sken idag. Jag har skottat av bilen 2 ggr idag.
Inne i köket är det varmt och skönt och det doftar sommar, tog ut alla bär
ur frysen och gjort sylt. wub.gif wub.gif
Alexander-VG-zon3
-1,3c nu
Kathy
-8 grader och ännu mer snö.....brrrr.......
Gossen Ruda
Snökaos i Väst- och Sydsverige imorgon utlovas av SMHI. Jiippiiii. rolleyes.gif
Alexander-VG-zon3
CITAT (Gossen Ruda @ 20-02-2007, 20:04)

nee har du slått dig i huet , ingen snö jag vill ha vår sad.gif sad.gif sad.gif
Gossen Ruda
CITAT (flaxss @ 20-02-2007, 20:14)
Snökaos i Väst- och Sydsverige imorgon utlovas av SMHI. Jiippiiii.  :rolleyes:

Jag tror kung Bore struntar i vad du vill ha. tongue.gif
Piccante

"Snökaoset" så här långt = 0,5 cm nysnö laugh.gif Men det ska visst bli värre i morgon mad.gif .
Alexander-VG-zon3
CITAT (Gossen Ruda @ 20-02-2007, 20:37)
CITAT (flaxss @ 20-02-2007, 20:14)

Jag tror kung Bore struntar i vad du vill ha. tongue.gif

undra vad han säger när jag tar ut hårfönen , den som skrattar sist skrattar bäst eller vad dom säger rolleyes.gif

-2,1c på norr på söder runt 0c eller ska säga hos dadelpalmen är det runt 0c är säkert -2c i luften med
Gossen Ruda
CITAT (Leocarpus @ 20-02-2007, 20:40)

"Snökaoset" så här långt = 0,5 cm nysnö laugh.gif Men det ska visst bli värre i morgon mad.gif .

En halv cm är ändå en halv cm. rolleyes.gif Nej, det blir nog inte roligt i morron, 2-4 dm yrar dom om. sad.gif

Nu passerade saltbilen förbi igen. Förberedelse.
Piccante
CITAT (Gossen Ruda @ 20-02-2007, 21:09)

En halv cm är ändå en halv cm. rolleyes.gif Nej, det blir nog inte roligt i morron, 2-4 dm yrar dom om. sad.gif

Här har de bara utlovat 10- 20 cm blink.gif konstigt att prognoser alltid blir så olika ändå har väl SMHI monopol på den verksamheten så jag undrar var alla divergerande åsikter kommer ifrån unsure.gif

Men det gör inget om det faller mer snö i Göteborg, då blir det ju mindre hemma laugh.gif

-4,6C nu så saltet behövs nog.
Alexander-VG-zon3
CITAT (Leocarpus @ 20-02-2007, 21:13)

Här har de bara utlovat 10- 20 cm blink.gif konstigt att prognoser alltid blir så olika ändå har väl SMHI monopol på den verksamheten så jag undrar var alla divergerande åsikter kommer ifrån unsure.gif

Men det gör inget om det faller mer snö i Göteborg, då blir det ju mindre hemma laugh.gif

usch här sa dom 10-25m med ny snö . temp -2,2c nu
Gossen Ruda
CITAT (Leocarpus @ 20-02-2007, 21:13)
Snökaos i Väst- och Sydsverige imorgon utlovas av SMHI. Jiippiiii.  rolleyes.gif

Det skulle tydligen bli mest utefter kusten och söderut mot Skåne.
Snöflinga
Håller tummar för att ingen blir allvarligt skadad eller dör i trafik-kaoset unsure.gif
evelina
- 18 grader himlen är röd. 3 mil utanför Sthlm.
Reserv
-18,8, idag vill man inte ut i onödan blink.gif
Lady Hamilton
wink.gif Få se här -25* är det här där jag bor, och-18.8 neröver Reserv:s hemtrakter det blir=6.2* skillnad hmmm, det innebär att det borde vara ca
-21.9* dit jag skall åka..... unsure.gif

Hoppas att motorvärmarna fungerar......... ohmy.gif
AnitaO
- 16 ohmy.gif
Jag fryyyyyser sad.gif
Gossen Ruda
Minus 6 ungefär. Det har finsnöat hela natten men inte kommit så mycket, ett par cm. Svårt att uppskatta eftersom det är kraftig drivbildning.
Ciczi
nollgradigt och mycket vind vilket gör att snön bildar drivor och det är glashalt... E6 mellan Trelleborg och Helsingborg är full av avåkningar och långa köer...
Jag ger mig inte ut idag ialla fall!

Ciczi
Betty
-16,7° och soligt. Minns inte när det snöade sist här uppe, känns som om vi har haft det här kalla och soliga vädret i flera veckor i streck.

...Var tvungen att gå ända tillbaka till den 4/2 för att hitta ett riktigt snöväder här i Luleå, i övrigt har det varit mest soligt och kallt hela februari.
Eva i Skåne
USCH!!! säger jag.
Det har känts som vår i flera dagar, men idag vaknade jag upp till snö och blåst och -0,9.
Jag får väl vara glad över att jag är ledig idag och slipper ge mig ut. Ska ägna dagen åt sådder och sticklingar istället så känns det att våren är på gång i alla fall.
askar
Strålande sol - 16,6°
malin72
-10 rått ute och fullt av snö igen sad.gif vill ha vååååår smile.gif smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon