Full version: 2007 års Vädertråd
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53
Piccante
Som mest under dagen +16,1C och natten har inte varit kallare än -0,2C.
Alexander-VG-zon3
+13,8c nu i natt +1,1c . på öst 26c på söder lite över 30c
andreas i uppsala
16.4 grader hos Uppsala Universitet klockan 14:00. och det stiger! yahoo.gif
Alexander-VG-zon3
hos mig nu +15,6c
anna_rispan
Hihi, på min balkong i solen är det sommarvärme just nu. Satt där ett par minuter men kände mig grillad. ca 25 grader. Det är skönt med lä i bland.
Magdis
idag har det varit upp emot +13 grader och strålande sol. jag har gått på stan o det kändes verkligen vårigt. När jag kom hem kikade jag i rabatten och där såg jag två stockrosor som håller på att komma upp. smile.gif
Piccante
Underbart väder yahoo.gif bor på skuggsidan nord/ost läge men hade som mest +18,9C i dag, i solen förmodligen betydligt varmare.
andreas i uppsala
Värmer verkar nå sitt klimat imorgon. prognosen för Uppsala ligger på +18 grader och Sol medan Göteborg ska få +20 och sol, i mars!! yahoo.gif

+17 och sol här idag. helt underbart smile.gif
Berith
Undrar varför ingen är rädd nu? När det är onormalt varmt menar jag... Man hör inte meteorologerna säga att dom blir skrämda av att det är 15 grader och mer trots att vi bara har slutet på mars. rtfm.gif Det borde ju vara precis lika skrämmande som det onormala vintervädret? Eller är det för att det är vår, och det är sol och värme man vill ha?

no.gif Undrar bara...
Pia L
Inte är det någon morgonvärme att tala om här inte, 2,4 minusgrader gör inte att JAG blir sugen att gå ut i solen och sätta mig
Alexander-VG-zon3
i natt -2,7c nu -2,5c hua
Gillan
Solen skiner från klarblå himmel idag också. Det är fantastiskt vilken njutning det är. Just nu är det visserligen -2,5, men det skulle kunna bli 12-15 grader idag också lovade de som säger sig veta bravo.gif yahoo.gif
Alexander-VG-zon3
usch usch så här ser det ute hos mig ute

nu är det -0,8c

lika snabbt som det sjönk så höjs det nu , nu är det +2,3c
cic
Har ingen aning om temperaturen, men jag ser inga moln på himlen. smile.gif
Alba
+14 ° inte ett moln och en strålande sol. coolgleam.gif
Magdis
+8 just nu och strålande sol. I solen lär det vara mycket högre temperatur. Jag satt ute på altanen utan ytterkläder och solen stekte verkligen. smile.gif
Piccante
Min termometer visar lufttemperatur i skugga, som mest +19,1C lägst -1,1C under senaste dygnet. I föräldrarnas trädgård i västläge hade vi dock +26C när vi satt ute vid 16 tiden w00t.gif .
Alexander-VG-zon3
i dag som max runt +15c i norr i söder +25c
Piccante
Nu när solen rört sig lite och jag faller mer i skuggan så är det +14,7C men temperaturen har varit uppe i 20,1C på förmiddagen. Ljuvligt, underbart väder yahoo.gif
AnitaO
Underbart vårväder!
Vindstilla, strålande sol och 15 grader i skuggan smile.gif

Alexander-VG-zon3
nu +14c i dag som max +15,9c i natt -2c
cic
Vättern kyler ner i Jönköping.. Men solen skiner som tusan! smile.gif
Magdis
Ännu en solig och varm dag här. smile.gif Fortsätter det så här så borde snön smälta undan fort.
cic
CITAT (Magdis @ 28-03-2007, 18:32) *
Ännu en solig och varm dag här. smile.gif Fortsätter det så här så borde snön smälta undan fort.

Hoppas hoppas! bravo.gif Här har det inte hunnits snö på läääänge.
Netha
Sol från klarblå himmel och +10,8° smile.gif
Alexander-VG-zon3
hos mig nu +5,6c
Netha
+ 2,9° just nu
Piccante
vilken dag !!! +5,8C på kvällen och det ska fortsätta vara fint veckan ut.
Netha
Så här mycket snö har vi idag sad.gif fotat utanför mitt köksfönster.
vickeva
Idag visade min biltermometer på 20 grader, och mitt japanska körsbär blommar...
Alexander-VG-zon3
CITAT (Netha @ 28-03-2007, 22:43) *
Så här mycket snö har vi idag sad.gif fotat utanför mitt köksfönster.

jesus hamalia fear.gif

usch vad hemskt det ser ut

på påsken blir det vist lite kallare

Påskvädret
I början av påsken ser kall luft ut att dra ner över hela landet.

http://www.smhi.se/weather/landvader/sammanfattning.htm

så här ser det ut hos mig bilden tagen i veckan
Berith
Undrar jag om det inte är Agneta som har den mer normala marsbilden, och vi andra borde säga jösses amalia! fear.gif

28 mars 2006 skrev jag i trädgårdsdagboken att det var "första natten med plusgrader" och +5,9 som varmast på dagen. 28 mars 2007 hade vi minusgrader på natten men +18,9 på dagen.

Jösses amalia? dunno.gif
Pia L
Soligt även idag minus 3,4 grader och frost på taken
Alexander-VG-zon3
i natt +0,5c och nu +6c solen börjar titta fram
AnitaO
Lika härligt väder idag. Solsken och 10 plusgrader smile.gif
Alba
Klar himmel och sol och +10°
Pia L
bara 1,2 minusgrader idag så det går nog åt rätt håll, klarblå himmel har jag också
Piccante
Nu +7,5C som mest 15,2C under dagen. Fast i solen var kvicksilvret uppe i +24C yes.gif klarblå himmel men tyvärr fortfarande lite risk för nattfrost.
Felicia
Här är regn och plus 5 idag, känns lite oroande inför påsken då snöskoter-föret kanske blir dåligt crying.gif
Vi ska ju upp till fjälls på onsdag och åka ut med skoter och pimpla röding, grilla korv och sola hade jag tänkt wub.gif
Ja, annars får vi väl grilla korv inne i stugan i kaminen rolleyes.gif Det blir nog bra ändå, bara man får vara ledig.
cic
Graderna är inte så många. Men solen skiner som bara den! Så när man tar sin dagliga promenad ser man i alla fall lite cool ut.. (Jag har över 20 par solglasögon rolleyes.gif )

coolgleam.gif
Berith
Jag tycker du skulle se cool ut med bara ett par solglasögon. Men 20!! slap.gif
cic
CITAT (Berith @ 01-04-2007, 12:35) *
Jag tycker du skulle se cool ut med bara ett par solglasögon. Men 20!! slap.gif

Meh, åh, Knas-Berith.. crazy.gif Jag har ju såklart bara ett par på mig åt gången juh.. rolleyes.gif
Berith
Knas-Berith.... åh så gulligt kompiskram.gif

Förstod att du menade ett par, när jag tänkte efter. whist.gif
Magdis
10 plusgrader och ganska mulet, fast inte några mörka moln.
Alexander-VG-zon3
+13,2c i dag som max nu +6,7c i natt som lägst -4,1c och det blåser nu
Betty
Vinden friskar i och det är bara 2 plusgrader, ett riktigt busväder är på ingående... sad.gif

Alexander-VG-zon3
här blåser det rejält i en del vindar , +7,5c ute
Magdis
+2,7 grader. Stormar så jag tror taket flyger iväg snart. sad.gif
Biggan_
Häxorna får flyghjälp idag! rolleyes.gif
cic
Typ 10 grader, vindstilla men ingen sol.. sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon